2017 si viitor: diesel sau benzina?
#37
Posted 19 June 2017 - 12:49
sdc2017, on 19 iunie 2017 - 12:44, said: Limita aceasta care este acum in 2017? N-ar fi rau sa alegem 3-4 modele, cele mai cautate/cumparate si sa facem un calcul, pentru Romania evident. |
#38
Posted 19 June 2017 - 12:57
Neaceasca85, on 19 iunie 2017 - 11:46, said:
Americanii au uitat din anii '80 ce inseamna sa mesteci in mamaliga. In Dubai manuala este interzisa, din pacate si dieselul, la ce clima au, se justifica. Mereu mi-au placut automatizarile care usureaza viata. O cutie automata m-ar scapa de frica opririi motorului, nu se opreste motorul, nu ma fac de rahat in trafic, nu raman fara muzica si AC. KyKyKyKy, on 19 iunie 2017 - 11:58, said:
Mi se pare o aberație fază cu încălzirea globală din cauza motorinii. Dar producerea de energie electrică prin combustibili fosili nu poluează? Se chinuie să oblige prostimea să cumpere electric; crescând consumul de curent, adică arzând tot mai mult cărbune, păcură sau... motorină. Locomotivele și camioanele pe benzină nu sunt rentabile, deci cred că va veni următoarea criză. Dieselului i se reproseaza doar emisia de noxe, particule de marime ceva mai mare. Totusi, emisiile de noxe de la diesel sint similare cu emisiile de noxe de la un semineu care arde lemne de exemplu. Per total, arderile sint poluatoare, insa evident combustibilii fosili nu vor ramane in pamant neexploatati. Se spune ca 15 cele mai mari vapoare polueaza mai mult decat toate masinile la un loc. Poate un vapor electric ar fi mai util ca 1 milion de masini electrice... dar ramane de vazut ce va aduce viitorul. cooze28, on 19 iunie 2017 - 12:07, said:
eu cred ca trecerea de la combustibil la electrica va fi un lucru bun pentru mediu dar mai ales pt buzunarele noastre, dupa mine va fi mult mai ieftin de intretinut si de parcurs km decat in momentul de fata Uita-te pe factura de energie, e o taxa noua acolo pt tehnologiile verzi. La noi are o denumire mai confuzanta, in alte tari e mult mai clara, contribuim toti la aceste tehnologii arab, on 19 iunie 2017 - 12:43, said:
Nu consideri taxe si pierderi, faptul ca nu mai poti intra cu motorina in unele orase, tot mai multe de acum? Bursul, on 19 iunie 2017 - 12:49, said:
Nu stiu. Oricum depinde de masina, marca, tara unde te afli. In Germania dieselul e ieftin: 1.05 euro fata de 1.20 euro cat e benzina. In Romania motorina e cam la acelasi pret cu benzina. N-ar fi rau sa alegem 3-4 modele, cele mai cautate/cumparate si sa facem un calcul, pentru Romania evident. |
#39
Posted 19 June 2017 - 13:06
MembruAnonim, on 19 iunie 2017 - 12:20, said:
Nu doar pilotul automat, ci și servodirecția, cutia de viteze sincronizată și aerul condiționat. Ai uitat de injecție (și trecerea pe carburație), ecranul LCD și proiectoare de ceață. R-Alex, on 19 iunie 2017 - 12:26, said:
eu zic sa scoti bazinul cu apa de la WC si sa "tragi apa" cu ligheanul..tuamne ce pot sa debiteze unii oameni.Daca tie nu iti place ceva,desi am o vaga impresie ca nu ai condus prea mult automata,ori benzinara,asta nu inseamna ca totul trebuie sa fie ca tine.Sper sa nu ai sansa sa ai vrep functie de conducere vreo undeva ca e jale Benzină am condus la țară pe vremea când nu aveam permis până am descoperit motorina pe un Golf IV 1,9 TDI. Chiar și școala am făcut-o pe Skoda Octavia II 1,9 TDI. Automată am mers prima și ultima oară cu ea și culmea pe benzină. Un Daewoo Cielo. |
#40
Posted 19 June 2017 - 13:18
Pai acum ai lamurit si de ce esti tu impotriva unor lucruri..pentru ca nu ai avut experiente ok cu ele din varii motive.Benzinarele moderne sunt foarte performante,daca ai sa conduci un 1.4 tsi de 120 de cai si un 1.6 tdi de 105 crede-ma pe cuvant ca ai sa alegi benzinara.Automata pe cielo ) te invit sa conduci o masina cu automata adevarata,nu cutii de pateu Daewoo si apoi sa te pronunti.E usor sa iti dai cu parerea,dar mai intai incearca ambele variante si apoi discutam.Si dupa ce o sa bagi 1500 de km intr-o zi pe autostrada,fara pilot automat,astept concluzia ta..si anume ca ti-ar fi prins bine ceva timp sa stai cu piciorul drept..nush..oriunde numai pe pedala nu
Edited by R-Alex, 19 June 2017 - 13:20. |
#41
Posted 19 June 2017 - 13:23
pilot automat sau tempomat?
Edited by arg, 19 June 2017 - 13:23. |
#42
Posted 19 June 2017 - 13:26
R-Alex, on 19 iunie 2017 - 13:18, said:
Pai acum ai lamurit si de ce esti tu impotriva unor lucruri..pentru ca nu ai avut experiente ok cu ele din varii motive.Benzinarele moderne sunt foarte performante,daca ai sa conduci un 1.4 tsi de 120 de cai si un 1.6 tdi de 105 crede-ma pe cuvant ca ai sa alegi benzinara.Automata pe cielo ) te invit sa conduci o masina cu automata adevarata,nu cutii de pateu Daewoo si apoi sa te pronunti.E usor sa iti dai cu parerea,dar mai intai incearca ambele variante si apoi discutam.Si dupa ce o sa bagi 1500 de km intr-o zi pe autostrada,fara pilot automat,astept concluzia ta..si anume ca ti-ar fi prins bine ceva timp sa stai cu piciorul drept..nush..oriunde numai pe pedala nu |
#43
Posted 19 June 2017 - 13:30
sdc2017, on 19 iunie 2017 - 12:44, said: Cati kilometrii trebuie sa fac pentru ca sa fie rentabil dieselul? Daca nu pe an, atunci in 7 ani sa zicem cu un rulaj relativ egal pe ani. Cert e ca nu vor disparea combustibilii fosili prea repede. Poate copiii copiilor mei vor conduce masini electrice. Sunt scumpe la intretinere si scumpe la achizitie. Curentul ala e 1 leu kw, se va scumpi si ala cand apar tot mai multe electrice pe strazi, si nu o sa mai renteze. Sincer n-as mai vrea diesel. Si daca as face 30.000 pe an tot benzina ramane. Este mai vioaie, mai placuta |
#44
Posted 19 June 2017 - 13:31
automata vs manuala e o discutie lunga, cert e ca fiecare e mai buna pe segmentul ei.
ambele au parti bune si parti proaste, depinde la ce sunt folosite. la drum lung e mai buna manuala, iar in oras in blocaj automata etc.... Edited by arg, 19 June 2017 - 13:41. |
#45
Posted 19 June 2017 - 13:31
Claudiu998, on 19 iunie 2017 - 11:11, said:
Benzina. Inafara de 2L in plus la 100km un alt dezavantaj nu vad. Benzinara este la fel de fiabila ca un diesel, chit ca e motor de turatii. Intretinerea usor mai ieftina, motor mai simplu, feeling mai placut la condus, nu lasi norisori dupa tine, nu suna ca tractoru'. Pe viitor hibride. electrica+ benzina sau doar gpl, doar electrica nu e la indemana si poate masina care merge cu apa Am mai zis-o si o mai zic: rugati-va sa nu se lanseze vreodata in productie de serie vreun motor care functioneaza cu apa pe post de combustibil pentru ca apoi va urma un dezastru ecologic de proportii apocaliptice. |
#47
Posted 19 June 2017 - 13:40
R-Alex, on 19 iunie 2017 - 13:18, said:
Pai acum ai lamurit si de ce esti tu impotriva unor lucruri..pentru ca nu ai avut experiente ok cu ele din varii motive.Benzinarele moderne sunt foarte performante,daca ai sa conduci un 1.4 tsi de 120 de cai si un 1.6 tdi de 105 crede-ma pe cuvant ca ai sa alegi benzinara.Automata pe cielo ) te invit sa conduci o masina cu automata adevarata,nu cutii de pateu Daewoo si apoi sa te pronunti.E usor sa iti dai cu parerea,dar mai intai incearca ambele variante si apoi discutam.Si dupa ce o sa bagi 1500 de km intr-o zi pe autostrada,fara pilot automat,astept concluzia ta..si anume ca ti-ar fi prins bine ceva timp sa stai cu piciorul drept..nush..oriunde numai pe pedala nu Nu neapărat. Am mers prima și prima dată cu 1310 „Zâmbetul lui Iliescu”. La 15 ani era îngrozitoare mașina aia pe nămol, apoi am descoperit 101 CP pe Golf IV. După ce am luat școala am mers o scurtă vreme cu un Ford MK2 din 97 2.0 benzină. Mi-a plăcut cotețul de Polo 1.4 TDI. Mic și bun pentru nevoile mele. |
#48
Posted 19 June 2017 - 13:41
#49
Posted 19 June 2017 - 13:43
gaze de sist
problema apei pentru agricultura e de mult motiv de razboi... eu dau deja 50-100lei/luna pe apa de baut. + 100-200lei/luna la apa nova si radet. Edited by arg, 19 June 2017 - 13:46. |
#50
Posted 19 June 2017 - 13:53
@ard Si eu beau doar apa imbuteliata,cai de la robinet nu am cum.Nu e nici asta cea mai buna varianta dar ca si compromis e ok.In Europa stam ok la capitolul poluare apei,dar in Asia de ex este Jale,toate apele care curg prin India,Pakistan,India sunt TERMINATE.
revenind la subiect, @KyKyKyKy,si eu mi-am inceput viata ca sofer pe 1310 carburatie,apoi alta pe injectie,si apoi 1.9 TDI PD 105 cai,si da..am avut o revelatie.Mai apoi am avut pe mana Logan-uri 1.4 mpi,1.6 mpi,1.5 dci,Toyota Corola 1.4D,Honda Civic 1.8 i-vtec,Golf 5 1.6 FSI,Passat 2.0 TDI,Insignia 2.0 cdti,si Octavia 2 1.4 tsi,toate acestea manuale la care se adauga si automate Mercedes E-class 220 CDI si VW Passat 2.0 TDI,or mai fi cateva la lista dar nu mi le aduc aminte acum,asa ca ma bazez pe ceva cand vorbesc. Diesel-ul este bun pentru drumuri lungi exclusiv,in oras nu isi are rostul.Benzinarele au evoluat mult in ultimii ani.Dieselul este la limita capacitatilor de dezvoltare a tehnologiilor pentru el,mai mult decat ce pot motoarele facute acum..nu prea se mai poate,pe cand la benzinare mai e loc de inovatie. Cutiile automate sunt foarte bune,dar nu de pe tigai cum e Cielo,sa fim seriosi |
#51
Posted 19 June 2017 - 14:47
Cutiile automate sunt foarte bune in orasele aglomerate de la noi, condusul e mai putin obositor. Pe autostrazi intr-adevar nu e mare diferenta intre auto si manu, dar nu avem autostrazi, aia e problema. Si la depasirile riscante de pe contrasens (avem contrasens in loc de autostrazi, asta e tara) multi se simt mai in siguranta cu manuala.
Eu nu ma bag in depasiri dar cand prind 2 benzi la urcare nu-l iert. Si la urcare e mai bun diesel-ul, are vana taica. KyKyKyKy, on 19 iunie 2017 - 11:58, said:
Mi se pare o aberație fază cu încălzirea globală din cauza motorinii. Dar producerea de energie electrică prin combustibili fosili nu poluează? Se chinuie să oblige prostimea să cumpere electric; crescând consumul de curent, adică arzând tot mai mult cărbune, păcură sau... motorină. Locomotivele și camioanele pe benzină nu sunt rentabile, deci cred că va veni următoarea criză. Centrala termica pe gaz in condensatie, nasoala, o fi eficienta dar la maxim 2-3 ani are nevoie de o curatare ce iti ia din buzunar 300 de lei, cu una clasica mergi peste 5 ani fara interventii. Unde e ecomomia? In banii pentru revizie? AC-urile doar Inverter, adica pline de electronica "stricabila", cele clasice nu au asa ceva, mai simplu de multe ori inseamna mai fiabil. Aspiratoarele doar de maxim 1.200 W, uscatoarele de par de nu stiu cat. Becuri economice, as fi de acord cu ele doar pentru ca tin mai mult decat clasicele, il schimbi mai rar si nu sare siguranta cand se ard cum face la clasicele chinezesti pe care le mai gasesti pe piata. Dar nu cred in incalzirea globala, o exista dar nu e provocata de om, suntem prea mici pentru asa ceva, e doar ceva natural si ciclic. Si sunt destui care se indoiesc de epuizabilitatea petrolului, daca e si aia o gaselnita pentru marirea preturilor? Edited by Neaceasca85, 19 June 2017 - 14:51. |
|
#52
Posted 19 June 2017 - 16:01
Strict dintre variantele initiatorului, teoretic e mai ok un diesel. Pe de alta parte, la cat de imputite sunt motoarele pe motorina si la ce restrictii urmeaza sa se aplice pentru ele nu peste multi ani, eu as paria in continuare pe benzina. Dar poate ca cea mai echilibrata varianta ar fi un hibrid. Si da, cutia automata e misto.
Si nu stiu, se tot zice ca masinile polueaza. Dar avioanele, camioanele, autobuzele, vapoarele... astea nu polueaza? Ca nu sunt chiar putine. |
#53
Posted 19 June 2017 - 16:19
Sigur ca ar fi mai bine sa descoperim un combustibil nou saptamina viitoare, si ala sa nu fie bazat pe petrol.
Insa in 10 ani nu se vor schimba prea multe. Asa cum am mai spus pe alt topic, se cauta finantare pentru cercetare si exista posibilitatea ca cei cu masini diesel care nu sint euro6 sa plateasca mai mult impozit, finantind astfel R&D pentru masini electrice sau cine stie ce. Sa ucizi toata flota Diesel cere timp avind in vedere ponderea totala de 65% in parcurile de masini. Si daca cele private se pot ucide mai usor ce facem cu transportul pe sosea, maritim, etc.? Insa se stie ca foarte mult conteaza si opinia publica. Politicienii au dat drumul la o sopirla si populatia se executa. Se poate vedea deja pe acest forum. Acum 1 an nimeni nu ar fi preferat o masina pe benzina. Edited by Skytalker, 19 June 2017 - 16:20. |
#54
Posted 19 June 2017 - 16:24
Benzina , dar dupa 7 ani probabil ca nu vor mai fi doritori de motoare termice asa ca orienteaza-te spre una ieftina daca vrei sa iesi pe + ...sau poate o vinzi in 3-5 ani , mai stii ?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users