Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 

Marci premium vs restul: Costuri intretinere

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#19
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

 AlexIP, on 23 mai 2017 - 22:19, said:



Singura problemă e că ți-ai ales unul dintre motoarele BMW cu probleme majore (N43). Distribuție care trebuie verificată periodic, că lanțul e mai puțin rezistent ca o amărâtă de curea și trebuie schimbat - problemă comună la tot ce-i ĂŽn 4 cilindri de la ei din 2007-2009 - la un seria 1 costă spre 9000 de lei distracția la reprezentanță, injectoare care pică a dracu de iute (la un prieten i s-a dus la 140k), senzori care dau erori (unul din cei 3 de NOx, de obicei) și trebuie schimbați de "bătrânețe" după 7-8 ani și dacă-i Euro 5 cel mai probabil nu o să treacă noxele din prima la ITP. Piese mai ieftine la reprezentanță decât pe aftermarket la unele chestii - gen injectoare - și de 3x mai scumpe pt plăcuțele de frână față de aftermarket pe același producător - pentru că-s patentate de BMW. Știu astea pentru că m-am dus de destule ori cu un prieten să-și lase mașina la mai multe reprezentanțe (Bavaria sux, apropo) să-i dea de cap, și troglodiții de acolo ĂŽi tot propuneau să schimbe altceva decât ce era stricat.

Ia-ți diesel dacă vrei seria 1. Nici ăla nu-i strălucit, problema cu lanțul rămâne dar măcar nu ai problemele celelalte.

Ce fumezi? e 500 600 lei kit lant distributie la n43. De 9000 lei iei 2 motoare.

#20
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Eu nu am intalnit inca masina de clasa compacta a unui constructor premium, care sa se simta premium. Adica BMW e considerata marca premium. Dar cand ma urc intr-un Seria 1 de 25-30000 de euro si apoi intr-un Seria 5 de 60000 de euro, parca vorbim de masini din filme diferite.
Cu cat masina premium e mai ieftina, cu atat sentimentul de premium e mai mic. Mai ales la masini de pana in 30-32000 de euro. Cu alte cuvinte, un Golf 7, o Astra sau o Honda Civic de 25-30000 de euro, fac ceva pe un Seria 1 "premium" la aceiasi bani. Ideea e ca marcile de volum "stiu" din ce in ce mai bine sa te atraga de la aceste marci premium, oferind chestii similare, dar la mai putini bani. Bine, asta pana la o limita. Pentru ca Passat are "curaj" sa se puna cu un A4. Insa nu se poate spune la fel daca aduci in discutie un Seria 5 sau Clasa E.

Edited by LauCalin, 23 May 2017 - 23:04.


#21
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 cavaliere, on 23 mai 2017 - 22:43, said:

Ce fumezi? e 500 600 lei kit lant distributie la n43. De 9000 lei iei 2 motoare.

La N43 nu știu exact cât e, că n-a fost cazul. La N47 (120d) iese atâta distracția dacă mergi la ei să ți-o facă ca nouă, sau cel puțin atât a fost acum 2 ani, mașină de nici 80k km.

#22
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
La n43 distributia e in fata. In cel mai rau caz se da jos bara fata. Asta daca mecanicul are mainile groasePosted Image
La n47 distributia se afla in spatele motorului, spre bord. De cele mai mult ori se da jos cutia de viteze, dar unii mai scot si motorul.

SI de cand un lant e mai prapadit decat o prapadita de curea. Lantul foarte foarte rar se rupe dintr-o data. Se slabeste incet dar poate sa duca si 10.000km cu cateva zale slabite. Si ghici ce, daca bagi urechea langa capacul motor auzi zbâlțâitulPosted Image .  In schimb cureaua cand se duce, se duc dracu supapele, se sparg pistoanele, se duc dracu axele cu came si multe altele. Nu degeaba prostii, idiotii, tampitii(retoric) de la BMW folosesc doar dintrbutie pe lant din 90 incoace.

Edited by Claudiu998, 24 May 2017 - 00:02.


#23
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Eu zic sa mai citesti p-aici, te mai lamuresti nitel, vorba aia proprietari da' mai sinceri asa ;)

#24
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,393
  • Înscris: 06.02.2008

 RealThing, on 23 mai 2017 - 19:46, said:


Alea insirate sunt masini premium cand o fi eu preanefericitul teoctist. Asa ca idee. Bine, autosugestia face bine oricui, nu neg asta, e bine sa te mangai singur cu uite ce masina premium am. Si ca intrebare, A8, Seria 7 ce sunt? Super-mega-premium sau full options pentru pretentiosi? :lol:
Colegul se referea la Alfa 159 nu la Cruze. 159 e făcută pe platforma premium de la GM/Fiat. Am avut și eu una și aftermarket prețurile erau acceptabile. Era în schimb ceva mai fragilă la articulații din cauza drumurilor proaste și a gărzii la sol joase. Eu am avut distribuție pe lanț, motorul de 160 CP benzină. Genială mașina iar look-ul și mai și. Cât am avut-o cred că a fost singura perioada când n-am fost invidios pe șoferii de BMW :))

#25
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,687
  • Înscris: 21.06.2016
Sinteti nebuni. Tot ce face Audi si BMW e premium. Poti sa cumperi o masina asemanatoare la jumatate de pret, de aia sint premium.
Daca ai 6500E cumperi Logan nu BMW.

#26
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
cumpara tu Logan, dar  lasa pe altii care au 6500 sa ia ce doresc. Unii vor logan( e bun si ala, dar e logan), altii vor cev mai mult decat o cutie care merge si iau ceva sh. Daca te pricepi cat de cat si te informezi bine poti lua si sh premium cu costuri de intretinere/reparatii decente. Si da, Audi merc BMW chiar inseamna premium de la A1, pana la a8.
  n43 e una, n47 e alta. si chiar si la n47 e 30 milioane distributia cu piese originale. In cel mai rau caz o schimbi si stai linistit. din milioanele de n47 vandute, probabil s-a rupt lantul la cateva, chiar si pe forumul monomarca desi e topic de zeci de pagini, concret nimanui nu i s-a rupt, toti schimba preventiv, ca sa mananca si mecanicii ceva.

#27
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
colegul meu cu treiar din 2008 isi ia piese din vitan si se uita pe youtube cum se schimba.
iese mai ieftin ca oriunde...

#28
Abbathar

Abbathar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 02.05.2013

 AlexIP, on 23 mai 2017 - 22:19, said:

Singura problemă e că ți-ai ales unul dintre motoarele BMW cu probleme majore (N43). Distribuție care trebuie verificată periodic, că lanțul e mai puțin rezistent ca o amărâtă de curea și trebuie schimbat - problemă comună la tot ce-i în 4 cilindri de la ei din 2007-2009 - la un seria 1 costă spre 9000 de lei distracția la reprezentanță, injectoare care pică a dracu de iute (la un prieten i s-a dus la 140k), senzori care dau erori (unul din cei 3 de NOx, de obicei) și trebuie schimbați de "bătrânețe" după 7-8 ani și dacă-i Euro 5 cel mai probabil nu o să treacă noxele din prima la ITP. Piese mai ieftine la reprezentanță decât pe aftermarket la unele chestii - gen injectoare - și de 3x mai scumpe pt plăcuțele de frână față de aftermarket pe același producător - pentru că-s patentate de BMW. Știu astea pentru că m-am dus de destule ori cu un prieten să-și lase mașina la mai multe reprezentanțe (Bavaria sux, apropo) să-i dea de cap, și troglodiții de acolo îi tot propuneau să schimbe altceva decât ce era stricat.

Ia-ți diesel dacă vrei seria 1. Nici ăla nu-i strălucit, problema cu lanțul rămâne dar măcar nu ai problemele celelalte.

Cam aiurea treaba, esti sigur ca este vorba despre motorul de 122 cp si nu cel de 115 ? Poate prietenul tau a avut ghinion.

 LauCalin, on 23 mai 2017 - 23:02, said:

Eu nu am intalnit inca masina de clasa compacta a unui constructor premium, care sa se simta premium. Adica BMW e considerata marca premium. Dar cand ma urc intr-un Seria 1 de 25-30000 de euro si apoi intr-un Seria 5 de 60000 de euro, parca vorbim de masini din filme diferite.
Cu cat masina premium e mai ieftina, cu atat sentimentul de premium e mai mic. Mai ales la masini de pana in 30-32000 de euro. Cu alte cuvinte, un Golf 7, o Astra sau o Honda Civic de 25-30000 de euro, fac ceva pe un Seria 1 "premium" la aceiasi bani. Ideea e ca marcile de volum "stiu" din ce in ce mai bine sa te atraga de la aceste marci premium, oferind chestii similare, dar la mai putini bani. Bine, asta pana la o limita. Pentru ca Passat are "curaj" sa se puna cu un A4. Insa nu se poate spune la fel daca aduci in discutie un Seria 5 sau Clasa E.

M-ai inteles gresit... putin imi pasa daca seria 1 sau a class are statutul de premium sau nu... nu despre asta e vorba in acest topic desi la asta s-a ajuns.
Ma intereseaza doar o masina simpla, robusta, calitativa, dar fara costuri de intretinere astronomice. Nici macar nu imi pasa de optionale pt mofturi. Doar strictul necesar.

#29
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Skoda Octavia atunci. La 6500 gasesti variante de baza si bune dpdv tehnic. Iar rulajul nu cred ca ar fi mai mare de 150000 de km.
Ma rog, in primul comentariu ai spus altceva. Ca vrei sa stii cum e cu intretinerea masinilor premium. Acum spui ca putin iti pasa si vrei ceva simplu, robust si usor de intretinut...

Edited by LauCalin, 24 May 2017 - 08:47.


#30
dem3ntor

dem3ntor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,138
  • Înscris: 16.04.2007
Cat timp ar trebui sa petreci intr-un seria 7, tuareg, q7 etc .... sa dai o caruta de bani pe ele si pe costuri aditionale (impozit, rca, revizii)?
eu am un golf4 care ma plimba pana la servici, scoala, supermarket si inapoi, deci maxim 25min petrecute in masina.
in concedii, 2-3 pe an, parca as vrea una mai confortabila, dar parca nu as plati cu cateva mii de lei in plus pe an sa am o masina premium.

#31
Abbathar

Abbathar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 02.05.2013
Pai imi place masina (seria 1) dar nu ma intereseaza daca e premium sau nu :) am pus intrebarea doar pentru ca scrie BMW pe capota si din auzite cica ar fi intretinerea scumpa.

#32
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

 RealThing, on 23 mai 2017 - 19:46, said:

Alea insirate sunt masini premium cand o fi eu preanefericitul teoctist. Si ca intrebare, A8, Seria 7 ce sunt?

Teoctist, de ce le strici baietilor mojo de self-esteem ?
(acum cateva saptamani unii ma convingeau tot aici ca VW Bora si Passat de numai 15 ani sunt premium...)

#33
matheszabi

matheszabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 113
  • Înscris: 16.04.2009

 Abbathar, on 23 mai 2017 - 18:08, said:

Salut,

Am deschis acest topic pentru a afla mai multe detalii despre costurile de intretinere intre marcile premium gen Audi, Mercedes, BMW versus cele uzuale VW, Ford, Opel si cat de mare este diferenta dintre ele.
Ma intereseaza pentru ca sunt interesat sa cumpar un BMW 2009 Seria 1 1.6i 122 cp.
https://www.autovit....orm#xtor=SEC-81
Avand in vedere ca este o motorizare simpla, aspirata, fiabila banuiesc ca aceste diferente de intretinere nu ar fii asa mari fata de un Golf 6 1.6 aspirat, de exemplu. Pe magazinele de piese am vazut ca preturile sunt asemanatoare pentru suspensii, amortizoare etc. Poate pe partea electrica sa fie mai scump, dar tineti cont ca exista si piese aftermarket.
Poate detinatorii de aceste marci premium sa isi dea cu parerea.

Merci.

Esti cumparatorul tipic romanesc, pe care o admir dar nicum nu il inteleg.
Te rog ajuta-ma!

https://www.autoevol...116i-6at-115-hp

Acceleration 0-62 Mph (0-100 kph) : 11.2 s

Pai sint 4-5 locuri in ea, urca 4 sau 5 adulti si se intimpla sa intilnesti un deal, cu 8% panta.

Eu tot o sa claxonez in spatele tau sa muti o data melcul tau cu casa la merginea drumului si lasa pe ceilalti sa circule Posted Image
Masiniile cu motor 1.6 aspirat nu au putere sa traga. Dai platest vreo  80 ron impozit pe ea / an.. Oricum RCA-ul te va arde.
Macar-macar un motor de 2.0 cu turbo... sa mergi ca un sarac, dar nu ca melcul Posted Image si impozit anual e tot mic 200 ron.

Dar de ce Dracu dai 6500 pe o masina si pe motor nu vrei sa dai bani? - nu esti singurul, 99% tot asa gandesc.
De exemplu eu caut masini 3000 cmc cu turbo, dar sa nu treaca de 3001, ca nu am chef sa dau gratis 1000 de euro la ANAF ptr ca detin o masina, dar cu 3000 dau 500 euro. Considerind RCA-ul pretul benzinei eu zic ca e ok.
Neavind turbo... irasi ai vreo 200-250 cai max, a motor de 3000, la una de 1600, abia misca carosesia, unde se traga la deal, apoi incarcat?

Ce faci cind iesi Sambata -Duminica si e un sens pe mers iar e  TIR dupa TIR. Iti zic eu, ca am o masina de 2000cmc, aspirat natular, 1600kg: pornest mai devreme la drum, ptr ca depasire nu faci!
Sint drumuri in care Google estimeaza 6.5h, iear eu il fac in 7.5 sau 8h pentru ca .. asa e filmul, cu 1600kg si 140 CP ( SUV)
Pe tot aceeasi drum, cu alta masina ( sport) 1500kg cu 200 CP fac 5h, daca nu mi se retine permisul...Posted Image
Deci cind e vorba de aceasi drum si faci 5h sau 8h ptr ca ai economisit la capacitate de motor...absolut deloc nu inteleg.
Daca ai alege un motor intre 2000 si 2600 cmc ai avea impozit de 800 ron. Chiar nu pot sa platest aia si vrei sa fie 80? Iar daca ai si turbo / kompressor ai si caluti.

Eu pe masina ai nu a-si conduce nici gratis, mai bine bicileta.

Motoarele de 1.6 sint foarte populare in RO, nu stiu de ce.
Iar o accereratie de 14 sec la 100km/h e acceptat.
Pe panta nu conteaza, se intelege ca merge mai greu si mai lent.
Nu vad logica dragilor!

In plus tot oameni astia se baga in depasiri, ca se plictisesc sa merga dupa TIRuri, dar nu apu distanta destula si puterea motorul sa faca depasirea. Apoi spera si claxioneaza si spun rugaciuni si dau vina pe mine ca eu sint vinovatul circuland cu peste 200km/h si ei estimau bine, daca veneam cu 90km/h regulamentar...


Ia-ti una mai veche cu 2-3-5 ani dar cu motor, nu cu melc in ea.

Cu melcul meu singurul loc unde pot sa depasesc un TIR circuland cu 87km/h este dealul, si doar atunci daca TIR-ul trage la banda 1, altfel risc viata altora: nu are putere, sa traga masina la de la 90 la 130 ptr o depasire, din contrasens tot vin, si risc o colloziune frontala la 100km/h, pai eu nu-l fac.
Cu cealalta in citeva secunde am trecut si ma aflu peste limita legala a vitezei oriunde, dar in siguranta. Nu risc collziuni frontale, care sint fatale.

Edited by matheszabi, 24 May 2017 - 16:16.


#34
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,727
  • Înscris: 06.07.2005

 matheszabi, on 24 mai 2017 - 16:07, said:

Pe tot aceeasi drum, cu alta masina ( sport) 1500kg cu 200 CP fac 5h, daca nu mi se retine permisul...Posted Image
Deci cind e vorba de aceasi drum si faci 5h sau 8h ptr ca ai economisit la capacitate de motor...absolut deloc nu inteleg.
Distorsionata realitatea in care traiesti.

#35
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,428
  • Înscris: 20.02.2008

 matheszabi, on 24 mai 2017 - 16:07, said:

Esti cumparatorul tipic romanesc, pe care o admir dar nicum nu il inteleg.
Te rog ajuta-ma!

Spui atatea prostii intr-un singur post incat mi-e greu sa le combat pe toate... poate alti colegi or sa aibe rabdare.
Eu zic doar atat: limita legala in localitate, in Romania e de 50km/h si nu ai centuri ocolitare ale acestora. NU ai autostrazi.  Te pisi pe el de motor de 3000cmc si 250 cp. Daca nu poti depasi un tir si ai probleme marcante in viata din aceasta cauza, lasa pe altul sa-ti conduca automobilul (oricare ar fi el).

#36
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014
Cum bre? Cum adică un motor aspirat de 1,6 l nu are putere să tragă "voios" în rampă 4-5 oameni? Doar dacă mergi subturat cu el poate ți se pare leșinat. S-au obișnuit oamenii cu turbo dom'le și au impresia că dacă turezi un aspirat la 4000 ture va plezni. Ehe, cele mai multe au cuplul maxim la 3500-4000. Acolo au zvâc și funcționează cu toți căluții din dotare.

Un motor de 1,6 aspirat de prin 2000 are de obicei 100 CP. Arhisuficienti

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate