Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Toyota Yaris Hybrid 2017 1,5 VVT-I LUNA

- - - - -
  • Please log in to reply
1870 replies to this topic

#379
m6d

m6d

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,135
  • Înscris: 12.10.2007

View Postmihaii5, on 21 august 2017 - 22:15, said:

Mergi cu modul ECO activ?
cea mai mare parte din timp da...însă așa Cum am scris, mă mai dau la pedala uneori și atunci dezactivez eco-ul.

View Postbobalex18, on 21 august 2017 - 22:32, said:

Hai ca nu mai sunt rău.
In ritmul asta, totusi nu faci cei 30-40.000 de km anual cu yaris. Sau activitatea are fluctuatii mari?
   Salve.  Pai cei 40000 îi fac per total , adică ml ul și yaris ul.  E drept ca acum cu ultimul născut am umblat foarte puțin. ..dar recuperez la anul.
  Eu am făcut socoteala ca o sa fac vreo 10-12000 km anual cu Toyota, exact cei mai " costisitori" km cu mlul. Putini km dar decât sa frec șifonierul prin oraș e mai ok așa.  De aici și căutarea unei mașini cu garanție cât mai mare- 6ani e ok.

#380
collina1976

collina1976

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,522
  • Înscris: 03.10.2013
:)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/REArL-8T7X8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#381
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008

View PostwolfydRg, on 25 august 2017 - 15:08, said:

Felicitari inca o data.
Sa ne spui cum e cu depasirile din scurt si gen tir-uri in afara localitatilor. Ca in oras e perfecta :)

Nu vreau sa o dau in off topic, insa, din cate stiu eu si (poate) si altii, depasirile nu se fac din scurt. Fie ca ai Logan de 1.0, fie ca ai Ferrari.

#382
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
pentru unii care deja servesc coliva motoarelor cu combustibili fosili

http://europe.autone...-found-vw-fraud

"Any academic who says 100 percent of cars will be electric in the future has been reading too many comic books," said Horiba

Edited by bobalex18, 06 September 2017 - 11:38.


#383
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Intamplator (sau nu) principalli producatori japonezii au declarat in mai multe ocazii faptul ca ei nu investesc momentan in automobile electrice pentru ca nu vad un viitor in aceasta directie.

#384
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,016
  • Înscris: 20.06.2005

View PostLauCalin, on 01 septembrie 2017 - 18:15, said:

Nu vreau sa o dau in off topic, insa, din cate stiu eu si (poate) si altii, depasirile nu se fac din scurt. Fie ca ai Logan de 1.0, fie ca ai Ferrari.
Daca am cum bineinteles ca nu le fac din scurt.
Dar pe drumurile unde merg eu sunt nevoit sa le fac din scurt. Bag a 3-a si depasire, mai mult de 5 secunde nu imi ia. Altfel nu se poate. Prefer asa decat sa stau sandwich in coloana. Sunt mai in siguranta cand nu sunt in coloana.

PS: scuze de poluare topic.

Edited by wolfydRg, 06 September 2017 - 13:14.


#385
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
pentru alimentarea electrică a mașinilor trebuiesc depășite anumite paradigme.
Nu știu câți dintre voi, când intrați în peco nu așteptați după alte mașini...cât durează alimentarea cu benzină/motorină? știți ce s-ar întâmpla dacă acest timp s-ar dubla, respectiv de la 5 la 10 minute? ar fi exact ca la stația pipera când s-au schimbat tunicheții de la metrou:

Attached File  61898845.jpg   106.77K   49 downloads

Care este autonomia medie a unei mașini cu combustie? 600-800 de km? Care este autonomia medie a unei mașini electrice? oricum mai mică.
În cât timp se încarcă o baterie? știu că au fost făcuți pași în acest sens și se ating chiar 45 de minute pentru energie suficientă pentru alți 400-500 de km, dar cu toate astea, sub autonomia medie a combustiei și cu un timp de 10 ori mai mare? vă dați seama ce înseamnă acest factor de multiplicare? varianta cu încărcatul acasă sau la serviciu nu este atât de simplu. Cu excepția statelor nordice care au o oarecare infrastructură în acest sens, restul europei garantez că este inadaptată iar o astfel de revoluție nu se face așa ușor și cu costuri mici. Ce faci dacă te grăbești să ajungi undeva?

Care este rata de cazuri în care mașina rămâne fără combustibil? destul de mică dar se întâmplă. cât de greu/ușor se rezolvă aceste cazuri? relativ ușor, o sticlă de cola de 2 l de benzină și motorină ne ajunge până la peco. ce facem cu o mașină electrică în aceste cazuri? nu este o situație fără ieșire, dar rezolvarea este mai dificilă și mai costisitoare - mult mai costisitoare.


Ca fapt divers, cercetarea în domeniul bateriei se orientează strict spre creșterea capacității și încărcare mai rapidă. Știți că în cercetare, o îmbunătățire cu 10% înseamnă ceva enorm.....aici e nevoie de procente de 90%......
Toată acestă cercetare scapă un lucru: siguranța/securitatea. Vă forțez memoria și vă amintesc ce probleme au fost cu acea generație de telefoane de la samsung la care bateriile se aprindeau/explodau. Vorbim de o baterie de telefon care se încărca absolut normal. Vă dați seama ce ar face o baterie pentru mașină care este forțată se se încarce cât mai repede??????

Vă puteți imagina ce consum au astfel de stații de încărcare, mai ales cele cu încărcare rapidă? credeți că se pot amenaja acasă? la mine la bloc sunt aproximativ 250 locuri de parcare. toți plecăm dimineața și ne întoarcem seara. Ar fi minim 150 de mașini la încărcat simultan seara. Cred că trebuie să ne facem un mic reactor nuclear lângă bloc....

Resursele petroliere sunt limitate, deși eu am niște dubii că situația este chiar așa cum se prezintă. credeți că resursele necesare bateriilor sunt mai multe? povești cu energia solară și eoliană nu vreau să mai aud. dacă e chiar atât de bună, să văd afaceri clădite pe aceste tipuri de energie care nu se bazează pe certificatele verzi.....


Vorbim de hibrizi...
oare de ce nu a fost tehnologia aplicată la o scară mai mare? totuși, chiar și Toyota, mama hibrizilor o aplică destul de restrâns. Să vă spun eu?! Tehnologia nu este atât de eficientă. toyota face mult marketing pe baza tehnologiei dar o aplică la motoare cu tehnologie veche și performanțe slabe care oricum înregistrează un consum mai mic. După capul unora în cazul hibrizilor vorbim de randamente supraunitare Posted Image)))

Dacă vrem să fim verzi: metrou și mașini pe gpl. Viitorul electric al mașinilor o să fie posibil doar când se vor face mici reactoare nucleare sigure care vor permite deplasarea timp de 5-10 ani (100.000-200.000 de km). Ce se întâmplă în zilele astea nu reprezintă decât o manipulare și deturnare a atenției publice. De ce, nu știu. Dar să fim serioși că poluarea nu provine de la mașini și ea nu acționează local.....

#386
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Ce inseamna restrans la tine? Toyota ofera acum hibrizi la 75-80% din modelele din gama vanduta. Ai Prius, Prius Plus, Prius C, Yaris hibrid, Auris Hybrid, CH-R hybrid, Rav4 hybrid, Highlander Hybrid, CT200h hybrid, IS300 hybrid, GS450 hybrid, LS600 hybrid, RC300 hybrid, LC600 hybrid, RX450 hybrid, NX300 hybrid, ES hybrid, Camry hybrid, Avalon Hybrid. Doar suv-urile mari si truck-urile nu au echivalent hybrid inca si Avensis-ul, al carui viitor este oricum incert (de ce nu or aduce Camry-ul nu stiu).

Edited by closchkutza, 06 September 2017 - 20:09.


#387
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Omul este setat pe afumatori si atata poate. Tu nu stiai ca motoarele vechi consuma mai putin decat cele noi? Asta este din putul gandirii unora.

#388
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007

View Postedi10000, on 07 septembrie 2017 - 15:31, said:

Omul este setat pe afumatori si atata poate. Tu nu stiai ca motoarele vechi consuma mai putin decat cele noi? Asta este din putul gandirii unora.
un motor de 1.8l care scoate 90 de cai și care nu are turbo (tehnologie veche) va consuma mai puțin decât un motor de 1l turbo care dezvoltă 90 de cai. dacă vrei să înțelegi perfect, dacă nu iar bine. mă văd nevoit să-ți aduc aminte că mașina ta este făcută la Bursa (turcia) și are performanțe de Sandero (făcut la tanger).

și o completare pentru tine (extras dintr-o discuție de pe topicul meu):

Toyota Auris: 1.8 l și 136 de cai (99 de la motorul termic și 88 de la motorul electric. lucrând împreună furnizează 136). 10,9 s pentru 0-100km/h cel mai bun timp declarat (ambele motoare să ruleze la capacitate maximă). Se pot obține timpi mult mai slabi în funcție de starea bateriei.
Dacia Sandero. 0,9l tce și 90 de cai: 11,0 s pentru 0-100km/h
Deci un motor dublu ca și capacitate oferă aceleași performanțe dinamice.
Dacia sandero 1.5l dci are 90 de cai și 12 sec pentru 0-100 km/h


Toyota Auris are un consum mediu pe spritmonitor.de de 5,49 (pentru varianta hibrid)
Dacia sandero 0.9l tce are 6,44
Dacia sandero  1.5 dci are 5.17
Unde este eficiența hibridului? la performanțe sau la consum?

Mențiune: șoferii de Toyota conduc „zen” - cei de Dacia sunt sigur că nu :))))

#389
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Logica ta este de fier:)
Sandero clasa mica vs auris compacta
962kg Sandero
1400kg auris
90 cp la 962 kg
136cp la 1400 kg
Nu ar trebui sa fie similare performantele?

Apoi la o masina mai grea, mai multi cp, mai multe dotari, mai sigura, mai stabila etc etc etc ai consum mai mic si performante mai bune. Deci e bun hibridul!
Cred ca asta era concluzia ta nu?

Apoi prostia ca 1.8 aspirat 90 vechi consuma mai putin ca 1.0t asta sa o creada doar cei de pe alta planeta. E clar ca va consuma mai putin la mers normal motorul mai mic. La cat de avansat este ecu-ul acuma la masina numai ala are un aport important la consum.

Hibridul mi se pare genial exact pt mersul in coloana cand opresti de 20 de ori la semafor si mergi cate un metru. Dupa sa mearga si pe benzina ca e puțin, vezi la deenman consum ca el ocoleste aglomeratia, la utopium etc.

In trafic la viteze medii de 11-17 km/h cat ai vrea sa ai consumul? Mie 4.x mi se pare genial cand la 1.8t am 17 la vit medie de 11 si 12-13 la vit medie de 17km/h. La 2.0 aspirat adauga 1l in plus si la nici una nu am start stop.

La utopium ma astept ca sa aiba sub 3 in oras daca ar avea yaris ori auris:)

Am așteptări mai mari de la tine!

Edited by t-balt, 07 September 2017 - 17:37.


#390
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
1.Aspirat nu inseamna tehnologie veche [...] Vezi ca motoarele alea turbo sunt urmatoarele pe lista de extinctie (dupa afumatori), pt ca majoritatea au injectie directa si polueaza mult mai mult decat se declara. Motoarele de 1-1.2 consuma si 9-10% in trafic aglomerat gen Bucuresti, despre ce vorbim aici?
2. Tu faci diferenta intre un motor detunat in ciclul Atkinson si motorul aspirat normal? Iti repet, motorul de 1.8 "poate" 148 CP, el este imblanzit pentru optimizarea consumului.
3. Nu dau 2 bani pe zepfers, este un site nerecunoscut de nimeni competent in industria auto.
4. Fabrica unde este produsa masina mea este cea mai noua si moderna dun tot grupul Toyota, afumatoarea ta este produsa in Germania cu muncitori turci si piese facute in Romania si China. Sunt atat de fiabile incat in ultimii ani s-au facut de kkt si i-au depasit si francezii la fiabilitate. Si asta o spune un prieten german, nu eu...

Edited by Dany_Darke, 07 September 2017 - 19:49.
mai cumpatat in exprimare te rog


#391
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017

View Postedi10000, on 07 septembrie 2017 - 17:34, said:

3. Nu dau 2 bani pe zepfers, este un site nerecunoscut de nimeni competent in industria auto.

Zepfer este bun doar ca un indicator orientativ dar are si o multime de erori. El este o colectie de teste facute de diverse firme de testare, fiecare cu metodele ei. Unele comparatii pot fi corecte altele sunt caraghioase. Am intalnit cazuri in care un V6 de 200+ CP era batut la toate reprizele de o masina in 4 cilindri de 150 CP.
Asa ca nu pot fi luate de bune toate comparatiile de acolo.

Cel mai mult ar trebui sa ne dea de gandit ca in Japonia in care pana in 2000 dieselul avea o cota de piata de 40%, la ora actuala el mai are o cota de piata de doar 3%.

http://www.reuters.c...N0LV0ZD20150227

Partea cea mai importanta este asta :
"Though Mazda has aggressively promoted diesel engines in Japan, its second-biggest market after the United States, diesels still make up less than 3 percent of passenger car sales with just 79,000 sold in Japan in 2014."

Cum benzinarele consuma destul de mult in marile aglomerari urbane, inclin sa cred ca locul dieselelor a fost luat de hybride, chiar daca nu am cifre concrete. Probabil ca nu degeaba li s-a spus hybridelor "diesel killer" :) !

#392
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008

View Postbobalex18, on 07 septembrie 2017 - 16:00, said:


un motor de 1.8l care scoate 90 de cai și care nu are turbo (tehnologie veche) va consuma mai puțin decât un motor de 1l turbo care dezvoltă 90 de cai. dacă vrei să Ă®nțelegi perfect, dacă nu iar bine. mă văd nevoit să-ți aduc aminte că mașina ta este făcută la Bursa (turcia) și are performanțe de Sandero (făcut la tanger).

și o completare pentru tine (extras dintr-o discuție de pe topicul meu):

Toyota Auris: 1.8 l și 136 de cai (99 de la motorul termic și 88 de la motorul electric. lucrând Ă®mpreună furnizează 136). 10,9 s pentru 0-100km/h cel mai bun timp declarat (ambele motoare să ruleze la capacitate maximă). Se pot obține timpi mult mai slabi Ă®n funcție de starea bateriei.
Dacia Sandero. 0,9l tce și 90 de cai: 11,0 s pentru 0-100km/h
Deci un motor dublu ca și capacitate oferă aceleași performanțe dinamice.
Dacia sandero 1.5l dci are 90 de cai și 12 sec pentru 0-100 km/h


Toyota Auris are un consum mediu pe spritmonitor.de de 5,49 (pentru varianta hibrid)
Dacia sandero 0.9l tce are 6,44
Dacia sandero  1.5 dci are 5.17
Unde este eficiența hibridului? la performanțe sau la consum?

Mențiune: șoferii de Toyota conduc „zen” - cei de Dacia sunt sigur că nu :))))

Asa e! Un Sandero 0.9 Tce are viteza maxima mai mare decat un BMW i3. Deci BMW i3 e o trotineta pe langa Sandero. Asa cum e si un hibrid Toyota, fata de un low cost Renault. Si unii mai si zic ca se pricep la masini...

#393
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007

View Postt-balt, on 07 septembrie 2017 - 17:33, said:

Logica ta este de fier:)
Sandero clasa mica vs auris compacta
962kg Sandero
1400kg auris
90 cp la 962 kg
136cp la 1400 kg
Nu ar trebui sa fie similare performantele?

Apoi la o masina mai grea, mai multi cp, mai multe dotari, mai sigura, mai stabila etc etc etc ai consum mai mic si performante mai bune. Deci e bun hibridul!
Cred ca asta era concluzia ta nu?

Apoi prostia ca 1.8 aspirat 90 vechi consuma mai putin ca 1.0t asta sa o creada doar cei de pe alta planeta. E clar ca va consuma mai putin la mers normal motorul mai mic. La cat de avansat este ecu-ul acuma la masina numai ala are un aport important la consum.

Hibridul mi se pare genial exact pt mersul in coloana cand opresti de 20 de ori la semafor si mergi cate un metru. Dupa sa mearga si pe benzina ca e puțin, vezi la deenman consum ca el ocoleste aglomeratia, la utopium etc.

In trafic la viteze medii de 11-17 km/h cat ai vrea sa ai consumul? Mie 4.x mi se pare genial cand la 1.8t am 17 la vit medie de 11 si 12-13 la vit medie de 17km/h. La 2.0 aspirat adauga 1l in plus si la nici una nu am start stop.

La utopium ma astept ca sa aiba sub 3 in oras daca ar avea yaris ori auris:)

Am așteptări mai mari de la tine!
ai dreptate în mare în ceea ce spui. doar că:
Toyota Auris: 1.8 l și 136 de cai:  10,9 s pentru 0-100km/h cel mai bun timp declarat
Masă proprie 1385-1505 kg
Toyota Auris are un consum mediu pe spritmonitor.de de 5,49 (pentru varianta hibrid)

Volvo v40 cu motor de 2.0 diesel și 122 de cai face 0-100 km/h în 10,7 secunde.
Masă proprie: 1457 kg.
VOlvo are un consum mediu pe spritmonitor.de de 5,07
Există și o variantă cu un consum mai mic, dar Volvo nu are foarte multe date pe spritmonitor.de

Bmw 116d (116 Hp) EfficientDynamics Edition face 0-100km/h în 10,4 s
Masă proprie 1320 kg.
Consumul pe spritmonitor este de 5,38.

Mercedes-Benz A 180d (109 Hp) BlueEFFICIENCY Edition are nevoie de 11,3 s pentru 0-100km/h
Masă proprie 1310 kg.
Consumul pe spritmonitor este de 5,27.

o să ziceți că compar benzina cu motorina, vai afumătoare etc etc(nu vă spun că sunteți niște victime ale dezinformării) dar:

Seat leon 1.0 TSI (115 Hp) are nevoie de 9,5 secunde pentru 0-100 km/h
Masă proprie 1105 kg.
Consumul pe spritmonitor este de 5,81 BENZINĂ.

Comparația cu Sandero a fost făcută din anumite motive....

Nu sunt și nu mă declar mare cunoscător auto. ci doar pasionat ca noi toți care activăm pe această arie. eu îmi susțin ceea ce spun prin date din lumea reală.

Și legat de C-HR, nu e vina mea că mașina are dimensiuni similare cu Nissan QQ și spațiu interior de polo. Nu e vine mea că cele mai inconfortabile scaune existente au fost montate pe yaris. și exemplele pot continua. Dar deh, ne luăm mașini pentru un consum cu 0,5l mai mic la 100 de km.

Să mai continuăm că pe toate forumurile, proprietarii de Toyota (hibrid) vorbesc de cât de rar utilizează AC?

Tehnologia poate să fie utilă pentru acel mers bară la bară. Dar chiar așa, cât stăm bară la bară? 1 km-2km? Nu toată lumea stă la obor și lucrează în piața victoriei? atunci dacă tot vorbim de poluare, există varianta bicicletă sau metrou pentru astfel de situații extreme.

View Postedi10000, on 07 septembrie 2017 - 17:34, said:

1.Aspirat nu inseamna tehnologie veche [...] Vezi ca motoarele alea turbo sunt urmatoarele pe lista de extinctie (dupa afumatori), pt ca majoritatea au injectie directa si polueaza mult mai mult decat se declara. Motoarele de 1-1.2 consuma si 9-10% in trafic aglomerat gen Bucuresti, despre ce vorbim aici?
2. Tu faci diferenta intre un motor detunat in ciclul Atkinson si motorul aspirat normal? Iti repet, motorul de 1.8 "poate" 148 CP, el este imblanzit pentru optimizarea consumului.
3. Nu dau 2 bani pe zepfers, este un site nerecunoscut de nimeni competent in industria auto.
4. Fabrica unde este produsa masina mea este cea mai noua si moderna dun tot grupul Toyota, afumatoarea ta este produsa in Germania cu muncitori turci si piese facute in Romania si China. Sunt atat de fiabile incat in ultimii ani s-au facut de kkt si i-au depasit si francezii la fiabilitate. Si asta o spune un prieten german, nu eu...
1. Aspirat înseamnă tehnologie veche. dacă vorbim despre poluare deschizi un alt subiect pe care nu îl stăpânești (ca multe altele din câte am văzut)
2. exact ce am spus și eu. Acest motor este moartea pasiunii pentru un consum similar cu alte motoare  care nu îți răpesc din plăcerea pasiunii
3. nu am pomenit de zepfers (alte frustrări sau ne place să vorbim fără să gândim/cercetăm)
4. și fabrica din tanger este cea mai nouă și modernă. În plus, ai fost în germania și în Turcia (nu mă refer la istanbul/ankara/antalya ci la restul zonelor/orașelor)? nu cred că poți să compari turcii din bursa cu angajații de la fabricile vag din germania (indiferent de naționalitatea acestora). legat de fiabilitate în termeni generali am tot auzit. Probabil că cele mai puțin fiabile sunt bentley dar asta nu înseamnă că nu sunt niște mașini extraordinare. AAAA, am uitat, monumentul de fiabilitate este C-hr făcut la Bursa. Și da, prietenul german care este guru pentru tot ce înseamnă auto.
Legat de producătorii de piese, este un alt subiect mult mai complex. Dar ca de obicei, superficialitatea te caracterizează.


View PostFord3, on 07 septembrie 2017 - 21:26, said:

Zepfer este bun doar ca un indicator orientativ dar are si o multime de erori. El este o colectie de teste facute de diverse firme de testare, fiecare cu metodele ei. Unele comparatii pot fi corecte altele sunt caraghioase. Am intalnit cazuri in care un V6 de 200+ CP era batut la toate reprizele de o masina in 4 cilindri de 150 CP.
Asa ca nu pot fi luate de bune toate comparatiile de acolo.

Cel mai mult ar trebui sa ne dea de gandit ca in Japonia in care pana in 2000 dieselul avea o cota de piata de 40%, la ora actuala el mai are o cota de piata de doar 3%.

http://www.reuters.c...N0LV0ZD20150227

Partea cea mai importanta este asta :
"Though Mazda has aggressively promoted diesel engines in Japan, its second-biggest market after the United States, diesels still make up less than 3 percent of passenger car sales with just 79,000 sold in Japan in 2014."

Cum benzinarele consuma destul de mult in marile aglomerari urbane, inclin sa cred ca locul dieselelor a fost luat de hybride, chiar daca nu am cifre concrete. Probabil ca nu degeaba li s-a spus hybridelor "diesel killer" Posted Image !
nu am pomenit de datele de pe acest site. unele informații pot să fie utile iar altele mai puțin utile. O persoană cu o minimă experiență poate să extragă câteva informații - spre exemplu tu care ai spus, foarte corect, că sunt cazuri hilare și sunt perfect de acord. Repet, nu am spus nimic de acest site.

este un trend în piața auto orientat către hibrid/electric. totuși, mi se pare că semnalele din ultimele 2 luni este că și acest trend s-a mai echilibrat. stakeholderii implicați și-au mai domolit discursul.
S-a aruncat cu pietre în diesel, se va arunca în motoarele cărora li s-a aplicat downsizing. exact cum scrie și în articolul pe care l-am postat, acest moment nu este atât de apropiat așa cum cred alții.

View PostLauCalin, on 07 septembrie 2017 - 22:38, said:

Asa e! Un Sandero 0.9 Tce are viteza maxima mai mare decat un BMW i3. Deci BMW i3 e o trotineta pe langa Sandero. Asa cum e si un hibrid Toyota, fata de un low cost Renault. Si unii mai si zic ca se pricep la masini...
nu am zis că mă pricep ci sunt doar un pasionat la fel ca toți care intrăm pe această secțiune. legat de exemplul tău, nu mă mai obosesc să răspund pentru că sunt alții care trag concluzii.

p.s: sunt unii care cumpără dispozitive minune care se bagă în bricheta auto și reduc consumul.....

Edited by bobalex18, 08 September 2017 - 09:48.


#394
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008
Da, trag concluzii. Noroc ca le trag bine. Daca ai fi pasionat de acest domeniu, nu ai face comparatii deplasate. Un hibrid nu este gandit precum o masina normala. De-asta si "adaptarea" lui la piata nu s-a facut imediat. Trebuie inteleasa eficienta lui si DE CE exista. Dupa ce vei analiza treaba asta, mai vorbim despre masini.
Multi l-au privit cu scepticism la inceput, inclusiv constructorii auto precum VW, Opel, Peugeot, Mercedes, BMW etc. Cand oamenii si-au dat seama ca nu e chiar o prostie, toata lumea auto usor, usor a inceput sa aiba in gama macar o masina de genul asta. Cam asa e si cu electricele. Nu oricine e dispus sa se "bage" la asa ceva, din moment ce costurile sunt (inca) ridicate iar autonomia este (inca) redusa... comparativ cu un diesel... care este un poluator imputit. Dar totusi eficienta exista. Un electric poate merge 300 de km cu 20-30 de lei. Un hibrid poate merge 100 de km in oras cu aprox. 25 de lei, adica arzand 3-4-5 litri de benzina. Un diesel "te costa" cu 10-15lei in plus  la fiecare 100 de km. In conditiile in care masinile fac cateva mii de km anual doar in oras. Si acum calculeaza tu. Iar avantajele se vad si in extraurban, dar acolo diferente se vad mai clar daca se compara cu un benzinar. Pentru ca, in timpul acceleratiei, motorul conventional si cel electric functioneaza impreuna. Iar in aceasta situatie, consumul unui benzinarscare cu 30-40%. Desigur, consumul nu este cu mult mai mic fata de al unei masini conventionale. Iar daca se compara cu un diesel, un hibrid e in dezavantaj in extraurban. Oricum nu pentru asta sunt ganditi hibrizii. Si mai e ceva unde un hibrid sta mai bine: emisiile de noxe la 100 de km, mai mici. Ma refer din nou la oras.
In fine, asta asa, in mare. Nu are rost sa continui sa-ti explic chestii care tin de "abecedarul" acestui domeniu. Daca esti chiar pasionat, intereseaza-te, cauta, analizeaza, intreaba-te "de ce"... si mai stam de vorba.

#395
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
@laucalin lucrurile nu sunt chiar așa. Ceea ce ai scris sunt informațiile care se vehiculează. am arătat motor cu benzină cu performanțe ușor mai bune și cu consum similar, fără să fie hibrid. dacă vorbim de costul pe 100km putem face o comparație între golf 1.4 tfsi cu golf gte (este un model plug-in care din punctul meu de vedere este mai eficient decât un model hibrid dar are corespondent direct al motorului termic).

Golf GTE: 36.000 de euro. cu prima de la stat probabil 30.000 de euro
Consumul pe spritmonitor este de: 3,3

Golf 1.4 tfsi: 24.000 euro într-o echipare similară
Consumul pe spritmonitor este de: 6,8%

O diferență de consum de 3,5 l la fiecare 100 km. 3,5l * 5 lei/l = 18 lei (aproximativ) respectiv 4 euro (dacă îmi permiteți).
Asta înseamnă că diferența de preț se amortizează din consum în 150.000 (la 20.000 de km pe an înseamnă totuși 7 ani - cam mult din punctul meu de vedere). Nu ziceți de impozit sau de reparații/întreținere pt că nu are rost.

Dacă considerăm că facem 40 de km pe zi (autonomia bateriile este de 50 de km dar fără AC etc) ca să mergem doar electric. Dacă o folosim 25 de zile pe lună avem 1000 de km pe lună (am luat în considerare că în concediu nu mergem cu ea, mai stăm și pe acasă, sărbători etc etc). Pentru amorul artei, costul de alimentare este 0 (ZERO)

Avem o diferență de 7,5 euro la fiecare 100 de km. Asta înseamnă că diferența se preț se amortizează în 80.000 de km. La un rulaj de 12.000 de km pe an, diferența se preț se amortizează în 6,5 ani. SOLUȚIA IDEALĂ EXTREMĂ

Sper ca cei care vor și pot să înțeleagă anumite lucruri să o facă.

dacă zici că o mașină electrică nu poluează, greșești grav. poluează foarte mult.

Edited by bobalex18, 08 September 2017 - 10:29.


#396
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008
... ok.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate