Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Sandero Stepway2 Prestige 0,9 90 Easy-R
Last Updated: Jun 12 2021 19:57, Started by
gabrieln2016
, Jun 18 2017 11:47
·
0
#415
Posted 24 August 2018 - 17:18
turisticus, on 01 august 2018 - 11:42, said:
Dupa 2500 km rulati pe soselele patriei si 2,5 luni de la cumparare (Logan Prestige Plus,90CP, Easy R), iata ca mi se aprinde martorul pt presiune pneuri! Asta dupa un drum de vreo 100 km, majoritatea pe autostrada si vreo 10 in oras (AR + TM). A doua zi merg la o vulcanizare sa-mi regleze presiunea in pneuri. La toate era presiunea mai mare decat cea indicata pe usa. Eu credeam ca martorul se aprinde doar cand e presiunea prea mica! Scoate aer pana la presiunea indicata pe usa, resetez si nu se mai aprinde martorul. Inteleg ca sunt niste senzori la roti ... Aveti idee cum functioneaza chestia asta? Edited by stlx, 24 August 2018 - 17:21. |
#416
Posted 15 September 2018 - 13:50
Mâine Sanderică împlinește un an si trei luni de când a intrat în familie. In acest timp am străbătut 10.515 km din care in cea mai mare parte extraurban.
Ultima plimbare a fost de 1.478 km pe traseul Buzău – Brașov – Făgăraș - Transfăgărășan – Curtea de Argeș - Horezu – Transalpina – Sebeș - Prislop – Sebeș - Alba Iulia – Turda – Sovata – Cheile Bicazului – Piatra Neamț - Bacău – Buzău. După CB, am consumat 83,4 l de benzină având un consum mediu de 5,6 l/100 km la o viteză medie de 51 km/h. Pe autostrăzi am mers cu 120 - 130 km/h iar în rest am condus astfel încât să mă bucur și eu ca șofer de traseele pitorești dar fără să-i încurc pe cei mai grăbiți. Cu alte cuvinte, am căutat ca pe cât posibil, să nu am mașină nici in fața mea dar nici în spate. Doar de la Bacău, pe E85, am mai dus-o ocazional la 150 km/h. La Brașov media a fost de 5,5, in vârf pe Transfăgărașan 6,6, la Horezu 5,8 și în vârf pe Transalpina 6,1. Tot drumul l-am facut cu butonul Eco activat si cu maneta in Drive (doar cateva sute de metri am mers în manual pe Transalpina din curiozitate). In cea mai mare parte traficul a fost lejer cu exceptia tronsoanelor Alba Iulia – Aiud, Iernut – Tg. Mureș și Piatra Neamț - Bacău. Daca mașini nu prea au fost, motociclete am întâlnit cred ca peste 200. Cei mai mulți polonezi, apoi cehi, austrieci si unguri. Când îți vin din față, pe serpentine, de foarte multe ori îți îngheață inima. Greu de înțeles cum unii dintre ei nu dau doi bani pe viața lor. La Obârșia Lotrului unul din ei a derapat si a intrat din plin într-un Land Rover care a încercat să-l evite și cred că s-a făcut la rândul lui praf pe partea dreapta intrând in canalul de scurgere de pe marginea șoselei. Vremea a fost excelenta. Doar sus la Bâlea Lac au fost valuri de ceața alternând cu raze de soare și un vânt puternic. Pe celălalt versant a fost soare. Pe Transalpina a fost soare non-stop, vremea fiind superba. Despre cum trage 0,9 TCe nici măcar nu mai are rost să pomenesc. Când citesc aici pe forum aberațiile postate despre motoarele mici turbo în privința capacității de a urca nu pot decât să mă gândesc că unii au uitat să-și doza zilnica de calmante. Să fim bine înțeleși, mă refer doar la cum trage în urcare un motor mic turbo fără a lua în calcul elementele legate de fiabilitate sau de noxele emise. Transmisia Easy-R a răspuns prompt la toate comenzile solicitate. Schimbă în funcție de cum apeși cele două pedale. Dacă nu-ți place sau dacă vrei să te dai pilot de raliuri n-ai decât să dai pe manual și să-ți satisfaci pofta. Nu tu miros de ambreiaj încins cum mai perorează unii, nu tu motor care se oprește, frână de motor mai mult decât decentă. Nu ai altceva de făcut decât să te ții de volan, să-ți alegi trasele cele mai potrivite pe serpentine și să folosești doar piciorul drept. Simplu, comod și eficient! Am o remarcă specială pentru șoferii din Alba. Gradul de civilizație rutieră este extrem de ridicat. Dacă aveți întrebări punctuale despre starea drumurilor, cazare, obiective de vizitat sau despre comportamentul mașinii nu ezitați. Am să încerc să vă răspund în limita timpului disponibil. Edited by gabrieln2016, 15 September 2018 - 13:55. |
#417
Posted 12 November 2018 - 19:06
Salut Gabriel,
in curand trebuie sa merg la prima revizie anuala (masina este Dec 2017). Ti-as fi recunoscator daca ai putea sa ma ajuti cu detalii despre aceasta operatiune, tinand cont de faptul ca tu ai trecut prin aceasta experienta. Multumesc anticipat! PS: masina mea (0.9tce easy-r) abia a implinit "chinuit" 7000 km (90% urban = Bucuresti la ore de vraf + cateva drumuri in afara) Consum mediu 9.4% (667.6 litri / 7034.6 km) Consum urban: intre 8.5 si 12% (in functie de conditii (uneori prind si 5.8% pana spre 7% dupa orele 20:00) Consumul extraurban: cel mai mic a fost 5.8% parca Viteza Medie: 15.1 km/h Trepidatii timide, din cand in cand: - de cele mai multe ori la plecarea de pe loc in viraj, - de cateva ori in timpul mersului in coloana la eliberarea / apasarea pedalei de frana (parca expertii ii spun crawl?), - in marsarier nu am observat trepidatii. |
#418
Posted 14 November 2018 - 18:48
Adrian,
Te programezi telefonic cu o saptamana inainte (mai mult sau mai putin in functie de concesionar). Daca ai cei "5 ani fara griji" trebuie sa le comunici acest lucru. La data si ora programata te prezinti si faci revizia. Operatiile sunt cele prevazute in Fisa de intretinere si garantie pe care ai primit-o la receptionarea masinii. Daca nu ai cei 5 ani poti poti cumpara consumabilele (uleiul si filtrele) de unde vrei. Totusi ar fi bine ca atunci cand te programezi sa intrebi daca poti face asta fara sa aiba influente negative asupra garantiei. Daca ai cei 5 ani ar fi indicat sa soliciti inca de la receptie sa-ti puna ulei 5W40 conform normei Renault RN0710. Eu nu am stiut si mi-au pus 10w40. De asemenea o sa-ti puna patru litri de ulei si pe joja nivelul o sa vina cam cu 5 mm sub maxim. Daca nu ai cei 5 ani o sa-ti puna 4 litri si un pic iar restul uleiului o sa-l primesti pentru ca oricum il platesti. La mine devizul estimativ pe care l-am semnat a fost de 391,40 de lei. Daca as fi platit revizia as fi avut 20% in plus la piese si o ora de manopera suplimentara. Spui ca ai usoare vibratii. Spune-le ca stii de existenta unui OTS albastru pentru updatarea softului de la calculatorul cutiei. Daca ai noroc o sa-ti faca update fara sa fie nevoie sa lasi masina la ei pentru constatare, asa cum se procedeaza in general. E greu de crezut ca o sa "tina" pentru ca este o operatie care se plateste de fabricant si trebuie ca ei sa-si dea acceptul. Succes si sa ne spui si noua cum a decurs revizia. |
#419
Posted 14 November 2018 - 20:50
Salut Gabriel,
multumesc frumos pentru raspuns. Te rog sa mai raspunzi la cateva 1. nu am "5 ani fara griji" am garantia de doar 3 ani => asta inseamna mai mult ca sigur ca voi plati revizia ... 2. din calculele tale am dedus ca ar trebui sa coste in jur de 500 lei sau ma insel? 3. am cautat printre acte si nu am gasit decat un "Carnet de garantie". O fi acelasi lucru cu "Fisa de intretinere si garantie" de care aminteai? 4. nu sunt foarte familiarizat cu termenii asa ca te rog sa explici ce este acela un "OTS albastru" !!! Multumesc! |
#420
Posted 15 November 2018 - 14:59
Da, o sa platesti revizia. Cat, nu stiu, depinde doar de concesionarul la care te duci. Ca o simpla informatie, exista un "Calcul estimativ pentru intretinerea periodica a vehiculului in conditii normale de utilizare" dar nu prezinta valoare contractuala. La 0,9 TCe estimarea este pentru prima revizie de 128 euro fara TVA. In realitate preturile difera de la un concesionar la altul dar pana acum nu am auzit sa se depaseasca aceasta suma. Cand te programezi sa ceri si oferta cu pretul.
Fisa de intretinere si garantie este un document pe format A4 in care sunt trecute: data de inceput a garantiei, VIN-ul masinii, Conditiile de garantie ale constructorului, Programul de intretinere a autovehiculului si recomandarile cu privire la lichidele folosite (ulei, lichid de frana, lichid de racire). In Programul de intretinere sunt trecute operatiile de efectuat la intervalul de km sau de timp precum si operatiile care trebuie efectuate in timpul reviziei propriu-zise. Daca nu o ai, nu este nicio problema, carnetul de garantie este suficient. Cat despre OTS (Operatiune Tehnica Speciala), este o atentionare a fabricantului catre concesionari in ceea ce priveste anumite componente sau softuri ale masinii care au sau pot avea probleme. In functie de "culoarea" acestuia se face sau nu chemarea masinilor in service. La Easy R pe benzina acest OTS albastru reprezinta practic existenta unui update de soft al calculatorului cutiei. El nu este obligatoriu, nu pune in pericol siguranta masinii si a pasagerilor si interventia se face strict la cererea clientului si doar in urma unei constatari. De obicei OTS-urile care nu pun in pericol siguranta rutiera nu se fac publice. Cine afla de ele, le poate cere, cine nu, la revedere, cand pica reperul respectiv se scoate banul din buzunar dupa terminarea garantiei. Daca mai ai intrebari o sa-ti raspund cu placere. Edited by gabrieln2016, 15 November 2018 - 15:01. |
#421
Posted 15 November 2018 - 20:52
Discutie cu Vocea Clientului
M-am gandit c-ar fi interesant. Deci, am reclamat (prin completarea formularului de pe site) trepidatiile la VC. Dupa 2 zile am primit e-mail: " ... Referitor la solicitarea dumneavoastra, va recomandam sa va adresati unui reparator agreat Dacia in vedere reprogramarii cutiei de viteze ..." Am raspuns la e-mail: " ... ma voi adresa unui "reparator" agreat Dacia (chiar asta e termenul?! reparator?!) M-am gandit la xxxx xxxxx'x Sector 2 Bucuresti. Este ok? Imi puteti da o persoana de contact? Totodata, nu am inteles ce ati vrut sa spuneti cand v-ati referit la "reprogramarea cutiei de viteze". Ce inseamna asta? Daca o "reprogramam" vor disparea trepidatiile? ..." Ei au raspuns: " ... Referitor la solicitarea dumneavoastra va recomandam ca persoana de contact la xxxx xxxxx'x pe domnul zzzzzzzz. Recomandarea pentru reprogramare a venit din partea Departamentului Tehnic, departament ce a analizat solicitarea dumneavoastra si a verificat caracteristicile tehnice ale vehiculului in baza Seriei de Sasiu. ..." Poate ca la OTS albastru se refera "reprogramarea" cutiei de viteze ... PS: - multumesc inca o data pentru sfaturi! |
#422
Posted 10 December 2018 - 14:18
Salut Gabriel!
am facut astazi revizia (la 0.9 tce Easy-r). La un dealer autorizat din Bucuresti. M-am gandit ca ar fi util pentru cei care nu au "5 ani fara griji" sa detaliez costurile. Totalul a fost: 626 Lei (inclusiv TVA). = circa 135 EURO Detaliat: - ecotaxa timbru verde = 1.35 LEI - manopera = 94,05 LEI - Cartus (banuiesc ca de ulei) = 55,58 lei - Cartus filtrant aer = 70,77 lei - filtru habitaclu = 107 lei - richid racire (antigel) 1L = 41,85 lei (mi-au dat sticla cu ce a ramas) - Ulei Dacia oil plus 5w30 1L = 43,53 lei - Ulei Dacia oil plus 5w30 4L = 149,75 lei (la ulei se pare ca n-a ramas nimic ... pt. ca nu mi-au dat restul ) - garnitura D 16 = 3,28 lei Suplimentar m-a mai costat becul de faza scurta (care s-a ars fix in dimineata asta ) = 67,71 lei !!! asta e ... n-aveam la mine si mi-a fost "lene" (adica nu m-am gandit) sa ma duc sa caut mai ieftin. Oricum n-aveam idee cam cat costa un bec (am vazut pe net ca un bec este intre 9 si 100 de lei. sper ca mi-au pus unul cat-de-cat ok ca pret ... cred ca era OSRAM ... dar nu sunt sigur nici pe factura nu apare). Pentru ca am fost cuminte am primit si un Discount din partea serviceului = 32,86 LEI !!! Totul a durat aproximativ 90 minute. Deci pretul reviziei ar fi cam cat ai spus tu Gabriel. P.S. - saptamana aceasta am sa ma duc sa fac si testarea de trepidatii. Revin cu detalii. |
#423
Posted 10 December 2018 - 15:28
Verifica nivelul pe joja sa nu-ti fi turnat 5 litri in motor!
|
#424
Posted 10 December 2018 - 16:35
La 70 lei luai un set de night breaker unlimited de la osram. Care lumineaza noaptea de zici ca mergi pe timp de zi.
|
|
#425
Posted 10 December 2018 - 17:54
Adrian,
Probabil ca nu au pus toti cei 5 litri de ulei. Verifica nivelul si daca este la maxim inseamna ca au pus 4,2 litri si restul l-au pastrat. Mie mi-au pus 4 litri si de atunci nivelul pe joja ramane constant undeva la 5-7 mm fata de maxim. |
#426
Posted 10 December 2018 - 19:54
#427
Posted 08 January 2019 - 11:33
Se pare ca motoraselor de 0.9 nu prea le plac temperaturile foarte mici. Vi s-a intamplat sa porniti motorul si apoi sa moara dupa 2-3 secunde?
Colac peste pupaza, azi dimineata m-am pomenit cu roata stanga spate blocata. Asta dupa ce vineri spalasem masina si de atunci n-am mai pornit-o. Astept sa se ridice temperatura sa vad ce se mai intampla ... |
#428
Posted 08 January 2019 - 17:16
Da, se intampla. De pornit porneste intotdeuna "la sfert" (indiferent de vreme) insa uneori, dupa cateva secunde, turatia la ralanti cade undeva la 500 rot/min. De cele mai multe ori isi revine imediat dar se intampla si sa se opreasca, ba chiar si de doua, trei ori la rand. Deoarece nu s-a intamplat pana acum sa cada turatia imediat dupa pornire, ai timp suficient sa "pisti" usor acceleratia cand vezi ca o ia razna si lucrurile reintra in normal.
Cat despre roata, probabil ca a intrat apa in tamburi si a inghetat. Dupa ce o speli, calca frana de cateva ori si actioneaza si frana de mana.. Este valabil si vara sa actionezi franele imediat dupa ce pleci cu ea de la spalatorie. Edited by gabrieln2016, 08 January 2019 - 17:17. |
#429
Posted 08 January 2019 - 22:45
Anul trecut am pățit și eu ceva asemănător doar pe timp de iarna și zapada. Mi s-a recomandat sa evit sa trag frana de mana. Așa fac de atunci și nu am mai avut probleme.
|
|
#430
Posted 10 January 2019 - 10:21
gabrieln2016, on 08 ianuarie 2019 - 17:16, said:
Da, se intampla. De pornit porneste intotdeuna "la sfert" (indiferent de vreme) insa uneori, dupa cateva secunde, turatia la ralanti cade undeva la 500 rot/min. De cele mai multe ori isi revine imediat dar se intampla si sa se opreasca, ba chiar si de doua, trei ori la rand. Deoarece nu s-a intamplat pana acum sa cada turatia imediat dupa pornire, ai timp suficient sa "pisti" usor acceleratia cand vezi ca o ia razna si lucrurile reintra in normal. Cat despre roata, probabil ca a intrat apa in tamburi si a inghetat. Dupa ce o speli, calca frana de cateva ori si actioneaza si frana de mana.. Este valabil si vara sa actionezi franele imediat dupa ce pleci cu ea de la spalatorie. Cat despre motor, asa este, trebuie "piscata" acceleratia ... Ms pt sfaturile cu frana. |
#431
Posted 17 January 2019 - 20:23
Salut tuturor,
Urmăresc fara a participa forumul de Sandero Stepway de ceva vreme. Însă,nu reușesc să văd nicio referire la scaune încălzite. Așa că mai bine vă întreb.Are Sandero Stepway așa ceva? Pe configuratorul Dacia nu apare. Daca nu exista posibilitatea sa fie din fabrica cu scaune încălzite (doar fata), se pot monta la dealer ca sa am garanție? A trecut cineva prin așa ceva? Mulțumesc |
#432
Posted 18 January 2019 - 07:23
Le poți monta tu sau cel de la care cumperi husele. Durează vreo 2-3 ore. Sau le poți monta în reprezentanță. În niciunul dintre cele 2 cazuri, garanția nu este afectată pt că nu tai fire.
Succes! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users