Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 

Lenovo Ideapad 700-15ISK "Overheating"!

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010
Salut,

Am cumparat pe la sfarsit de decembrie laptopul acesta Lenovo Ideapad 700-15ISK (80RU00NBRI)
I-am mai adaugat un SSD Intel 600p Series, 128GB, M.2 80mm, PCIe
+ coolerpad pe care il folosesc tot timpul: Zalman ZM-NC3

Primele 3-4 luni l-am folosit rar, doar pentru navigat pe net, totul mergand foarte bine.

Acum, cand il stresez putin ... se stinge. Si nu vorbesc de utilizare foarte intensa, ci la jocuri banale.
De exemplu daca ma joc GTA San Andreas (detalii pe Very High, Anti-aliasing 1, Draw distance aproape de maxim si rezolutie pe 1280x800x32), dupa ce fac o misiune se stinge.

Am observat ca se intampla doar cand incepe sa foloseasca placa video dedicata (GTX 950M). Imediat ajunge GPU GT Diode la 110-120 grade (cf Aida64) + partea unde e numpadul nu pot tine mana la cat de calda e si se inchide. Daca fortez sa foloseasca doar procesorul video integrat (Intel HD 530) nu am probleme.

As putea sa il folosesc tot timpul doar cu Intel, dar nu imi convine sa nu profit la maxim de tot ce are, chiar si psihologic vorbind.
Precizez ca l-am curatat de praf cat am putut fara sa afectez garantia.

Treaba pare destul de clara, presupun ca din cauza modului cum e construit si a materialelor din care e facut se incalzeste asa tare si nu reuseste sa disipe caldura eficient.

Unde am nevoie de ajutorul vostru:

1. Ce program recomandati sa folosesc pentru a inregistra temperatura? As vrea sa am o dovada cand completez formularul pentru garantie/service.

2. Credeti ca am sanse sa primesc banii inapoi? Daca imi dau altul, dar acelasi model si cu aceeasi problema nu ma ajuta prea mult.
Nici nu stiu daca situatia asta e acoperita de garantie. Posted Image

E ceva ce as putea face eu de acasa ca sa rezolv problema? Exceptand sa il folosesc din frigider.

Acestea sunt temperaturile in momentul de fata:

Attached File  2017-06-27_230023.png   188.14K   22 downloads

PS: Mai are o problema si anume: cand il folosesc doar pe baterie, din 10 in 10 minute imi apare "battery low" pentru 2-3 secunde dupa care revine la normal. Asta nu ma afecteaza asa mult cat timp doar imi apare mesajul de avertizare, dar bateria e ok.

Edited by Corupt, 27 June 2017 - 22:11.


#2
djbiti1

djbiti1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 851
  • Înscris: 27.06.2009
Problema poate fi de la pasta termoconductoare sau de la radiator prost instalat. Daca zici ca doar din atat se inchide trimite-l la garantie. Daca ssd-ul e instalat de tine ar fi o idee buna sa il scoti inainte sa il trimiti la ei.

#3
uNNNk

uNNNk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 748
  • Înscris: 04.11.2014
Ai temperaturi extrem de mari si pe procesor, posibil sa faca deja throttling rau de tot, iar din ce ai spus, temperaturile sunt in idle.
Trimite-l direct la garantie, pasta termoconductoare sau radiatorul sunt stricate (sau inexistente la 90 grade C in idle..).
Daca tu ai adaugat acel SSD, scoate-l si instaleaza windows-ul pe HDD inainte sa-l trimiti. (Daca il lasi cel mai probabil o sa iti respinga garantia)

Edited by uNNNk, 27 June 2017 - 22:55.


#4
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010
@djbiti1 Crezi ca poate fi pasta daca are doar 7 luni de la achizitie?

Oricum il voi trimite in service saptamana viitoare cand ajung acasa.
Pana atunci vreau sa fiu cat mai pregatit in cazul in care imi zic ca nu au ce sa-i faca si sa il folosesc asa. A fost totusi 3000 lei, nu as vrea sa raman cu un dispozitiv pe jumatate functional.

SSD e instalat de mine. M-am gandit sa il scot ca sa nu faca figuri cu garantia (desi nu acopera si partea respectiva), dar pe de alta parte as fi preferat sa testeze in aceleasi conditii in care apare si la mine problema. O sa incerc sa stau de vorba cu ei neoficial inainte sa-l trimit, ii intreb daca afecteaza garantia daca las ssd montat de mine. Posted Image

@uNNNk Ok, asa fac si cu trimisul si cu ssd. Eu credeam ca sunt normale temp respective.

Multumesc!

EDIT: Scuze, temp alea nu sunt foarte exacte, nici eu nu m-am uitat atent peste.
Astea sunt temperaturile obisnuite in idle: doar cu firefox pornit si faststone folosit pt prinscreen + folosind coolerul din primul post.

Attached File  2017-06-27_235446.png   183.42K   22 downloads

Edited by Corupt, 27 June 2017 - 22:58.


#5
radu000

radu000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 19.01.2004
Fa un test cu FurMark si vezi la cat ajunge temperatura. Este si un grafic cu variatia temperaturii (cred ca si scrie in log, dar nu sunt f. sigur).
Cu asta, tot pe un Lenovo 700-15ISK, dar cu GTX960 (nu stiam ca exista 700-15ISK  cu GTX950), temperatura ajunge greu tare la 65 grade. Verifica daca ventilatoarele isi cresc turatia cu cresterea temperaturii.
Vezi cum desfaci capacul din spate ca sa schimbi SSD cu HDD, adica sa nu se cunoasca la suruburi - asta nu are capac de service, are spatele intreg, asa ca s-ar putea ca cei de la garantie sa strambe din nas.

#6
radu000

radu000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 19.01.2004
Scriu aici ca nu mai am cum sa editez: acum am observat ca la Lenovo 700-15ISK placa video e GTX950 in timp ce la Y700-15ISK e GTX960. Oricum, toate observatiile raman valabile.

#7
roxanaRabinowitz

roxanaRabinowitz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,414
  • Înscris: 21.02.2016
N-ai nevoie de nici o temperatura exacta pentru garantie.
Pur si simplu le spui ca se incinge foarte tare, se simte la mina, se opreste la folosire medie/intensa, treaba cu bateria.....etc. etc. etc.
Nu e treaba ta sa le dai diagnosticul, tu le spui doar simptomele.
Bineinteles, daca intreaba, ai Windows cu licenta si toate alea... Posted Image

Primi banii inapoi - aici e complicat, doar daca nu poate fi reparat.
Dar 100% va fi "reparat" la prima interventie.
Poate daca insisti sau apar probleme mai grave.

PS: de ce "overheating" ?
Adica, de ce ghilimele ?! ;)
NU se incalzeste, se incalzeste asa ironic.... au fi ghilimelele astea un rol, nu putem sa le punem aiurea.

Edited by roxanaRabinowitz, 28 June 2017 - 09:23.


#8
uNNNk

uNNNk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 748
  • Înscris: 04.11.2014

View PostCorupt, on 27 iunie 2017 - 22:52, said:


Temperaturile alea tot sunt foarte mari. Daca ai undeva la 30 grade C in camera, procesorul ar trebui sa stea la 40-50-55 maxim in idle.
Am si eu un laptop aproape Y700 de 17 inci cu aceleasi componente, doar ca e varianta de "gaming" (are accente rosii plus design schimbat). Temperaturile stau pe la 40 grade C in idle si 60-75 grade C in Fifa 17 unde si procesorul si placa video sunt folosite in proportie de 80-90%. Temperaturile astea sunt cu laptop-ul pus pe un cooler cu 2 ventilatoare de ~120mm la vreo 800-900 rpm.

Edited by uNNNk, 28 June 2017 - 17:05.


#9
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010

View Postradu000, on 28 iunie 2017 - 05:54, said:

Fa un test cu FurMark si vezi la cat ajunge temperatura. Este si un grafic cu variatia temperaturii (cred ca si scrie in log, dar nu sunt f. sigur).
Facut.
Era la 65 grade inainte sa incep testul, dupa 40 secunde s-a stins.
Il trimit saptamana viitoare si aia e. Se observa urme pe suruburi (la capac) cum le-am desfacut ca sa pun ssd, dar ar fi frumos sa nu comenteze. Cei de la Altex mi-au spus ca pot sa pun eu ssd deoarece desfacerea capacului nu intra sub incidenta garantiei, in lipsa unei usite de serviciu.

View PostroxanaRabinowitz, on 28 iunie 2017 - 09:22, said:

PS: de ce "overheating" ?
Adica, de ce ghilimele ?! Posted Image
NU se incalzeste, se incalzeste asa ironic.... au fi ghilimelele astea un rol, nu putem sa le punem aiurea.
Nu stiam cum sta treaba cu comentatorii de servici de pe aici.
De obicei daca folosesc un termen in engleza in titlu il pun in ghilimele, din obisnuinta. Posted Image

#10
roxanaRabinowitz

roxanaRabinowitz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,414
  • Înscris: 21.02.2016
Cind faci cererea de service, mentionezi tu singur chestia cu desfacut pentur montare SSD si informatia primita de la Altex.

#11
radu000

radu000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 19.01.2004
La chestia asta nu stiu ce sa zic.
Eu cand am cumparat laptop-ul, initial am vrut sa il iau de la PCGarage, unul cu SSD, cu intentia de a adauga un HDD. Am intrebat la ei si ziceau ca pot sa il montez eu, ca nu e o problema cu garantia.
Dupa aceea am intrebat direct pe mail la Depanero si am primit raspuns asa: "In cazul in care produsul nu este prevazut cu usita de vizitare, atunci este necesar ca operatiunea sa fie realizata de catre service."
Asa incat pana la urma am cumparat unul cu SSD+HDD de la Altex.

Poate, totusi, in practica nu or face nazuri la treaba asta. Succes si sa postezi aici ce si cum s-a rezolvat.

Edited by radu000, 29 June 2017 - 07:02.


#12
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010

View Postradu000, on 29 iunie 2017 - 06:35, said:

[...]Succes si sa postezi aici ce si cum s-a rezolvat.
Merci.

L-am predat ieri la curier; azi dimineata a ajuns la service si acum am primit mail ca au comandat piesele necesare reparatiei. Nu scrie ce piese sau ce e stricat mai exact.

Am scos SSD inainte sa il trimit si am instalat windows 10 neactivat (cel gratis de la microsoft) pe hdd.

#13
radu000

radu000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 19.01.2004
Good news! :)

#14
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010
Totul e in regula acum.
Am primit laptopul de o luna, am asteptat sa vad cum merge. Nu se mai stinge, nici nu mai trece temp de 60 grade la placa video si 80 la procesor (rar).
Pe foaia de reparatie erau trecute la observatii zgarieturi fine, dar nu au afectat garantia in vreun fel.

Legat de Depanero, citisem unele reviewuri negative despre ei, dar eu am fost multumit. Tot procesul a decurs foarte repede (cu tot cu transport) si am fost informat la fiecare pas ce faceau.

#15
radu000

radu000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 19.01.2004
Super. Si sa fie fara alte probleme!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate