Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

GPL-ul omoara motorul?

- - - - -
  • Please log in to reply
208 replies to this topic

#1
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005
Am o Skoda Fabia cu motor de 1,2 si vreau sa ii pun GPL.

Am inteles ca GPL-ul scade durata de viata a motorului.
Are cineva experienta cu asa ceva? Cat de mult o scade? Tine macar inca 100.000 de kilometri din momentul in care ii pui GPL? (presupunand ca motorul este in stare buna in momentul in care pui instalatia GPL, evident.)

#2
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Poate tine chiar mai mult daca ii schimbi si consumabilele , la timp .

#3
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005

 Baxon, on 15 mai 2017 - 22:46, said:

Poate tine chiar mai mult daca ii schimbi si consumabilele , la timp .

atunci e parfum!

merci.

#4
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008
Pune linistit ca nu se intampla absolut nimic. Si doar n-ai sa tii masina o viata!
Mai degraba iti pica altele si apare rugina decat sa-ti crape motorul din cauza GPL-ului.

Acum sunt si ele (instalatiile de GPL) mult evoluate. Atentie insa la marca si la cine ti-o monteaza si regleaza (sa fie autorizat RAR, ca treubie sa faci si omologarea in cartea masinii).
Sa ai grija sa schimbi anual consumabilele (sau la 15.000km daca aceasta conditie o atingi prima).

Sa o mai treci din cand in cand un pic si pe benzina, mai ales la drumuri lungi.

#5
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016

 Pollux, on 15 mai 2017 - 22:44, said:

Tine macar inca 100.000 de kilometri din momentul in care ii pui GPL?
Tine, n-are treaba, dar sa si merite. Ca sa renteze, trebuie sa faci multi km/an gen taxi. Viata motorului nu e afectata, dar performantele scad.

#6
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008
Depinde de instalatie si cat de bine e facuta si reglata. Dar nesemnificativ!

#7
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005

 Claudiu998, on 15 mai 2017 - 22:59, said:

Tine, n-are treaba, dar sa si merite. Ca sa renteze, trebuie sa faci multi km/an gen taxi. Viata motorului nu e afectata, dar performantele scad.

am citit ca performantele scad cu 20%. nu ar fi o catastrofa, tinand cont ca o folosesc in oras.
pe net scrie ca se amortizeaza cam in 10.000 km.

10.000 km= cam 700 litri de benzina la masina mea
presupunand ca ar consuma tot 700 litri pe GPL, ca sa simplific calculul, ar insemna ca economisesc vreo 1500 de lei.
instalatia costa vreo 2500 de lei. deci probabil ca o sa o amortizez in 20.000 de km. probabil 1 an. daca dupa ce trece anul asta o mai tin vreo 3 ani, inseamna ca am economisit vreo 3 lei...

gandindu-ma mai bine, nu stiu daca este neaparat mare afacere... Posted Image era afacere daca o puneam acum 5 ani.

Edited by Pollux, 15 May 2017 - 23:15.


#8
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
Trebuie sa faci destui km anual ca sa renteze. La un motor asa de mic nu merita. Are si portbagaj mic, locu va fi sacrificat, mai ai loc de doua sacose.\
Merita sa cumperi masina gata cu gpl omologat pe ea. Asa da.
Vrei economie, iei diesel. Intre un diesel de 1.4 si un 1.4 pe gpl as alege oricand diesel, dar cresc usor cheltuielile.

#9
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008
Depinde de masina. Rezervorul poate fi toroidal (in locul rotii de rezerva) sau cilindric.
Iti recomand toroidal (iar roata de rezerva o poti pune in picioare, pe o laterala, sau in spate scaunului tau.

Eu pot sa spun ca, cu rezoervor toroidal si roata de rezerva (de dimensiuni reduse ce-I drept) in portbagaj, in picioare, le o laterala, la un portbagaj de 337 litri, am fost 5 personae in concediu in Grecia, pentru o saptamana, si am luat cu noi si mancare si barca gonflabila. Si tot am avut loc (fara cosgiuc deasupra). Deci se poate!

Eu nu am sesizat scaderi de performanta la motor.
Acei 20%, (intre 10-20%) este la consumul de carburant, care se zice ca ar creste in urma folosirii de GPL (adica daca pana acum aveai un consum de 7 litri de benzina la 100 km, acum o sa consumi 8 litri de GPL; insa diferenta de pret (economia)...
Plus ca iti mai ofera, pe langa benzina, o autonomie suplimentara.

Amoritizarea (exista pe net o gramada de calculatoare) se face in functie de consumul masinii si de pretul carburantilor.
La o medie de 10.000-15.000 km annual, cam intr-un an, jun an si 2-3 luni iesi pe plus.
Insa, din experienta iti zic: vei circula mult mai mult!

Fa-o si nu ai sa regreti!

#10
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
Daca ii pui GPL acum, iti scoti masina in 100,000 de kilometri. Iti salveaza vreo 3500-4,000 de euro pe perioada asta.

Edited by miromulus, 15 May 2017 - 23:41.


#11
masni

masni

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 25.10.2010
masinile cu gpl din fabricatie au modificari structurale in interiorul motorului.vei rula cu un combustibil ce are cifra octanica undeva la 110.montarea de gpl pe o masina altfel construita pentru benzina,arderea supapelor e chestie de timp.parerea mea nu merita.taman cand ai nevoie de masina la o depasire la un sprinten,tu esti calare pe caruta.

#12
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,789
  • Înscris: 20.10.2015

 masni, on 16 mai 2017 - 03:58, said:

,arderea supapelor e chestie de timp.


Adica arderea supapelor se face in timp?

propanul are putere calorica inferioara, d-aia si performantele scad. In rest n-are legatura cu nimic.


 Pollux, on 15 mai 2017 - 22:44, said:

Am o Skoda Fabia cu motor de 1,2 si vreau sa ii pun GPL.

Am inteles ca GPL-ul scade durata de viata a motorului.
Are cineva experienta cu asa ceva? Cat de mult o scade? Tine macar inca 100.000 de kilometri din momentul in care ii pui GPL? (presupunand ca motorul este in stare buna in momentul in care pui instalatia GPL, evident.)

Eu n-as face-o, dar asta nu pentru ca ar distruge motorul
Consumul va creste (mai mult de 1L/100km) pentru ca greutatea creste, micsoreaza spatiul de stocare Unde pui rezervorul), creste probabilitatea de incendiu, la accident se poate lasa cu nasoale, or mai fi.
masina imi place s-o conduc asa cum e ea.
Cred c-as vinde-o si mi-as cumpara una mai mica

#13
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Subiectul s-a tot discutat! Două lucruri sunt diferite față de benzina. Arderea se face la o temperatura mai mare ( chiar dacă puterea calorică este mai mică) și se produce condens în motor. Pentru prima este uleiul bun schimbat la timp, pentru a doua se pornește pe benzină și se merge până când atinge temperatura optimă.
Arderea scaunelor supapelor se produce pentru că se montează gpl pe mașini vechi, neîngrijite, cu multe depuneri de zgură. Zgura nu se poate îndepărta decât mecanic și acționează ca un magnet de căldură. În punctul acela crește foarte mult temperatura. Și la benzina se produce fenomenul însă la o intensitate mai mica, benzina însăși acționează ca lubrifiant și din această cauză efectul este redus. Înainte fabricanții de instalații recomandau conversia pe gpl la o vârstă mai fragedă a mașinii.
Per ansamblu cu toate minusurile gpl renteaza și cârcotașii 100% nu au gpl montat pe mașină.

#14
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010

 masni, on 16 mai 2017 - 03:58, said:

taman cand ai nevoie de masina la o depasire la un sprinten,tu esti calare pe caruta.
Ai mers cu vreo masina cu gpl, in afara de Dacia 1300 ??
La instalatie secventiala (alea "cu plaman" nu se mai gasesc de multa vreme), diferenta de putere este nesemnificativa. Numai la o instalatie nereglata se simte o oarecare scadere.
Pollux, calculul tau e gresit. Daca intr-un an scoti investitia in instalatie, din diferenta de pret, ceilalti 3 ani sau cat mai tii tu masina vei merge la jumatate de pret (al carburantului).
O instalatie gpl face rau doar daca e pusa prost si nu renteaza prea mult la o masina foarte veche.

#15
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,789
  • Înscris: 20.10.2015

 TLGTLC, on 16 mai 2017 - 06:17, said:

Arderea se face la o temperatura mai mare ( chiar dacă puterea calorică este mai mică)

Eu nu stiu cum vine asta.
Imi scrii si mie de unde ai luat-o?

#16
usrnm

usrnm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 29.06.2015
daaa, nu faci economie, creste consumul, strici motoru. de unde le scoateti ma nene.. am avut o skoda cu 1.2 cu GPL, mergea cu vreo 30 de bani pe km. Instalatie pusa la vreo 80000 km, acum bate spre 300.000 km si n-are nici pe dracu.

#17
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005

 TLGTLC, on 16 mai 2017 - 06:17, said:

Subiectul s-a tot discutat! Două lucruri sunt diferite față de benzina. Arderea se face la o temperatura mai mare ( chiar dacă puterea calorică este mai mică) și se produce condens în motor. Pentru prima este uleiul bun schimbat la timp, pentru a doua se pornește pe benzină și se merge până când atinge temperatura optimă.
Arderea scaunelor supapelor se produce pentru că se montează gpl pe mașini vechi, neîngrijite, cu multe depuneri de zgură. Zgura nu se poate îndepărta decât mecanic și acționează ca un magnet de căldură. În punctul acela crește foarte mult temperatura. Și la benzina se produce fenomenul însă la o intensitate mai mica, benzina însăși acționează ca lubrifiant și din această cauză efectul este redus. Înainte fabricanții de instalații recomandau conversia pe gpl la o vârstă mai fragedă a mașinii.
Per ansamblu cu toate minusurile gpl renteaza și cârcotașii 100% nu au gpl montat pe mașină.

multumesc de postare. este destul de tehnica, nu am inteles tot.
ideea este asa: masina mea are 10 ani si 160.000 de kilometri la bord. din cate imi amintesc eu nu am umblat niciodata la motor. am schimbat numai o bobina de inductie odata si bujiile.
deci, ma expun la riscuri vis-a-vis de supape? ma costa mult sa le schimb prevenitv acum, inainte sa o trec pe GPL?

#18
usrnm

usrnm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 29.06.2015
iti faci o gramada de probleme, prietene. Pune linistit instalatia, daca vrei iti si recomand unde am pus la 3 masini. Nu te zgarci sa pui orice rapciuga si gaseste pe cineva sa stie cum s-o optimizeze si s-o regleze. Apoi, apa, paie si bataie.

Edited by usrnm, 16 May 2017 - 07:02.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate