Regulator de viteză versus pilot automat(tempomat, cruise control-ul)
Last Updated: May 31 2017 16:25, Started by
max_01
, May 30 2017 14:37
·
0
#1
Posted 30 May 2017 - 14:37
Regulatorul de viteza este ceea ce unii numesc pilot automat( tempomat, cruise control)sau vorbim de lucruri diferite?Poti sa ai in dotare la autoturism regulator de viteza fara ca autoturismul sa fie echipat cu pilot automat sau este acelasi lucru regulatorul de viteza cu pilotul automat?
Multumesc frumos pentru explicatii. |
#2
Posted 30 May 2017 - 14:46
E chestie de marketing. Se evita de obicei folosirea termenului de pilot automat din cauza faptului ca exista pe lumea asta oameni care cred ca daca pornesti pilotul automat, poti sa pleci pe scaunele din spate si sa bei o cafea, ca masina ia curba, acceleareaza si franeaza dupa cum crezi tu.
Ai deocamdata doua sisteme - pastrare distanta (scade sau creste viteza automat in functie de viteza celui din fata) si tempomatul (setezi viteza si merge cu viteza respectiva pana se decupleaza). |
#3
Posted 30 May 2017 - 14:46
Regulatorul de viteza (ACC –Adaptive Cruise Control) este altceva decat tempomatul.
|
#4
Posted 30 May 2017 - 14:50
Sunt mulți termeni pe care ”mulți” îi folosesc anapoda, sau le inversează sensurile, referindu-se la lucruri care n-au nicio legătură cu denumirea pe care le-o dau ei. Primul exemplu care îmi vine prin cap e ”spoilerul”, prin care ”mulți” se referă la bara de protecție a unei mașini. Când, de fapt, spoilerul (sau eleronul) e cu totul altceva.
În cazul de față, depinde despre care ”mulți” vorbești. Există așa:
Edited by alexcrist, 30 May 2017 - 14:55. |
#5
Posted 30 May 2017 - 15:22
1. Initial era functia de cruise control, adica o setai la o anumita viteza.
Ea are si functie de limita, adica oricat apaezi pe acceleratia, nu sare de acea viteza (util in oras sau pe zapada). 2. Intre timp au aparut sistemele radar pe masini, asa ca a aparut ideea de "adaptive cruise control". Acesta se apropie de masina din fata si incetineste, pastrand o distanta ce poate fi setata. Teoretic, cand se da masina din fata pe banda I, masina ta accelereaza din nou la viteza setata in prealabil. In practica dai un flash sau accelerezi cu pedala pt a da bizonul la o parte; ca la noi banda II e mostenire sau banda de vb la telefon fara sa fii deranjat. 2.1 Exista sisteme ce pot incetini pana la 0 Km/h, apoi pornesc dupa masina din fata, acestea sunt f utile in mersul bara la bara. 2.2 Unele sisteme incetinesc progresiv, dar nu opresc automat masina la nevoie doar avertizeaza ca ar fi cazul sa intervii. 3. Exista sisteme semi-autonome, care urmaresc liniile benzilor si pe langa accelerat/decelerat, acum dau si de volan. |
#6
Posted 30 May 2017 - 15:51
#7
Posted 30 May 2017 - 16:10
#8
Posted 30 May 2017 - 16:11
alexcrist, on 30 mai 2017 - 14:50, said: În cazul de față, depinde despre care ”mulți” vorbești. Există așa:
|
#9
Posted 30 May 2017 - 19:46
alexcrist, on 30 mai 2017 - 14:50, said:
Sunt mulți termeni pe care ”mulți” îi folosesc anapoda...
On: regulatorul de care se vorbeste multi il considera chiar pe acel "limitator"... Daca vrei sa mentii viteza, celelalte 2 "regulatoare" sunt de preferat (cc sau acc). |
#10
Posted 30 May 2017 - 20:35
Sunt sofer de peste 30 de ani, in timp ce ma deplasam nu am avut absolut niciodata nevoie de o accelerare brusca .
|
|
#11
Posted 30 May 2017 - 20:57
_R_A_D_U, on 30 mai 2017 - 19:46, said: Daca, din varii motive, ai nevoie de o accelerare brusca, ai cam pus-o neicusorule... Pina dezactivezi, pina una-alta, pierzi secunde... nasol! Să-ți zic cum e la mine: există un soi de ”kick down”, chiar dacă am cutie manuală. Simplu spus, apăs rapid de 2 ori accelerația la podea (peste 80% din cursă, se și simte un ”întrerupător” la capătul cursei accelerației) și mașina ignoră limitatorul și se duce. Când iau piciorul de pe accelerație și viteza scade sub cea setată, limitatorul își intră iar în drepturi. Cât timp viteza e peste cea setată, chiar dacă nu mai accelerez, sau accelerez mai ușor, am control deplin. Subliniez: fără să mă ating de controalele limitatorului, ci doar de accelerație, lucru pe care îl faci oricum când ai de accelerat (brusc sau nu). Dacă, într-adevăr, nemții au făcut gafa de a nu avea ceva similar, au o mare bilă neagră din partea mea. EDIT: Azi m-am suit într-un Golf nou-nouț. Nu are pilot, dar posibil să fi avut limitator, dacă zici că e configurație standard. Deși proprietara nu știa de existența lui. Însă am simțit acel ”întrerupător” la capătul cursei accelerației, și chiar mă întrebam ce rost are, dacă nu are limitator. Ia vezi, nu-i și la tine? Edited by alexcrist, 30 May 2017 - 21:11. |
#12
Posted 30 May 2017 - 21:17
alexcrist, on 30 mai 2017 - 20:57, said:
Nu știu cum e la Skoda, citește manualul (știu, să zic asta unui bărbat e blasfemie ). Ai fi surprins să afli chestii interesante. Poate chiar ai dreptate, dar sincer mă îndoiesc că nemții au fost duși cu capul, mai ales că sigur nu ei au făcut acel modul, ci alte firme (Continental, sau mai știu eu cine se ocupă de subansamble) care furnizează aceeași brânză și altor mărci. Să-ți zic cum e la mine: există un soi de ”kick down”, chiar dacă am cutie manuală. Simplu spus, apăs rapid de 2 ori accelerația la podea (peste 80% din cursă, se și simte un ”întrerupător” la capătul cursei accelerației) și mașina ignoră limitatorul și se duce. Când iau piciorul de pe accelerație și viteza scade sub cea setată, limitatorul își intră iar în drepturi. Cât timp viteza e peste cea setată, chiar dacă nu mai accelerez, sau accelerez mai ușor, am control deplin. Subliniez: fără să mă ating de controalele limitatorului, ci doar de accelerație, lucru pe care îl faci oricum când ai de accelerat (brusc sau nu). Dacă, într-adevăr, nemții au făcut gafa de a nu avea ceva similar, au o mare bilă neagră din partea mea. Quote
Limitatorul de viteză limitează viteza maximă de deplasare la limita de viteză setată. Această limită poate fi depășită numai dacă se apasă complet pedala de accelerație. Hihihi... muream prost daca nu ma puneai cu "burta pe carte"... Acu' am vazut ca in carte "pilotul" este denumit de ei "GRA"... Edited by _R_A_D_U, 30 May 2017 - 21:18. |
#13
Posted 30 May 2017 - 21:21
Ai văzut că nu-i dracu chiar atât de negru? Mașinile nu mai sunt de mult atât de simple și fiecare buton poate avea 2 sau mai multe funcții, chiar dacă nu-s evidente.
Poate știi deja, sau poate nu se aplică la tine (tot manualul te lămurește), dar tot din ceaslov am aflat și despre CC ceva: dacă țin butonul de + apăsat, mașina accelerează constant până când îl eliberez, apoi păstrează viteza. Asta mă scutește de la apăsări repetate și calcule (oare de câte ori trebuie să apăs să cresc de la X la Y?) sau accelerări ”în trepte” (care pot deveni deranjante pentru pasageri) când vreau să cresc viteza mai mult. Na, doar o idee. Edited by alexcrist, 30 May 2017 - 21:22. |
#15
Posted 30 May 2017 - 21:29
Pe pilot cu 2 (mai mereu am observat viteze impare, nu știu dacă e doar coincidență sau așa funcționează). Pe limitator cu 1.
|
|
#16
Posted 30 May 2017 - 21:36
Referitor la limitatorul ala, ma voi uita si iti zic...
Ma crezi ca n-am calcat-o niciodata pina la podea? N-am unde... alexcrist, on 30 mai 2017 - 20:57, said:
EDIT: Azi m-am suit într-un Golf nou-nouț. Nu are pilot, dar posibil să fi avut limitator, dacă zici că e configurație standard. Deși proprietara nu știa de existența lui. Însă am simțit acel ”întrerupător” la capătul cursei accelerației, și chiar mă întrebam ce rost are, dacă nu are limitator. Ia vezi, nu-i și la tine? Pe maneta din stinga, la semnalizator, ar trebui sa ai in capat + si - iar in partea de sus a aceleiasi manete un mic butonel mobil cu 3 pozitii: on, cancel, off... Daca sunt alea, sigur are limitator. Edited by _R_A_D_U, 30 May 2017 - 21:39. |
#17
Posted 30 May 2017 - 21:37
_R_A_D_U, on 30 mai 2017 - 21:33, said:
Ma crezi ca n-am calcat-o niciodata pina la podea? N-am unde... |
#18
Posted 31 May 2017 - 11:12
Legat de termenul cruise control de pe masinile VW va pot spune urmatoarele:
Are incrementare din 1 in 1, din 5 in 5 si din 10 in 10 (la Jetta) si permite sa accelerezi daca este nevoie, dupa care revine la viteza presetata, daca nu franzei. Si memoreaza valoarea anterioara, pentru a putea revenii rapid la vechea valoare. Edited by fotbal5, 31 May 2017 - 11:13. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users