Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Cat e de moral sa profiti de greseala altuia?

- - - - -
  • Please log in to reply
116 replies to this topic

#109
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
am gasit in mijlocul muntelui, telefon scump, pe vremea cand telefoanele erau chiar scumpe. era un nokia smecher, am uitat modelul, de vreo 3 ori mai scump decat 3110.
seara la cabana, ca boul scot bateria din el, sa vad de care e. pe vremea aia era mare chestie sa fie li-io si realizez ca am facut asta si s'a dus naibii pinu. noroc ca era 1-2-3-4.

am gasit posesorul. era al patronului unei firme de taxi din bucuresti. destul de maricica. nu va spun ce nr de telefon avea ala in agenda.  nu am copiat numerele, am intrat in meniu ca sa identific posesorul, sa sun la careva sa'mi spuna a cui e telefonul.
i'am inapoiat si omul mi'a multumit. colegii de munca m'au facut bou. bou ca l'am dat si ca nu am primit nici macar o cursa de taxi moca. nu aveam nevoie si nici nu ma simt bou. multumirea ca 20 de ani mai tarziu pot povesti de asta si sa intaresc credibilitatea si moralitatea unui user anonim pe un forum imi este suficient.

multumit?

Edited by argentum, 20 June 2017 - 22:28.


#110
Iocan

Iocan

    Tefelist, fan Kövesi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,776
  • Înscris: 02.06.2006
Din ce-am citit pînă acum, scris de tine, prin toată softpedia, am mari rezerve să-ți cred poveștile. Că le scoți ca pe iepuri din joben.

#111
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
mai ce sa spun, tu esti liber sa ai ce rezerve vrei. chiar ma gandeam sa fac niste foto la periile alea de unghii de care va vorbeam, asa ca dovada firava a spuselor mele, dar cred ca e mai incitant sa las ca fiecare sa creada ce vrea.
daca tu crezi ca eu stau sa inventez chestiile astea, e pur si simplu problema ta. pe de alta parte, ca material de studiu, ca sunt sau nu adevarate povestile mele, e mai putin important.
in contiuare, daca sunt inventate, ar trebui sa'ti reconsideri pozitia ta fata de mine. sunt mincinos, dar nu ar trebui sa fiu acuzat ca sunt amoral sau lipsit de moralitate, nu? nu poti la le ai pe amandoua. simt cumva ca dai cu bidineaua pe mine, indiferent ce as spune...

totusi, uitandu'te la postarile mele de pe acest topic, de ce crezi ca am simtit mereu nevoia sa mentionez ca am schimbat unele lucruri in povestire? nu cumva un simtamant launtric nu'mi dadea pace sa spun niste lucruri care stiu ca nu sunt exact cum s'au intamplat, dar pt protejarea vietii personale am crezut ca este bine sa le schimb sau omit?
nu imi era mai simplu sa bag de la mine gogosi si gata?

#112
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
sa va mai dau una, "inventata"

vad o chestie la oferta aproape 6700... aveam nevoie, pretul era bun, dar ma cam coscaiam sa platesc atata. pana ma dumiresc bine, oferta dispare (era online) si pretul produsului e 9000. amu, cand ma hotarasc sa cumpar, normal vreau la oferta, asa ca pun mana pe telefon si vorbesc cu ei. stiu ca pana oeri ati avut x la 6700, astazi e 9000. eu as vrea sa cumpar, dar vreau sa platesc pretul de la oferta. puteti face ceva? pai stati o clipa sa vb cu sefu.
cica da se poate, da sa pun comanda astazi neaparat. pai zic o pun acum.
cica, uite cum faceti. intrati pe site, cumparati la pret intreg si apoi noi returnam diferenta. ok. zic eu.
cumpar, vb cu madama, ii dau numarul de confirmare de comanda ce mi'a venit pe mail, ea imi da un numar de confirmare pt credit etc... si cica sa astept sa imi ajunga produsul acasa si abia apoi imi dau ei diferenta.
ok zic eu.
ajunge produsul. creditul nu mai vine. sun la ei. aaaa, pai stati ca dureaza nu's cate zile pana procesam (ei, nu banca). ok... creditul nu mai vine. sun iarasi. aaa, pai sunt zile lucratoare. ok, astept sa treaca si sarbatorile ca sa intru pe numarul corect. creditul tot nu mai vine...
uite asa, ajung si sun astazi iarasi. aaaa, pai nu stim de ce nu s'a operat, da cica pana vineri sau cel tarziu saptamana viitoare trebuie sa va intre creditul.

acum astept.... astept asa de vreo 2 luni.  intreabare: e moral sa'i port si eu cu vorba sau sa ma fac ca ploua cand imi vine pe felie?

Edited by argentum, 22 June 2017 - 00:00.


#113
partyman

partyman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,026
  • Înscris: 17.10.2004
intrebarea ar trebui pusa firmelor ce fac marketing agresiv unor produse si servicii...

#114
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014

View Postargentum, on 22 iunie 2017 - 00:00, said:

sa va mai dau una, "inventata"

vad o chestie la oferta aproape 6700... aveam nevoie, pretul era bun, dar ma cam coscaiam sa platesc atata. pana ma dumiresc bine, oferta dispare (era online) si pretul produsului e 9000. amu, cand ma hotarasc sa cumpar, normal vreau la oferta, asa ca pun mana pe telefon si vorbesc cu ei. stiu ca pana oeri ati avut x la 6700, astazi e 9000. eu as vrea sa cumpar, dar vreau sa platesc pretul de la oferta. puteti face ceva? pai stati o clipa sa vb cu sefu.
cica da se poate, da sa pun comanda astazi neaparat. pai zic o pun acum.
cica, uite cum faceti. intrati pe site, cumparati la pret intreg si apoi noi returnam diferenta. ok. zic eu.
cumpar, vb cu madama, ii dau numarul de confirmare de comanda ce mi'a venit pe mail, ea imi da un numar de confirmare pt credit etc... si cica sa astept sa imi ajunga produsul acasa si abia apoi imi dau ei diferenta.
ok zic eu.
ajunge produsul. creditul nu mai vine. sun la ei. aaaa, pai stati ca dureaza nu's cate zile pana procesam (ei, nu banca). ok... creditul nu mai vine. sun iarasi. aaa, pai sunt zile lucratoare. ok, astept sa treaca si sarbatorile ca sa intru pe numarul corect. creditul tot nu mai vine...
uite asa, ajung si sun astazi iarasi. aaaa, pai nu stim de ce nu s'a operat, da cica pana vineri sau cel tarziu saptamana viitoare trebuie sa va intre creditul.

acum astept.... astept asa de vreo 2 luni.  intreabare: e moral sa'i port si eu cu vorba sau sa ma fac ca ploua cand imi vine pe felie?
Trebuia sa le returnezi produsul. Si n-am inteles partea in care tu o sa ii porti cu vorba pe ei ... cand si cum?

#115
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
nu puteam sa returnez produsul, este esential pt mine, imagineaza'ti ca este, nu stiu... un frigider. nu poti sta fara el, ai nevoie de el si pe cel vechi l'ai dezactivat/aruncat cand a venit cel nou,
unde si cum? sunt ocazii... uite, poate "uit" in fundul cosului niste perii... in acest caz particular sunt convins ca incearca sa evute plata creditului, doar doar clientul uita de el. pana la urma voi primii banii, nu e pb, dar e multa bataie de cap

de fapt ce intreb si chiar vreau sa vad ce gandesc si altii, este moral sa furi un hot? este asta o hotie sau o datorie?
acum stiu, vezi si pe acest topic, poate fi numit furat si o greseala sau omisiune facuta cu mai mare sau mai mica intentie. dar intreb, zic furat nene cu dosit si bagat in buzunar. e moral? sa'ti faci tu singur dreptate cum ar veni.

#116
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,656
  • Înscris: 30.10.2009

View Postargentum, on 22 iunie 2017 - 13:51, said:

de fapt ce intreb si chiar vreau sa vad ce gandesc si altii, este moral sa furi un hot? este asta o hotie sau o datorie?
Datorie? Adică să ne jucăm de-a Zorro, sau cum? :)
Părerea mea e că nu contează de la cine furi sau pe cine înșeli, când o faci ești fix ca ăla căruia i-o tragi.

#117
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
pornim de la ideea ca exista intentie, nu o greseala sau eroare.

avem pe de o parte comericantii (huuua! imbuibatilor, speculantilor etc) si de celalata parte clientii, consumatorii (dificili, carcotasi, nod in papura).

problema mea e cu o parte din comerianti nu stiu sa piarda. si asta genereaza seria de probleme ce determna o reactie negativa a consumatorului.
incepand cu micul comerciant ce desface pachetul de margarina ca sa stearga cocleala aia formata in 6 luni de cand sta margarina pe raft si carnea reprocesata si re-inventata in zeci de preparata, pana la dealerul de masini ce iti vinde o masina noua avand cauciucurile noi vulcanizate ca a intrat un cui in cauciuc de nou si nu'ti spune asta.

comerciantul (ma refer la o parte din ei), refuza sa accepte o pierdere si incearca mereu sa arunce aceasta pierdere pe spinarea consumatorului. asta trezeste o aversiune in consumator, suspiciune, se duce naibii climatul de incredere si fiecare sovaie si'si pazeste spatele.
nu inteleg de ce consumatorul trebuie sa accepte si sa preia aceasta pierdere, mai ales ca el are f putine parghii la dispozitie sa indrepte un lucru stramb. parghii legale. de cele mai multe ori acestea sunt consumatoare de timp, nervi, stress si poate nici nu ajung la rezultatul scontat.
stiu, lucruile se schimba, mai apar legi etc, situatia acum e mai buna decat era acum 20 de ani. totusi, este suficient sa vezi ce reclamatii sunt pe acest forum. nu toate sunt ridicole si neindreptatite. sunt oameni faultati.

deci, can epuizezi toate posibilitatile legale, toate formele de apel si mori cu dreptatea in mana si esti faultat, esti indreptatit moral sa faci pe zoro? si tu sa decizi ce compensatie meriti si sa faci tot posibilul sa o obtii, chiar daca asta inseamna sa incalci legea.

ma folosesc de exemplul de mai sus (la mine e ok, stiu ca imi voi primi banii inapoi mai devreme sau mai tarziu), dar pt exercitiu, sa spunem ca maine un manager imi spune la telefon, foarte rau pt tine, ghinion, trebuia sa faci o cerere  scrisa si nu pe telefon, in priumele 30 de zile. acum termenul a expirat si nu te mai putem ajuta.
si eu raman cu paguba si maruntesc din buze. pur si simplu am fost inselat.

stiu... omul legii nu poate sa dea un raspuns ce contravine legii, eu intreb daca e moral sa'mi caut singur dreptatea? eu nu m'am aruncat direct in asta, am facut apel la ei, au cautat sa gasim o cale de impacare etc, dar am batut la usi inchise. sunt hot in acest caz?
adica ca sa fiu moral si ne-hot, cinstit, corect, trebuie sa stau cu paguba in brate si sa nu fac nimic? nu spun ca neaparat trebuie sa fac ceva, ce poti ajunge in beleli mai mari, poate ca sunt cazuri cand e bine sa lasi sa treaca, dar cum am spus, cand imi vine mie pe felie mai bine si nu sunt expus, ar trebui sa ma duc sa'i trag de maneca: nenea, stiti ati gresit... nu conteaza ca m'ai furat mai devreme, io'te eu sunt corect si iti spun ca ai gresit? probabil in acceptiune kantiana o fi asa... dar vezi, pe kant il durea la caleasca de banalitatile vietii de zi cu zi... el traia in lumea lui, viata reala e un pic diferita.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate