Land Rover Discovery 5
#1
Posted 08 June 2017 - 15:55
Salutare stimati colegi de forum.
Pentru ca la anul, Mai 2018, se termina contractul de leasing al masinii noastre de famile, VW T5 Multivan, am inceput incet-incet sa ma uit dupa una noua. Inainte de T5 am avut 3 ani un SUV, VW Touareg. Am aruncat intai un ochi la aceasi clasa de masina, VW T6 sau MB V-class, dar am decis impreuna cu sotia (foloseste si ea masina cel putin 50%) sa ne uitam din nou dupa un SUV care in mare trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii: cat de mare posibil (5+2 locuri), cat mai confortabil si mai nou, neaparat motor pe benzina. Noul Disco 5 indeplineste majoritatea criteriilor, deci era pus pe lista. In weekendul prelungit de Rusalii am avut posibilitatea sa-l testam cateva zile, am parcurs in total vreo 1300km. Am parcurs un traseu pe care il facem de 12-15 ori pe an, deci l-am facut deja cu multe alte masine si pot compara cat de cat lucruri gen confort, consum etc. Personal nu am mai avut niciodata RR/LR, un prieten are de ceva timp un Disco 4, o masina care mie personal imi place ca optica. Cateva impresii, desigur subiective... - Exterior: Gusturile nu se discuta... Masina pare foarte mare, designul din spate, hmm.. parca la Disco 4 imi place mai mult. Aproape tot este vopsit, ptr cineva care merge offroad si ptr un SUV in general, un dezavantaj (sensibil la zgarieturi etc). - Interior / Materiale / Loc: Interiorul cunoscut de la RR/LR, mai mult RR decat LR si nu este comparabil cu Disco Sport. Portbagajul, din pacate nu asa mare pe cat pare pe hartie si din exterior. Echipat cu 5+2 locuri mai raman vreo 2 palme de portbagaj si este cel mai mic dintre modelele la care m-am uitat (printre altele Audi Q7 si Volvo XC90). Positiv: locurile 6 si 7 sunt mari si comode, mai bine decat la Q7 si XC90. Din pacate, cu spetezele culcate, locul nu este plan, si cel putin ptr asa dimensiuni de caroserie, cam scurt (sub 2m pana la scaunele din fata). Clapa de la portbagaj electica, din pacate si cea mica (vezi poze). WTF, cine face asa ceva?! Dupa ce se deschide clapa mare, trebuie sa stai cu degetul apasat pe un buton ptr a se lasa jos aia mica. La BMW X5 este mai primitiv (manual), dar mai simplu si rapid. Un mare no-go dpmdv: bancheta din spate. Loc berechet la genunchi, dar mult prea jos. Stai practic numai cu fundul, coapsele nu prea au contact. La drum lung, neconfortabil. Pozitia in Disco 4 este mai buna, bancheta mai sus. Pe scaunele din fata este totul top. O pozitie si o senzatie la volan care mie imi place, te simti putin ca un birjar... In rest, calitatea materialelor si prelucrarea este okay, dar nu cine stie ce, este loc de inbunatatiri. Pielea parea sa fie cea standard, exista si mai fina. Dar cel putin ptr noi cu copil mic, standard si mai robusta este chiar un avantaj. Alt lucru positiv: usile se inchid peste praguri, asa ca pragurile raman curate si nu te murdaresti pe pantaloni la urcat/coborat. - Motor / Cutie viteze: Motor de 3 litri, 6 cilindri, 258 cp, diesel (din pacate nu am putut testa unul pe benzina), puternic (600NM) - as usual in clasa asta, as zice. Nu prea silentios cand bagi piciorul, dar nu suna rau. Cutia automata, 8 trepte, harmoniseaza foarte bine cu motorul. Consumul... cam mare as zice eu. BC arata 10,5L/100km, eu parca am calculat 11L. Acum nu ma intelegeti gresit, nu ma plang ca 10-11L sunt prea mult, dar am mers foarte moderat (ca de obicei cu fii-mea la bord). Pe Autobahn liber 450km dus + 450 intors, am tinut-o cam 140-160km/h, rareori am ajuns puna la vreo 180. Asa merg de ex si cu Insingnia OPC (V6, 325cp, 4x4, benzina) pe drumul asta, consum in jur de 8,5L. La VW Touareg consumul mixt era de vreo 12L, dar cu V8 si aproape 400cp. Iar in ala bagam piciorul mult mai tare. Banuiesc ca acest consum este datorat greutatii relativ mari: circa 2,3T gol, putin incarcat ajunge lejer la 2,5T. Volvo XC90 de ex cantareste aproape jumatate de tona mai putin. Si asta se simte, nu numai la consum. - Suspensie / Dierectie / Confort: Directia este cam "indirecta", feeling-ul este altul decat la BMW si Audi. Dar in nici un caz ceva deranjant si normal ptr un SUV mare. Altfel suspensia, care m-a deceptionat total. Aici este una dintre bubele mari, cel putin dpmdv. Pe de o parte ai senzatia pe Autobahn ca esti cu barca pe mare, in curbe merse cu viteze pe peste 140km/h te trec putin apele, este o senzatie neplacuta. Pe de alta parte, "valuri" si denivelari in asfalt, capace de canal etc, se simt si se aud. Masina avea roti de "numai" 20". Dpmdv, un disconfort inacceptabil ptr o asa masina. Banuiesc ca aceste dezavantaje onroad sunt din cauza ca masina este, in aceasta calsa de SUV, una dintre cele mai capabile offroad. Parerea mea, asta este mult marketing de la RR/LR, in realitate peste 90% din aceste masini nu vad nici un offroad. Confortul onroad este la concurenta mult mai ridicat. Positiv: zgomote, chiar si la viteze mai mari, zero. - Infotainment / Asistenti: Sistemul infotainment este okay (am auzit ca la modelele vechi era catastrofa), dar nu asa de intuitiv ca la Volvo, BMW. Touchscreen la Volvo de ex reactioneaza mult mai sensibil si rapid. Negativ: fara SIM-card bagata nu ai datele de trafic ptr navi. Nu am mai intalnit la alte masini. Asistenti? Care asistenti? In anul 2017, premium SUV de peste 80K euro, nici macar ACC la bord. - Rezumat: Foarte sincer, m-am asteptat la mai mult. Motor + cutie viteze, calitatea materialor si prelucrarea sunt okay. Dar cele 2 puncte la capitolul confort, suspensie si bancheta spate incomoda pe distante mai mari, plus un portbagaj care dispare in proportie de 95% cu locurile 6+7 => dpmdv, absolute no go! Noi am taiat-o de pe lista si daca nu se schimba ceva radical pana la anul, urmatoarea masina v-a fi un Volvo. PS: sorry, nu main gasesc pozele facute la bancheta din spate. Attached Files |
#2
Posted 08 June 2017 - 16:04
din ce zici nici nu merita atentie, ce sens are threadul ?
|
#3
Posted 08 June 2017 - 16:11
LRD5 nu cumpara nimeni pentru off-road. Nu are legatura off-roadul. Acestea sunt gaselnite de marketing . Garda la sol mica , unghiuri slabe , roti cu talon mic , anvelope de autostrada ( pe iarba uda nu pleci de pe loc cu ele nici daca ai 8x4 ). Este o masina pentru sosele , cu destul motor daca mergi in limite legale, cu multa conectivitate , mult HD ( adica High Definition ...nu Heavy Duty ) . Sufera de ce sufera toate suratele ei cu "perne" , servisare scumpa si multe lucruri care se strica repede si care la randul lor mai strica si alte chestii pe langa . Este masina pentru cineva care are multi bani si o ia pentru perioada de garantie , dupa care o da buy-back si isi cumpara alta noua . Solutiile tehnice alese pentru trenul de rulare si tractiune nu sunt din cale afara de fiabile. Ca orice masina de origine englezeasca, ii place in servis .,
Edited by JurasikMan, 08 June 2017 - 16:12. |
#4
Posted 08 June 2017 - 16:15
consuma destul de bine, eu am avut discovery 4 care sub 12 nu ma lasa. Land Roverul a pierdut foarte mult teren in ultimii ani, pe vremea cand Freelanderul era o masina incredibil de buna, pana la Discovery-ul scump, pretentios si extrem de costisitor.
doar cand stau cu gandul ca un Audi SQ5, Volvo XC60, Jaguar F-Pace si cam toate SUV-urile din aceasta clasa sunt mai ieftine decat un Discovery 5, restul ma lasa rece. Edited by business11, 08 June 2017 - 16:15. |
#5
Posted 08 June 2017 - 16:15
De la spate e la fel de urata ca Ssangyong Rodius.
Edited by Robiacs, 08 June 2017 - 16:21. |
#6
Posted 08 June 2017 - 16:16
#7
Posted 08 June 2017 - 16:32
arg, on 08 iunie 2017 - 16:16, said:
la ce va fi folosita masina? JurasikMan, on 08 iunie 2017 - 16:11, said:
Sufera de ce sufera toate suratele ei cu "perne" , servisare scumpa si multe lucruri care se strica repede si care la randul lor mai strica si alte chestii pe langa . |
#9
Posted 08 June 2017 - 16:43
business11, on 08 iunie 2017 - 16:15, said:
Jaguar F-Pace Cum am spus, cu siguranta de peste 90% -> Volvo XC90 T6. Una dintre putinele care mi-au lasat o impresie foarte buna la capitolul confort, materiale, calitate. Singurul minus (intr-adevar un minus mare): motorul! |
#10
Posted 08 June 2017 - 16:45
Passenger001, on 08 iunie 2017 - 16:39, said:
Una dintre cele mai mari deceptii dpdv caliatate, optica interior, infotainment. Si argumentul dealerului: "Normal, ptr ca este calitativ sub Evoque. Evoque este un RR, F-Pace numai LR...". In talonul masinii scrie la marca: Land Rover. nu, deoarece F-Pace este facut dupa F-Type, aceasi constructie de aluminiu, motoare identice si cu In Control Touch Pro treci la un alt nivel de infotainment (intr-adevar LR/Jaguar se lupta cu probleme infotainment). Si nu se compara cu Discovery 5 la calitate si fiabilitate, aici Jaguarul are nasul in fata. |
|
#13
Posted 10 June 2017 - 15:04
eireman, on 08 iunie 2017 - 18:17, said:
pai ce motor ai vrea pe Q7 daca nu diesel? eireman, on 08 iunie 2017 - 18:17, said:
de ce zici ca nu-ti permiti motor diesel? Eu trebuie sa intru in diverse orase mari cu masina, asta nu de placere, ci ptr a-mi face jobul si nu am chef sa fiu nevoit sa fac park & ride. De aia nu-mi "permit" un motor diesel. |
#14
Posted 12 June 2017 - 12:11
Eu pariez pe diesel in urmatorii 20 de ani,povestile cu interzicerea lor sunt gargarele ieftine ale verzilor....sa fim seriosi...chiar si in Londra e vorba vorba de masinele de peste 10-10 ani nu despre masinile noi,la fel ca in Germania cu alea cateva orase unde nu o sa ai cica voie daca dieselul tau nu e minim euro4....asta e o alta smecherie sa-si vanda ei masinile noi,ca nu pot sa o faca brutal asa pe fata ca tembelii de romani cand au bagat taxa de mediu la inmatriculare.Oricum nu cred ca esti nebun sa-ti doresti sa ajungi in centru Londrei cu absolut nici o masina...o sa dureze cateva ore sa ajungi acolo si inca vreo cateva ca sa poti iesi.Eu la Londra ma bucur ca e oarecum liber pe M25 nici nu ma gandesc vreodata sa ies de pe ea ca sa ajung pe undeva prin oras...
|
#15
Posted 14 June 2017 - 20:00
Un mare minus la RR-uri sunt franele, nu sunt eficiente, iar feelingul este de camion, masina vine peste tine. Problema asta se regaseste si la RRS si la F-Pace (aici nu este chiar atat de dramatic). Directia este mult prea sensibila, prea artificiala, la viteze mari necesita acomodare. Suspensia, in ciuda faptului ca este destul de rigida (comparabil cu BMW si Porsche), masina sta pe drum ca un Range Rover. Transmisia cu 8 trepte se regaseste si pe X5 si pe Q7, aceasta se imbina mai armonios cu nemtoaicele. Antifonarea este buna daca te dai jos din vechiul X5, daca te dai jos din noul Q7 sau Gle este slaba. Desi conduc masini mari, RR-urile chiar se simt late.
Am mers cu 2.0d 240cp/500Nm, nu recomand asa ceva pe suv-uri mari, mai ales cand vb de 70-80k euro. Nimic de zis, RR-urile sunt cele mai bune in off-road, dar cui ii pasa cand masina sta 99,9% din timp pe sosea. Edited by ionutMembruAnonimut, 14 June 2017 - 20:16. |
|
#16
Posted 05 July 2017 - 16:17
eireman, on 12 iunie 2017 - 12:11, said:
la fel ca in Germania cu alea cateva orase unde nu o sa ai cica voie daca dieselul tau nu e minim euro4.... |
#17
Posted 10 July 2017 - 22:36
business11, on 08 iunie 2017 - 16:15, said:
consuma destul de bine, eu am avut discovery 4 care sub 12 nu ma lasa. Land Roverul a pierdut foarte mult teren in ultimii ani, pe vremea cand Freelanderul era o masina incredibil de buna, pana la Discovery-ul scump, pretentios si extrem de costisitor. doar cand stau cu gandul ca un Audi SQ5, Volvo XC60, Jaguar F-Pace si cam toate SUV-urile din aceasta clasa sunt mai ieftine decat un Discovery 5, restul ma lasa rece. Passenger001, on 08 iunie 2017 - 16:46, said:
Pana acum 2-3 luni era Audi Q7 cap de lista. A picat complet ptr ca numai motoare diesel. Nu-mi mai "permit" un motor diesel. Sa stii totusi ca are 2 motoare pe benzina, 2.0 TFSI 252CP si 3.0 TFSI 333CP. LE : am verificat si intradevar benzinarele nu mai sunt disponibile !!! Totusi pe mobile sunt destule din 2017. Si ma intreb daca dealerul nu ar putea sa "rupa" din alta piata un benzinar daca asta e conditia in a cumpara sau nu. Edited by mufasa, 10 July 2017 - 22:43. |
#18
Posted 12 July 2017 - 11:21
Passenger001, on 05 iulie 2017 - 16:17, said:
De cand nu ai mai trecut prin Germania? Minim euro4 (placheta verde) ai nevoie de prin 2014 in vreo 70-80 de orase, Din 2018 este vorba de placheta albastra, cel putin euro6!!! Repet,ce te intereseaza pe tine de placheta nemtilor? Tu cauti masina noua sau sh? Daca e noua banuiesc ca indeplineste normele astea de poluare,asa ca nu ai probleme cu ea nici pe la nemti,ce naiba crezi ca aia is faulteaza singuri industria auto? Pe la mine pe aici astia nu au asa probleme existentiale,singurul oras cu impresii eco e Londra,dar nu cred ca e nimeni asa de masochist sa mearga cu masina in centru,unde e con charge... ca nu mai ajunge sa iasa in doua zile de acolo. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users