Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Viteze mari pe drum cu gropi

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,995
  • Înscris: 01.08.2005
Salut! Tin de acum sa precizez ca nu prea ma pricep la mecanica, asa ca e posibil sa spun prostii urate.

Din cate am observat, uneori, cand merg cu viteza mai mare pe drum cu gropi (acum nu ma refer la cratere imense), se simt mai fin zdruncinaturile decat daca mergi cu 20-30kph ca sa protejezi masina. Explicatia ar fi ca la viteze mari telescoapele nu apuca sa impinga roata de tot in asfalt astfel se comporta ca si cand ar fi o groapa mai mica...

E adevarat? Daca da care-ar fi minusurile si plusurile fiecarui stil de condus?
La viteze mici pot fi afectate componente ale trenului de rulare in comparatie cu o viteza mai mare?

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,042
  • Înscris: 22.05.2003
Eram prin liceu, iar "baetii" aveau o Dacie 1310 meseriasa.
Era un drum plin de gropi si s-au gandit ei ca daca merg repede zboara peste gropi.

Dimineata jantele rau "patrate". Au fost imposibil de indreptat la ciocan :)

#3
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006

 AndyM, on 03 iulie 2017 - 20:39, said:

Salut! Tin de acum sa precizez ca nu prea ma pricep la mecanica, asa ca e posibil sa spun prostii urate.

Din cate am observat, uneori, cand merg cu viteza mai mare pe drum cu gropi (acum nu ma refer la cratere imense), se simt mai fin zdruncinaturile decat daca mergi cu 20-30kph ca sa protejezi masina. Explicatia ar fi ca la viteze mari telescoapele nu apuca sa impinga roata de tot in asfalt astfel se comporta ca si cand ar fi o groapa mai mica...

E adevarat? Daca da care-ar fi minusurile si plusurile fiecarui stil de condus?
La viteze mici pot fi afectate componente ale trenului de rulare in comparatie cu o viteza mai mare?
Mai bine taceai! Daca nu crezi, incearca!

Edited by arab, 03 July 2017 - 20:51.


#4
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,528
  • Înscris: 08.03.2017
Trebuie sa ai o viteza mare asa incat sa creezi portanta ca la avion sa treci efectiv peste gropi, ceva de genul 350-400km.h - este inuman si imposibil Posted Image, daca e Logan trebuie dublata viteza datorita aerodinamicii
Senzatia in masina intradevar este de a simti mai putin dangajul dar suspensiile , bucsi, rotule, cap planetara s.a. praf se fac , eventual daca esti urmarit de cineva altfel e crima pentru masina .

#5
k0r3k7

k0r3k7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 03.05.2007
Cu suspensii sport teoretic roata nu ar trebui sa cada asa repede in groapa.

Asta depinde de viteza si greutatea masinii

#6
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,995
  • Înscris: 01.08.2005
Am inteles, deci e "mit" Posted Image Multumesc pentru lamuriri.

 arab, on 03 iulie 2017 - 20:50, said:

Mai bine taceai! Daca nu crezi, incearca!
De ce? Stii tu, desteptul invata din greselile altora si prostul nici dintr-ale lui. :)

Edited by AndyM, 03 July 2017 - 21:15.


#7
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,060
  • Înscris: 30.04.2007

 AndyM, on 03 iulie 2017 - 21:13, said:

Am inteles, deci e "mit" Posted Image Multumesc pentru lamuriri.
vorbesc toti in totala necunostinta de cauza. nu este un mit, este purul adevar, si efectul este cu atit mai insesizabil cu cit masina este mai performanta, ia incearca cu un ferarri sau porche, sau cu un tractor. ala avind roata de diametru foarte mate, nici nu simte gropile!

#8
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,069
  • Înscris: 01.12.2001
Stai langa o denivelare la o trecere de pietoni (burta de politist).
Urmareste ce se intampla la cei cu viteza f mica si la cei cu viteza mare.
La viteza mare, soferul NU simte nimic, dar urmareste roata. Sa vezi ce oscilatie pe verticala are.
Concluzia: bucse, janta, telescoape... toate sufera enorm. Insa soferul e un "nesuferit" pt masina.

Edited by dorin_2k, 03 July 2017 - 21:32.


#9
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 AndyM, on 03 iulie 2017 - 20:39, said:

Salut! Tin de acum sa precizez ca nu prea ma pricep la mecanica, asa ca e posibil sa spun prostii urate.

Din cate am observat, uneori, cand merg cu viteza mai mare pe drum cu gropi (acum nu ma refer la cratere imense), se simt mai fin zdruncinaturile decat daca mergi cu 20-30kph ca sa protejezi masina. Explicatia ar fi ca la viteze mari telescoapele nu apuca sa impinga roata de tot in asfalt astfel se comporta ca si cand ar fi o groapa mai mica...

E adevarat? Daca da care-ar fi minusurile si plusurile fiecarui stil de condus?
La viteze mici pot fi afectate componente ale trenului de rulare in comparatie cu o viteza mai mare?
Baiatu" telescoapele nu "imping roata in asfalt" asta o fac arcurile, telescoapele au rolul de a frana aceasta miscare, ca revenirea sa se faca cat mai lent, mai fin si fara "poc/trosc la capatul cursei. Ca sa emiti filozofii, studiaza mai intai subiectul. Si da, atunci cand ai gropi mici ca intindere, sa observa acest fenomen, dar si cand prinzi o groapa cat roata in diametru si cu vreo 20 de cm adancime, ai pus-o!

#10
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

 myshyk, on 03 iulie 2017 - 21:33, said:

Baiatu" telescoapele nu "imping roata in asfalt" asta o fac arcurile, telescoapele au rolul de a frana aceasta miscare, ca revenirea sa se faca cat mai lent, mai fin si fara "poc/trosc la capatul cursei. Ca sa emiti filozofii, studiaza mai intai subiectul. Si da, atunci cand ai gropi mici ca intindere, sa observa acest fenomen, dar si cand prinzi o groapa cat roata in diametru si cu vreo 20 de cm adancime, ai pus-o!
Din pacate unii in scoala generala zic: ''La ce-mi trebuie mie fizica in viata?''
In liceu: ''La ce-mi trebuie mie mecanica in viata?''

Si te izbesti de asa ceva.

#11
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,546
  • Înscris: 05.12.2005
Era un film mai vechi, "Salariul groazei" unde nişte şoferi trebuiau să transporte o încărcătură de nitroglicerină spre o sondă petrolieră aprinsă, pe un drum foarte denivelat. Soluţia a fost să meargă constant cu 80km/h, fără să crească sau să scadă viteza.

#12
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Nici mie nu mi-a placut fizica(de fapt profu de fizica era un neam prost) si intr-o perioada am ajuns sa lucrez ca electronist. Iti dai seama ca am luat cartile de scoala si am invatat singur ceea ce ar fi trebuit sa stiu din scoala.
Yep, cu Falco Lulli ca ajutor (ala mic gras cu parul cret si negru)si nu mai retin numele "soferului" plin., desi era un mare actor!

Edited by myshyk, 03 July 2017 - 21:55.


#13
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

 mihaicozac, on 03 iulie 2017 - 21:47, said:

Era un film mai vechi, "Salariul groazei" unde nişte şoferi trebuiau să transporte o încărcătură de nitroglicerină spre o sondă petrolieră aprinsă, pe un drum foarte denivelat. Soluţia a fost să meargă constant cu 80km/h, fără să crească sau să scadă viteza.
Mi-ai trezit amintiri...unul murise ca ii explodase nitroglicerinaPosted Image

 myshyk, on 03 iulie 2017 - 21:53, said:

Nici mie nu mi-a placut fizica(de fapt profu de fizica era un neam prost) si intr-o perioada am ajuns sa lucrez ca electronist. Iti dai seama ca am luat cartile de scoala si am invatat singur ceea ce ar fi trebuit sa stiu din scoala.
Yep, cu Falco Lulli ca ajutor (ala mic gras cu parul cret si negru)si nu mai retin numele "soferului" plin., desi era un mare actor!
Nici eu nu am agreat electronica si calculele matematice dar mecanica de baza dar in cazul initiatorului...in mod normal ar trebui sa fie subiecte de exament pentru permis!

Edited by Erwin_Rommel, 03 July 2017 - 22:04.


#14
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
M-am urcat pe karturi mtociclete si masini prin 76 , sunt sofer de profesie din 84 . Mergi cum vezi ca se simte masina mai bine . Este adevarat , depinde de drum , gropi , suspensie , poti merge cu viteza mai mare adaptata si sa daunezi mai putin . NU frana in gropi .

#15
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004

 AndyM, on 03 iulie 2017 - 21:13, said:

Am inteles, deci e "mit" Posted Image Multumesc pentru lamuriri.
Nu e mit deloc, mai ales în numite condiții e extrem de plauzibil.
De exemplu drumurile de pământ "ondulate" se pretează foarte bine la o viteză de numai 100km/h pentru ca experiența de condus să fie una mult mai plăcută decât la 20 km/h, așa cum s-a demonstrat la Mythbusters:
http://www.discovery...driving-faster/
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sEtZYmVxpG4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Dacă gropanele sunt mult mai mari, mărind viteza la mai multe sute de km/h probabil vei obține aceleași efecte.

#16
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 k0r3k7, on 03 iulie 2017 - 21:01, said:

Cu suspensii sport teoretic roata nu ar trebui sa cada asa repede in groapa.

Asta depinde de viteza si greutatea masinii
hai sa presupunem ca avem 2 gropi, una in stanga una in dreapta, dupa logica ta beton ar trebui ca masina sa leviteze?
Daca vrei sa zbori, trebuie o viteza ceva mai mare, sa ridici o tona si ceva de  metal in aer

 retele, on 03 iulie 2017 - 22:39, said:

mărind viteza la mai multe sute de km/h probabil vei obține aceleași efecte.
da, ma doare capul si acum dupa ce am citit asta... cate sute de km pe ora mai exact? boeing sau MIG21?

#17
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Ei, nu te ambala, ce n-ai vazut ca avioanele, care merg cu 500-700 de km/h, nu simt nici o groapa de pe sosele? Doar pe alea din aer, dar alea se numesc "goluri de aer" nu gropi!

#18
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,295
  • Înscris: 07.02.2003
Adica turbulente, goluri nu au cum sa fie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate