Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Regulator de viteză versus pilot automat(tempomat, cruise control-ul)

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Regulatorul de viteza este ceea ce unii numesc pilot automat( tempomat, cruise control)sau vorbim de lucruri diferite?Poti sa ai in dotare la autoturism regulator de viteza fara ca autoturismul sa fie echipat cu pilot automat sau este acelasi lucru regulatorul de viteza cu pilotul automat?
Multumesc frumos pentru explicatii.

#2
StickyFingaz

StickyFingaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,864
  • Înscris: 17.02.2016
E chestie de marketing. Se evita de obicei folosirea termenului de pilot automat din cauza faptului ca exista pe lumea asta oameni care cred ca daca pornesti pilotul automat, poti sa pleci pe scaunele din spate si sa bei o cafea, ca masina ia curba, acceleareaza si franeaza dupa cum crezi tu.
Ai deocamdata doua sisteme - pastrare distanta (scade sau creste viteza automat in functie de viteza celui din fata) si tempomatul (setezi viteza si merge cu viteza respectiva pana se decupleaza).

#3
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,328
  • Înscris: 29.07.2013
Regulatorul de viteza  (ACC –Adaptive Cruise Control) este altceva decat tempomatul.

#4
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 02.02.2006
Sunt mulți termeni pe care ”mulți” îi folosesc anapoda, sau le inversează sensurile, referindu-se la lucruri care n-au nicio legătură cu denumirea pe care le-o dau ei. Primul exemplu care îmi vine prin cap e ”spoilerul”, prin care ”mulți” se referă la bara de protecție a unei mașini. Când, de fapt, spoilerul (sau eleronul) e cu totul altceva.

În cazul de față, depinde despre care ”mulți” vorbești. Există așa:
  • pilot automat, sau regulator de viteză: acel sistem care îți menține viteza constantă fără a apăsa accelerația. Unii îi zic ăstuia ”tempomat” (termen furat de pe veșnicele și preamăritele nemțești)
  • limitatorul de viteză (e posibil ca unii să-i spună ăstuia ”regulator”): acel sistem care nu menține viteza constantă, dar nu te lasă să depășești acea viteză setată. Altfel spus, cu accelerația la podea mașina va accelera normal până va atinge valoarea setată, apoi va sta acolo. În principiu vine la pachet cu pilotul automat, dar sunt și mașini care au doar limitator, fără partea de pilot (pe la Dacia parcă am văzut unele modele așa)
  • pilotul automat adaptativ (ACC, sau alte abrevieri): pilotul automat ”mai automat”, ce se folosește de sisteme radar și alte sisteme avansate pentru a păstra distanța față de vehiculul din fața ta, în același timp fără să depășească o viteză setată de tine, fiind deci capabil să și frâneze automat.
Deci teoretic pilotul și regulatorul sunt același lucru, dar depinde cu cine stai de vorbă.

Edited by alexcrist, 30 May 2017 - 14:55.


#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
1. Initial era functia de cruise control, adica o setai la o anumita viteza.
Ea are si functie de limita, adica oricat apaezi pe acceleratia, nu sare de acea viteza (util in oras sau pe zapada).

2. Intre timp au aparut sistemele radar pe masini, asa ca a aparut ideea de "adaptive cruise control".
Acesta se apropie de masina din fata si incetineste, pastrand o distanta ce poate fi setata.
Teoretic, cand se da masina din fata pe banda I, masina ta accelereaza din nou la viteza setata in prealabil.

In practica dai un flash sau accelerezi cu pedala pt a da bizonul la o parte; ca la noi banda II e mostenire sau banda de vb la telefon fara sa fii deranjat.

2.1 Exista sisteme ce pot incetini pana la 0 Km/h, apoi pornesc dupa masina din fata, acestea sunt f utile in mersul bara la bara.
2.2 Unele sisteme incetinesc progresiv, dar nu opresc automat masina la nevoie doar avertizeaza ca ar fi cazul sa intervii.

3. Exista sisteme semi-autonome, care urmaresc liniile benzilor si pe langa accelerat/decelerat, acum dau si de volan.

#6
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 argonaut, on 30 mai 2017 - 14:46, said:

Regulatorul de viteza  (ACC –Adaptive Cruise Control) este altceva decat tempomatul.
Ce face regulatorul de viteza?Pastreaza viteza setata, fara sa mai calci acceleratia?

#7
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,328
  • Înscris: 29.07.2013

 max_01, on 30 mai 2017 - 15:51, said:

Ce face regulatorul de viteza?Pastreaza viteza setata, fara sa mai calci acceleratia?

Ti s-a explicat mai sus.

Cruise Control - ul pastreaza viteza setata, poti accelera si revine la viteza setata si iese din functiune cand calci frana sau schimbi viteza.

#8
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 alexcrist, on 30 mai 2017 - 14:50, said:


În cazul de față, depinde despre care ”mulți” vorbești. Există așa:
  • pilot automat, sau regulator de viteză: acel sistem care îți menține viteza constantă fără a apăsa accelerația. Unii îi zic ăstuia ”tempomat” (termen furat de pe veșnicele și preamăritele nemțești)
Deci teoretic pilotul și regulatorul sunt același lucru, dar depinde cu cine stai de vorbă.
Am priceput.In cazul regulatorului de viteza ai setat o viteza de deplasare, iei piciorul de pe acceleratie si masina se va deplasa cu viteza setata de tine, fara sa opreasca atunci cand scade distanta dintre tine si cel din fata.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 alexcrist, on 30 mai 2017 - 14:50, said:

Sunt mulți termeni pe care ”mulți” îi folosesc anapoda...
  • limitatorul de viteză (e posibil ca unii să-i spună ăstuia ”regulator”): acel sistem care nu menține viteza constantă, dar nu te lasă să depășești acea viteză setată. Altfel spus, cu accelerația la podea mașina va accelera normal până va atinge valoarea setată, apoi va sta acolo. În principiu vine la pachet cu pilotul automat, dar sunt și mașini care au doar limitator, fără partea de pilot (pe la Dacia parcă am văzut unele modele așa)
...
Exemplu: Skoda. Este in pachetul... standard. Mie mi se pare o mare porcarie sa ai asa ceva activat cind te deplasezi. Daca, din varii motive, ai nevoie de o accelerare brusca, ai cam pus-o neicusorule... Pina dezactivezi, pina una-alta, pierzi secunde... nasol!

On: regulatorul de care se vorbeste multi il considera chiar pe acel "limitator"...

Daca vrei sa mentii viteza, celelalte 2 "regulatoare" sunt de preferat (cc sau acc).

#10
tiupedix

tiupedix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 01.04.2017
Sunt sofer de peste 30 de ani, in timp ce ma deplasam nu am avut absolut niciodata nevoie de o accelerare brusca .

#11
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 02.02.2006

 _R_A_D_U, on 30 mai 2017 - 19:46, said:

Daca, din varii motive, ai nevoie de o accelerare brusca, ai cam pus-o neicusorule... Pina dezactivezi, pina una-alta, pierzi secunde... nasol!
Nu știu cum e la Skoda, citește manualul (știu, să zic asta unui bărbat e blasfemie Posted Image ). Ai fi surprins să afli chestii interesante. Poate chiar ai dreptate, dar sincer mă îndoiesc că nemții au fost duși cu capul, mai ales că sigur nu ei au făcut acel modul, ci alte firme (Continental, sau mai știu eu cine se ocupă de subansamble) care furnizează aceeași brânză și altor mărci.

Să-ți zic cum e la mine: există un soi de ”kick down”, chiar dacă am cutie manuală. Simplu spus, apăs rapid de 2 ori accelerația la podea (peste 80% din cursă, se și simte un ”întrerupător” la capătul cursei accelerației) și mașina ignoră limitatorul și se duce. Când iau piciorul de pe accelerație și viteza scade sub cea setată, limitatorul își intră iar în drepturi. Cât timp viteza e peste cea setată, chiar dacă nu mai accelerez, sau accelerez mai ușor, am control deplin. Subliniez: fără să mă ating de controalele limitatorului, ci doar de accelerație, lucru pe care îl faci oricum când ai de accelerat (brusc sau nu).

Dacă, într-adevăr, nemții au făcut gafa de a nu avea ceva similar, au o mare bilă neagră din partea mea. Posted Image

EDIT: Azi m-am suit într-un Golf nou-nouț. Nu are pilot, dar posibil să fi avut limitator, dacă zici că e configurație standard. Deși proprietara nu știa de existența lui. Însă am simțit acel ”întrerupător” la capătul cursei accelerației, și chiar mă întrebam ce rost are, dacă nu are limitator. Ia vezi, nu-i și la tine? ;)

Edited by alexcrist, 30 May 2017 - 21:11.


#12
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 alexcrist, on 30 mai 2017 - 20:57, said:

Nu știu cum e la Skoda, citește manualul (știu, să zic asta unui bărbat e blasfemie Posted Image ). Ai fi surprins să afli chestii interesante. Poate chiar ai dreptate, dar sincer mă îndoiesc că nemții au fost duși cu capul, mai ales că sigur nu ei au făcut acel modul, ci alte firme (Continental, sau mai știu eu cine se ocupă de subansamble) care furnizează aceeași brânză și altor mărci.

Să-ți zic cum e la mine: există un soi de ”kick down”, chiar dacă am cutie manuală. Simplu spus, apăs rapid de 2 ori accelerația la podea (peste 80% din cursă, se și simte un ”întrerupător” la capătul cursei accelerației) și mașina ignoră limitatorul și se duce. Când iau piciorul de pe accelerație și viteza scade sub cea setată, limitatorul își intră iar în drepturi. Cât timp viteza e peste cea setată, chiar dacă nu mai accelerez, sau accelerez mai ușor, am control deplin. Subliniez: fără să mă ating de controalele limitatorului, ci doar de accelerație, lucru pe care îl faci oricum când ai de accelerat (brusc sau nu).

Dacă, într-adevăr, nemții au făcut gafa de a nu avea ceva similar, au o mare bilă neagră din partea mea. Posted Image
Eee... mare dreptate ai! Vazi, asta inseamna sa cetesti ceaslovul masinii... Eu nu i-am dat asa mare importanta, de fapt n-am folosit niciodata ala ca am CC (da' ii dau o pedala maine in drum spre servici). Posted Image

Quote

Limitatorul de viteză limitează viteza maximă de deplasare la limita de viteză setată. Această limită poate fi depășită numai dacă se apasă complet pedala de accelerație.

Hihihi... muream prost daca nu ma puneai cu "burta pe carte"... Acu' am vazut ca in carte "pilotul" este denumit de ei "GRA"...

Edited by _R_A_D_U, 30 May 2017 - 21:18.


#13
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 02.02.2006
Ai văzut că nu-i dracu chiar atât de negru? Posted Image Mașinile nu mai sunt de mult atât de simple și fiecare buton poate avea 2 sau mai multe funcții, chiar dacă nu-s evidente.

Poate știi deja, sau poate nu se aplică la tine (tot manualul te lămurește), dar tot din ceaslov am aflat și despre CC ceva: dacă țin butonul de + apăsat, mașina accelerează constant până când îl eliberez, apoi păstrează viteza. Asta mă scutește de la apăsări repetate și calcule (oare de câte ori trebuie să apăs să cresc de la X la Y?) sau accelerări ”în trepte” (care pot deveni deranjante pentru pasageri) când vreau să cresc viteza mai mult. Na, doar o idee. Posted Image

Edited by alexcrist, 30 May 2017 - 21:22.


#14
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
La tine, cind e pe "pilot", cind apesi + sau - cu cit creste / scade? La mine e din 1 in 1... La Audi aveam din 5 in 5...

#15
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 02.02.2006
Pe pilot cu 2 (mai mereu am observat viteze impare, nu știu dacă e doar coincidență sau așa funcționează). Pe limitator cu 1.

#16
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Referitor la limitatorul ala, ma voi uita si iti zic...

Ma crezi ca n-am calcat-o niciodata pina la podea? N-am unde...

 alexcrist, on 30 mai 2017 - 20:57, said:

EDIT: Azi m-am suit într-un Golf nou-nouț. Nu are pilot, dar posibil să fi avut limitator, dacă zici că e configurație standard. Deși proprietara nu știa de existența lui. Însă am simțit acel ”întrerupător” la capătul cursei accelerației, și chiar mă întrebam ce rost are, dacă nu are limitator. Ia vezi, nu-i și la tine? Posted Image

Pe maneta din stinga, la semnalizator, ar trebui sa ai in capat + si - iar in partea de sus a aceleiasi manete un mic butonel mobil cu 3 pozitii: on, cancel, off... Daca sunt alea, sigur are limitator.

Edited by _R_A_D_U, 30 May 2017 - 21:39.


#17
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 02.02.2006

 _R_A_D_U, on 30 mai 2017 - 21:33, said:

Ma crezi ca n-am calcat-o niciodata pina la podea? N-am unde...
În parcare, cu motorul oprit :lol: E suficient să simți clic-ul de la finalul cursei (dacă e acolo). La Golf (și la mine, dar Golful e mai aproape de Fabia ta) e destul de evident, n-ai cum să-l ratezi. Apeși foarte ușor accelerația până dai de ”capăt”, apoi apeși nițel mai tare și vezi dacă se mai mișcă. Nu-i nevoie să te sui cum ambele picioare pe pedală. ;)

#18
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Legat de termenul cruise control de pe masinile VW va pot spune urmatoarele:
Are incrementare din 1 in 1, din 5 in 5 si din 10 in 10 (la Jetta) si permite sa accelerezi daca este nevoie, dupa care revine la viteza presetata, daca nu franzei. Si memoreaza valoarea anterioara, pentru a putea revenii rapid la vechea valoare.

Edited by fotbal5, 31 May 2017 - 11:13.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate