Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dezactivare airbag sofer
Last Updated: Jul 14 2017 14:27, Started by
1orgu
, Jul 14 2017 09:48
·
0
#19
Posted 14 July 2017 - 10:18
gabrieln2016, on 14 iulie 2017 - 10:01, said:
Eu port de obicei ochelari de soare si niciodata nu m-am gandit sa dezactivez airbagul. Pana la urma viata este mai importanta decat ceva eventuale probleme la ochi. In plus organismul nostru are propriile masuri de aparare. In clipa in care impactul devine iminent reflexul natural este de a inchide si strange ochii. Pana la urma daca tot esti in situatia de a te lovi de ceva, mai bine de airbag decat de volan sau de stalpul usii. Airbagul se deschide in 0,02 - 0,04 sec.. Ochii se inchiid in doar 0,2 sec. Adica perna aia este mult mai vrednica. Chiar daca ochii se inchid pleopele tot vor fii penetrate de cioburi. arg, on 14 iulie 2017 - 10:01, said:
ochelari din plastic sau policarbonat duritate mica sau medie (nu se sparg) si o lentila mai mare care in caz de accident sa sprijine pe arcada nu pe globul ocular intre un gat rupt iremediabil sau un ochi scos prefer sa raman cu gatul intreg, in vacanta pot merge fara un ochi dar nu si in scaun cu rotile sau la -4m Orice ar fii prefer sa raman cu vederea intacta. Parerea mea. xplozia, on 14 iulie 2017 - 10:03, said:
Sunt ochelari cu lentile din plastic. Iti faci uni din astia si ai rezolvat problema. Poti sa ai o pereche special pentru masina. Sau, si mai bine, cauta pe net "Ochelari sport cu dioptrii" rezolvi problema cu spartul acestora si in plus ai si protectie solara. Am de vreo 4 ani ochelari de vedere progresivi, heliomati si cu strat anti reflex. Chiar nu stiu daca sunt cu lentile de sticla sau de plastic. Chiar acun voi suna doctorul oftalmolog sa vad din care lentile am. Efectiv nu m-a interesat. Vad bine cu ei si nu am nici un discomfort. Multumesc mult pentru sfaturi! |
#20
Posted 14 July 2017 - 10:19
doamne nu imi vine sa cred ce gandire au unii oameni, mai bine mori decat sa spargi ochelarii aia. Nu stiu cate cauze s-au intamplat sa intre cuiva cioburi prin ochi si asa mai departe. La impact iti sar ochelarii de pe cap de zici ca sunt iepuri, sau ai ochelari prinsi de cap.
Mai bine spargi un ochelari, rupi un nas, decat sa mori prin accidente. Si nu cred ca este important de cat timp ai tu carnetul, pentru ca sansa este enorma sa iti intre un idiot in tine. |
#21
Posted 14 July 2017 - 10:22
1orgu, on 14 iulie 2017 - 09:48, said:
....Imi este frica de primirea acelui sac direct in fata. Se pot sparge ochelarii si cioburile intra in ochi....... poti sta linistit, in coparseu te pun cu ochii inchisi, deci nu se vor vedea cioburile. lasand deoparte glumele, citeste asta: https://www.quora.co...airbag-goes-off . daca problema te preocupa atat de mult, fa-ti o pereche de ochelari cu lentile din plastic (costa cam tot cat cele de sticla) |
#22
Posted 14 July 2017 - 10:22
@business11, colegul își face griji pentru ochi și nu pentru ochelari.
Edited by ammazon, 14 July 2017 - 10:24. |
#23
Posted 14 July 2017 - 10:23
#24
Posted 14 July 2017 - 10:24
Treaba nu e ca dai cu fata de volan, treaba e ca la un impact frontal, chiar si cu un cap de pod, centura te tine, dar tu nu ai muschii de pe ceafa destul de puternici, si capul tau o sa fie una cu pieptul, de asta exista tetiera (pentru protectia pe spate). Iti rupi frumos gatul, si aici nu ma refer la muschi, ci la coloana, si de acolo nu te mai trezesti, esti Amin.
Ca o idee de cat de puternic este de fapt impactul chiar cu centura de siguranta, un prieten a dat de un cap de pod in urma cu 2 ani la 90km/h, a prins gheata pe jos si aia a fost. Masina, Logan din 2004. Au iesit amandoi aparent teferi, doar cu vanatai in zona centurii de siguranta, ca totusi o suprafata relativ mica trebuie sa tina in loc 90kg de om. Si acum dupa 2 ani, inca mai merg la kineto si fizioterapie pentru deplasarile de coloana din cauza impactului si fortelor opuse prea mari. Altfel, succes fara airbag! |
#25
Posted 14 July 2017 - 10:28
Ai de alez din a sari prin parbriz si a avea sanse minime de trait.
sau sa traiesti fara unul/ doi ochi dar cu organele vitale intacte |
#26
Posted 14 July 2017 - 10:29
1orgu, on 14 iulie 2017 - 10:18, said:
Airbagul se deschide in 0,02 - 0,04 sec.. Ochii se inchiid in doar 0,2 sec. Adica perna aia este mult mai vrednica. Chiar daca ochii se inchid pleopele tot vor fii penetrate de cioburi. Orice ar fii prefer sa raman cu vederea intacta. Parerea mea. Am de vreo 4 ani ochelari de vedere progresivi, heliomati si cu strat anti reflex. Chiar nu stiu daca sunt cu lentile de sticla sau de plastic. Chiar acun voi suna doctorul oftalmolog sa vad din care lentile am. Efectiv nu m-a interesat. Vad bine cu ei si nu am nici un discomfort. Multumesc mult pentru sfaturi! Deci tu stii deja ce vrei, pe noi ce ne intrebi mai exact? Sau vrei sa ne convingi sa renuntam la airbaguri ca nu inteleg. Toti iti spunem ca e de preferat sa-ti spagi ochelarii eventual niste zgarieturi decat sa-ti spargi creierii. In cazul unui accident trebuie sa-ti faci grijo mai mari pentru cap, picioare prinse sub bord, organe interne crapate si hemoragie interna nu de ochelari, pe bune. Ai avut vreodata accident cu deschidere de airbaguri? nu filme pe youtube. Consider ca trebuie inchis topicul dai idei tampite si altora. Cu tot respectul pentru etatea ta cred ca gandesti gresit. |
#27
Posted 14 July 2017 - 10:36
#28
Posted 14 July 2017 - 10:38
Omul intreba de asta de teama ca ochelarii (inca nu stie daca lentilele sunt de plastic sau sticla) s-ar sparge la impactul cu airbagul si cioburile i-ar intra in ochi. Nu face caz de ochelari, il intereseaza sa nu ramana orb.
Mergi cu ochelarii la orice magazin de optica si roaga frumos pe cineva de acolo sa iti verifice. Mai ales ca nu ai fund de borcan sunt sanse mari sa fie de plastic. Poti verifica si tu daca atingi usor cu un obiect metalic lentila. Geamul are alt sunet decat plasticul si e si mai greu. Uita-te si daca nu ai suruburi pe rame indreptate spre fata. Sunt ochelarist si eu si ultima pereche de rame - foarte usoare si super comode de altfel, gen titaniu, aveau rama prinsa de lentile cu niste suruburi de juma de centimetru aproape si de 3 ori m-am zgariat pe pleoape sau arcade ca mi s-a agatat camasa in rame cand am dat cu mana prin par. Sigur aia imi intrau relativ usor in mecla la un impact cu airbagul. Nu dezactiva airbagul ca idee finala. Si pentru Iula_Canci - tetiera e sa iti tina capul in cazul unui impact care vine din spate - situatie in care capul tau ar avea tendinta sa ramana in spate, sa nu iti rupi gatul. Cand ai impact frontal, capul pleaca in fata si aici apare airbagul. Edited by exceswater, 14 July 2017 - 10:41. |
|
#29
Posted 14 July 2017 - 10:41
Am sunat doctorul oflamolog. Este un prieten de familie. I-a spus temerile mele. A fost exact de parerea voastra. Nu se pot sparge. In cel mai rau caz pot sa se fisureze. Dar la un soc foarte dur si agresiv.
Ochelarii au lentile din plastic lamelar, in 5 straturi, rezistenti la soc sau la o eventuala cadere pe un corp dur. De fapt am avut comfirmarea dupa ce mi-au cazut in timp, de vreo doua ori pe gresia din baie. Am zis ca sunt norocos ca nu s-au spart. M-am linistit. Meritul este al vostru prin sfaturile si sugestiile postate. Las airbagul in stare de veghe. Mi-ati luat o grija mare de pe suflet. |
#30
Posted 14 July 2017 - 10:49
Nici dacă erau de sticlă nu cred că s-ar fi spart la impact.
|
#31
Posted 14 July 2017 - 11:05
diferenta dintre sticla si plastic e ca sticla se sparge in cioburi mai mici, pe cand la impact similar plasticul doar se crapa, sau se sparge in bucati mari (cu risc mai mic de ranire)
|
#32
Posted 14 July 2017 - 11:18
_Smiley_, on 14 iulie 2017 - 11:05, said:
diferenta dintre sticla si plastic e ca sticla se sparge in cioburi mai mici, pe cand la impact similar plasticul doar se crapa, sau se sparge in bucati mari (cu risc mai mic de ranire) Edited by arg, 14 July 2017 - 11:18. |
#33
Posted 14 July 2017 - 12:19
eu la oras dezactivez
doar la drumuri lungi pe autostrazile lipsa si la 50 km/h pe cele existente... daca imi aduc aminte il activez...daca am chef. tot din 80 am permis... fara incidente majore... dar nici nu depasesc 85/h....ca inca nu am unde....iar parale de radar...nici atat... sfat prietenesc exista clipsuri cu lentile fumurii. vre/o 80 roni lei grei noi lei roli. nu-s doar fumurii ci si polararizate lentilele. pe soare fac toate paralele! plus ca evidentiaza si ce nu vezi fara ele.... Edited by sarac.lipit, 14 July 2017 - 12:25. |
|
#34
Posted 14 July 2017 - 12:53
1orgu, on 14 iulie 2017 - 10:04, said:
Nu am cum sa dau cu nasul sau ochelarii de volan. Cred eu... Uite aici primul rezultat - vezi ce face capul manechinului de la secunda 16 încolo. Nu că a dat cu capul de volan - a dat suficient de puternic cît să îndoaie axul volanului. |
#35
Posted 14 July 2017 - 13:03
sarac.lipit, on 14 iulie 2017 - 12:19, said:
eu la oras dezactivez doar la drumuri lungi pe autostrazile lipsa si la 50 km/h pe cele existente... daca imi aduc aminte il activez...daca am chef. tot din 80 am permis... fara incidente majore... dar nici nu depasesc 85/h....ca inca nu am unde....iar parale de radar...nici atat... sfat prietenesc exista clipsuri cu lentile fumurii. vre/o 80 roni lei grei noi lei roli. nu-s doar fumurii ci si polararizate lentilele. pe soare fac toate paralele! plus ca evidentiaza si ce nu vezi fara ele.... |
#36
Posted 14 July 2017 - 13:10
Se poate dezactiva/activa airbagul soferului la fel cum se dezactiveaza airbagul pasagerului din fata?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users