Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne
 Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 

Cumparare bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
Spring76new

Spring76new

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 761
  • Înscris: 17.04.2016

View Postaddysoftware, on 15 mai 2017 - 12:39, said:

Drept sa spun, am avut Pb exact ca cele de mai sus si m-au tinut doua sezoane adica vreo 200 cicli.
Cred că știu de ce te-au ținut doar 200 cicluri. Și pe mine m-au ținut sub 100 cicluri cu bicicleta „nouă”. Bandiții de la First Bike (care între timp au dat faliment, s-ar părea) mi-au vândut bicicleta electrică în 2014 cu baterii din 2009, care cu siguranță au stat pe stoc prin depozite neîncălzite, iarna, pe la minus 10 grade Celsius. Când am desfăcut prima dată cutia bateriilor, mi-a picat fața. De asemenea, era singura bicicletă pe stoc acolo de unde am luat-o și nu era cu niciun sigiliu pe roți, pedale &shit și avea și niște mici zgârieturi, sunt aproape sigur că niște angajați probabil se jucau mereu cu ea.
După ce și-au dat duhul bateriile „originale”, am cumpărat de la Caranda bateriile cu plumb din linkul de mai sus. Am peste 500 cicluri acum (majoritatea cu 50% descărcare, cam 30 cicluri 100% descărcare ) și încă țin perfect. Viteza mea obișnuită, ce-i drept, e pe la 18-20 km/h, rar 25 km/h. Cu fii-miu pe ea și scăunel merg numai cu 10-15 km/h dar se mai adaugă aproape 20 kg. Eu am 95-100 kg, bicicleta 40-45 kg (cu tot cu bateria grea de plumb și antifurturi). Din punctul meu de vedere, bateriile cu plumb sunt superbe - dar stau la curte, nu gust excursii cu liftul! La 500 lei, cât costă înlocuirea lor, mi se pare pomană. Mai ai și avantaje când bateria e grea: stabilitatea e mai mare pe vânt, centrul de greutate al bicicletei e mai jos. :)

#20
Spring76new

Spring76new

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 761
  • Înscris: 17.04.2016

View Postaddysoftware, on 15 mai 2017 - 12:39, said:

[...]
LiFePO4 e cca 1,2$ / Ah la 3,2V deci pentru 12Ah la 36V
Mulțumesc mult de informații, sunt foarte folositoare. Ce încărcător îmi recomanzi să folosesc dacă îmi fac un pack de baterii în configurația asta? E pe site? Cumva ăsta? https://www.ev-power...20A-sample.html Există și mai ietine?

#21
costidraghia

costidraghia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 619
  • Înscris: 12.01.2009
Salut comunitatea.
In urma cu 2 luni mi-am luat o Victoria Casario : http://www.ebike-bas...a-casario-1841/
Adusa din Olanda, cu aprox. 70 cicluri inc/desc, 2000 lei. O afacere buna as zice.  Drumul la serviciu, dus-intors, cam 8km, mai fac si o piata, total in jur de 11-12 km.
Drumul de intoarcere de la serviciu implica si urcarea unui deal, ~ 250m cu o panta ~ 30 grade ceea ce reduce simtitor autonomia bateriei.
Am calculat, daca n-ar fi acest deal, in mod sigur m-ar tine o saptamina.

Cu bicla clasica, destul de greu la urcare...acum e altceva. Ceea ce-mi place enorm este ca pedalatul la deal nu-mi solicita nici un efort suplimentar fata de terenul plan. Are 5 niveluri de 'assist' incepind cu 'aproape deloc' pina la 'foarte mult', motorul preluind undeva pe la 85% din efortul total.

Totodata are si o constanta de 5km/h pentru a insoti 'la pas' o persoana pedestra. Tinind seama ca usurel ma apropii de 60 de ani, bicla electrica este un ajutor binevenit oricui care mai vrea sa faca ceva miscare chiar daca nu ca la 20 de ani Posted Image.
Singurul neajuns ar fi costurile legate de baterie. Cea mai slaba (9Ah) costa pe la 575 EU iar cea mai potenta (13,4Ah) undeva pe la 700 EU dar facind niste socoteli simple, merita banii chiar daca investitia initiala este cam maricica.

A mea a venit echipata cu cea mai slaba baterie, un Ansmann de 9Ah insa optional se pot gasi baterii de 13,4Ah, autonomia prelungindu-se corespunzator, cam 10 zile in cazul meu. Managementul bateriei este foarte bine conceput, nu te lasa sa storci si ultima picatura de curent din ea, are un buton de verificare a nivelului. Cind ramin 25% ledul aferent este rosu deci stii ca urmeaza incarcarea. O incarcare completa dureaza aprox. 4 ore.

Si acum sa trecem la matematica :
Luind ca referinta nr. de cicluri (min. 500) x 10 zile = 5000 zile / 365 = ~ 13,7 ani utilizare (asta cuprinzind si sarbatorile). Rotunjit, pretul baterie este cam 700 EU / 13.7 ani = ~ 51 EU/an.  Deja mi-e greu sa calculez nr. de zile lucratoare, pt. facilitare admitem un 300 zile deci ajungem la un cost de 0,17 EU/zi, solutia chiar este fezabila.

Asa ca @Zark, nu mai zabovi, investitia merita fiecare banut Posted Image

Edited by costidraghia, 19 May 2017 - 14:38.


#22
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
De la 2000 euro la 450 euro e o diferența cam mare.
Miroase a furaciune...


#23
costidraghia

costidraghia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 619
  • Înscris: 12.01.2009
@QuickSpeed - As fi zis la fel ca tine doar ca importatorul e firma, a adus mai multe, poti sa-ti iei pe alese. Mi s-a spus ca le iau engros, la gramada. Asta mi s-a spus, asta postez. Cert este faptul ca mi s-a oferit garantie.

Edited by costidraghia, 19 May 2017 - 15:55.


#24
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Asta-i bine pentrucă te face cumpărător de buna credință.

#25
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View PostSpring76new, on 15 mai 2017 - 22:02, said:

Cred că știu de ce te-au ținut doar 200 cicluri. ....
Nu zic nu... E adevarat ca au un pret imbatabil, dar eu m-am indragostit de litiul meu din momentul cand le-am pus si am vazut ce repede merge bicla si ce mult tin... nu mai zic de greutate, s-a usurat cu aprox 7 kile.
Pt incarcator nu-ti pot recomanda ceva de pe piata, deoarece nu folosesc. Chargerul din imagine are putere mult prea mare, chiar si pentru litiu, care accepta curenti mari si se poate incarca repede. Ideal pt baterii ar fi C/2, adica sa incarci cu jumatate din capacitatea lor (sau mai putin). Nu se supara nici daca le bagi 1C, dar cred ca e cam repede.

Eu fiind electronist mi-am facut singur sursa pt incarcare si BMS pt baterii - uite aici https://forum.softpe...0#entry21178305 cum arata un BMS pt 48V - costurile sunt modice cand iti faci totul singur... As putea sa-ti fac o sursa in putinul timp (3 sapt) pe care-l mai am inainte de a pleca la Hd, sau daca nu, pe toamna (in privat daca vrei sa vb de asta).

View Postcostidraghia, on 19 mai 2017 - 14:09, said:

......Singurul neajuns ar fi costurile legate de baterie. Cea mai slaba (9Ah) costa pe la 575 EU........
A mea a venit echipata cu cea mai slaba baterie, un Ansmann de 9Ah insa optional se pot gasi baterii de 13,4Ah, autonomia prelungindu-se corespunzator, cam 10 zile in cazul meu. ..........Luind ca referinta nr. de cicluri (min. 500)
Felicitari pt achizitie. Bateria ta este litiu-ion, si intr-adevar e cam scumpa, din pacate nu ne-ai dat si tensiunea ca sa ne facem o idee mai precisa despre pretul stocarii. Pe mine m-a costat bateria (litiu-fier-fosfat) cam 450 euro/kWh (oricum, sub jumatate ca investitie, nemaiconsiderand si numarul de cicli). A ta are insa si BMS, si se adauga la pret. Eu, dupa cum am zis deja, mi l-am facut singur..

Mai multe informatii despre BMS si regimurile de exploatare pt LiFePO4 aici https://forum.softpe...8#entry19081888
schema BMS aici https://forum.softpe...8#entry19084480
Cititi si in continuare cateva posturin zona aceea e o sinteza a unor informatii foarte utile.

Edited by addysoftware, 23 May 2017 - 21:04.


#26
costidraghia

costidraghia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 619
  • Înscris: 12.01.2009
@addysoftware - Bateria livreaza 36V dar se incarca cu 42V/2A. Banuiesc ca tensiunea mai mare de incarcare face imposibila debitarea inversa a tensiunii  dinspre accu. -> retea, dupa incarcarea completa.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate