Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Nelamuriri Skoda Octavia 3 1.6 TDI

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
Bullet

Bullet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 03.07.2006
Salutare co-forumisti,

Din Decembrie 2016 conduc masina din titlu (O3 Style 1.6 TDI 110 CP cu ceva dotari de bun simt), ridicata cu 20 km la bord de la dealer. Acum are in jur de 28.000 km si am cateva intrebari pentru cei care au condus acest model si ma pot lamuri daca masina chiar are ceva probleme sau "asa face toate".
  • la schimbarea din tr1 in tr2 si din tr2 in tr3, da in nas pt o fractiune de secunda si apoi trage. Fenomenul se diminueaza putin daca sunt extrem de atent cum fac sincronizarea dintre eliberarea ambreiajului si accelerare.
  • intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras.
  • de cand a venit caldura, are momente cand ralaniul sta la 1000 ture. PTC nu are cum sa fie, pt ca e cald afara. Banuiesc AC, regenerare DPF. Corect sau .. ?
  • mi se pare ca are un joc destul de mare transmisia. Se aude atat la cuplarea treptelor de viteza, cat si atunci cand accelerezi si apoi ridici brusc piciorul de pe acceleratie.
In afara de cele de mai sus, 2 litri de ulei adaugati, o muscatura de ciobanesc pe aripa si o zgarietura de la o doamna ce a binevoit sa dea cu spatele in bara mea fata, totul e la superlativ si, in limita timpului disponibil, o sa pun la punct un jurnal de bord.


Ganduri bune.

#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
I-ai facut pana in prezent reviziile ?
2 litrii de ulei a consumat in 28k ? Stiam ca motoarele CR nu prea consuma.

Banuiesc, ca ai garantie. Mergi la reprezentanta. Daca ai prieteni cu vcds care se pricep, n-ar strica si niste log-uri in mers sa vezi daca da ceva erori cand zici ca sunt intreruperile alea.
Se stie ca 1.6tdi mai are probleme cu injectoarele si egr-ul.

Mai conteaza si ce fel de motorina folosesti.

Edited by TruculMagic, 07 July 2017 - 11:28.


#3
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011
Daca masina este noua,inseamna ca inca e in garantie.De ce nu te duci la reprezentanta si le pui d-lor de acolo aceste intrebari?
Pot sa iti raspund doar la una din ele:cand sta la 1000 turatii dpf-ul isi face regenerare.
Cu uleiul cam nasol,cand ai facut ultima data schimbul de ulei/revizia?cati km sunt de atunci?
Rulaj extraurban sau urban?

#4
traby

traby

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 250
  • Înscris: 13.06.2008
2 litri ulei in 8 mii km???

#5
Sef-chenko

Sef-chenko

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,418
  • Înscris: 17.04.2006
traby: in 28000km

Cum adica "intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras"?

#6
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,527
  • Înscris: 08.03.2017
Acel motor are lag - asa face toate , te obisnuiesti, mergi mai turat .
Turatia nu se poate testa numai pe calculator , ma refer la motiv crestere si descrestere , fiind in garantie nu este o problema .
Consumul de ulei este o problema , toate motoarele diesel sau otto au un consum normal dat in cartea tehnica dar la tine se pare ca nu mai e nevoie azi maine de schimb de ulei , se rezolva prin adaugare, eventual filtrul sa-l mai schimbi odata la 2 ani . Dar tot asa de bine se poate sa nu fie uleiul la serie sau de proasta calitate .
Transmisia tot asa, mers in service sa se dea un mecanic putin cu ea si sa-i explici la locul faptei . Aici daca sunt probleme e multa manopera si piese destul de scumpe , oricum e in garantie asa ca nu sta pana vi cu ea pe targa.

Edited by ldpe, 07 July 2017 - 12:26.


#7
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011
E masina noua totusi,cum e posibil sa consuma atata ulei?Inseamna cand o ajunge la 200.000 km isi cumpara ulei la butoi.

#8
Bullet

Bullet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 03.07.2006

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2017 - 11:27, said:

I-ai facut pana in prezent reviziile ?
2 litrii de ulei a consumat in 28k ? Stiam ca motoarele CR nu prea consuma.

Banuiesc, ca ai garantie. Mergi la reprezentanta. Daca ai prieteni cu vcds care se pricep, n-ar strica si niste log-uri in mers sa vezi daca da ceva erori cand zici ca sunt intreruperile alea.
Se stie ca 1.6tdi mai are probleme cu injectoarele si egr-ul.

Mai conteaza si ce fel de motorina folosesti.

Am completat 1.75 litri aprox, ca mai putin pe fund in al doilea bidon.
O sa merg in curand pt prima revizie, cea de 30k, eram curios daca a mai intalnit cineva simptomele astea.
Folosesc doar motorina aia mai scumpa, de la OMV sau Petrom.

View Postmissionnad, on 07 iulie 2017 - 11:30, said:

Daca masina este noua,inseamna ca inca e in garantie.De ce nu te duci la reprezentanta si le pui d-lor de acolo aceste intrebari?
Pot sa iti raspund doar la una din ele:cand sta la 1000 turatii dpf-ul isi face regenerare.
Cu uleiul cam nasol,cand ai facut ultima data schimbul de ulei/revizia?cati km sunt de atunci?
Rulaj extraurban sau urban?
Nu am facut nici o revizie. Cica prima e abia la 30k Posted Image
Rulajul este preponderent extraurban.

View Posttraby, on 07 iulie 2017 - 11:36, said:

2 litri ulei in 8 mii km???
28.000 km

View Postmariovrs, on 07 iulie 2017 - 11:48, said:


Pentru cei sensibili exista Audi in grupul VAG...  E o Skoda amarata...cum ai vrea sa se auda?
Am condus anul trecut veo 10.000 km o Octavia 1.6 TDI model 2014 si nu scotea sunetele astea.

View PostSef-chenko, on 07 iulie 2017 - 11:50, said:

traby: in 28000km

Cum adica "intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras"?
Adica daca merg constant la 1600 de ture, la 1700 de ture, etc, sper ca e mai clar acum

View Postldpe, on 07 iulie 2017 - 12:21, said:

Acel motor are lag - asa face toate , te obisnuiesti, mergi mai turat .
Turatia nu se poate testa numai pe calculator , ma refer la motiv crestere si descrestere , fiind in garantie nu este o problema .
Consumul de ulei este o problema , toate motoarele diesel sau otto au un consum normal dat in cartea tehnica dar la tine se pare ca nu mai e nevoie azi maine de schimb de ulei , se rezolva prin adaugare, eventual filtrul sa-l mai schimbi odata la 2 ani . Dar tot asa de bine se poate sa nu fie uleiul la serie sau de proasta calitate .
Transmisia tot asa, mers in service sa se dea un mecanic putin cu ea si sa-i explici la locul faptei . Aici daca sunt probleme e multa manopera si piese destul de scumpe , oricum e in garantie asa ca nu sta pana vi cu ea pe targa.
O sa merg in curand pt prima revizie, la 30K Posted Image . Cum spuneam, eram curios daca mai sunt forumisti cu pb similare.

View Postmissionnad, on 07 iulie 2017 - 12:38, said:

E masina noua totusi,cum e posibil sa consuma atata ulei?Inseamna cand o ajunge la 200.000 km isi cumpara ulei la butoi.
CIca e normal Posted Image , zisera baietii de la Porsche, cand am fost sa iau ulei.

#9
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,022
  • Înscris: 09.01.2007
Fa-i revizia la 15-20k.

#10
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
Skoda Octavia - Manual de utilizare
pag. 174 Capitolul Verificarea nivelului de ulei

Motorul consumă ceva ulei. În funcţie de modul de exploatare şi de condiţiile existente,
consumul de ulei poate atinge 0,5 l/1 000 km. În primii 5 000 kilometri, consumul
poate fi mai mare.


Deci motoarele VW sunt in asa fel construite ca sa pape ulei. Daca ii dai in gura, daca accelerezi puterni inainte ca motorul sa se incalzeasca, daca ambalezi dupa pornire iarna sa desfunzi tzevile, ai toate sansele sa f*ti motorul si sa se pape mai mult ulei.

Edited by Bursul, 07 July 2017 - 14:05.


#11
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
in 7 luni ai facut 28000Km.
adica peste 130Km/zi?

#12
tybanu

tybanu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,586
  • Înscris: 15.01.2007

View PostBursul, on 07 iulie 2017 - 14:05, said:

Motorul consumă ceva ulei.

Serios, asta e citat din manual? Asa traduce VW Romania? Lol

"intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras."
Mi se pare subturata sub 2000. Am mers si eu cu un motor d-asta si merge bine de la 2000 in sus.
Cat despre schimbatul treptelor, schimba-le in ture mai multe... n-ar trebui sa se balbaie.

#13
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostBursul, on 07 iulie 2017 - 14:05, said:

Skoda Octavia - Manual de utilizare
pag. 174 Capitolul Verificarea nivelului de ulei

Motorul consumă ceva ulei. În funcţie de modul de exploatare şi de condiţiile existente,
consumul de ulei poate atinge 0,5 l/1 000 km. În primii 5 000 kilometri, consumul
poate fi mai mare.


Adica 1 litru la 2000km e ceva normal ? In momentul acela ii dai foc. Conduc tdi-uri de peste 250.000km care nu consuma mai mult de 1litru la 15.000km, defapt la unele nu s-a completat deloc in 10.000km de cand a fost facuta revizia.

@Initiator: nu mai fa reviziile la 30.000km ca nu-i ok pentru motor. Lasa service-urile din afara si uleiul long life. Daca vrei sa te tina faci la 15.000km (ulei + toate filtrele), nu mori pentru 500-800lei in plus.

#14
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
Intodeauna a fost asa. Si la Golf 4 era o exprimare de genul asta si zicea ca max 1 L/1000 km ar trebui sa pape ulei.

View Posttybanu, on 07 iulie 2017 - 14:14, said:

Serios, asta e citat din manual? Asa traduce VW Romania? Lol

"intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras."
Mi se pare subturata sub 2000. Am mers si eu cu un motor d-asta si merge bine de la 2000 in sus.
Cat despre schimbatul treptelor, schimba-le in ture mai multe... n-ar trebui sa se balbaie.
Asa e facut motorul. Are cuplu maxim de la 1500 turatii in sus. Eu o tin intodeauna la peste 1500. Sub parca nu mai merge lin si zgomotul specific diesel-ului se amplifica.

MOTOR
Cilindree (cm3): 1.598
Putere maxima (CP/rpm): 105/4.400
Cuplu maxim (Nm/rpm): 250/1.500-2.500
Viteza maxima (km/h): 190
Acceleratie 0-100 km/h (s): 11,8
Emisii CO2 (g/km): 119
Tractiune: fata
Transmisie: manuala 5 viteze

Edited by Bursul, 07 July 2017 - 14:21.


#15
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

View PostBursul, on 07 iulie 2017 - 14:05, said:

Eu am Skoda ÎI FL, 1.6 benzină. Are peste o sută noi km, și i-am pus în opt mii km, o sută mililitri. Înainte, în zece mii, nu a fost nevoie de completare. Acum, cred că mi-a pus mecanicul mai puțin.

#16
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2017 - 14:18, said:

Adica 1 litru la 2000km e ceva normal ? In momentul acela ii dai foc. Conduc tdi-uri de peste 250.000km care nu consuma mai mult de 1litru la 15.000km, defapt la unele nu s-a completat deloc in 10.000km de cand a fost facuta revizia.
Asta este. Lumea e obisnuita. Eu nu mai comentez pe aceasta tema ca s-a aberat destul pe alte topicuri, si daca vin cele 2 echipe anti / pro VW s-a dus topicul asta pe rapa.

View PostYOUR_GOD, on 07 iulie 2017 - 14:23, said:

Eu am Skoda ÎI FL, 1.6 benzină. Are peste o sută noi km, și i-am pus în opt mii km, o sută mililitri. Înainte, în zece mii, nu a fost nevoie de completare. Acum, cred că mi-a pus mecanicul mai puțin.
Cand mi-am luat golf, un prieten mi-a zis: motoarele VW din constructie sunt facute sa manance ulei. Am luat informatia de buna si gata.

Daca se merge pe Forum VW, veti vedea ca un motor poate sa consume diferit in functie si de marca de ulei: Castrol mai mult, Liqui Moly mai putin si invers. Nu am gasit o regula. Unora le mergea mai bine cu un ulei, altora cu alt ulei.

Edited by Bursul, 07 July 2017 - 14:26.


#17
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Eu am Castrol 5 30. Acum m-am uitat si e ok.

#18
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
In primii 5-10.000 km nu se pune ce consuma pentru ca de abia se aseaza angrenajele. Fa-I revizia si vezi pe urma cum consuma ulei.
Motorul de 1,6 este putin mic pentru Octavia si de aia trebuie sa o duci mai turat, peste 2000, si nu va mai da in nas.
In rest, succes la caini si doamne cu fundul insensibil!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate