Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Probleme cu instalatia GPL, sare după gaz pe benzina în sarcină.

- - - - -
  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#19
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Schimba service-ul ...
In ture mari sare pe benzina daca
1- nu ai presiune suficienta, se poate vedea cu diagnoza ce se intampla la 5000 rpm, filtre murdare, electrovalva murdara etc.
2- ce valoare are vacum-ul la 5000rpm
3- ce amestec ai la 5000 rpm foarte sarac sau foarte bogat, se poate ca injectoarele sa ramana deschise, nu stiu sa faca fata la 5000rpm

#20
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Eu am cablu de diagnoza doar pentru masnia + programul multiecuscan ,si singurele erori care reapar sunt cele legate de sonda lambda
Mecanicul care a schimbat chiuloasa, zicea ca erorile legate de sonda lambda apar mai des la masinile pe gaz.

Vroiam sa stiu daca o eventuala sonda lambda cu probleme poate afecta mersul instalatiei de gaz si pornirea masinii cu motorul cald.(invarte mai mult pâna porneste cand are motorul cald , la prima cheie porneste bine indiferent de vreme)

Au umblat si la electrovalva, au scos filtrul de tot si au pus alta parte electrica noua si sarea la fel , injectoare au zis ca sunt ok , cel putin asa au vazut in program, ramanea sa mai verifice teava de alimentare si butelia cu multivalva.
Daca tin minte bine au zis ca vine 2.2 bari pe instalatie doar ca nu vin constant , mai scade presiunea si in sarcina este nevoie de presiune constanta sa ramana pe gaz , la relanti nu sarea pe gaz nici la 6000 ture.

In Constanta nu sunt service-uri care sa monteze instalatii Zavoli ,si nu are decat cel la care am fost softul pentru Zavoli.
Deocamdata o las mai usor ,nu mai bag bani in instalatia de gaz , o sa incerc sa curat mizeria din butelie si teava de alimentare, si daca tot nu merge o las asa pana pun alta , nu cred ca omologheaza instalatia doar cu actele buteliei.

Attached Files

  • Attached File  page.jpg   761.99K   31 downloads

Edited by iuli0078, 05 June 2017 - 13:30.


#21
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Nu este adevarat, daca instalatia este instalata si reglata bine nu trebuie sa ai probleme.  Poate sa fie dusa lambda sau amestecul pe gaz nu este bun si normal ca ai eroari.
Pe benzina cum merge masina, face figuri?

#22
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Dupa ce porneste merge bine pe benzina , prima problema mai serioasa este la pornire , la prima cheie in 90% din cazuri porneste foarte bine indiferent de anotimp ,cand vreau sa mai pornesc masina dea lungul zilei o ia mai greu , trebuie sa invartă binisor electromotorul sa porneasca din prima , inainte mai apasam acceleratia sa o ia mai repede.
A doua problema este bendixul care caraie la pornire in special la prima cheie cand porneste bine masina.
La inceput cand am cumparat-o pornea din prima tot timpul , dar odata cu trecerea timpului se mai intampla sa nu o ia de la prima cheie si cu timpul a devenit o obisnuinta sa nu porneasca cand este motorul cald la sfert de cheie.

Ma gandesc sa nu aiba un rol important sonda lambda din catalizator pentru instalatia gpl , cand am avut probleme cu chiuloasa cred ca am bagat per total vre-o 30-35 litri de apa in 100 km ,ma gandesc sa nu fi afectat sonda lambda daca mie imi scotea apa pe esapament, iar cu pornirea mai greoiae banuiesc si clapeta de acceleratie.

#23
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Azi am umblat pe la instalatie si sper sa fi gasit problema pentru care sărea pe benzina.
La multivalva din butelie , am scos bobina si cu cheia de 17 suportul in care intra cilndrul care opreste gazul din butelie sa se duca pe teava de tur.
Am lasat locul gol si am inceput sa dau drumul la rotița care inchide/deschide gazul , am observat ca de la jumatate spre maxim in loc sa dea drumul mai tare la gaz mai mult il limita.
Am desfacut rotița pana cand am gasit  presiunea cea mai mare , atunci am pus cilindrul la loc si nu am mai umblat la rotiță , o probă mai exactă o fac cand bag ceva mai mult gaz , deocamdata nu am decat 15 litri si nu cred ca o să fie suficient.
Din cate am vazut la mine sunt 3 trepte la gaz , cand deschid rotița putin iese gazul cu presiune slabă , mai invart iese cu presiune normală , aproape pe la jumate iese cu presiune mare si cand trec de jumatate spre maxim iese ca la inceput cu presiune mică, si eu tineam robinetul deschis la maxim.
Am pus o poză cu multivalva fara bobină .

Attached Files


Edited by iuli0078, 08 June 2017 - 16:25.


#24
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Am cumparat un cablu de diagnoza pentru instalatia GPL , din cifrele aratate ,singura care mi-a sarit in ochi mei de necunoscator este presiunea gazului ,daca la relanti presiunea era in jur de 1,08 bari cand o acceleram scadea pana la 0,6 bari si sarea pe benzina (3000 ture )  , daca scoteam futunul de vacum din spatele vaporizatorului (mai are unul jos) crestea presiunea gazului la 1,6 bari dar scadea la fel cand accelerez , probele sunt facute cu masina pe loc.
Inainte nu sarea pe benzina deloc cand faceam probe cu masin pe loc ,sarea doar in mers cand depaseam 5000 ture.
Este o piesa anume care se ocupa de mentinerea constanta a presiunii gazului ?
Am desfacut teava de multivalva si electrovalva si am curatat-o la vulcanizare din ambele capete si mi sa parut ca presiunea care trecea prin teava era ok.

Edited by iuli0078, 16 June 2017 - 10:59.


#25
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Da, reductorul.

#26
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Am schimbat membranele de la reductor luna trecuta dar sau luat unele aftermarket care din cate vad in poze ar avea mai putine garnituri decat cele originale.

Cei de la service o dau cu conducta lovita , ca este lovita si nu mai trece gazul bine prin ea , dar ieri la vulcanizare mi sa parut ca baga aerul cu suficienta presiune.

Azi am vorbit cu cei de la reprezentanta Zavoli (Supergaz) si au zis ca presiune scade de la reductor , am zis ca am schimbat membranele , dar ei au zis ca trebuia sa schimbe si niste arculete ,dar la vaporizatorul Zavoli Zeta nu sunt arculete in fotografia cu kitul original de membrane ,cine stie ,poate au ei altceva decat arata pe internet , maine o sa desfac si vaporizatorul sa vad daca exista acele arculete pe care nu le vad in kitul aftermarket si nici in cel original.

Deocamdata merg pe benzină.

Am pus si fotografii cu diferentele intre kitul original (stanga sus ) si cel aftermarket.

Attached Files


Edited by iuli0078, 16 June 2017 - 17:32.


#27
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Vezi daca poti identifica piesele metalice care nu sunt in kitul aftermarket ...
Poate reusesti sa le cureti bine-bine. Ia un spray de curatat carburatoare, ala curata aproape instant.

#28
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Am avut si eu un zeta zavolin super  pe un slk, 200 kompresor si se descurca ok.

#29
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Sa fac contactul de pornire si mai verific instalatia ( sa rupt un arc si cheia  nu mai revenea dupa ce pornea,trebuia sa dau eu cheiea inapoi, acum nu mai merge nici asa)
Din ce am reusit azi sa verific ,reductorul nu are multe prin el , are un arc cu un clopotel care apasa membrana in functe de cum este reglata, aceasta apasa un opritor cu arc care controleaza debitul de gaz care intra (parcă) in reductor.
In schimb ce mi sa parut ciudat ,atunci cand dadeam sa se autocalibreze , trecea pe benzina dupa care trecea pe gaz , imi zicea sa apas acceleratia constant, balabaia putin dupa care isi revenea si puteam sa apas si pana la 5000-6000 de ture si nu sarea pe benzina , vedeam ca nu termina calibrarea ,stateam si 2 minute cu acceleratia apasata si nu trecea la urmatorul pas , dadeam cancel la autocalibrare si iar sarea la 3000 ture.
In timpul calibrarii presiunea se ducea pana in 1,8-2 bari chiar daca acceleram pana la 5000 ture.
Cand dadeam la Diagnosis nu arata nimic ,erori sau timpi injectoarelor pe gaz sau benzina.
Dupa care am dat ECU Reprogramming, aici am ales varianta din 2010 , dupa aceea sarea la fel pe benzina, diferenta fata de vechea versiune de soft a ecu , acum citeste la diagnoza parametri injectoarelor dar in schimb da eroare la senzorul de apa (arata -40 grade) si incepe sa piuie gpl si trece pe benzina dupa 20-30 secunde de mers pe gaz.
La versiunea veche de ecu ,arata temperatura apei , la mine singuri senzori pe care il stiu de la instalatie ,unu este pus intre 2 furtune , unul vine din reductor si celalat duce spre filtrul de stare gazoasa, cred ca este senzorul de temperatura gazului plus cel de presiune.
Am mai incercat de cateva ori sa autocalibrez instalatia dar nu mergea , ma punea sa accelerez si nu trecea mai departe.
Daca nu aparea problema cu pornitul masini , si eroarea cu senzorul de apa , vroiam sa pun pe autocalibrare si sa ies cu masina sa vad daca sare in mers pe benzina, daca ramanea pe gaz probabil era o problema pe partea electrica.

Edited by iuli0078, 17 June 2017 - 18:10.


#30
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Daca as fi in locul tau as cumpara un reductor nou

http://nagaz24.pl/za...s,256,p,en.html

#31
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Daca se gasea la bani aceia si in Romania era bine , la noi costa aproximativ 300 lei.

Daca cei de la service imi ziceau la sigur schimba piesa aia si o sa mearga sigur, era ok ,stiam ce aveam de facut ,dar asa trebuie luata băbeste .

Reductorul este destul de simplu ,pe partea de gaz are in plus fata de fotografie un arc care sa schimbat odata cu membranele si un fel de clopotel cu gaura in mijloc ,in gaura intra surubul cu imbus de reglare.Iar pe partea de apa in afara de membrana si suruburile de prindere nu are altceva.

Nu stiu cum trebuie sa fie bine , dar opritorul care limiteaza gazul am vazut ca opreste aerul de tot ,cand ii fac proba demontat , dar cand montez membrana si slabesc surubul la maxim intra aerul prin ea ,eu credeam ca ar trebui sa opreasca gazul de tot, dar intra ca si cum ar fi deschis ,acum nu stiu daca trebuie sa inchida gazul de tot.

Vad ca cu o versiune mai noua de firmware pentru ecu gpl nu mai stie sa citeasca apa si da eroare + sare pe benzina dupa 20 de secunde de mers pe gaz , dar cu versiunea mai veche nu erau probleme , citea el apa dar nu din senzorul instaltie ca acela statea suspendat in aer nu in reductor.

Attached Files


Edited by iuli0078, 18 June 2017 - 12:16.


#32
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Poate sa fie senzorul de temperatura din reductor busit, am patit si eu eu la un zeta zavoli super s, am prins din greseala firul de la senzor intre surub si suport si cand l-am strans l-am rupt, masina sare pe gaz la prima cheie pentru ca temperatura aratata de senzor esta de 100 grade constant.

La fostul slk 200 am avut si eu batai de cap, am schimbat si reductorul si injectoarele, numai asta a rezolvat problema, mergea in kick down fara probleme dupa.
Cu siguranta ca dupa ce schimbi kit-ul ala in reductor tot asa o sa mearga, vorbeam cu montatori si uni nici nu se deranjeaja sa schimbe asa ceva, reductor nou. Are 10 ani ce vrei mai mult...

#33
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
A fost greseala mea ,  ca trebuia sa cumpar un reductor de la incept ,costa aproximativ 320 cu transport , asa am dat 180 lei pe membrane aftermarket ,montat si reglat. Cand am fost prima data la service gpl cei de acolo erau ferm convinsi ca aveam probleme de la membranele vaporizatorului si din cauza asta mi-au recomandat sa le schimb,
Inainte de toate vreau sa schimb senzorul de temperatura care vine in reductor , costa aproximativ 35 lei + transportul.
Cel vechi era scos afara si nici nu cred că functiona , dar nu stiu de unde lua instalatia gpl temperatura apei ,ca acel senzor nu avea nici o treaba cu apa sau cu temperatura carcasei reductorului ,am taiat firul si cu firmware de ecu vechi arata o temperatura a apei dar cu firmware nou sarea imediat pe benzina si țiuia si arata -40 grade in program si scria la diagnoza :  water sensor error ,si inainte sa tai senzorul la fel făcea.

Cei drept trebuie sa schimb obligatoriu  butelia + multivalva pentru ca a expirat butelia , ce este bine cu toate ca este instaltia veche, vad ca se gasesc piese gen : reductor , senzor de presiune ,injectoare zavoli pan, electovalva nu am vazut de la zavoli dar sunt de la alte firme (daca nu este o problema ) , senzor temperatura iar unele ECU-uri noi de Zavoli nu ar fi de mirare sa se potriveasca cu instalatia mea.

O intrebare :  Daca cumpar o butelie toroidala cu multivalva nouă ,pe viitor pot pune orice kit ge gpl , sau trebuie doar anumite kituri care se potrivesc cu butelia si multivalva ?

#34
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,295
  • Înscris: 13.01.2011
Viitorul fiind cînd ?!
Nu cred că o să ai probleme.

#35
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Eu vroiam sa inmatriculez masina in luna august  cei de la RAR au zis ca daca masina are trecut in cartea de bulgaria si gaz la combustibil nu au nevoie decat ca instalatia mearga ok si butelia sa fie valbilă , fara sa ceara alte acte legate de gaz.
Acum nu vroiam sa ma avant la montat o noua instalatie pe gaz + inmatriculare ca ar creste costurile destul de mult.
Mă gandeam la doua variante :
1. Sa scot instalatia gpl de pe masina si sa o inmatriculez fara gaz, asta este varianta cea mai ieftina pe moment dar in timp nu este bine pentru ca masina papa ceva. Daca era doar pe benzina nici nu magandeam sa o cumpar.
2. Sa montez doar butelia de gaz + multivalva si sa o inmatriculez cu gazul pe ea,asta doar daca reusesc sa fac instalatia actuala cu o suma decenta, si la sigur , ca daca ma apuc sa cumpar diferite piese in speranta ca isi revine si sa le inlocuiesc degeaba ,mai bine cumpar o alta instalatie de gaz in toamna.
Daca reusesc sa fac instalatia de gaz pana in august , atunci cumpar butelie nouă pana sa inmatriculez masina , daca nu fac gpl -ul pana la inmatriculare , il dau jos o trec doar pe benzina ,iar dupa aceea ma gandesc mai bine.
Acel viitor depinde de cu reusesc sa repar actuala instalatie de gaz si la ce costuri.
Deocamdata o sa fac comanda de un senzor de temperatura dupa reductor in speranta ca o sa isi revină , daca nu vrea nici asa mai incerc si varianta cu alta conducta de gaz pusa de proba si daca nici asa nu vrea atunici ma gandesc la variantele mai scumpe.

#36
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Vezi sa nu ajungi sa bagi ceva mai multi bani in ea si pana la urma sa trebuiasca schimbata toata instalatia ...
Cat este doar butelia ??
Daca butelia plus ce mai cumperi tu, te duce la pret de jumatate de instalatie, mai degraba pui o instalatie noua.
In maxim 15k km iti amortizezi pretul instalatiei (daca pui instalatie noua); depinde de tine cat timp vrei sa tii masina, ca sa merite investitia.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate