Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

BMW i3 - masina electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Dupa cum poate stiti, guvernul acorda o prima de 10 000 eur pt masinile electrice, adica cred ca vorbim in acest moment doar de BMW i3 94Ah

http://www.afm.ro/ma...04_2017-pve.pdf

Ca PF, e indeajuns sa iei adeverinta ca n-ai datorii la stat de la Taxe si Impozite locale, iar 10 000 eur se vor deduce automat din pretul masinii, urmand ca dealerul sa recupereze banii de la stat.

Imi plac masinile rapide, iar asta in mod clasic implica motorizari mari, cu multi CP si implicit, pt ca nu exista minuni... consum mare.
i3 e o masina mica si rapida, cu consum ~ 0.

Bucurestiul este un oras atipic, un cosmar al oricarei masini.
Viteza de deplasare este foarte mica si strabatem distante mici in perioade mari de timp.

Am ajuns sa am 14-15l/100Km la 2.5l diesel si simt am zile in care ma sufoc, mai ales cand vad ca ajung sa fac  50-100Km/h zi.

Cum ziceam, BMW i3, doar electrica (fara REX), se mandreste cu o autonomie de 170Km, ceea ce pt oras este indeajuns.
i3 ar fi o masina exclusiv de oras, mai ales ca am unde sa o incarc noaptea, iar ziua exista si superchargere gratis.

Am testat-o doua zile si am ramas uimita de cum merge!

Masina este din Aluminiu + plastic intarit cu fibra de Carbon, deci nu rugineste.
Bateriile au 8 ani garantie, iar un set nou costa (am inteles) cca 5000 eur.

Problema este ca aproape orice lovitura ~ dauna totala, pt ca nu au inca in Romania tehnologia de reparatie (lipire).

Pe hartie suna excelent, problema este ca e urata ca porcul, iar la interior da impresia de material reciclat.


https://www.autoevol...5-bmw-i3-review

[ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-review_24.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-review_22.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-review_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Pare o masina de unica folosinta...
Pentru Bucuresti si ilfov i-ar trebui niste panouri fitivoltaice care sa alimenteze clima... altfel la primul blocaj in trafic ac-ul o sa termine bateria....

Edited by arg, 15 June 2017 - 18:45.


#3
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007
Daca pornesti clima si oleaca de taraf, posibil ca autonomia aia sa scada la jumate.

#4
eugentim

eugentim

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 18.12.2015
cind a aparut Prius era urita cu spume dar asta era si ideea sa sara in ochii.
pentru oras este o masina super dar deocamdata masinile electrice sunt scumpe !
este si modelul cu extra range care duce mai multi Km !

#5
andrei_ionut

andrei_ionut

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,085
  • Înscris: 29.10.2016
Un pret aproximativ pt romania? Pt una cheala :))

#6
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Daca ti-ai facut calculele si iti iese rentabila si poti trece peste faptul ca e cam urata, go ahead. Nu te lasa pacalita de unii useri anti-electrice si anti- subventii de pe aici. Important e sa iti placa tie si sa iti iasa numerele.

Ps: ai uitat sa spui de intretinere: practic nu prea ai, ca nu schimbi ulei, curele, alternatoare, turbo, evacuari, etc. Chiar si franele se uzeaza mult mai putin datorita franarii regenerative.

Daca ai posibilitatea sa ii testezi autonomia efectiva, de la 100% pana intra pe "rezerva", in conditii normale de condus, pune niste cifre.

Edited by inuendo0, 15 June 2017 - 18:47.


#7
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Se schimba bateria si e suficient....

#8
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
E ineficienta. Intr-un oras ca Bucuresti nu cred ca scapi cu masina nesifonata. Si e foarte scumpa si cu "promotia 10k".

#9
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
O masinuta strict de oras cu performante bune pe hartie dar si in teste. Problema consta in autonomie si reincarcare. O conduci 2-3 ore, stai 7-8 la incarcat. Pretul este si el piperat pentru o asemenea cutiuta. 25.000E cu tot cu "acei" 10.000, pe care statul nu o sa-i ofere in veci. Avantajul este unul minim, nu mai platesti rovinieta si un impozit. Platesti mai mult la rca+ intretinerea, sa nu mai vorbim de eventualele accidente si piese de schimb. Statul este un animal atat de destept incat nu da nimic gratis.
Ideal pentru viitor este ceva tip hibrid, benzina+ electric. Dar doar pentru viitor peste 20-30 de ani.
Cat timp sunt sute de mii de masini si camioane euro1 -euro3 si diesel fara dpf care circula pe strazi, n-are rost sa ne gandim ca "salvam mediul".

Sa scadem totusi acei 10.000. De 15.000 ce iti cumperi? O cutiuta electrica sau o masina care merge exclusiv pe combustibili fosili?
Pretul este doar informativ. Asa ceva depaseste 40.000E
Revin cu o editare. Conform BMW Romania, masina costa 40.000. Cu optionale depaseste lejer 50-55.000.
Sa fim seriosi. De 55.000 orice om normal la cap isi cumpara un Porsche Panamera

Edited by Claudiu998, 15 June 2017 - 19:03.


#10
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Prius nu e hibrida?

#11
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003

 Peter Blood, on 15 iunie 2017 - 18:42, said:

Daca pornesti clima si oleaca de taraf, posibil ca autonomia aia sa scada la jumate.
Sa nu exageram. Eu conduc zilnic Bucurestiul de la un cap la altul.
Am testat masina in aceste conditii si nu am ajuns nici macar la jumatatea bateriei.

Sansele sa ramai in pana prostului, fara baterie, sunt infime in "metropola" Bucuresti.

O parchez la Decathlon si pana fac cumapraturile la Mega am deja Juma de baterie gata (supercharger).

Am facut un mic calcul la masina mea actuala si m-am enervat:

RCA - 700 lei
Consum cca 10l/100Km, cu cca 60Km/zi (6l), dar probabil voi atinge 100 Km/zi in oras.
6l motorina = 6x4.7lei = 28 lei/zi => ~ 600-700 lei/luna (22 zile lucratoare)
Revizia anuala cca 800 lei

Rotunjit, mie imi da cca 10 000 lei/an, daca nu apar surprize service.
Asta e o cheltuiala mica vs devalorizarea masinii!

i3 consuma 12,9 kWh / 100 km, iar in Romania, am inteles ca 1 kW costa cca 0.4 lei => mergi 100km cu  cca 5.2 lei, vs 50 lei o masina ce consuma 10l/100km in oras.

#12
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
base price $ 42,400 fully loaded $ 54,900
mult prea mult

#13
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
@adm
Cu bateria noua, fara "aplicatii" instalate....
Din pacate tehnologia la bateri inca nu este suficient de avansata pentru masini. Or sa mai treaca multi ani pana va sa ajungem acolo, pana atunci exista cele hibride, care chiar au consum mic.

Edited by arg, 15 June 2017 - 18:53.


#14
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009

 Adm, on 15 iunie 2017 - 18:49, said:

Sa nu exageram. Eu conduc zilnic Bucurestiul de la un cap la altul.
smart electric nu ar fi mai ok ?

#15
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Vezi ca pe langa cei 10.000 euro am inteles ca poti lua si banii de Rabla. Posibil sa ma insel

Am fost in situatia ta acum vreo 3-4 ani, asa ca am inceput sa testez electrice, hibride... pana la urma le-am condus cateva saptamani si mii de km.

Hibridele nu te uimesc cu nimic, le scoatem din discutie.

Insa electricele sint toate le fel (in sensul ca fug tare, acceleratia e nebunie!), nu te lasa impresionat de asta in particular ca scrie BMW pe ea.

Testeaza un Nissan Leaf. Sint chiar curios cum ti se pare. Este singura masina electrica cu adevarat masina, spatiu inauntru garla, este chiar frumoasa, scaunele sint ca un fel de fotolii, si din cauza rotilor enorme si o garda la sol peste medie, acoperisului inalt, te simti ca un rege in ea.

BMW nu oferea si o varianta cu un mic motoras diesel/benzina care functiona ca generator de curent? Aia mi se pare varianta cea mai buna varianta, mai buna decat hibride si electrice pure.

Edited by Adm, 15 June 2017 - 19:06.


#16
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
@unbrutus
Daca are un mic motoras cu generator nu e hibrida?

#17
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 Peter Blood, on 15 iunie 2017 - 18:42, said:

Daca pornesti clima si oleaca de taraf, posibil ca autonomia aia sa scada la jumate.
E interesant ca adm zice autonomie 170 iar in reclamele care imi tot apar pe facebook, apare 300km si in paranteza zice (200km zilnic)

Ce pot sa iti spun e ca la toti range-ul declarat este mult peste cel real. Si daca bagi un pic piciorul in ea (pt ca o masina electrica are demaraj, nu gluma!), urci o panta, sau mergi cu 140 pe autostrada, autonomia scade vertiginos... ceva de genul bateriei la laptop cand joci un joc 3D, luminozitate ecran maxim etc... fata de utilizare in Word.

La laptop producatorul iti spune autonomie 10 ore... dar tu stii ca daca te joci, autonomia scade undeva la 2 ore... la fel e si la masini electrice. Sint de altfel aceleasi baterii.

 arg, on 15 iunie 2017 - 18:55, said:

@unbrutus
Daca are un mic motoras cu generator nu e hibrida?
Pai nu, aia hibrida poate merge pe oricare din motoare. Asta are doar un generator

 inuendo0, on 15 iunie 2017 - 18:44, said:

In sfarsit o informatie cat de cat exacta de la tine, este adevarat ca franarea regenerativa scade uzura placutelor, insa trebuie inteles de toata lumea ca nu creste autonomia, mai deloc.
De fiecare data cand cititi "regerativ pt incarcarea bateriei" just say no! Energia recuperata din franare e infima... daca franezi pe transfagarasan probabil incarci bateria cu inca 2-3km.

#18
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Adm, on 15 iunie 2017 - 18:49, said:

Sa nu exageram. Eu conduc zilnic Bucurestiul de la un cap la altul.
Am testat masina in acest conditii si nu am ajuns nici macar la jumatatea bateriei.

Sansele sa ramai in pana prostului, fara baterie, sunt infime in "metropola" Bucuresti.


Mai simplu iesi cu o masina pe benzina si motor mic, (vezi 1.0sce de la dacia) + gpl

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate