![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Turnare placa pt parcat masina in curte
Last Updated: Jul 17 2023 14:09, Started by
roPopa
, Jun 29 2017 13:30
·
1

#19
Posted 29 June 2017 - 15:26

Nu poti face o placa de beton direct pe pamant, in cateva luni e varza toata.
Deci ai nevoie de o fundatie pe care sa o pui, o decopertare de strat vegetal, macar 10-15 cm de balast compactat. Peste mai pui un strat de nisip pentru impanare ca lumea, 1-2 cm, folie pvc, plasa sudata si beton. Nu-s acum in fata calculatorului, ca ti-as fi facut un deviz de lucrari ca sa vezi ce insemna @casadivino, mea culpa nu am observat ca s-a bagat si altcineva peste topicul deschis de autor. |
#20
Posted 29 June 2017 - 15:34

Nu poti face o placa de beton direct pe pamant, in cateva luni e varza toata. Deci ai nevoie de o fundatie pe care sa o pui, o decopertare de strat vegetal, macar 10-15 cm de balast compactat. Peste mai pui un strat de nisip pentru impanare ca lumea, 1-2 cm, folie pvc, plasa sudata si beton. Nu-s acum in fata calculatorului, ca ti-as fi facut un deviz de lucrari ca sa vezi ce insemna @casadivino, mea culpa nu am observat ca s-a bagat si altcineva peste topicul deschis de autor. nu incerc sa fac pe desteptul doar intreb. zici tu ca o placa de 15 cm grosime turnata cu plasa de buzau "direct pe pamant" este mai slaba (proasta) fata de pavele puse peste balast + nisip? totusi nu trec camioane pe acolo chiar trebuie ce ai scris tu acolo ? balast compactat min 10 cm, peste care beton armat cu buzau etc? |
#21
Posted 29 June 2017 - 15:38

Betonul se crapa si se macina ca nu stiti voi sa folositi ciment de calitate (Carpatcement, niciodata Romcim, ProstCim), in loc de nisip bagati mal de albie, economie la ciment.
Asa ca...sic.. |
#22
Posted 29 June 2017 - 15:40

Orice platforma are nevoie de infrastructura, altfel nu rezista. Dimensionarea se face in functie de trafic. Daca e una pentru camioane discutam deja de fundatie de piatra sparta, beton rutier sau minim un b400 si de la 18 cm in sus. Pentru ce ai spus tu ca vrei 15 cm de beton e suficient, poate iesi ok si cu 10 cm pentru ca nu ai incarcare mare sau trafic. Spune-mi zona si pe maine cand ajung la birou, daca nu uit, o sa-ti fac devizul ala informativ.
|
#23
Posted 29 June 2017 - 15:49

Orice platforma are nevoie de infrastructura, altfel nu rezista. Dimensionarea se face in functie de trafic. Daca e una pentru camioane discutam deja de fundatie de piatra sparta, beton rutier sau minim un b400 si de la 18 cm in sus. Pentru ce ai spus tu ca vrei 15 cm de beton e suficient, poate iesi ok si cu 10 cm pentru ca nu ai incarcare mare sau trafic. Spune-mi zona si pe maine cand ajung la birou, daca nu uit, o sa-ti fac devizul ala informativ. mai degraba zi-mi cum pot iesi mai eftin cu pavele ca ziceai ca solutia e mai eftina. sunt din magurele/ilfov. pavelele pentru a sustine o masina as zice ca are nevoie de placa de sustinere .. deci cam aceeasi socoteala la bani in ce priveste placa. |
#24
Posted 29 June 2017 - 15:59

Nu poti face o placa de beton direct pe pamant, in cateva luni e varza toata. Deci ai nevoie de o fundatie pe care sa o pui, o decopertare de strat vegetal, macar 10-15 cm de balast compactat. Peste mai pui un strat de nisip pentru impanare ca lumea, 1-2 cm, folie pvc, plasa sudata si beton. Nu-s acum in fata calculatorului, ca ti-as fi facut un deviz de lucrari ca sa vezi ce insemna @casadivino, mea culpa nu am observat ca s-a bagat si altcineva peste topicul deschis de autor. scuze ca intervin dar eu am facut o placa exact asa cum spui tu sa nu se faca si a rezistat cu brio 6 ani neacoperita si urmatorii pana acum(inca 4) rezista cu brio acoperita cu pavele. Adica exact pusa pe pamant, o plasa de buzau intinsa peste niste piatra sparta si turnat beton . 15-20 cm grosime(considerand ca a intrat cimentul printre piatra sparta). Deci nu as fi asa hotarat sa spun ca nu se poate si ca o sa i se macine in cateva luni. Recunosc ca eu nu sunt inginer constrctor, nici macar Dorel... ![]() |
#25
Posted 29 June 2017 - 16:08

Orice platforma are nevoie de infrastructura, altfel nu rezista. Dimensionarea se face in functie de trafic. Daca e una pentru camioane discutam deja de fundatie de piatra sparta, beton rutier sau minim un b400 si de la 18 cm in sus. Pentru ce ai spus tu ca vrei 15 cm de beton e suficient, poate iesi ok si cu 10 cm pentru ca nu ai incarcare mare sau trafic. Spune-mi zona si pe maine cand ajung la birou, daca nu uit, o sa-ti fac devizul ala informativ. |
#26
Posted 29 June 2017 - 16:39

tu nu intelegi ca omul vrea sa o faca singur !? daca vroia o firma nu mai deschide topic. Devizul era pentru ca sa stie ce i-ar trebui in teorie pentru o platforma de beton ca lumea, si sa poata sa-si faca o idee despre diferentele de pret intre pavele si placa de beton. De facut e treaba lui cu cine si-o face, crede-ma, nu ma intereseaza 40 de mp de platforma de beton la 600 de km departare. @flp014 - e diferenta dintre dupa ureche si ce spune cartea. Crede-ma ca nu vei vedea asa ceva in nici un proiect de sistem rutier pentru parcare, platforma sau similar. |
#27
Posted 29 June 2017 - 17:09

Devizul era pentru ca sa stie ce i-ar trebui in teorie pentru o platforma de beton ca lumea, si sa poata sa-si faca o idee despre diferentele de pret intre pavele si placa de beton. De facut e treaba lui cu cine si-o face, crede-ma, nu ma intereseaza 40 de mp de platforma de beton la 600 de km departare. ![]() |
#28
Posted 29 June 2017 - 19:28

Devizul era pentru ca sa stie ce i-ar trebui in teorie pentru o platforma de beton ca lumea, si sa poata sa-si faca o idee despre diferentele de pret intre pavele si placa de beton. De facut e treaba lui cu cine si-o face, crede-ma, nu ma intereseaza 40 de mp de platforma de beton la 600 de km departare. @flp014 - e diferenta dintre dupa ureche si ce spune cartea. Crede-ma ca nu vei vedea asa ceva in nici un proiect de sistem rutier pentru parcare, platforma sau similar. Ideea era sa ii dam omului o solutie acceptabila dpdv al costului si realizarii. Ca asa isi sngaja omul o firma si pltea proiect si realizare la stsndarde nato/ue... |
|
#29
Posted 29 June 2017 - 19:57

nu incerc sa fac pe desteptul doar intreb. zici tu ca o placa de 15 cm grosime turnata cu plasa de buzau "direct pe pamant" este mai slaba (proasta) fata de pavele puse peste balast + nisip? totusi nu trec camioane pe acolo chiar trebuie ce ai scris tu acolo ? balast compactat min 10 cm, peste care beton armat cu buzau etc? |
#30
Posted 29 June 2017 - 20:01

Uite care este problema principala . Oriunde torni tu placa si indiferent cat de smechera este , o sa ai cicluri inghet dezghet ( daca o torni in Egipt nu este cazul ) . Ce inseamna asta ? Pai inseamna ca langa marginea placii se va topi zapada si se va infiltra apa ...iar in mjlocul ei nu se va intampla asta ( pentru ca va proteja placa) . La inghet , pamantul de sub marginile placii se va ridica pentru ca apa isi va mari volumul si iti va ridica placa ...dar pamantul de sub mijlocul placii nu se va ridica ..deci placa va sta in aer. Evident ca sunt sanse mari sa crape sub propria greutate sau sub greutatea ei plus greutatea celor doua masini . Ce poti face ca sa eviti asta ? Un singur lucru . Torni pe margine o fundatie pana sub adancmea de inghet din zona ta . Nu trebuie sa fie groasa , merge de 15 cm , dar trebuie de jur imprejur. Astfel , dupa turnare placa va sta sprijnita pe pamant , orice s-ar intampla . Dupa turnare ( daca fac cum zic eu nu trebuie compartimentata ), este important sa o vibrezi . Este capital chiar . De aceea te sfatuiesc calduros sa iei beton de statie si sa li aduci cu CIFA. Crede-ma , iesi mai ieftin . In 20 de minute este turnat tot daca ai cofrat cum trebuie . Nu mai platesti mana de lucru si esti sigur ca betonul este facut tot la fel.
Edited by JurasikMan, 29 June 2017 - 20:04. |
#32
Posted 29 June 2017 - 21:35

Betonul nu merita pus pe langa casa/curte. Se manaca in timp, face praf inutil, crapa, arata urat. Daca vrei sa ai parcarea impecabila si peste ani, poti turna o placa mai rudimentara (ieftina) de beton, apoi pui pavele deasupra ca sa fii sigur ca nu se lasa pavelele unde sta meru masina. |
#33
Posted 30 June 2017 - 06:16

nu incerc sa fac pe desteptul doar intreb. zici tu ca o placa de 15 cm grosime turnata cu plasa de buzau "direct pe pamant" este mai slaba (proasta) fata de pavele puse peste balast + nisip? totusi nu trec camioane pe acolo chiar trebuie ce ai scris tu acolo ? balast compactat min 10 cm, peste care beton armat cu buzau etc? daca betonul este facut in curte, indiferent cu ce metoda si cu ce reteta, da, este mai proasta. daca betonul este de statie, atunci e altceva, poate iesi bine. |
|
#34
Posted 30 June 2017 - 10:46

asta dupa ce ai aflat zona ![]() da, ca la +10mil eur cifra de afaceri ma intereseaza un ciubuc de 100 de lei oriunde. esti tare.
Eu te cred dar omul vrea o platforma la el in curte nu e vorba de parcare publica, etc. Ideea era sa ii dam omului o solutie acceptabila dpdv al costului si realizarii. Ca asa isi sngaja omul o firma si pltea proiect si realizare la stsndarde nato/ue... stiu, de aia recomandarea a fost dale, deoarece pana la urma iese mai ieftin asa daca vrea sa faca ceva ok, si nu doar ceva de genul "merge si asa" si am explicat de ce. stai linistit ca daca era vorba de proiect si standarde, platea cel putin dublu fata de cat si-a calculat ca-l costa cu pavaje. |
#35
Posted 30 June 2017 - 15:08

#36
Posted 26 July 2017 - 10:42

salut,
n-am vrut sa mai deschid alt topic si cumva intrebarea mea are legatura cu acesta: ca sa montez 30 mp de pavele in fata casei (terenul din curtea mea) in scopul parcarii autovehicului, imi trebuie AC? dar daca in loc de pavele, pun ciment? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users