Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni
 Dalți gravare lemn

Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...
 Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo

comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...
 Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id

DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana
 

Curatare traseu racire

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,711
  • Înscris: 06.07.2005
Salut,
Dupa schimbarea garniturii de chiulasa(+rectificare,etc) traseul de racire inca mai are ulei in el. La service, inainte sa imi puna antigelul au pus numai apa distilata si au schimbat-o de 2 ori.
Ce imi recomandati sa folosesc pentru a curata traseul de racire ? Vreau sa scap de tot uleiul ramas acolo. E enervant sa vad vasul de expansiune murdar mereu.

#2
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,204
  • Înscris: 23.08.2014
Apa distilata + antigel ieftin.mergi cu el 500 km si il schimbi si tot asa pana e curat.daca doar pui apa si nu mergi cu ea sa se spele, nu ajuta.

#3
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Poti avea fisura in chiulasa sau bloc si la temperatura se dilata . Daca a avut ulei in lichidul de racire , radiatoarele sunt si ele pline cu unsoare. Strict in motor a ramas putin , dar pe tubulatura si radiatoare o fi gramada . Daca nu ai curatat temeinc ....si dupa 10 schimburi de antigel tot mai ai ulei in vasul de expansiune .

#4
Real_NEO

Real_NEO

    un sălbatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,193
  • Înscris: 29.05.2017
Eu din cate stiu trebuie de pus un aditiv de curatare in antigel/apa, de folosit amestecul cateva zeci de minute cel putin, si de scos apoi totul afara si de repetat procedura, de cate ori este nevoie (4-5 ori).

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/s--5ft5YiHg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si pe mine ma asteapta aceasi procedura in viitorul apropiat, cu inlocuirea garniturii de chiuloasa si cu curatarea instalatiei de racire. Eu cred ca voi scoate lichidul afara, voi pune in locul sau apa normala de la robinet, voi adauga si aditivul, voi merge cu masina o zi, apoi a doua zi voi scoate totul afara, si voi repeta procedura. In 10 zile probabil se va curata totul, iar abia apoi cand voi vedea ca apa ramane relativ curata in radiator, doar atunci voi pune antigelul si apa distilata finala.

Cata vreme este cald afara nu vad de ce ar trebui de pus obligatoriu antigel cand solutia este scoasa a doua zi afara, si nici nu cred ca apa de la robinet cauzeaza vreun rau pe o perioada atat de scurta.

Edited by Real_NEO, 18 June 2017 - 23:48.


#5
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară şi îmi place aşa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Cu apa goala o sa ai o surpriza placuta. O sa rugineasca tot circuitul si iti va baga rugina in lichidul de racire. Nu o sa fie afectat circuitul dar o sa ai multa vreme lichidul de racire murdar. Baga antigel, chiar daca bagi unul ieftin si pui 2 litri de apa la unul de antigel.

Edited by PoeOvidiu, 19 June 2017 - 07:26.


#6
Real_NEO

Real_NEO

    un sălbatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,193
  • Înscris: 29.05.2017
Cum sa am rugina daca tin apa numai cateva zeci de minute, atat cat folosec masina intr-o zi, iar pe urma o scot afara ? Normal ca daca as tine in motor multa vreme numai apa chioara nedistilata, as avea pana la urma probleme cu rugina, insa acest lucru nu se poate intampla de la o zi la alta. Daca ai de efectuat procedura de curatare a instalatiei de zece ori, iti convine sa cumperi 20 de sticle a cate 5 litri de apa distilata ? Nu vad rostul. Ce sa mai vorbim daca trebuie sa efectuezi procedura de 20 de ori. Banii acestia mai degraba ii dai pe aditivi de curatare.

Ai umplut instalatia cu apa, adaugi si aditivul de curatare, turezi motorul vreo 10 minute cat sa se incalzeasca si sa se deschida termostatul, apoi scoti apa afara si repeti procedura pana nu mai iese murdara, iar abia apoi introduci mixul final de apa distilata si antigel. Normal ca o apa ce sta in instalatie cu anii, trebuie sa fie distilata, dar pentru operatiunile de curatare nu cred ca e nevoie.

Edited by Real_NEO, 19 June 2017 - 08:00.


#7
stone_crash_wolf

stone_crash_wolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.04.2007
Gasesti un detergent special pentru asa ceva, sunt flacoane mici ( 200 ml daca imi amintesc), pe care le versi direct in vasul de expansiune, iar apoi lasi masina la relanti pentru 10 minute.  Dupa ce trec cele 10 minute, scoti tot afara, inchizi circuitul la loc si pui pur si simplu apa, accelerand-o din cand in cand. Repeti operatia de clatire cu apa de 2-3 ori, iar daca apa in final este curata, poti sa pui linistit antigelul.

#8
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Spalare circuit racire motor (de pe forumuri)
Pentru calcar:
singura solutie(am incercat o gramada pe un cielo vechi de 14 ani) = CALGON, 100% eficienta, rezultate garantate! dupa 5 ani de la curatare instalatia de racire e curata ca lacrima! la cielo daca puneam apa sau antigel in 5 minute erau pline de rugina si de mizerie, ca si cum nu facusem niciodata schimbul de antigel, ma disperase masina, nu credeam ca exista ceva care sa o curete.
Faci asa:
-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie
Pentru ulei:
Degreasing the Cooling System
Degrease as follows:
1. Fill the cooling system with a 5% solution (1.6 ounces per quart [50 grams per liter] of water) of a mildly alkaline cleaning agent, such as sodium carbonate.
2. Run the engine at moderate speed until the thermostat starts to open, at an operating temperature of approximately 60° C (140° F). Then run it for about five minutes longer. Shut down the engine and allow it to cool to approximately 50° C (112° F).
3. Drain all the cleaning solution.

Spalare vas expansiune:
0.5kg orez+0.5L benzina.Se agita bine,apoi se spala cu apa.
Sau:
Detartrant,sau
Decarbusolv 150ml + orez (un pumn).

Eu,am spalat la Corsa B care mersese doar cu apa cand am luat-o si era multa rugina (doar rugina-apa maro,vas murdar maro),folosind o solutie de sare de lamaie:500g la 5L de apa...lasat motorul sa mearga ~20min (sa ajunga la temperatura de deschidere a termostatului=92 grade,ca sa circule si prin radiator).Apoi,spalat bine cu apa curata,de 2-3 ori,la final,bagat antigelul.

Edited by danpet, 19 June 2017 - 08:24.


#9
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,711
  • Înscris: 06.07.2005
E timpul pentru un update:
Am luat o solutie de la Liqui Moly.
Scos antigelul
Pus apa distilata cu solutia, mers asa, scos.
Inca 2 schimburi cu apa distilata pentru clatire.

Apa tot nu e curata. E mult mai bine ca inainte, dar in lumina tot se vede stralucirea aia cum ca e putin ulei in lichid.
Pe youtube am vazut ca se baga apa cu presiune de la un capat la celalalt (mai multe cicluri) pana cand sistemul e cu adevarat curat.
Din momentul asta am renuntat, n-am de gand sa imi petrec toata viata curatand la sistemul de racire. Numai la masinile relativ noi am vazut lichidul curat ca lacrima.

Edited by vimann, 28 August 2017 - 14:18.


#10
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
Salut. Pt ca aveam lichidul de racire foarte murdar. am pus in vasul de expansiune sare de lamaie si am lasat masina catgeva minute sa mearga. Acum nu mai circula deloc apa . Ce pot face ?

#11
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,320
  • Înscris: 29.01.2008
1. Deschizi robinetul de la baza radiatorului (dacă există) sau scoți furtunul de la baza radiatorului (poate fi și acel robinet blocat sau înfundat) pentru evacuarea lichidului de răcire. Torni apă pe la bușonul radiatorului până curge pe la bază, lași să curgă pentru a se clăti radiatorul, apoi apoi închizi circuitul. Dacă apa nu curge, înseamnă că radiatorul este înfundat.
2. Scoți termostatul, pentru a permite circulația apei prin radiator fără să fie nevoie să ajungă motorul la temperatura de regim.
3. Umpli instalația cu soluție de Calgon. Pornești motorul și ții mâna pe furtunul de la partea superioară a radiatorului, să observi dacă apa circulă prin acesta. Dacă nu circulă, înseamnă că ai circuitul înfundat în motor și deja e treabă de mecanic. Dacă apa circulă, mergi cu mașina câteva zeci de km, apoi golești instalația.
4. Clătești foarte bine instalația cu apă, până iese apa limpede și curată.
5. Umpli instalația de răcire cu apă și mergi astfel câteva zile.
6. Dacă nu ai pierderi și totul e ok, golești instalația, montezi termostatul înapoi și umpli cu soluție de antigel.

#12
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,907
  • Înscris: 03.12.2005
https://www.kenteuro...ifier-20815488/

Exista produs gandit pentru curatat urmele de ulei din circuitul de racire, lasati inventiile. Asta de mai sus nu e singurul, mai sunt unele din doua sticle.

#13
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,320
  • Înscris: 29.01.2008
Urmele de ulei se curăță cu soluții pe bază de petrol. În 2009 am apelat la un service să schimbe ulei, filtre și antigel și pe cât se pare au înlocuit G11 cu G12+ fără să spele instalația. Când a cedat pompa de apă, am făcut prostia să merg tot la ei. După două săptămâni a cedat și a doua pompă și am mers în altă parte. A găsit pompa plină de depuneri și de silicon (deși pompa nouă a venit cu set complet de garnituri). Radiatorul era atât de înfundat încât a luat mai mult de un sfert de oră pentru a se umple instalația. Modul de curățare a fost următorul: întâi o soluție de curățare pe bază de petrol de la o benzinărie, încălzit motorul, lăsat să meargă câteva minute, apoi oprit motorul și golit instalația. Am repetat operațiunea cu soluție de oțet (1 litru de oțet 9% și restul apă). După aceea am făcut procedura cu Calgon descrisă anterior (o cutie dizolvată în apă). S-a curățat toată instalația de toate depunerile organice și anorganice și nu sm mai avut probleme nici eu, nici următorul proprietar până în 2019 (mai mult de 9 ani), când a ajuns mașina la programul rabla.
În circuitul de răcire pot ajunge resturi de ulei (care se curăță cu produse pe bază de petrol, dar și depuneri de calcar (mai ales la fei care folosesc apă de robinet în instalație), care se curăță cu oțet sau Calgon.

#14
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,907
  • Înscris: 03.12.2005
Si ala de mai sus ce cezi ca e? Mai mult, cand ai service si nu vrei bataile de cap cu ce pateste (sau isi inchipuie proprietarul ca pateste) pe termen lung motorul de la inventii ad hoc ce crezi ca faci in toata lumea asta?

#15
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,320
  • Înscris: 29.01.2008
Acel produs curăță doar urmele de ulei, nu și depunerile de calcar. E doar un exemplu de asemenea produs, eu am folosit unul luat din benzinărie de la Mol, nu mai țin minte ce marcă. Cât despre service, mie un service mi-a băgat motorul în boală. Nici un service nu ar fi curățat circuitul de răcire atât de minuțios cât am făcut-o eu, e mult prea multă manoperă. După curățare, interiorul radiatorului (cât se vedea pe la bușon) a trecut de la o culoare neagră-maronie la un argintiu metalic, de parcă era nou.

Cât despre completarea cu antigel: cine nu știe exact de care tip de antigel e în circuitul de răcire (G11, G12, G12+, D - specific Renault, FL22 - specific Mazda), pentru a evita depunerile, mai bine completează la nevoie doar cu apă demineralizată, iar cu prima ocazie schimbă tot antigelul, cu spălarea atentă a instalației. Doar la desfacerea robinetului de golire sau a furtunelor nu se elimină tot lichidul din circuit, iar cel care rămâne poate crea mari probleme dacă se amestecă cu alt tip de antigel.

 laur_radu, on 31 august 2023 - 20:17, said:

Salut. Pt ca aveam lichidul de racire foarte murdar. am pus in vasul de expansiune sare de lamaie si am lasat masina catgeva minute sa mearga. Acum nu mai circula deloc apa . Ce pot face ?
Desfaci furtunul din partea de jos a radiatorului și golești astfel instalația, torni apă curată pe la bușonul radiatorului și lași să curgă pe la partea inferioară până vine apă limpede, apoi cuplezi furtunul la loc și aplici metodele de curățare: cu soluție specială - pentru ulei, cu Calgon - pentru calcar. Poți să duci mașina la un service să facă acest lucru în locul tău, dacă găsești unul de încredere și crezi că merită să plătești orele de manoperă. Dacă alegi să duci mașina la service și acesta nu e foarte aproape, mai bine duci mașina remorcată sau pe platformă, s-ar putea ca motorului să nu-i placă să meargă fără răcire sau s-ar putea să cedeze pompa de apă.

#16
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,907
  • Înscris: 03.12.2005

 sebulbus, on 02 septembrie 2023 - 08:00, said:

https://www.kenteuro...ifier-20815488/

Exista produs gandit pentru curatat urmele de ulei din circuitul de racire

M-am referit strict la cel pentru emulsionat ulei pentru ca ala e cel mai obscur. De radiator flush stie orice dorel care stie unde-i gaura de turnat antigel. Si daca nu ai habar tu, te trimite el sa cumperi.

#17
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
Am dus masina la service si a schimbat mai intai pompa de apa si cureaua, si tot nu isi facea circuitul de racire. A schimbat apoi si termostatul si merge. A pus apa de la robinet pt a clati motorul, dar apoi dupa ce a scazut nivelul apei, a turnat antigel si apa distilata fara a goli apa de la robinet. A turnat antigel pana a inceput sa curga verde. Oare antigelul nu s-a amestecat cu apa de la robinet?

#18
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,907
  • Înscris: 03.12.2005
S-a omogenizat in timp, dar nici nu conteaza. Poti folosi orice apa potabila pentru amestec. Mai putin aia desalinizata, dar n-ai unde sa o intalnesti la noi.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate