Cumparare bicicleta electrica
Last Updated: May 25 2017 09:28, Started by
Zark
, May 14 2017 08:59
·
0
#19
Posted 15 May 2017 - 22:02
addysoftware, on 15 mai 2017 - 12:39, said:
Drept sa spun, am avut Pb exact ca cele de mai sus si m-au tinut doua sezoane adica vreo 200 cicli. După ce și-au dat duhul bateriile „originale”, am cumpărat de la Caranda bateriile cu plumb din linkul de mai sus. Am peste 500 cicluri acum (majoritatea cu 50% descărcare, cam 30 cicluri 100% descărcare ) și încă țin perfect. Viteza mea obișnuită, ce-i drept, e pe la 18-20 km/h, rar 25 km/h. Cu fii-miu pe ea și scăunel merg numai cu 10-15 km/h dar se mai adaugă aproape 20 kg. Eu am 95-100 kg, bicicleta 40-45 kg (cu tot cu bateria grea de plumb și antifurturi). Din punctul meu de vedere, bateriile cu plumb sunt superbe - dar stau la curte, nu gust excursii cu liftul! La 500 lei, cât costă înlocuirea lor, mi se pare pomană. Mai ai și avantaje când bateria e grea: stabilitatea e mai mare pe vânt, centrul de greutate al bicicletei e mai jos. |
#20
Posted 15 May 2017 - 23:28
addysoftware, on 15 mai 2017 - 12:39, said:
Mulțumesc mult de informații, sunt foarte folositoare. Ce încărcător îmi recomanzi să folosesc dacă îmi fac un pack de baterii în configurația asta? E pe site? Cumva ăsta? https://www.ev-power...20A-sample.html Există și mai ietine?
|
#21
Posted 19 May 2017 - 14:09
Salut comunitatea.
In urma cu 2 luni mi-am luat o Victoria Casario : http://www.ebike-bas...a-casario-1841/ Adusa din Olanda, cu aprox. 70 cicluri inc/desc, 2000 lei. O afacere buna as zice. Drumul la serviciu, dus-intors, cam 8km, mai fac si o piata, total in jur de 11-12 km. Drumul de intoarcere de la serviciu implica si urcarea unui deal, ~ 250m cu o panta ~ 30 grade ceea ce reduce simtitor autonomia bateriei. Am calculat, daca n-ar fi acest deal, in mod sigur m-ar tine o saptamina. Cu bicla clasica, destul de greu la urcare...acum e altceva. Ceea ce-mi place enorm este ca pedalatul la deal nu-mi solicita nici un efort suplimentar fata de terenul plan. Are 5 niveluri de 'assist' incepind cu 'aproape deloc' pina la 'foarte mult', motorul preluind undeva pe la 85% din efortul total. Totodata are si o constanta de 5km/h pentru a insoti 'la pas' o persoana pedestra. Tinind seama ca usurel ma apropii de 60 de ani, bicla electrica este un ajutor binevenit oricui care mai vrea sa faca ceva miscare chiar daca nu ca la 20 de ani . Singurul neajuns ar fi costurile legate de baterie. Cea mai slaba (9Ah) costa pe la 575 EU iar cea mai potenta (13,4Ah) undeva pe la 700 EU dar facind niste socoteli simple, merita banii chiar daca investitia initiala este cam maricica. A mea a venit echipata cu cea mai slaba baterie, un Ansmann de 9Ah insa optional se pot gasi baterii de 13,4Ah, autonomia prelungindu-se corespunzator, cam 10 zile in cazul meu. Managementul bateriei este foarte bine conceput, nu te lasa sa storci si ultima picatura de curent din ea, are un buton de verificare a nivelului. Cind ramin 25% ledul aferent este rosu deci stii ca urmeaza incarcarea. O incarcare completa dureaza aprox. 4 ore. Si acum sa trecem la matematica : Luind ca referinta nr. de cicluri (min. 500) x 10 zile = 5000 zile / 365 = ~ 13,7 ani utilizare (asta cuprinzind si sarbatorile). Rotunjit, pretul baterie este cam 700 EU / 13.7 ani = ~ 51 EU/an. Deja mi-e greu sa calculez nr. de zile lucratoare, pt. facilitare admitem un 300 zile deci ajungem la un cost de 0,17 EU/zi, solutia chiar este fezabila. Asa ca @Zark, nu mai zabovi, investitia merita fiecare banut Edited by costidraghia, 19 May 2017 - 14:38. |
#22
Posted 19 May 2017 - 14:36
De la 2000 euro la 450 euro e o diferența cam mare.
Miroase a furaciune... |
#23
Posted 19 May 2017 - 15:53
@QuickSpeed - As fi zis la fel ca tine doar ca importatorul e firma, a adus mai multe, poti sa-ti iei pe alese. Mi s-a spus ca le iau engros, la gramada. Asta mi s-a spus, asta postez. Cert este faptul ca mi s-a oferit garantie.
Edited by costidraghia, 19 May 2017 - 15:55. |
#24
Posted 19 May 2017 - 16:22
Asta-i bine pentrucă te face cumpărător de buna credință.
|
#25
Posted 23 May 2017 - 21:17
Spring76new, on 15 mai 2017 - 22:02, said:
Cred că știu de ce te-au ținut doar 200 cicluri. .... Pt incarcator nu-ti pot recomanda ceva de pe piata, deoarece nu folosesc. Chargerul din imagine are putere mult prea mare, chiar si pentru litiu, care accepta curenti mari si se poate incarca repede. Ideal pt baterii ar fi C/2, adica sa incarci cu jumatate din capacitatea lor (sau mai putin). Nu se supara nici daca le bagi 1C, dar cred ca e cam repede. Eu fiind electronist mi-am facut singur sursa pt incarcare si BMS pt baterii - uite aici https://forum.softpe...0#entry21178305 cum arata un BMS pt 48V - costurile sunt modice cand iti faci totul singur... As putea sa-ti fac o sursa in putinul timp (3 sapt) pe care-l mai am inainte de a pleca la Hd, sau daca nu, pe toamna (in privat daca vrei sa vb de asta). costidraghia, on 19 mai 2017 - 14:09, said:
......Singurul neajuns ar fi costurile legate de baterie. Cea mai slaba (9Ah) costa pe la 575 EU........ A mea a venit echipata cu cea mai slaba baterie, un Ansmann de 9Ah insa optional se pot gasi baterii de 13,4Ah, autonomia prelungindu-se corespunzator, cam 10 zile in cazul meu. ..........Luind ca referinta nr. de cicluri (min. 500) Mai multe informatii despre BMS si regimurile de exploatare pt LiFePO4 aici https://forum.softpe...8#entry19081888 schema BMS aici https://forum.softpe...8#entry19084480 Cititi si in continuare cateva posturin zona aceea e o sinteza a unor informatii foarte utile. Edited by addysoftware, 23 May 2017 - 21:04. |
#26
Posted 25 May 2017 - 09:28
@addysoftware - Bateria livreaza 36V dar se incarca cu 42V/2A. Banuiesc ca tensiunea mai mare de incarcare face imposibila debitarea inversa a tensiunii dinspre accu. -> retea, dupa incarcarea completa.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users