Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Viteze mari pe drum cu gropi
Last Updated: Jul 05 2017 11:03, Started by
AndyM
, Jul 03 2017 20:39
·
0
#19
Posted 04 July 2017 - 03:49
Si eu am observat că la viteze măricele confortul este mai bun în masina pe drum de pământ sau piatră cu denivelări .cît despre suspensia si articulatiile masinii mă doare undeva..
mă enervează maxim aia care reduc spre zero să treacă cu masina peste o denivelare...parcă masina lor e din mămăligă.. Dacă prinzi un grijuliu desta în fata pe un drum cu denivelări si nici nu poti depăsi...pur si simplu îti vine să te împusti.. |
#20
Posted 04 July 2017 - 06:49
Confortul e mai mare daca ai viteza mai mare, insa de unde stii tu daca sint doar gropi mici si nu gasesti vreun crater printre ele?Pe principiul asta, pe un drum rau , mergeam de obicei cu a 3 a , si era inregula.Am facut aceasi treaba dupa o ploaie, si am rupt un amortizor intr-o groapa plina cu apa.Acu sint cu amortizoare noi cam de 6 luni.Confortul e mult sporit:P
Si pe mine ma enerveaza grijulii... |
#21
Posted 04 July 2017 - 07:01
apai asta cu o groapa mare unde chiar trebuie sa incetinesti tine de ochii fiecaruia...
eu vb de denivelari peste care daca mergi incet faci ca dracu in masina.. si a mai luat un amic o masina si m a invitat la peste pe un drum de pamant pana la locul de pescuit drum pe care eu cu o dacie il faceam in 6 min el a reusit performanta sa il faca in jumatate de ora !!! si cu geamurile inchise ca intra praful ...de am vrut dracu sa ies din masina sa merg pe jos...colac peste pupaza cand am ajuns a observat ca uitase ramele !!!! cica hai sa ne intoarcem sa le luam..dute bre si spanzurate...auzi sa mai stau o ora in masina .. si cand ne am intors a nimerit in spate un camion cu cereale ..))) a caxonat ala de a inebunit da asta nici nu a vrut sa auda sa traga dracu pe dreapta sa treaca ala ca de era o brazda si isi strica suspensiile...ai de plm...jale. |
#22
Posted 04 July 2017 - 08:24
Am condus pana acum cateva sute de mii de km cu turisme(daca se pot numi asa) si am abordat tot felul [tactici].Concluzia este una cumva de mijloc,intre cele doua moduri de conducere;incetisor/repede.Am avut ''sansa'' sa conduc un turism(al unei rude) cu telescoapele(amortizoarele)facute praf.Pot spune ca pe drum cu denivelari si viteza de 50-70km/h,practic nu se simtea nici un deranj in masina;alta a fost situatia cand am dorit sa franez pt ca urma o curba in scurt...aproape ca am iesit in afara drumului...
Am schimbat la unul din turismele folosite de mine,amortizoarele cu unele mai ieftine;rezultatul...,a fost ca m-am ales cu o masina in care iti clantaneau dintii la trecerea cu viteza mica prin denivelari(in asfalt) demax 5-7 cm adancime si singura solutie a fost sa abordez tipul ala de gropi cu viteza mai mare... Mai apoi,fiind intr-un service,am avut ocazia sa [pipai] ceva amortizoare ce le aveau prin depozit.Atunci am [descoperit] ca acestea sunt cu simplu si cu dublu efect. Se pare ca pe drumuri cu denivelari si gropi,cele cu simplu efect sunt mult mai comode fata de cele cu dublu efect. Ce inseamna simplu efect:in momentul cand roata comprima arcul suspensiei,amortizorul aproape ca nu opune nici o rezistenta sau aceasta este f mica;la destinderea arcului(sau pernei de aer),amortizorul incetineste aceasta [cadere] a rotii. Cu astfel de amortizoare,senzatia este ca botul masinii coboara f mult cand mergi repede prin/peste gropi... Amortizoarele cu dublu efect,atat la comprimarea arcului cat si la destinderea acestuia,opun o rezistenta egala si socurile resimtite in caroserie sunt f mari. Practic,la trecerea prin gropi,cu viteza mica,senzatia este ca [ groapa trage masina catre in jos] ,iar conducerea cu viteza mai mare peste aceleasi gropi,da senzatia ca masina [zboara] peste ele,ceea ce este partial adevarat,socurile f puternice fiind preluate de anvelope/bucse/amortizoare . Concluzia la care am ajuns personal,este ca viteza trebuie adaptata la carosabil,si asa cum spunea un coleg,indicat este sa franezi oricat de puternic,inainte de groapa si...,eventuat sa suplimentezi acceleratia la iesirea din groapa(asta daca poti sesiza momentul...) Am fost martorul unei urmariri a militiei romane,prin anii '80 cand o dacie de militie fugea dupa un pusti de vreo 16-17 ani fara permis...(am aflat ulterior).Pustiul a trecut peste o bordura de 15-20 cm,luata in plin(~90 grade fata de directia de mers) cu acceleratia la blana,iat militianul a franat. Rezultatul a fost ca pustiul a scapat de urmarire,iar masina militiei a ''mutat'' rotile fata ale masini mai pe la jumatate.Si pustiul a strambat jantele si a avut explozie pe o roata,insa,la o privire de pieton a iesit/scapat mai ieftin decat militia cu tot ansamblul fata distrus... scuze de postarea mai lunga... Edited by gcom61, 04 July 2017 - 08:26. |
#23
Posted 04 July 2017 - 08:27
mihaicozac, on 03 iulie 2017 - 21:47, said:
Era un film mai vechi, "Salariul groazei" unde nişte şoferi trebuiau să transporte o încărcătură de nitroglicerină spre o sondă petrolieră aprinsă, pe un drum foarte denivelat. Soluţia a fost să meargă constant cu 80km/h, fără să crească sau să scadă viteza. Am cautat mult filmul asta. |
#25
Posted 04 July 2017 - 11:16
Azi am incercat sa vad desi si-au cam facut cruce cei care m-au vazut ca indoiam pomii dupa mine , era un praf dupa mine de spuneai ca-i uragan in spatele meu , perdea am facut. Am prins o portine intre doua sate dimineata la ora 6 jumate si i-am dat 85km/h prin gropi , nu stiu cum s-au simtit cele 20 de tone de folie bitumata dar chiar nu te zdrangane asa tare , gumele sunt de 1400 . Nu conteaza ce gandeau cei care au vazut important este ca am verificat (bine ca nu m-a vazut politia).
Edited by ldpe, 04 July 2017 - 11:17. |
#26
Posted 04 July 2017 - 14:47
silesax, on 04 iulie 2017 - 03:49, said:
cît despre suspensia si articulatiile masinii mă doare undeva.. mă enervează maxim aia care reduc spre zero să treacă cu masina peste o denivelare...parcă masina lor e din mămăligă.. Dacă prinzi un grijuliu desta în fata pe un drum cu denivelări si nici nu poti depăsi...pur si simplu îti vine să te împusti.. Te dau banii afara din casa? I-ati avion! Grijuliu... e normal pe banii mei sa am grija de ce-i al meu, si mai ales de masina, in care iti petreci o buna parte din timp si viata. ldpe, on 04 iulie 2017 - 11:16, said:
Azi am incercat sa vad desi si-au cam facut cruce cei care m-au vazut ca indoiam pomii dupa mine , era un praf dupa mine de spuneai ca-i uragan in spatele meu , perdea am facut. Am prins o portine intre doua sate dimineata la ora 6 jumate si i-am dat 85km/h prin gropi , nu stiu cum s-au simtit cele 20 de tone de folie bitumata dar chiar nu te zdrangane asa tare , gumele sunt de 1400 . Nu conteaza ce gandeau cei care au vazut important este ca am verificat (bine ca nu m-a vazut politia). |
#27
Posted 05 July 2017 - 09:16
Deocamdata doar ce i am schimbat bratele si pivotii..mai la toamnă
|
#28
Posted 05 July 2017 - 11:03
colombo2003, on 04 iulie 2017 - 14:47, said:
Si cum a fost? La ce rezultat/concluzie ai ajuns? |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users