Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Mașini electrice în România

- - - - -
  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#37
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Deci masinile electrice vor fi atractive atunci cand se vor ieftini pana la 10000 euro, sa stii ca intelesesem de prima data. Posted Image
Adica la pret de Logan sau alt model economic chel.

Oare fanii electricelor isi dau seama de masura ridicolului de care dau dovada cand spun ca ar cumpara daca ar fi ieftin? Pai trebuie sa fii fan si entuziast ca sa cumperi la un pret redus? Voi credeti ca altii nu ar cumpara la banii astia? Posted Image

Pai da-mi orice masina de 30-50000 la 10000 si cumpar 2-3-5, electrica sau ne, de care o fi.

Edited by bladhaund, 19 May 2017 - 16:55.


#38
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017

 sonnydellmarco, on 19 mai 2017 - 16:52, said:

Initial am crezut ca sunt preturi la apartamente, apoi am vazut ca sunt masini. Hai sa fim seriosi.
Te-ai uitat doar la inceputul tabelului? Stii cati romani cumpara masini noi de peste 15000 EUR? Cu prima de la stat de 10000 vor fi convertiti cativa sa ia electrice.
Cate masini electrice inmatriculate in RO ai vazut? Crezi ca respectivii au cumparat pentru ca erau sefii de reprezentanta si trebuiau sa isi faca reclama?

@bladhaund - ti se pare ridicol sa faci un calcul economic? Daca toti oamenii judecau asa, eram inca in epoca de piatra.
De ce insisti pe masini de 30000 EUR sa le iei la 10000?
Eu am spus ca poti gasi masina de oras la 10000 EUR plus chiria bateriei si devine rentabila la banii astia. Luni voi veni cu date concrete. Pana atunci, nu are sens sa continui o discutie sterila.

Edited by User107, 19 May 2017 - 17:04.


#39
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

 User107, on 19 mai 2017 - 16:58, said:

De ce insisti pe masini de 30000 EUR sa le iei la 10000?
Eu am venit cu ideea? Posted Image

 User107, on 19 mai 2017 - 15:31, said:

Si pe mine ma tenteaza, daca gasesc ceva la 10000 EUR dupa reducerile date de stat.

Ti-am zis, daca ai niste Tesle la 10000, trece-ma pe lista cu 5 bucati. Sunt mai entuziast decat tine, tu vrei doar una.

#40
john1980

john1980

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 01.05.2017
Entuziastii iau ferari sau bugatti daca iau, sau pot lua orice daca sunt entuziasti adevarati.
Unii vorbesc de entuziasti ca de cocalari, adica sa fie scump doar ca sa te dai mare, adica ce conteaza ca-i ieftina, conteaza ca-i buna. Sa fie scumpa doar de dragul imaginii? Atunci sa nu se mire ca nu se vor lua iar lumea va prefera diesel si benzina inca 100 de ani si chiar sh-uri.

Ar trebui sa fie ieftine ca sa se cumpere daca vor reducerea poluarii, oricum SUA au spus ca nu-i intereseaza reducerea poluarii,  per ansamblu o masina electrica e mai simpla poate fi mai ieftina.

In romania automobile electrice nu sunt nici 1%, nu mai sunt nici macar trenuri electrice tramvaie sau troleibuze care aveau infrastructura ramasa de la comunism, deci pana la urma despre ce vorbim?
Faceti un poll si vedeti cati au automobile electrice proprietate personala?

#41
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017

 bladhaund, on 19 mai 2017 - 17:18, said:

Eu am venit cu ideea? Posted Image


Ti-am zis, daca ai niste Tesle la 10000, trece-ma pe lista cu 5 bucati. Sunt mai entuziast decat tine, tu vrei doar una.
Eu nu am spus ca iei Tesla la 10000 EUR; am spus ca sunt masini electrice care se pot lua la 10000 EUR. Si te-am invitat la o discutie logica, ceea ce nu vad la tine. O iei cu entuziastii care trebuie sa fie flower-power si alte bazaconii gen cumparat de 2-5 bucati. Iti doresc un weekend placut.

#42
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 john1980, on 19 mai 2017 - 14:17, said:

Sunt demult produse, cam 10 -11 ani şi încă sunt imature şi nefiabile. Bateriile nu ţin, au cicluri descarcare reîncărcare limitate la câteva mii şi sunt scumpe.  Tehnica cu litiu nu este fiabilă la puteri mari, iar litiul nici nu e foarte răspândit în natură fiind tot mereu punctul cel slab. Probabil e bună tehnica electrică în japonia sau china in aglomeraţii mari, în rest în SUA sau rusia care au petrol destul nu se pune încă problema de electric. Poate fi electric transportul în comun, ruşii au primii care au avut aşa ceva din perioada sovietică, aveau troleibuze şi camioane de marfă electrice din anii 1930

da sigur, parcă interesează pe cineva cât CO2 face, important e să meargă, că în rest poate face fum ca şi cum ar fi luat-o pe ulei că doar nu e eşapamentul în faţă. Mai degraba ca să se vândă ar trebui să iasă prin altceva în evidentă, gen preţ mic, dotări, cuplu, viteză, scutiri de impozite, preţ per km mai mic

In ultimii ani s-au imbunatatit mult bateriile cu ioni de litiu. In SUA este o firma de taxiuri (TeslaLoop se cheama) care opereaza doar cu masini Tesla, pe care le incarca zilnic la 100% si numai la curenti mari (Superchargerele Tesla livreaza max 145kw, masina accepta max 120kw). Cele mai vechi masini ale lor au depasit 200.000mile (320.000km), cu o degradare maxima a bateriei de 6%. Vezi link
http://insideevs.com...ry-degradation/


Si pe unii chiar ii intereseaza cat CO2 emite masina. Datorita simtului civic sau din cauza impozitelor/ restrictiilor.

 business11, on 19 mai 2017 - 14:39, said:



O Tesla model S costa noua costa de la 81.000€ in sus cu modelul 75kWh care are un range de 480km (fara a/c sau incalzire, intr-un stil de condus omenesc). Vara cu a/c-ul pornit, si cu niste depasiri, masina are un range de 200-300km.

Spre uimirea ta, aerul conditionat nu consuma atat de mult, si nici depasirile alea. Nu cred ca ai probat, ca altfel nu puneai kilometrii aia din burta.

 business11, on 19 mai 2017 - 14:39, said:



Modelul X nu doresc sa il mentionez, deoarece acelasi motor 75kWh pleaca de la 97.500€ iar masina este mult mai grea decat modelul S, ceea ce si inseamna un range mult mai scazut.



Modelul S P100D are 2350kg, Modelul X P100D are 2500kg. Mult mai greu nu? Cu 6% mai greu.

 business11, on 19 mai 2017 - 14:39, said:


Modelul 3 este o porcarie, pentru ca este o combinatie intre S si X care va costa mai putin, dar va avea un range de 345km!



De aia au avut peste 100.000 de rezervari chiar inainte ca cineva sa vada vreo poza cu Modelul 3.
Si peste 350.000 intr-o saptamana.
O porcarie ti se pare tie, ca nu o fi pe gustul tau, dar este considerata o masina frumoasa.

 business11, on 19 mai 2017 - 14:39, said:


Per total, de ce sa iti cumperi o Tesla? In mediul rural va fi foarte greu sa o incarci, decat daca o faci la tine acasa. In oras masina nu este practica fiind mult prea mare, locurile de parcare vor fi greu gasite si asa mai departe.



Cred ca nu realizezi cate BMW seria 7, Audi A6, A8, X5, X6, Touareg, alte SUV-uri sunt parcate pe strazile Romaniei. Modelul 3 esta ceva mai mic decat astea.

Voiai sa spui la modul general ca in oras orice masina nu e practica? Asa te mai cred.

 bladhaund, on 19 mai 2017 - 15:05, said:

Best-buy, da. Intr-o lume unde nu exista si alte masini.

Inca nu se produce Modelul 3, dar zi-mi tu o optiune mai buna. Sa o poti cumpara in 2018, sa aiba minim 400km autonomie, 5 stele la siguranta, 0-100km/h in mai putin de 6 secunde, etc etc etc, si sa coste 35.000USD fara taxe. Poti baga si masinile cu motor termic.

 primuministru, on 19 mai 2017 - 15:22, said:

Or fi bune prin Bucuresti unde au aparut cat de cat statii de incarcare auto, dar prin tara e jale.Dar nici asa nu renteaza prea mult, la cateva zile trebuie sa pierzi 2-3h la statia de incarcare.
Daca pleci la drum lung si ramai in pana prostului pe autostrada, ca aici e Romania nu e Germania/Franta, si la noi sunt benzinarii cam la 50-80km.... e nasol, ca nu mai tine sa rogi de unu si de altu sa-ti dea 5l de combustibil.


Daca nu o poti incarca acasa sau la servici, e clar ca trebuie sa pierzi 2- 3 ore saptamanal la o statie de incarcare.
Daca ramai in pana prostului e din cauza ca nu ai stat 5 minute sa iti calculezi deplasarea. De aia se si cheama pana-prostului.
In cazuri extreme se poate incarca si de la generator portabil. Vezi ca sunt destule filmulete pe youtube.

Edited by inuendo0, 19 May 2017 - 18:54.


#43
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014

 john1980, on 19 mai 2017 - 14:17, said:

Sunt demult produse, cam 10 -11 ani și Ăźncă sunt imature și nefiabile. Bateriile nu țin, au cicluri descarcare reĂźncărcare limitate la cĂąteva mii și sunt scumpe.  Tehnica cu litiu nu este fiabilă la puteri mari, iar litiul nici nu e foarte răspĂąndit Ăźn natură fiind tot mereu punctul cel slab. Probabil e bună tehnica electrică Ăźn japonia sau china in aglomerații mari, Ăźn rest Ăźn SUA sau rusia care au petrol destul nu se pune Ăźncă problema de electric. Poate fi electric transportul Ăźn comun, rușii au primii care au avut așa ceva din perioada sovietică, aveau troleibuze și camioane de marfă electrice din anii 1930

da sigur, parcă interesează pe cineva cĂąt CO2 face, important e să meargă, că Ăźn rest poate face fum ca și cum ar fi luat-o pe ulei că doar nu e eșapamentul Ăźn față. Mai degraba ca să se vĂąndă ar trebui să iasă prin altceva Ăźn evidentă, gen preț mic, dotări, cuplu, viteză, scutiri de impozite, preț per km mai mic
Tesla tocmai au descoperit ca pot produce baterii cu o durata de viata de 2 ori mai mare cu o simpla modificare, asta inainte cu mult timp fata de estimarile initiale. Esti pe dinafara complet, postarea ta ar trebui ignorata instant de orice om cultivat cat de cat la curent cu prezentul. Desigur, vor fi multi care dupa ce vor citi postarea ta, asta va fi impresia lor despre masini electrice pentru toata viata, si asta pentru ca pur si simplu sunt ignoranti si deconectati pe langa faptul ca sunt excesiv de incapatanati si conservatori.

Edited by _-AppleS-_, 19 May 2017 - 19:26.


#44
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 john1980, on 19 mai 2017 - 15:35, said:

da sigur, mai ales la -25 sau -40 grade bateriile vor merge perfect. Poate şi camioanele Volvo vor fi electrice adică cu captatori şi fire deasupra lipite pe stâlpi. Un orizont de 6 ani prognozat este de fapt ca şi inexistent. Poate ca se pregatesc sa renun'e la fabricatul de masini mari

Norvegia are cea mai ridicata rata e electricelor si din cate stiu e destul de frig la ei. Fii serios, de cate ori ai vazut in viata ta -25 grade?
Cat despre camioane electrice, sunt autobuze electrice (Proterra) , camioane de gunoi BYD, tractoare electrice John Deere, iar Tesla va prezenta in septembrie un cap tractor, Tesla Semi.  Care iti garantez ca nu va fi "de oras"

 john1980, on 19 mai 2017 - 15:44, said:

pai cum e si cu procesoarele AMD, daca-s gratis sunt bune, daca-s de pret egal cu intel la aceeasi performanta nu-s bune si nu se cumpara
Dar totusi romania nu-i pregatita de masini electrice, e o intreaga lipsa de locuri de incarcat si probleme cu incarcatul, bateriile piesele distribuitorii

Daca mai pun in calcul si nivel de decalaj tehnlologic si incultura inseamna ca romania va avea masini electrice doar cand marii producatori nu vor mai face asa ceva si se vor termina si sh-urile.

Adica bai, romanii umbla cu masini vechi din 2000, cu masini facute din 2 bucati sudate si vopsite, cu masini gasite cu masini furate, cu masini in leasing, cu masini facute ptr piata estica. Este deci prematur de vorbit de o noua tehnlologie aici, o tehnologie ce necesita infrastructura de la zero si investitii si asistenta solide, unde si conditiile meteo si sanitare sunt vitrege. Ramai fara curent in camp, ramani inzapezit iarna, cine naiba iti incarca bateria, ce naiba faci acolo? Masina nu-i telefon, aia chiar consuma sute de amperi sa se miste

Romanii umbla cu Ferrari, Lambo, X6, Range Rover, Jaguar, Seria 7, S8, S klasse si cate si mai cate avioane din astea. Se vad mai multe pe la noi decat in tarile europei civilizate. Nu cred ca poti contesta.

Este prematur sa vorbim de o noua tehnologie? Cati colorati si colorate, analfabeti efectiv poti vedea pe strada scuipand seminte si afisand ultimul Iphone/Smartphone?

Edited by Dany_Darke, 20 May 2017 - 23:32.


#45
john1980

john1980

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 01.05.2017
Mai demult se spunea că de fapt deja se poate face automobil foarte simplu cu hidrogen sau nu mai stiu ce si apoi se vorbea de teoria conspiratiei ca magnatii mondiali ai petrolului sunt impotriva unui asemenea automobil care le-ar ruina lor afacerile.
Acuma nu ar fi tot asa? Romania nu intra in calcul si nici alte tari sarace ca ele oricum se educa prin feisbuc. E vorba de trendul mondial din tarile dezvoltate si industrializate chiar emergente, deci se cumpara automobile electrice de catre persoane private??? Aici nu intra achizitile din bani publici care sunt mai mult experiemente si afaceri dubioase.

300 000 km cu o degradare a bateriei de doar 6% pare ceva de vis, păi şi cea din telefon se strică mai repede. Cred că a mers mai mult la vale sau pe drum perfect asfaltat.

Greutatea si alea sunt aiureli, oricum sunt la moda masinile mari cu peste 2-3 tone, bogătanii aşa cumpără de teamă să nu moară la un impact cu vreun camion

Totusi in romania sa ne imaginam ca o incarci la bloc noaptea 6 ore, pai unde, ai cablu scos pe geam de la etajul 6 pana in parcare? Vin hotii si iti taie cablul sau fura si curentul. sau monteaza electrica priza speciala in parcare ptr fiecare ca sa-si plateasca si consumul? Mie imi pare oarecum stresant sa lasi aia la incarcat toata noaptea, poate exploda naibii, sau daca se mai si ia curentul nu se mai incarca. Ii vezi pe aia din rahova si ferentari incarcand electricul undeva?

Coloraţii afişează tigăi de ultimă generaţie, lafel şi sirienii migratori care se ineacă prin mediterană, păi toţi ăştia sunt dependenţi de ele, deaia le au, aşa că în ce fel poţi face omul dependent de maşina electrică? interzicand cele exclusiv termice probabil.
Probabil daca era ceausescu dadea un decret si facea si asa ceva monta milioane de statii de reincarcare si gata.

Deci trebuie să ai o condiţie materială chiar peste medie, o casă cu garaj sau curte măcar, sau bloc cu pază şi garaje parcare pazită şi dotată. Iar la situaţia asta materială cine îşi permite în românia să ramană fără curent pe drum sau înzăpezit undeva fară punct de încarcare s a m d

În rest la putere şi demaraje electricul e peste orice motor termic, randamentul electricului se apropie de 100% teoretic practic poate fi peste 85% iar termicul nu trece de 60% nici teoretic fapt demonstrat termodinamic, prin conceptie el nu poate avea mai mult. Problema mai e şi bateria, cât din energia electrică de încarcare reuseste s-o ofere motorului după ce devine cu uzură peste 40-70%

Autoritatile locale si nationale nu prea fac nimic ptr a incuraja electricul de nici un fel, de ce ar face privatii atunci. Din contra s-au aruncat si ultimele locomotive electrice tramvaie si ce mai era si s-au adus diesele vechi sau noi.

Spirit sau simt civic la romani (sau rromi)? Pai cum sa spunem asa ceva la ala care umbla pe drumurile publice cu motocicleta cu toba taiata sau cu masina tot asa deranjand.

Oricum calul este cel mai sigur, poti gasi combustibil usor ptr dânsul la orice popas, funcţionează ireproşabil, e independent nu are nevoie de cabluri sarme, prize, ampermetre ce trebuiesc citite. Asta e mentalitatea locuitorilor si conducatorilor nostri

Edited by john1980, 19 May 2017 - 20:09.


#46
john1980

john1980

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 01.05.2017

 inuendo0, on 19 mai 2017 - 19:47, said:


In cazurile astea sper sa isi faca treaba selectia naturala. Posted Image

eu vad ca nu prea, din contra s-au inmultit, se dau si bani ptr inmultirea astora, iar tot mai multi oameni de calitate doresc sa plece din romania definitiv in alte tari, tocmai ca sa aibe liniste si sa uite de locurile astea. Ei nici nu vor forma asa zisa diaspora, ei pleaca dincolo si se integreaza acolo.

 _-AppleS-_, on 19 mai 2017 - 19:24, said:

Tesla tocmai au descoperit ca pot produce baterii cu o durata de viata de 2 ori mai mare cu o simpla modificare, asta inainte cu mult timp fata de estimarile initiale. Esti pe dinafara complet, postarea ta ar trebui ignorata instant de orice om cultivat cat de cat la curent cu prezentul. Desigur, vor fi multi care dupa ce vor citi postarea ta, asta va fi impresia lor despre masini electrice pentru toata viata, si asta pentru ca pur si simplu sunt ignoranti si deconectati pe langa faptul ca sunt excesiv de incapatanati si conservatori.
ai dreptate, dar si entusiasmul unora este peste masura si neintemeiat avnd in vedere calitatea cumparaorilor de la noi. Tehnica e buna, dar nu ai cui s-o vinzi, asta am vrut sa scot in evidenta. Poti sa dai report mesajului meu acela care te deranjeaza sau e nerealist si sa spui sa fie sters ca e si acordul meu de a fi sters.

#47
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 darkstar94, on 19 mai 2017 - 13:32, said:

Salutare! De curând am observat că Tesla are de gând să aducă Superchargere și în România.
Unde ai observat asta??

 User107, on 19 mai 2017 - 15:31, said:

Si pe mine ma tenteaza, daca gasesc ceva la 10000 EUR dupa reducerile date de stat. Este un risc cu durata de viata a acumulatorilor, dar in rest este foarte fiabila.
Deci daca e mai gratis asa, te intereseaza, corect, toti sintem in situatia asta. Dar cum nu exista asa ceva... se pare ca toti alegem sa poluam cand vine vorba de buzunarul propriu

#48
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017

 unbrutus, on 19 mai 2017 - 21:02, said:

Deci daca e mai gratis asa, te intereseaza, corect, toti sintem in situatia asta. Dar cum nu exista asa ceva... se pare ca toti alegem sa poluam cand vine vorba de buzunarul propriu
La 10000 EUR nu este gratis. Am vorbit ceva de poluare? Crezi ca masina electrica este 100% curata? Poate energia cu care o alimentezi vine de la o centrala pe carbune. Eu am vorbit de un calcul economic si de o oportunitate de a schimba tehnologiile cu ajutor de la stat.
Instinctul de supravietuire primeaza; in societatea moderna nu mai este vorba de a aduce vanat acasa pentru familie, ci de a fi cat mai eficient economic. Prin eficienta crescuta realizezi si micsorarea impactului asupra mediului. Dar trebuie sa gandesti mult mai larg decat media pentru a intelege asta.

#49
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 john1980, on 19 mai 2017 - 19:47, said:



300 000 km cu o degradare a bateriei de doar 6% pare ceva de vis, păi și cea din telefon se strică mai repede. Cred că a mers mai mult la vale sau pe drum perfect asfaltat.



Stiu ca ti se pare incredibil, dar asa este. Si mai e loc de imbunatatiri. Firma aia e reala, poti cauta un numar de telefon si sa ii suni sa te convingi, nu e nici un mister. Iar teoriile alea ca a mers la vale sau pe drum asfaltat ,,,really? ce treaba are calitatea asfaltului sau gradul de inclinare cu degradarea bateriei?
Nu vreau sa fiu rautacios dar sper ca stii la ce se refera degradarea bateriilor.

Iar aia cu bateria de telefon... nu poti compara un incarcator de 10 lei care  nu monitorizeaza in nici un fel bateria cu BMS (battery management system) profesional care monitorizeaza intregul battery pack atat la incarcare cat si la descarcare pana la nivelul celulei individuale.

 john1980, on 19 mai 2017 - 19:47, said:


Autoritatile locale si nationale nu prea fac nimic ptr a incuraja electricul de nici un fel, de ce ar face privatii atunci. Din contra s-au aruncat si ultimele locomotive electrice tramvaie si ce mai era si s-au adus diesele vechi sau noi.


Pai cum nu fac? Pentru achizitia unei masini electrice iti da 10.000Euro subventie, asta nu e nimic? Prea-slavita Germanie da doar 4000.
Prizele alea publice, putine cate sunt, s-au pus singure? Parcarile alea cu puncte de incarcare s-au facut singure?
Sigur ca s-ar putea face mai multe, dar e un inceput.
Tu ce ai facut? Ti-ai informat seful asociatiei de locatari ca ai de gand sa iti iei masina electrica si ca vrei punct de incarcare in parcarea blocului? Ar putea fi un inceput nu?

Privatii fac, calcule, tabele, socoteli si cand o masina electrica iese mai rentabila, o cumpara.

 john1980, on 19 mai 2017 - 19:47, said:



Oricum calul este cel mai sigur, poti gasi combustibil usor ptr dânsul la orice popas, funcționează ireproșabil, e independent nu are nevoie de cabluri sarme, prize, ampermetre ce trebuiesc citite. Asta e mentalitatea locuitorilor si conducatorilor nostri

Fara sa fiu ironic sau rautacios, dar exact asa gandea lumea si la inceputul secolului 20, cand au aparut masinile.  Henry Ford zicea ca daca ar fi intrebat ce masina vor oamenii, astia ar fi zis "cai mai rapizi".  ("If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses")
Cu stilul de gandire pe care l-ai mentionat mai sus, nici nu mai vorbim de realitate, ca deja ne intoarcem un secol in trecut. Nu vreau sa cred ca romanii sunt asa de inapoiati. Refuz asta. Glumesti nu?

#50
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 User107, on 19 mai 2017 - 16:40, said:

generatoare proprii are un magain gen Lidl sau Kaufland?
Generatoare diesel?

Tesla ‘Supercharger’ Station Powered By Diesel Generators [VIDEO:]

#51
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

 User107, on 19 mai 2017 - 16:40, said:

@Friskey - stii cate cuptoare electrice de 3-4kW sunt in tara? Stii ce putere instalata si ce generatoare proprii are un magain gen Lidl sau Kaufland? Ce usor este sa arunci cu vorbe...
Uita-te cati intreaba ce masina sa isi ia pentru a o folosi in oras. Pentru oras este ok una electrica, o incarci noaptea in 6-8 ore la priza obisnuita. Sunt cazuri cand oamenii au tarif mai mic noaptea.
Si zici ca te lasa aia de la Lidl sau Kaufland sa iti tii ragalia legata la generatorul lor 8 ore?

#52
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 User107, on 19 mai 2017 - 16:51, said:

In 1-2 ani vor aparea masini electrice second-hand si atunci vei putea sa iti iei Tesla.
Daca tot ai studiat piata, spune-mi acum niste preturi la masini electrice. Eu iti voi spune luni.
tesla second hand 82.000 euro acum pe autovit.

Am lucruri mai bune de facut cu 82.000 euro.

Mai bine vorbesti dupa data de luni. Un sfat: intreaba cat este autonomia REALA a masinii respective.
Mie mi-au spus ca autonomia REALA este cu 30% mai mica decat cea din reclame. True story.

#53
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014

 john1980, on 19 mai 2017 - 19:47, said:

Oricum calul este cel mai sigur, poti gasi combustibil usor ptr dânsul la orice popas, funcţionează ireproşabil, e independent nu are nevoie de cabluri sarme, prize, ampermetre ce trebuiesc citite. Asta e mentalitatea locuitorilor si conducatorilor nostri
Ironic dar calul are o eficienta mai mare decat motorul termic. Bicicleta are o eficienta mai mare. Aceste lucruri le poti testa simplu fara cunostinte si calcule complexe de fizica prin simpla atingere si ascultare a acestor mijloace de transport. Einstein spunea ca zgomotul produs de un mecanism este un indicator al pierderii de eficienta, deasemenea caldura pierduta este la fel un indicator. Un motor termic scoate un zgomot care cu greu este antifonat (se poate observa cand incerci sa vorbesti la telefon si esti pe strada, eu unul am asistat la o prezentare care s-a tinut cu geamul deschis spre o strada circulata, normal ca nu am auzit mai nimic) si se incalzeste atat de tare incat are nevoie de mecanisme suplimentare de racire, de asemenea normele normale de poluare impun alte mecanisme care ii reduc eficienta. Si ca sa punem punctul pe i, vom observa ca atunci cand pui frana toata energia cinetica se tranforma in caldura si se pierde in .. aer.
La masina electrica aceasta energie poate fi recuperata la franare prin folosirea motorului electric ca un generator, nu necesita alte mecanisme.
Toate acestea pot fi intelese usor de catre oamenii care pot privi lucrurile din mai multe perspective, cu o gandire libera, deschisa si neingradita de tot felul ganduri conservative.

Edited by _-AppleS-_, 19 May 2017 - 22:35.


#54
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 User107, on 19 mai 2017 - 16:51, said:

Tarile dezvoltate, in care se chinuie sa intre si Romania, ofera stimulente financiare pentru vanzarea de masini electrice.
Nu, stimate domn, romania nu intra in grupul tarilor dezvoltate vanzand Tesla de 100.000 euro in Ro, ci prin construirea unei SINGURE autostrazi la standarde de autostrada, fara gropi, cu benzinarii si telefoane de urgenta etc

Intai se face infrastructura si apoi se iau masini exotice. Intai se asfalteaza DN urile (drumurile nationale care la noi multe sint de pamant!!!)

Intai se asigura lucrurile de baza... daca facem un referendum si intrebam unde vrem sa se duca banii nostri, in subventia de 10.000 euro pt o masina electrica sau in constructia unei nenorocite de autostrazi in mama ei, ce crezi ca ar iesi?

 User107, on 19 mai 2017 - 16:58, said:

Eu am spus ca poti gasi masina de oras la 10000 EUR plus chiria bateriei si devine rentabila la banii astia. Luni voi veni cu date concrete. Pana atunci, nu are sens sa continui o discutie sterila.
Ai spus o aberatie

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate