Oficialii Dacia anunțã cã marca va produce automobile electrice
#37
Posted 14 July 2017 - 07:07
Cand chinezii care conduc Volvo spun ca in curand nu vor mai produce decat hibride si electrice nu ne umfla rasul. Cand francezii de la Renault spun ca Dacia va fi si ea implicata in productia de automobile electrice ne prapadim de ras, cu toate ca par a fi destul de avansati in acest domeniu. Asa cum acum Dacia este low-costul grupului, de ce n-ar putea fi acelasi low-cost si in tehnologia electrica? Se preconizeaza ca in 10-15 ani pretul unui automobil electric sa fie cel putin la acelasi nivel, daca nu mai jos decat la automobilul cu motor termic. Daca este dezirabil sa nu, n-am de unde sa stiu. Ramane sa vedem.
Ne-am mai prapadit noi o data de ras atunci cand Renault a preluat Dacia si a anuntat celebra masina de 5.000 euro care nu a existat niciodata. Cati ani sunt de atunci? 12-13? Acum Dacia face 40% din vanzarile grupului si normal, pentru ca suntem romani adevarati, unii dintre noi se tavalesc in continuare de ras. De ce? Doar ei stiu. Totusi, la ora actuala exista o mica firma romaneasca care face conversie electrica pentru Logan. Conversia costa peste 25.000 euro si trebuie sa te duci la RAR pentru omologare. Nu stiu cat marketing este si cat de viabila este solutia acestor oameni. Ideea este ca daca un grup mic de entuziasti pot face asa ceva, atunci mamutul Renault de ce n-ar putea implica si Dacia in aceasta ecuatie? Sau poate pur si simplu este mai simplu sa ne prapadim de ras? Attached Files |
#38
Posted 14 July 2017 - 09:52
gabrieln2016, on 14 iulie 2017 - 07:07, said:
Cand chinezii care conduc Volvo spun ca in curand nu vor mai produce decat hibride si electrice nu ne umfla rasul. Cand francezii de la Renault spun ca Dacia va fi si ea implicata in productia de automobile electrice ne prapadim de ras, cu toate ca par a fi destul de avansati in acest domeniu. Asa cum acum Dacia este low-costul grupului, de ce n-ar putea fi acelasi low-cost si in tehnologia electrica? Se preconizeaza ca in 10-15 ani pretul unui automobil electric sa fie cel putin la acelasi nivel, daca nu mai jos decat la automobilul cu motor termic. Daca este dezirabil sa nu, n-am de unde sa stiu. Ramane sa vedem. Ne-am mai prapadit noi o data de ras atunci cand Renault a preluat Dacia si a anuntat celebra masina de 5.000 euro care nu a existat niciodata. Cati ani sunt de atunci? 12-13? Acum Dacia face 40% din vanzarile grupului si normal, pentru ca suntem romani adevarati, unii dintre noi se tavalesc in continuare de ras. De ce? Doar ei stiu. Totusi, la ora actuala exista o mica firma romaneasca care face conversie electrica pentru Logan. Conversia costa peste 25.000 euro si trebuie sa te duci la RAR pentru omologare. Nu stiu cat marketing este si cat de viabila este solutia acestor oameni. Ideea este ca daca un grup mic de entuziasti pot face asa ceva, atunci mamutul Renault de ce n-ar putea implica si Dacia in aceasta ecuatie? Sau poate pur si simplu este mai simplu sa ne prapadim de ras? Edited by max_01, 14 July 2017 - 09:55. |
#39
Posted 14 July 2017 - 10:33
Skytalker, on 14 iulie 2017 - 00:03, said:
Da, Dacia o sa produca o gama larga de motostivuitoare si electrocare. Ma umfla risul cind vad declaratiile acestea. In general cind s-a pus problema unui produs nou, cei mai tari, 1, 2 sau 3 producatori (generic) au dezvoltat acel concept. Ceilalti care nu au investit suficiente fonduri in R&D au trebuit in final sa cumpere produsul/agregatul care a fost dezvoltat de cei mari. Si asta ca sa stea in business. Mai are Dacia ca optiune servodirectia? Pana mai ieri asa era. Dar azi sunt pe electrice. Epic 🤣. |
#40
Posted 14 July 2017 - 14:43
Eu sunt curios dacă se poate face o maşină electrică low cost care să funcţioneze în România. Îmi aduc aminte de Oltcitul care nu mai pornea dacă treceai cu el prin bălţi şi intra apă la distribuitor. Sau de drumurile cu gropi care numai bine nu fac la bateriile Li-Ion. Ce o să facă şoferul la hârtoape, o să aibă nevoie de copilot să ţină de baterii ca să nu sară afară din maşină? te pomeneşti că o să fie tip dronă, sare peste obstacole.
Edited by mihaicozac, 14 July 2017 - 14:44. |
#41
Posted 14 July 2017 - 14:46
la fel ca si bateriile actuale, acestea se pot fixa de sasiu. asadar care este incovenientul?
|
#42
Posted 14 July 2017 - 14:51
hummin, on 12 iulie 2017 - 19:26, said: Mai da l dracu de pret, sa creascã capacitatea de stocare,altfel cari o tona de baterii dupa tine, cum fac aia de la Tesla. |
#43
Posted 14 July 2017 - 14:51
Bateriile Li-Ion pot fi sensibile la şocuri şi vibraţii puternice, adică pot lua foc.
Edited by mihaicozac, 14 July 2017 - 14:55. |
#44
Posted 14 July 2017 - 15:39
mihaicozac, on 14 iulie 2017 - 14:51, said:
Bateriile Li-Ion pot fi sensibile la ºocuri ºi vibraþii puternice, adicã pot lua foc. Ceea ce descrii tu seamana foarte mult cu povestea aia cu drobul de sare. |
#45
Posted 14 July 2017 - 16:07
Sute de mii de Prius care sunt dotate cu baterii NiMH, şi mai sunt şi alţi fabricanţi de hibride care folosesc aceeaşi tehnologie. Li-Ion este greu de trecut de testele de siguranţă în maşini, cam ca şi aerul comprimat.
Oricum ceea ce vroiam eu să subliniez este că termenii "maşină ieftină" cum e de ex. Dacia şi "maşină electrică" nu se prea potrivesc. O vezi pe a noastră pe acelaşi nivel cu Tesla? Edited by mihaicozac, 14 July 2017 - 16:09. |
#47
Posted 14 July 2017 - 16:24
mihaicozac, on 14 iulie 2017 - 16:07, said:
Oricum ceea ce vroiam eu să subliniez este că termenii "maşină ieftină" cum e de ex. Dacia şi "maşină electrică" nu se prea potrivesc. O vezi pe a noastră pe acelaşi nivel cu Tesla? Termenii de masina ieftina si masina electrica trebuie sa se potriveasca. Astfel masina electrica nu va prinde cu adevarat, deoarece nu poti sustine cu subventii adoptarea in masa a unei tehnologii si nu poti avea infrastructura de suport fara a avea numarul suficient de mare de potentiali clienti. A se vedea chiar istoria automobilului, care a avut nevoie de 23 de ani pentru a prinde cu adevarat (1885- Benz inventeaza primul automobil adevarat -> 1908 - Ford Model T care avea marea caracteristica de a fi ieftin). Edited by StefanSC, 14 July 2017 - 16:33. |
#48
Posted 14 July 2017 - 16:51
Cheia evoluţiei vehiculului electric o reprezintă bateria. Nicio tehnologie folosită actual nu este potrivită 100% pt. tracţiunea electrică, unde e nevoie de greutate redusă, siguranţă şi timp mic de încărcare. Plus problema spinoasă a garanţiei.
|
#49
Posted 14 July 2017 - 17:38
gabrieln2016, on 14 iulie 2017 - 07:07, said:
Cand chinezii care conduc Volvo spun ca in curand nu vor mai produce decat hibride si electrice nu ne umfla rasul. Cand francezii de la Renault spun ca Dacia va fi si ea implicata in productia de automobile electrice ne prapadim de ras, cu toate ca par a fi destul de avansati in acest domeniu. Asa cum acum Dacia este low-costul grupului, de ce n-ar putea fi acelasi low-cost si in tehnologia electrica? Se preconizeaza ca in 10-15 ani pretul unui automobil electric sa fie cel putin la acelasi nivel, daca nu mai jos decat la automobilul cu motor termic. Daca este dezirabil sa nu, n-am de unde sa stiu. Ramane sa vedem. Ne-am mai prapadit noi o data de ras atunci cand Renault a preluat Dacia si a anuntat celebra masina de 5.000 euro care nu a existat niciodata. Cati ani sunt de atunci? 12-13? Acum Dacia face 40% din vanzarile grupului si normal, pentru ca suntem romani adevarati, unii dintre noi se tavalesc in continuare de ras. De ce? Doar ei stiu. Totusi, la ora actuala exista o mica firma romaneasca care face conversie electrica pentru Logan. Conversia costa peste 25.000 euro si trebuie sa te duci la RAR pentru omologare. Nu stiu cat marketing este si cat de viabila este solutia acestor oameni. Ideea este ca daca un grup mic de entuziasti pot face asa ceva, atunci mamutul Renault de ce n-ar putea implica si Dacia in aceasta ecuatie? Sau poate pur si simplu este mai simplu sa ne prapadim de ras? Colega, imi pare rau dar ai o mica mare problema cu situatia de ansamblu. Volvo a spus ca de la anul o sa inceapa numai cu motoare electrice insa: 1) sa vedem cui le vinde - este foarte adevarat ca in Ioropa este un pic de isterie din cauza Comisiei Europene. Dar Comisia Europeana nu face reguli in in cele doua Americi si nici in restul lumii. Este foarte adevarat ca in USA unii s-au folosit de dieselgate sa protejeze constructia lor interna de masini pe benzina, nu ca ar fi avut prea mult diesel. Deci USA nu este afectata de criza artificiala din Europa. Nici Asia, daca te uiti la firmele japoneze, au preferat sa cumpere motoare diesel de la firmele europene, i.e. Nissan de la Renault decit sa investeasca in R&D si productie. Deci unde/cui le vinde? 2) cum o sa le incarce - in mintea voastra se pare ca asta nu e clara de loc. Bateriile tb fabricate pe scara larga ceea ce inseamna poluare cu mult mai mare, tb sa le stocheze, tb sa le recicleze, si nu toate componentele se pot recicla. O parte se vor arunca in mare, o sa intre in conflict cu cei environmentalistii marini si aia nu sint putini. In plus tb. capacitati aditionale de producere a acestui curent avind in vedere ca de la anul o sa avem masini electrice. Aceste capacitati aditionale pot include facilitatile atomice/nucleare, alte sursa de poluare si de radioactivitate Deci unde e infrastructura necesara sa fie exploatate de la anul avind in vedere productia masiva Volvo? Dacia - Renault a lansat masina lowcost dupa aprox. 80 ani de la producerea in seria a autoturismelor. Renault este al X-lea producator de masini din lume. Prin analogie pot sa afirm ca nu la 80 ani da' poate la 25 ani de la lansarea automobilelor electrice vor lansa segmentul de lowcost. "Low cost" nu a fost niciodata o prioritate pentru nimeni. Este foarte adevarat ca pretul a fost declarat de 5.000 eur dar de facto nu a fost niciodata 5.000 ci semnificativ mai mult. In curind fabrica din Maroc va prelua destul din capacitatile de productie incit ceea ce ramine la Mioveni sa fie o gluma. Si asta pentru ca lucruri normale pentru unii sint o mare problema pentru altii. Si aici ma refer la fantastica retea de autostrazi din Romania care leaga RO de tarile vestice. Atunci o sa vedem cine o sa rida! Conversie Dacie Faptul ca o masina de 5.000 euro se converteste la electric cu 25.000 euro adica 5x pretul ei(care e nimic pentru buzunarul romanilor, nu-i asa?) nici nu merita discutat... pentru ca e realmente de ris. Cert este ca tu/voi mai aveti de asteptat pina o sa rideti. Si pina cind asta se va intimpla va mai dura ori va imaginati ca toti cei care cistiga trilioane de dolari din petrol o sa fie de accord sa isi piarda afacerile si sa dea faliment doar asa ca sinteti 5 pe SP care sinteti visatori. In aceasta industrie extractiva/producatoare de masini lucreaza aprox. 2 miliarde de oameni. Tu realizezi pentru o secunda impactul social cind astia vor fi concediati, chiar secvential? Pai astia au dat jos guverne. au schimbat sisteme, etc... Chiar acum 2 zile la Barcelona s-a lansat nava amiral Audi A8 cu principala motorizare Diesel. Se pare ca rid ei de naivitatea voastra. Eu de data asta ma abtin! Edited by Skytalker, 14 July 2017 - 18:00. |
#50
Posted 14 July 2017 - 17:47
DannyMC, on 14 iulie 2017 - 16:07, said: Nu stii deloc. Dacia a avut servodirectia ca optiune la Logan. Are vecinul meu modelul de baza si nu are servo. Probabil abia de la noul Logan sa introdus in serie, dar nu stiu sigur, exact cum am enuntat. Mai informeaza.te. Mega fail 🤣 https://www.tpu.ro/a...ctie-cu-viteza/ http://www.loganclub...ogan-t1374.html "Sunt nou pe acest forum dar si posesorul unui Logan nou de 1.4 benzina si care nu are servodirectie .....se poate instala servodirectie ?? UNDE si CAT MA COSTA ... ?? Va multumesc" Edited by Torquemada-666, 14 July 2017 - 17:52. |
#51
Posted 14 July 2017 - 17:52
Vezi ca Dacia 1300 din 1970 nu avea servodirectie nici ca optiune! Dar aici se discuta despre un viitor model nu despre ce a fost acum zece, douazeci sau patruzeci de ani! De asta iti spun ca vorbesti doar ca sa te afli in treaba si sa trollezi!
Edited by DannyMC, 14 July 2017 - 17:53. |
|
#52
Posted 14 July 2017 - 17:53
DannyMC, on 14 iulie 2017 - 17:52, said:
Vezi ca Dacia 1300 din 1970 nu avea servodirectie nici ca optiune! Dar aici se discuta despre un viitor model nu despre ce a fost acum zece douazeci sau patruzeci de ani! De asta iti spun ca vorbesti fara sa ai habar! Nu esti informat, si spui neadevaruri. Am dovedit. Se vb.de vanzarile Volvo aici? Trollezi. Edited by Torquemada-666, 14 July 2017 - 17:54. |
#53
Posted 14 July 2017 - 18:15
Volvo a anuntat ca urmatoarele modele dezvoltate nu o sa mai aiba doar motor termic, ci o sa fie electrica sau hibride. Modele noi o sa dezvolte peste 9 ani, acum deabia au terminat S/V90, XC90, S/V60, V40, XC40. La anul o sa lanseze oficial noua gama 60 si 40 urmat sa se concentreze doar pe electrice si hibride.
Ca de obicei presa face valuri fara sa inteleaga ceea ce au spus oficialii Volvo, iar lor le convine pentru ca brusc se vorbeste de Volvo in aceasi propozitie cu Tesla. In plus au anuntat ca Polestar o sa devina brand de sine statator (nu doar pachet pentru Volvo) care se concentreaza doar pe electrice (aici ataca Tesla direct). Dacia o sa faca masini electrice cand piata o sa o ceara, pentru Renault-Nissan o sa fie foarte simplu sa scoata de la naftalina actuala technologie Leaf/Zoe si sa o ambaleze in Sandero. |
#54
Posted 14 July 2017 - 18:30
HEX2FUN, on 14 iulie 2017 - 18:15, said:
........ Dacia o sa faca masini electrice cand piata o sa o ceara, pentru Renault-Nissan o sa fie foarte simplu sa scoata de la naftalina actuala technologie Leaf/Zoe si sa o ambaleze in Sandero. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users