Viteze mari pe drum cu gropi
Last Updated: Jul 05 2017 11:03, Started by
AndyM
, Jul 03 2017 20:39
·
0
#1
Posted 03 July 2017 - 20:39
Salut! Tin de acum sa precizez ca nu prea ma pricep la mecanica, asa ca e posibil sa spun prostii urate.
Din cate am observat, uneori, cand merg cu viteza mai mare pe drum cu gropi (acum nu ma refer la cratere imense), se simt mai fin zdruncinaturile decat daca mergi cu 20-30kph ca sa protejezi masina. Explicatia ar fi ca la viteze mari telescoapele nu apuca sa impinga roata de tot in asfalt astfel se comporta ca si cand ar fi o groapa mai mica... E adevarat? Daca da care-ar fi minusurile si plusurile fiecarui stil de condus? La viteze mici pot fi afectate componente ale trenului de rulare in comparatie cu o viteza mai mare? |
#2
Posted 03 July 2017 - 20:47
Eram prin liceu, iar "baetii" aveau o Dacie 1310 meseriasa.
Era un drum plin de gropi si s-au gandit ei ca daca merg repede zboara peste gropi. Dimineata jantele rau "patrate". Au fost imposibil de indreptat la ciocan |
#3
Posted 03 July 2017 - 20:50
AndyM, on 03 iulie 2017 - 20:39, said:
Salut! Tin de acum sa precizez ca nu prea ma pricep la mecanica, asa ca e posibil sa spun prostii urate. Din cate am observat, uneori, cand merg cu viteza mai mare pe drum cu gropi (acum nu ma refer la cratere imense), se simt mai fin zdruncinaturile decat daca mergi cu 20-30kph ca sa protejezi masina. Explicatia ar fi ca la viteze mari telescoapele nu apuca sa impinga roata de tot in asfalt astfel se comporta ca si cand ar fi o groapa mai mica... E adevarat? Daca da care-ar fi minusurile si plusurile fiecarui stil de condus? La viteze mici pot fi afectate componente ale trenului de rulare in comparatie cu o viteza mai mare? Edited by arab, 03 July 2017 - 20:51. |
#4
Posted 03 July 2017 - 20:56
Trebuie sa ai o viteza mare asa incat sa creezi portanta ca la avion sa treci efectiv peste gropi, ceva de genul 350-400km.h - este inuman si imposibil , daca e Logan trebuie dublata viteza datorita aerodinamicii
Senzatia in masina intradevar este de a simti mai putin dangajul dar suspensiile , bucsi, rotule, cap planetara s.a. praf se fac , eventual daca esti urmarit de cineva altfel e crima pentru masina . |
#5
Posted 03 July 2017 - 21:01
Cu suspensii sport teoretic roata nu ar trebui sa cada asa repede in groapa.
Asta depinde de viteza si greutatea masinii |
#6
Posted 03 July 2017 - 21:13
#7
Posted 03 July 2017 - 21:27
AndyM, on 03 iulie 2017 - 21:13, said:
Am inteles, deci e "mit" Multumesc pentru lamuriri. |
#8
Posted 03 July 2017 - 21:32
Stai langa o denivelare la o trecere de pietoni (burta de politist).
Urmareste ce se intampla la cei cu viteza f mica si la cei cu viteza mare. La viteza mare, soferul NU simte nimic, dar urmareste roata. Sa vezi ce oscilatie pe verticala are. Concluzia: bucse, janta, telescoape... toate sufera enorm. Insa soferul e un "nesuferit" pt masina. Edited by dorin_2k, 03 July 2017 - 21:32. |
#9
Posted 03 July 2017 - 21:33
AndyM, on 03 iulie 2017 - 20:39, said:
Salut! Tin de acum sa precizez ca nu prea ma pricep la mecanica, asa ca e posibil sa spun prostii urate. Din cate am observat, uneori, cand merg cu viteza mai mare pe drum cu gropi (acum nu ma refer la cratere imense), se simt mai fin zdruncinaturile decat daca mergi cu 20-30kph ca sa protejezi masina. Explicatia ar fi ca la viteze mari telescoapele nu apuca sa impinga roata de tot in asfalt astfel se comporta ca si cand ar fi o groapa mai mica... E adevarat? Daca da care-ar fi minusurile si plusurile fiecarui stil de condus? La viteze mici pot fi afectate componente ale trenului de rulare in comparatie cu o viteza mai mare? |
#10
Posted 03 July 2017 - 21:44
myshyk, on 03 iulie 2017 - 21:33, said:
Baiatu" telescoapele nu "imping roata in asfalt" asta o fac arcurile, telescoapele au rolul de a frana aceasta miscare, ca revenirea sa se faca cat mai lent, mai fin si fara "poc/trosc la capatul cursei. Ca sa emiti filozofii, studiaza mai intai subiectul. Si da, atunci cand ai gropi mici ca intindere, sa observa acest fenomen, dar si cand prinzi o groapa cat roata in diametru si cu vreo 20 de cm adancime, ai pus-o! In liceu: ''La ce-mi trebuie mie mecanica in viata?'' Si te izbesti de asa ceva. |
|
#11
Posted 03 July 2017 - 21:47
Era un film mai vechi, "Salariul groazei" unde nişte şoferi trebuiau să transporte o încărcătură de nitroglicerină spre o sondă petrolieră aprinsă, pe un drum foarte denivelat. Soluţia a fost să meargă constant cu 80km/h, fără să crească sau să scadă viteza.
|
#12
Posted 03 July 2017 - 21:53
Nici mie nu mi-a placut fizica(de fapt profu de fizica era un neam prost) si intr-o perioada am ajuns sa lucrez ca electronist. Iti dai seama ca am luat cartile de scoala si am invatat singur ceea ce ar fi trebuit sa stiu din scoala.
Yep, cu Falco Lulli ca ajutor (ala mic gras cu parul cret si negru)si nu mai retin numele "soferului" plin., desi era un mare actor! Edited by myshyk, 03 July 2017 - 21:55. |
#13
Posted 03 July 2017 - 22:01
mihaicozac, on 03 iulie 2017 - 21:47, said:
Era un film mai vechi, "Salariul groazei" unde nişte şoferi trebuiau să transporte o încărcătură de nitroglicerină spre o sondă petrolieră aprinsă, pe un drum foarte denivelat. Soluţia a fost să meargă constant cu 80km/h, fără să crească sau să scadă viteza. myshyk, on 03 iulie 2017 - 21:53, said:
Nici mie nu mi-a placut fizica(de fapt profu de fizica era un neam prost) si intr-o perioada am ajuns sa lucrez ca electronist. Iti dai seama ca am luat cartile de scoala si am invatat singur ceea ce ar fi trebuit sa stiu din scoala. Yep, cu Falco Lulli ca ajutor (ala mic gras cu parul cret si negru)si nu mai retin numele "soferului" plin., desi era un mare actor! Edited by Erwin_Rommel, 03 July 2017 - 22:04. |
#14
Posted 03 July 2017 - 22:15
M-am urcat pe karturi mtociclete si masini prin 76 , sunt sofer de profesie din 84 . Mergi cum vezi ca se simte masina mai bine . Este adevarat , depinde de drum , gropi , suspensie , poti merge cu viteza mai mare adaptata si sa daunezi mai putin . NU frana in gropi .
|
#15
Posted 03 July 2017 - 22:39
AndyM, on 03 iulie 2017 - 21:13, said:
Am inteles, deci e "mit" Multumesc pentru lamuriri. De exemplu drumurile de pământ "ondulate" se pretează foarte bine la o viteză de numai 100km/h pentru ca experiența de condus să fie una mult mai plăcută decât la 20 km/h, așa cum s-a demonstrat la Mythbusters: http://www.discovery...driving-faster/ [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sEtZYmVxpG4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dacă gropanele sunt mult mai mari, mărind viteza la mai multe sute de km/h probabil vei obține aceleași efecte. |
|
#16
Posted 03 July 2017 - 22:50
k0r3k7, on 03 iulie 2017 - 21:01, said:
Cu suspensii sport teoretic roata nu ar trebui sa cada asa repede in groapa. Asta depinde de viteza si greutatea masinii Daca vrei sa zbori, trebuie o viteza ceva mai mare, sa ridici o tona si ceva de metal in aer retele, on 03 iulie 2017 - 22:39, said:
mărind viteza la mai multe sute de km/h probabil vei obține aceleași efecte. |
#17
Posted 04 July 2017 - 00:01
Ei, nu te ambala, ce n-ai vazut ca avioanele, care merg cu 500-700 de km/h, nu simt nici o groapa de pe sosele? Doar pe alea din aer, dar alea se numesc "goluri de aer" nu gropi!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users