Nelamuriri Skoda Octavia 3 1.6 TDI
#1
Posted 07 July 2017 - 11:09
Salutare co-forumisti,
Din Decembrie 2016 conduc masina din titlu (O3 Style 1.6 TDI 110 CP cu ceva dotari de bun simt), ridicata cu 20 km la bord de la dealer. Acum are in jur de 28.000 km si am cateva intrebari pentru cei care au condus acest model si ma pot lamuri daca masina chiar are ceva probleme sau "asa face toate".
Ganduri bune. |
#2
Posted 07 July 2017 - 11:27
I-ai facut pana in prezent reviziile ?
2 litrii de ulei a consumat in 28k ? Stiam ca motoarele CR nu prea consuma. Banuiesc, ca ai garantie. Mergi la reprezentanta. Daca ai prieteni cu vcds care se pricep, n-ar strica si niste log-uri in mers sa vezi daca da ceva erori cand zici ca sunt intreruperile alea. Se stie ca 1.6tdi mai are probleme cu injectoarele si egr-ul. Mai conteaza si ce fel de motorina folosesti. Edited by TruculMagic, 07 July 2017 - 11:28. |
#3
Posted 07 July 2017 - 11:30
Daca masina este noua,inseamna ca inca e in garantie.De ce nu te duci la reprezentanta si le pui d-lor de acolo aceste intrebari?
Pot sa iti raspund doar la una din ele:cand sta la 1000 turatii dpf-ul isi face regenerare. Cu uleiul cam nasol,cand ai facut ultima data schimbul de ulei/revizia?cati km sunt de atunci? Rulaj extraurban sau urban? |
#5
Posted 07 July 2017 - 11:50
traby: in 28000km
Cum adica "intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras"? |
#6
Posted 07 July 2017 - 12:21
Acel motor are lag - asa face toate , te obisnuiesti, mergi mai turat .
Turatia nu se poate testa numai pe calculator , ma refer la motiv crestere si descrestere , fiind in garantie nu este o problema . Consumul de ulei este o problema , toate motoarele diesel sau otto au un consum normal dat in cartea tehnica dar la tine se pare ca nu mai e nevoie azi maine de schimb de ulei , se rezolva prin adaugare, eventual filtrul sa-l mai schimbi odata la 2 ani . Dar tot asa de bine se poate sa nu fie uleiul la serie sau de proasta calitate . Transmisia tot asa, mers in service sa se dea un mecanic putin cu ea si sa-i explici la locul faptei . Aici daca sunt probleme e multa manopera si piese destul de scumpe , oricum e in garantie asa ca nu sta pana vi cu ea pe targa. Edited by ldpe, 07 July 2017 - 12:26. |
#7
Posted 07 July 2017 - 12:38
E masina noua totusi,cum e posibil sa consuma atata ulei?Inseamna cand o ajunge la 200.000 km isi cumpara ulei la butoi.
|
#8
Posted 07 July 2017 - 13:28
TruculMagic, on 07 iulie 2017 - 11:27, said:
I-ai facut pana in prezent reviziile ? 2 litrii de ulei a consumat in 28k ? Stiam ca motoarele CR nu prea consuma. Banuiesc, ca ai garantie. Mergi la reprezentanta. Daca ai prieteni cu vcds care se pricep, n-ar strica si niste log-uri in mers sa vezi daca da ceva erori cand zici ca sunt intreruperile alea. Se stie ca 1.6tdi mai are probleme cu injectoarele si egr-ul. Mai conteaza si ce fel de motorina folosesti. Am completat 1.75 litri aprox, ca mai putin pe fund in al doilea bidon. O sa merg in curand pt prima revizie, cea de 30k, eram curios daca a mai intalnit cineva simptomele astea. Folosesc doar motorina aia mai scumpa, de la OMV sau Petrom. missionnad, on 07 iulie 2017 - 11:30, said:
Daca masina este noua,inseamna ca inca e in garantie.De ce nu te duci la reprezentanta si le pui d-lor de acolo aceste intrebari? Pot sa iti raspund doar la una din ele:cand sta la 1000 turatii dpf-ul isi face regenerare. Cu uleiul cam nasol,cand ai facut ultima data schimbul de ulei/revizia?cati km sunt de atunci? Rulaj extraurban sau urban? Rulajul este preponderent extraurban. traby, on 07 iulie 2017 - 11:36, said:
2 litri ulei in 8 mii km??? mariovrs, on 07 iulie 2017 - 11:48, said:
Am condus anul trecut veo 10.000 km o Octavia 1.6 TDI model 2014 si nu scotea sunetele astea. Sef-chenko, on 07 iulie 2017 - 11:50, said:
traby: in 28000km Cum adica "intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras"? ldpe, on 07 iulie 2017 - 12:21, said:
Acel motor are lag - asa face toate , te obisnuiesti, mergi mai turat . Turatia nu se poate testa numai pe calculator , ma refer la motiv crestere si descrestere , fiind in garantie nu este o problema . Consumul de ulei este o problema , toate motoarele diesel sau otto au un consum normal dat in cartea tehnica dar la tine se pare ca nu mai e nevoie azi maine de schimb de ulei , se rezolva prin adaugare, eventual filtrul sa-l mai schimbi odata la 2 ani . Dar tot asa de bine se poate sa nu fie uleiul la serie sau de proasta calitate . Transmisia tot asa, mers in service sa se dea un mecanic putin cu ea si sa-i explici la locul faptei . Aici daca sunt probleme e multa manopera si piese destul de scumpe , oricum e in garantie asa ca nu sta pana vi cu ea pe targa. missionnad, on 07 iulie 2017 - 12:38, said:
E masina noua totusi,cum e posibil sa consuma atata ulei?Inseamna cand o ajunge la 200.000 km isi cumpara ulei la butoi. |
#10
Posted 07 July 2017 - 14:05
Skoda Octavia - Manual de utilizare
pag. 174 Capitolul Verificarea nivelului de ulei Motorul consumă ceva ulei. În funcţie de modul de exploatare şi de condiţiile existente, consumul de ulei poate atinge 0,5 l/1 000 km. În primii 5 000 kilometri, consumul poate fi mai mare. Deci motoarele VW sunt in asa fel construite ca sa pape ulei. Daca ii dai in gura, daca accelerezi puterni inainte ca motorul sa se incalzeasca, daca ambalezi dupa pornire iarna sa desfunzi tzevile, ai toate sansele sa f*ti motorul si sa se pape mai mult ulei. Edited by Bursul, 07 July 2017 - 14:05. |
|
#12
Posted 07 July 2017 - 14:14
Bursul, on 07 iulie 2017 - 14:05, said:
Motorul consumă ceva ulei. Serios, asta e citat din manual? Asa traduce VW Romania? Lol "intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras." Mi se pare subturata sub 2000. Am mers si eu cu un motor d-asta si merge bine de la 2000 in sus. Cat despre schimbatul treptelor, schimba-le in ture mai multe... n-ar trebui sa se balbaie. |
#13
Posted 07 July 2017 - 14:18
Bursul, on 07 iulie 2017 - 14:05, said:
Skoda Octavia - Manual de utilizare pag. 174 Capitolul Verificarea nivelului de ulei Motorul consumă ceva ulei. În funcţie de modul de exploatare şi de condiţiile existente, consumul de ulei poate atinge 0,5 l/1 000 km. În primii 5 000 kilometri, consumul poate fi mai mare. Adica 1 litru la 2000km e ceva normal ? In momentul acela ii dai foc. Conduc tdi-uri de peste 250.000km care nu consuma mai mult de 1litru la 15.000km, defapt la unele nu s-a completat deloc in 10.000km de cand a fost facuta revizia. @Initiator: nu mai fa reviziile la 30.000km ca nu-i ok pentru motor. Lasa service-urile din afara si uleiul long life. Daca vrei sa te tina faci la 15.000km (ulei + toate filtrele), nu mori pentru 500-800lei in plus. |
#14
Posted 07 July 2017 - 14:20
Intodeauna a fost asa. Si la Golf 4 era o exprimare de genul asta si zicea ca max 1 L/1000 km ar trebui sa pape ulei.
tybanu, on 07 iulie 2017 - 14:14, said:
Serios, asta e citat din manual? Asa traduce VW Romania? Lol "intre 1600 si 2000 de ture, la mers constant, are momente cand se balbaie. Nu ca as rula la turatii din astea, dar se mai intampla prin oras." Mi se pare subturata sub 2000. Am mers si eu cu un motor d-asta si merge bine de la 2000 in sus. Cat despre schimbatul treptelor, schimba-le in ture mai multe... n-ar trebui sa se balbaie. MOTOR Cilindree (cm3): 1.598 Putere maxima (CP/rpm): 105/4.400 Cuplu maxim (Nm/rpm): 250/1.500-2.500 Viteza maxima (km/h): 190 Acceleratie 0-100 km/h (s): 11,8 Emisii CO2 (g/km): 119 Tractiune: fata Transmisie: manuala 5 viteze Edited by Bursul, 07 July 2017 - 14:21. |
#15
Posted 07 July 2017 - 14:23
|
#16
Posted 07 July 2017 - 14:26
TruculMagic, on 07 iulie 2017 - 14:18, said:
Adica 1 litru la 2000km e ceva normal ? In momentul acela ii dai foc. Conduc tdi-uri de peste 250.000km care nu consuma mai mult de 1litru la 15.000km, defapt la unele nu s-a completat deloc in 10.000km de cand a fost facuta revizia. YOUR_GOD, on 07 iulie 2017 - 14:23, said:
Eu am Skoda ÎI FL, 1.6 benzină. Are peste o sută noi km, și i-am pus în opt mii km, o sută mililitri. Înainte, în zece mii, nu a fost nevoie de completare. Acum, cred că mi-a pus mecanicul mai puțin. Daca se merge pe Forum VW, veti vedea ca un motor poate sa consume diferit in functie si de marca de ulei: Castrol mai mult, Liqui Moly mai putin si invers. Nu am gasit o regula. Unora le mergea mai bine cu un ulei, altora cu alt ulei. Edited by Bursul, 07 July 2017 - 14:26. |
#18
Posted 07 July 2017 - 14:58
In primii 5-10.000 km nu se pune ce consuma pentru ca de abia se aseaza angrenajele. Fa-I revizia si vezi pe urma cum consuma ulei.
Motorul de 1,6 este putin mic pentru Octavia si de aia trebuie sa o duci mai turat, peste 2000, si nu va mai da in nas. In rest, succes la caini si doamne cu fundul insensibil! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users