Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
BMW i3 - masina electrica
Last Updated: May 22 2018 14:57, Started by
Adm
, Jun 15 2017 18:30
·
0
#1
Posted 15 June 2017 - 18:30
Dupa cum poate stiti, guvernul acorda o prima de 10 000 eur pt masinile electrice, adica cred ca vorbim in acest moment doar de BMW i3 94Ah
http://www.afm.ro/ma...04_2017-pve.pdf Ca PF, e indeajuns sa iei adeverinta ca n-ai datorii la stat de la Taxe si Impozite locale, iar 10 000 eur se vor deduce automat din pretul masinii, urmand ca dealerul sa recupereze banii de la stat. Imi plac masinile rapide, iar asta in mod clasic implica motorizari mari, cu multi CP si implicit, pt ca nu exista minuni... consum mare. i3 e o masina mica si rapida, cu consum ~ 0. Bucurestiul este un oras atipic, un cosmar al oricarei masini. Viteza de deplasare este foarte mica si strabatem distante mici in perioade mari de timp. Am ajuns sa am 14-15l/100Km la 2.5l diesel si simt am zile in care ma sufoc, mai ales cand vad ca ajung sa fac 50-100Km/h zi. Cum ziceam, BMW i3, doar electrica (fara REX), se mandreste cu o autonomie de 170Km, ceea ce pt oras este indeajuns. i3 ar fi o masina exclusiv de oras, mai ales ca am unde sa o incarc noaptea, iar ziua exista si superchargere gratis. Am testat-o doua zile si am ramas uimita de cum merge! Masina este din Aluminiu + plastic intarit cu fibra de Carbon, deci nu rugineste. Bateriile au 8 ani garantie, iar un set nou costa (am inteles) cca 5000 eur. Problema este ca aproape orice lovitura ~ dauna totala, pt ca nu au inca in Romania tehnologia de reparatie (lipire). Pe hartie suna excelent, problema este ca e urata ca porcul, iar la interior da impresia de material reciclat. https://www.autoevol...5-bmw-i3-review [ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-review_24.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-review_22.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/reviews/gallery/2015-bmw-i3-review_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 15 June 2017 - 18:41
Pare o masina de unica folosinta...
Pentru Bucuresti si ilfov i-ar trebui niste panouri fitivoltaice care sa alimenteze clima... altfel la primul blocaj in trafic ac-ul o sa termine bateria.... Edited by arg, 15 June 2017 - 18:45. |
#3
Posted 15 June 2017 - 18:42
Daca pornesti clima si oleaca de taraf, posibil ca autonomia aia sa scada la jumate.
|
#4
Posted 15 June 2017 - 18:43
cind a aparut Prius era urita cu spume dar asta era si ideea sa sara in ochii.
pentru oras este o masina super dar deocamdata masinile electrice sunt scumpe ! este si modelul cu extra range care duce mai multi Km ! |
#6
Posted 15 June 2017 - 18:44
Daca ti-ai facut calculele si iti iese rentabila si poti trece peste faptul ca e cam urata, go ahead. Nu te lasa pacalita de unii useri anti-electrice si anti- subventii de pe aici. Important e sa iti placa tie si sa iti iasa numerele.
Ps: ai uitat sa spui de intretinere: practic nu prea ai, ca nu schimbi ulei, curele, alternatoare, turbo, evacuari, etc. Chiar si franele se uzeaza mult mai putin datorita franarii regenerative. Daca ai posibilitatea sa ii testezi autonomia efectiva, de la 100% pana intra pe "rezerva", in conditii normale de condus, pune niste cifre. Edited by inuendo0, 15 June 2017 - 18:47. |
#8
Posted 15 June 2017 - 18:47
E ineficienta. Intr-un oras ca Bucuresti nu cred ca scapi cu masina nesifonata. Si e foarte scumpa si cu "promotia 10k".
|
#9
Posted 15 June 2017 - 18:47
O masinuta strict de oras cu performante bune pe hartie dar si in teste. Problema consta in autonomie si reincarcare. O conduci 2-3 ore, stai 7-8 la incarcat. Pretul este si el piperat pentru o asemenea cutiuta. 25.000E cu tot cu "acei" 10.000, pe care statul nu o sa-i ofere in veci. Avantajul este unul minim, nu mai platesti rovinieta si un impozit. Platesti mai mult la rca+ intretinerea, sa nu mai vorbim de eventualele accidente si piese de schimb. Statul este un animal atat de destept incat nu da nimic gratis.
Ideal pentru viitor este ceva tip hibrid, benzina+ electric. Dar doar pentru viitor peste 20-30 de ani. Cat timp sunt sute de mii de masini si camioane euro1 -euro3 si diesel fara dpf care circula pe strazi, n-are rost sa ne gandim ca "salvam mediul". Sa scadem totusi acei 10.000. De 15.000 ce iti cumperi? O cutiuta electrica sau o masina care merge exclusiv pe combustibili fosili? Pretul este doar informativ. Asa ceva depaseste 40.000E Revin cu o editare. Conform BMW Romania, masina costa 40.000. Cu optionale depaseste lejer 50-55.000. Sa fim seriosi. De 55.000 orice om normal la cap isi cumpara un Porsche Panamera Edited by Claudiu998, 15 June 2017 - 19:03. |
#11
Posted 15 June 2017 - 18:49
Peter Blood, on 15 iunie 2017 - 18:42, said:
Daca pornesti clima si oleaca de taraf, posibil ca autonomia aia sa scada la jumate. Am testat masina in aceste conditii si nu am ajuns nici macar la jumatatea bateriei. Sansele sa ramai in pana prostului, fara baterie, sunt infime in "metropola" Bucuresti. O parchez la Decathlon si pana fac cumapraturile la Mega am deja Juma de baterie gata (supercharger). Am facut un mic calcul la masina mea actuala si m-am enervat: RCA - 700 lei Consum cca 10l/100Km, cu cca 60Km/zi (6l), dar probabil voi atinge 100 Km/zi in oras. 6l motorina = 6x4.7lei = 28 lei/zi => ~ 600-700 lei/luna (22 zile lucratoare) Revizia anuala cca 800 lei Rotunjit, mie imi da cca 10 000 lei/an, daca nu apar surprize service. Asta e o cheltuiala mica vs devalorizarea masinii! i3 consuma 12,9 kWh / 100 km, iar in Romania, am inteles ca 1 kW costa cca 0.4 lei => mergi 100km cu cca 5.2 lei, vs 50 lei o masina ce consuma 10l/100km in oras. |
#12
Posted 15 June 2017 - 18:50
base price $ 42,400 fully loaded $ 54,900
mult prea mult |
#13
Posted 15 June 2017 - 18:50
@adm
Cu bateria noua, fara "aplicatii" instalate.... Din pacate tehnologia la bateri inca nu este suficient de avansata pentru masini. Or sa mai treaca multi ani pana va sa ajungem acolo, pana atunci exista cele hibride, care chiar au consum mic. Edited by arg, 15 June 2017 - 18:53. |
#14
Posted 15 June 2017 - 18:51
#15
Posted 15 June 2017 - 18:52
Vezi ca pe langa cei 10.000 euro am inteles ca poti lua si banii de Rabla. Posibil sa ma insel
Am fost in situatia ta acum vreo 3-4 ani, asa ca am inceput sa testez electrice, hibride... pana la urma le-am condus cateva saptamani si mii de km. Hibridele nu te uimesc cu nimic, le scoatem din discutie. Insa electricele sint toate le fel (in sensul ca fug tare, acceleratia e nebunie!), nu te lasa impresionat de asta in particular ca scrie BMW pe ea. Testeaza un Nissan Leaf. Sint chiar curios cum ti se pare. Este singura masina electrica cu adevarat masina, spatiu inauntru garla, este chiar frumoasa, scaunele sint ca un fel de fotolii, si din cauza rotilor enorme si o garda la sol peste medie, acoperisului inalt, te simti ca un rege in ea. BMW nu oferea si o varianta cu un mic motoras diesel/benzina care functiona ca generator de curent? Aia mi se pare varianta cea mai buna varianta, mai buna decat hibride si electrice pure. Edited by Adm, 15 June 2017 - 19:06. |
|
#16
Posted 15 June 2017 - 18:55
@unbrutus
Daca are un mic motoras cu generator nu e hibrida? |
#17
Posted 15 June 2017 - 18:59
Peter Blood, on 15 iunie 2017 - 18:42, said:
Daca pornesti clima si oleaca de taraf, posibil ca autonomia aia sa scada la jumate. Ce pot sa iti spun e ca la toti range-ul declarat este mult peste cel real. Si daca bagi un pic piciorul in ea (pt ca o masina electrica are demaraj, nu gluma!), urci o panta, sau mergi cu 140 pe autostrada, autonomia scade vertiginos... ceva de genul bateriei la laptop cand joci un joc 3D, luminozitate ecran maxim etc... fata de utilizare in Word. La laptop producatorul iti spune autonomie 10 ore... dar tu stii ca daca te joci, autonomia scade undeva la 2 ore... la fel e si la masini electrice. Sint de altfel aceleasi baterii. arg, on 15 iunie 2017 - 18:55, said:
@unbrutus Daca are un mic motoras cu generator nu e hibrida? inuendo0, on 15 iunie 2017 - 18:44, said:
In sfarsit o informatie cat de cat exacta de la tine, este adevarat ca franarea regenerativa scade uzura placutelor, insa trebuie inteles de toata lumea ca nu creste autonomia, mai deloc. De fiecare data cand cititi "regerativ pt incarcarea bateriei" just say no! Energia recuperata din franare e infima... daca franezi pe transfagarasan probabil incarci bateria cu inca 2-3km. |
#18
Posted 15 June 2017 - 19:01
Adm, on 15 iunie 2017 - 18:49, said:
Sa nu exageram. Eu conduc zilnic Bucurestiul de la un cap la altul. Am testat masina in acest conditii si nu am ajuns nici macar la jumatatea bateriei. Sansele sa ramai in pana prostului, fara baterie, sunt infime in "metropola" Bucuresti. Mai simplu iesi cu o masina pe benzina si motor mic, (vezi 1.0sce de la dacia) + gpl |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users