Problema vanzare masina
Last Updated: Jul 09 2017 17:51, Started by
Log-off
, Jun 13 2017 23:05
·
0
#37
Posted 14 June 2017 - 23:00
mariovrs, on 14 iunie 2017 - 04:52, said:
In 30 de ani acusi de la revolutie, alesii poporului n-au fost in stare sa reglementeze cacatul asta de treaba... Trebuie musai birouri specializate in asa ceva. Care se ocupa de treaba si obligatoriu trece masina pe numele noului proprietar. In alte tari tot asa se vand masinile? Cu contracte facute pe genunchi prin parcari? Ramenem in continuare la mila cumparatorului si daca ''vrea muschii lui'' s-o treaca pe el... Cel putin pe unde stiu eu. Nu se fac contracte, nu se sta la cozi etc |
#38
Posted 15 June 2017 - 05:10
romanii ar reusi sa completeze doar primele doua randuri si apoi sa se planga cum ca "tot e prea complicat"
|
#39
Posted 15 June 2017 - 11:46
#40
Posted 18 June 2017 - 12:35
Va salut. De curand am batut palma pentru o masina sh. Proprietarul este o firma care are masina in leasing. Intelegerea a fost sa ii dau banii sa achite leasingul apoi sa treaca masina pe numele lui(nu a societatii comerciale care este trecuta la utilizator) iar apoi sa facem CV intre mine si el. Toate bune, i/am dat banii(contract la notar), am luat masina cu actele care le avea(copie conforma la carte, talon, asigurare). Acum m-a sunat sa ne vedem sa ii dau talonul si numerele urmand sa facem CV dupa aia. Eu nu am inteles la ce ii trebuie talonul si numerele si nu stiu cum sa procedez. Asa este procedura? Eu am vandut de curand o masina proprietate personala dar nu am oprit numerele si nici talonul nu mi-a trebuit inainte de a face CV... Vreau doar sa giu informat cum trebuie , sa nu am vreo surpriza. Stie cineva care e procedura in situatia data? Adica masina in leasing care sa fie vanduta catre persoana fizica fara a mai fi inmatriculata pe utilizator dupa achitarea facturii finale?
Multumesc anticipat. |
#41
Posted 18 June 2017 - 13:20
Nu inteleg de ce nu e cartea de identitate la tine....
Eu n-as fi facut chestia asta, e mult prea complicat. Acum insa, dac-ar fi sa-l cred pe Gicu'.... Masina e a companiei de lease. Companiei de lease le trebuie actele pentru a face VC cu Gicu, care apoi va face CV cu tine Compania de lease daca doreste isi poate tine numerele. In locul tau n-as da NIMIC din mana. As merge cu el si in momentul in care are CV cu firma de lease, as avea pregatit si eu un CV intre mine si Gicu'. In momentul ala masina va deveni A MEA. Daca refuza, ceva e putred in Danemarca. Riscul pe care-l ai acum este sa te lase fara numere si fara talon si sa te milogesti de el sa faca actele Sunt curios de o chestie. CE SCRIE PE ACTUL DE LA NOTAR? Faptul ca ii co=umperi masina sau ca i-ai dat un imprumut? Notarul e al tau sau al lui? |
#42
Posted 18 June 2017 - 13:31
Cartea nu e la mine ptr ca originalul e la leasing(e normal, asa a fost si la mine cand am avut masina in leasing).
Actul notarial este de imprumut, nici nu avea cum sa fie legat de masina pentru ca masina este a leasingului pana in momentul achitarii facturii finale. Nu de bani imi fac grija(desi la aproape 20000 nu e chiar de neglijat) ci doar treaba cu numerele nu imi iese la socoteala. Notarul e al meu daca asta conteaza. Adica ales de mine, nu ca il cunosc . Am mai facut tranzactii prin el de aia am mers acolo. LE: de ce ar tergiversa cu actele? Nu are nici un interes pentru ca eu as putea oricand sa ii cer banii inapoi deci nu asta e interesul lui. El trebuie sa o ia in evidenta la primarie, sa ii plateasca impozitul si abia apoi poate sa o instraineze. Pentru ca leadingul o vinde lui, nu mie. Deci el trebuie sa se incarce cu ea. Dar nu este obligat sa o inmatriculeze din cate stiu eu. Ma inyeresa procedura in sine daca este ok asa sau nu. Nu stau in loc cateva zile fara numere pentru ca oricum nu e masina principala asa ca nu e problema. Dar nici nu vreau sa ma intind foarte mult... Edited by flp014, 18 June 2017 - 13:37. |
#43
Posted 18 June 2017 - 13:52
Mergi cu el si in momentul in care masina devine a lui sa semneze CV cu tine.
E treaba lui ce mai vrea dupa, masina insa trebuie sa devina a ta. |
#44
Posted 18 June 2017 - 13:56
Sa merg unde? La taxe si impozite? Ca nu inteleg ce vrei sa spui. Momentan pe mine nu ma intereseaza a ciu este masina in sensul ca nu importa daca e a leasingului sau a lui, important e ca eu pot circula cu ea avand numere si talon valabil. Ideea este ca nu stiu la ce ii trebuie talonul si numerele.
|
#45
Posted 18 June 2017 - 14:00
flp014, on 18 iunie 2017 - 13:56, said:
Sa merg unde? La taxe si impozite? Ca nu inteleg ce vrei sa spui. Momentan pe mine nu ma intereseaza a ciu este masina in sensul ca nu importa daca e a leasingului sau a lui, important e ca eu pot circula cu ea avand numere si talon valabil. Ideea este ca nu stiu la ce ii trebuie talonul si numerele. Cel mai usor este sa-l intrebi El poate gasi alt cumparator unde sa castige mai mult, si sa-ti ia masina Sa mergi acolo unde el devine proprietar, poate fi la adresa companiei de lease. In momentul in care el are actul de proprietate (CVC) sa faca in secunda urmatoare actul cu tine. In momentul ala masina devina a ta, LEGAL. Taxe si impozite, numere de inmatriculare, astea sunt bazaconii. Singurul care conteaza este actul de proprietate, semnat de tine si de el si cu data la care a fost semnat (eu as pune si ora) |
#46
Posted 18 June 2017 - 14:01
varianta cea mai simpla e un act de V/C intre 3 parti: firma de leasing, utilizatorul (firma) si cumparatorul final. in felul asta masina trece direct in proprietatea cumparatorului final (tu).
varianta descrisa de tine mai introduce un intermediar (acest vanzator care nu se stie ce drepturi are asupra masinii). |
|
#47
Posted 18 June 2017 - 14:03
Daca e de buna credinta, poate omul nu are incredere in tine si vrea sa scrie pe talon ca masina a fost instrainata si sa-ti ia numerele pentru a nu circula pe actele lui si sa aiba probleme cu amenzile
_Smiley_, on 18 iunie 2017 - 14:01, said:
varianta cea mai simpla e un act de V/C intre 3 parti: firma de leasing, utilizatorul (firma) si cumparatorul final. NU EXISTA asa ceva |
#48
Posted 18 June 2017 - 14:09
Am inteles. Este putin probabil ceea ce spui(sa vanda altcuiva) dar nu imposibil, asa este. Am sa fac contractul de VC deja cu datele noastre si ale masinii( dar ce trec oare la nr de imnatriculare...las gol ) si in momentul in care el devine proprietar de drept(adica o ia in evidenta la taxe) atunci putem semna si VC intre noi.
Oricum ma interesez si la politie sa fiu sigur cu pricedura. Tsunnnami, on 18 iunie 2017 - 14:03, said: Daca e de buna credinta, poate omul nu are incredere in tine si vrea sa scrie pe talon ca masina a fost instrainata si sa-ti ia numerele pentru a nu circula pe actele lui si sa aiba probleme cu amenzile NU EXISTA asa ceva Confirm ca nu se poate ceea ce spune colegul mai sus. Cred ca nu ai inteles, el nu are de ce sa fie ingrijorat ca iau eu amenzi pentru ca actele pe care eu le am in posesie sunt pe firma de leasing. Probabil va firma de leasing vrea sa se asigure de asta, asa are mai mult sens. Da, asta cred ca este, firma de leasing vrea sa se asigure ca respectivul o inmatriculeaza/vinde si nu curcula cu actele existente in momentul de fata. Dar este legal sa iti ia numerele? Stiu doar ca se pot rezerva si in momentul cand sunt disponibile(dupa inmatriculearea cu numere noi) ultimul proprietar poate lua numerele vechi de la politie. |
#49
Posted 18 June 2017 - 14:30
nu stiu ce confirmi tu, pentru ca eu fix asta am facut acum ~10 ani
|
#50
Posted 18 June 2017 - 14:34
#51
Posted 18 June 2017 - 14:48
_Smiley_, on 18 iunie 2017 - 14:30, said:
nu stiu ce confirmi tu, pentru ca eu fix asta am facut acum ~10 ani Nu se poate face un act de vanzare-cumparare in 3 cand trebuie sa fie numai 2, unul cumparator, unul vanzator. Doar in cazul in care masina are 2 proprietari, atunci trecuti la vanzatori, ambii, altfel, prietenul asta al lui NU POATE VINDE ceea ce nu-i apartine |
|
#52
Posted 18 June 2017 - 14:49
ai macar idee ce fel de leasing e?
pentru ca ce am spus eu e valabil doar la leasingul operational; la leasingul financiar masina trebuie intai sa ajunga la firma, pentru contabilitate (chestii gen amortizare), abia apoi poate fi vanduta. Tsunnnami, on 18 iunie 2017 - 14:48, said:
Nu se poate face un act de vanzare-cumparare in 3 cand trebuie sa fie numai 2, unul cumparator, unul vanzator. Doar in cazul in care masina are 2 proprietari, atunci trecuti la vanzatori, ambii, altfel, prietenul asta al lui NU POATE VINDE ceea ce nu-i apartine in cazul unui contract de leasing operational, se poate face un contract intre 3 parti (firma de leasing, utilizatorul si cumparatorul final) prin care utilizatorul (firma) isi da acordul ca persoana fizica (cumparatorul final) sa achite o parte din rate si valoarea reziduala si sa primeaasca in schimb masina. Edited by _Smiley_, 18 June 2017 - 14:53. |
#53
Posted 18 June 2017 - 14:54
Nu atiu ce leasing este, atiu doar ca el ca persoana fizica( proprietarul/admin societatii care utilizeaza masina) poate plati ultima factura la leasing si dreptul de proprietare se trece asupra lui. Deci nu este obligatoriu sa mai treaca prin firma. Asta am aflat de la soc de leasing inde are contractul.
|
#54
Posted 18 June 2017 - 15:01
_Smiley_, on 18 iunie 2017 - 14:49, said:
masina are un singur proprietar (firma de leasing) si un singur cumparator (persoana fizica). mai exista o a treia parte (firma), care este utilizatorul contractului de leasing si asta ii da anumite drepturi (cum ar fi plata valorii reziduale). in cazul unui contract de leasing operational, se poate face un contract intre 3 parti (firma de leasing, utilizatorul si cumparatorul final) prin care utilizatorul (firma) isi da acordul ca persoana fizica (cumparatorul final) sa achite o parte din rate si valoarea reziduala si sa primeaasca in schimb masina. Arata-mi si mie un CVC d-asta. Eu continui sa ma incapatanez sa cred ca asa ceva nu exista |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users