Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Viteze mari pe drum cu gropi

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Si eu am observat că la viteze măricele confortul este mai bun în masina pe drum de pământ sau piatră cu denivelări .cît despre suspensia si articulatiile masinii mă doare undeva..
mă enervează maxim aia care reduc spre zero să treacă cu masina peste o denivelare...parcă masina lor e din mămăligă..
Dacă prinzi un grijuliu desta în fata pe un drum cu denivelări si nici nu poti depăsi...pur si simplu îti vine să te împusti..

#20
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,204
  • Înscris: 23.08.2014
Confortul e mai mare daca ai viteza mai mare, insa de unde stii tu daca sint doar gropi mici si nu gasesti vreun crater printre ele?Pe principiul asta, pe un drum rau , mergeam de obicei cu a 3 a , si era inregula.Am facut aceasi treaba dupa o ploaie, si am rupt un amortizor intr-o groapa plina cu apa.Acu sint cu amortizoare noi cam de 6 luni.Confortul e mult sporit:P
Si pe mine ma enerveaza grijulii...

#21
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
apai asta cu o groapa mare unde chiar trebuie sa incetinesti tine de ochii fiecaruia...
eu vb de denivelari peste care daca mergi incet faci ca dracu in masina..
si a mai luat un amic o masina si m a invitat la peste pe un drum de pamant pana la locul de pescuit drum pe care eu cu o dacie il faceam in 6 min el a reusit performanta sa il faca in jumatate de ora !!! si cu geamurile inchise ca intra praful ...de am vrut dracu sa ies din masina sa merg pe jos...colac peste pupaza cand am ajuns a observat ca uitase ramele !!!! cica hai sa ne intoarcem sa le luam..dute bre si spanzurate...auzi sa mai stau o ora in masina ..
si cand ne am intors a nimerit in spate un camion cu cereale ..:)))) a caxonat ala de a inebunit da asta nici nu a vrut sa auda sa traga dracu pe dreapta sa treaca ala ca de era o brazda si isi strica suspensiile...ai de plm...jale.

#22
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Am condus pana acum cateva sute de mii de km cu turisme(daca se pot numi asa) si am abordat tot felul [tactici].Concluzia este una cumva de mijloc,intre cele doua moduri de conducere;incetisor/repede.Am avut ''sansa'' sa conduc un turism(al unei rude) cu telescoapele(amortizoarele)facute praf.Pot spune ca pe drum cu denivelari si viteza de 50-70km/h,practic nu se simtea nici un deranj in masina;alta a fost situatia cand am dorit sa franez pt ca urma o curba in scurt...aproape ca am iesit in afara drumului...
Am schimbat la unul din turismele folosite de mine,amortizoarele cu unele mai ieftine;rezultatul...,a fost ca m-am ales cu o masina in care iti clantaneau dintii la trecerea cu viteza mica prin denivelari(in asfalt) demax 5-7 cm adancime si singura solutie a fost sa abordez tipul ala de gropi cu viteza mai mare...
Mai apoi,fiind intr-un service,am avut ocazia sa [pipai] ceva amortizoare ce le aveau prin depozit.Atunci am [descoperit] ca acestea sunt cu simplu si cu dublu efect.
Se pare ca pe drumuri cu denivelari si gropi,cele cu simplu efect sunt mult mai comode fata de cele cu dublu efect.
Ce inseamna simplu efect:in momentul cand roata comprima arcul suspensiei,amortizorul aproape ca nu opune nici o rezistenta sau aceasta este f mica;la destinderea arcului(sau pernei de aer),amortizorul incetineste aceasta [cadere] a rotii.
Cu astfel de amortizoare,senzatia este ca botul masinii coboara f mult cand mergi repede prin/peste gropi...
Amortizoarele cu dublu efect,atat la comprimarea arcului cat si la destinderea acestuia,opun o rezistenta egala si socurile resimtite in caroserie sunt f mari.
Practic,la trecerea prin gropi,cu viteza mica,senzatia este ca [ groapa trage  masina catre in jos] ,iar conducerea cu viteza mai mare peste aceleasi gropi,da senzatia ca masina [zboara] peste ele,ceea ce este partial adevarat,socurile f puternice fiind preluate de anvelope/bucse/amortizoare .
Concluzia la care am ajuns personal,este ca viteza trebuie adaptata la carosabil,si asa cum spunea un coleg,indicat este sa franezi oricat de puternic,inainte de groapa si...,eventuat sa suplimentezi acceleratia la iesirea din groapa(asta daca poti sesiza momentul...)
Am fost martorul unei urmariri a militiei romane,prin anii '80 cand o dacie de militie fugea dupa un pusti de vreo 16-17 ani fara permis...(am aflat ulterior).Pustiul a trecut peste o bordura de 15-20 cm,luata  in plin(~90 grade fata de directia de mers) cu acceleratia la blana,iat militianul a franat.
Rezultatul a fost ca pustiul a scapat de urmarire,iar masina militiei a ''mutat'' rotile fata ale masini mai pe la jumatate.Si pustiul a strambat jantele si a avut explozie pe o roata,insa,la o privire de pieton a iesit/scapat mai ieftin decat militia cu tot ansamblul fata distrus...

scuze de postarea mai lunga...

Edited by gcom61, 04 July 2017 - 08:26.


#23
adrian919

adrian919

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 256
  • Înscris: 23.06.2015

View Postmihaicozac, on 03 iulie 2017 - 21:47, said:

Era un film mai vechi, "Salariul groazei" unde nişte şoferi trebuiau să transporte o încărcătură de nitroglicerină spre o sondă petrolieră aprinsă, pe un drum foarte denivelat. Soluţia a fost să meargă constant cu 80km/h, fără să crească sau să scadă viteza.
MULTUMESC !!!!
Am cautat mult filmul asta.

#24
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Interesant!

Edited by AndyM, 04 July 2017 - 08:38.


#25
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,561
  • Înscris: 08.03.2017
Azi am incercat sa vad desi si-au cam facut cruce cei care m-au vazut ca indoiam pomii dupa mine Posted Image, era un praf dupa mine de spuneai ca-i uragan in spatele meu , perdea am facut. Am prins o portine intre doua sate dimineata la ora 6 jumate si i-am dat 85km/h prin gropi  , nu stiu cum s-au simtit cele 20 de tone de folie bitumata dar chiar nu te zdrangane asa tare , gumele sunt de 1400 . Nu conteaza ce gandeau cei care au vazut important este ca am verificat (bine ca nu m-a vazut politia).

Edited by ldpe, 04 July 2017 - 11:17.


#26
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008

View Postsilesax, on 04 iulie 2017 - 03:49, said:

cît despre suspensia si articulatiile masinii mă doare undeva..
mă enervează maxim aia care reduc spre zero să treacă cu masina peste o denivelare...parcă masina lor e din mămăligă..
Dacă prinzi un grijuliu desta în fata pe un drum cu denivelări si nici nu poti depăsi...pur si simplu îti vine să te împusti..
Sa ne spui si nou cand ai de gand sa vinzi masina de care vad ca nu te doare, ca sa stim sa ne ferim!
Te dau banii afara din casa? I-ati avion!
Grijuliu... e normal pe banii mei sa am grija de ce-i al meu, si mai ales de masina, in care iti petreci o buna parte din timp si viata.


View Postldpe, on 04 iulie 2017 - 11:16, said:

Azi am incercat sa vad desi si-au cam facut cruce cei care m-au vazut ca indoiam pomii dupa mine Posted Image, era un praf dupa mine de spuneai ca-i uragan in spatele meu , perdea am facut. Am prins o portine intre doua sate dimineata la ora 6 jumate si i-am dat 85km/h prin gropi  , nu stiu cum s-au simtit cele 20 de tone de folie bitumata dar chiar nu te zdrangane asa tare , gumele sunt de 1400 . Nu conteaza ce gandeau cei care au vazut important este ca am verificat (bine ca nu m-a vazut politia).
Si cum a fost? La ce rezultat/concluzie ai ajuns?

#27
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Deocamdata doar ce i am schimbat bratele si pivotii..mai la toamnă :)

#28
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,561
  • Înscris: 08.03.2017

View Postcolombo2003, on 04 iulie 2017 - 14:47, said:

Si cum a fost? La ce rezultat/concluzie ai ajuns?
Rezultatul este :pentru sofer treci mai liniar peste denivalari, nu te misti prea mult in stanga si in dreapta DAR pentru suspensii este catastrofal , senzorul de vibratie arata permanent peste 90%, in acest stil mult nu mergi cu masina , ori se rupe ceva , ori se sparge ceva , riscul este enorm . Nu merita incercat pe masina personala sau daca o faci nu mai mult de 100-200 metri . Simti si in scaun si in volan ca niste microvibratii constante, cred ca astea rup toata masina daca sunt pe timp indelungat .

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate