Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Parere boxe si amplificator
Last Updated: Jul 20 2017 07:51, Started by
costi_cst
, May 13 2017 17:25
·
0
#37
Posted 15 May 2017 - 06:17
#38
Posted 15 May 2017 - 06:33
#39
Posted 15 May 2017 - 08:04
Sincer nu ma asteptam ca pe aria de electronica sa citesc atatea perle la o situatie atat de simpla si cunoscuta.
Daca citeste un sunetist ce au scris unii colegi aici se tavaleste pe jos. O sa explic in mare cum sta treaba: 1-Incintele acustice nu au putere/wati.Ele in schimb pot disipa o anumita putere livrata de amplifucator in regim continu fara sa se distruga atat electric cat si mecanic. Dat fiind faptul ca semnalul este unul sinusoidal avem si notiunea de putere peack care este puterea de scurta durata disipata pe traductor cand semnalul atinge amplitudinea maxima Vp. Deaceea pe incintele acustice care se respecta este trecut in specificatii puterea continua si puterea peack(ex Continuous power 450W RMS, Peack power 800W).Bine ca de la producator la producator denumirile mai variaza.In loc de continuous este rated, in loc de peack este program etc... 2-Aceeasi treaba este si la amplificatoare.Cum boxele disipa amplificatoarele dezvolta puteri in regim continu si burst(peack power) 3-Chestia interesanta este ca in procesul de amplificare apar distorsiuni.Este vorba de acel termen numit THD. Cu cat ne apropiem mai mult de maxim cu atat nivelul de distorsiuni este mai mare. Practic amplificatorul nu mai este capabil sa sustina varfurile iar graficul formei de unda se aplatizeaza si asa apare pe iesire tensiunea continua (DC) Acest fenomen se numeste Clipping si este necrutator cu traductoarele(in special cele de inalta) Acea componenta continua incalzeste suplimentar bobina pana la ardere. Deaceea este cunoscut in lumea audio faptul ca amplificatoarele slabe ard boxe puternice su nu invers. Cine nu crede este liber sa incerce acasa sa de-a intr-o boxa capabila de 300w putere continua cu un amp de 10w putere continua dus in blana.In 30 de minute are raspunsul. Astea sunt chestii care la vad aproape zilnic cand repar amplificaroare si le testez apoi performantele cu generator de ton pe rezistente de nichelina si monitorizare pe osciliscop. Un amp capabil de putere dubla fata de ce poate inghiti traductorul va baga semnal curat in acesta si va controla precis tranzientii pana la puterea nominala a difuzorului.Asta se traduce prin sunet curat,presiune acustica mare si dinamica foarte buna in conditiile un care difuzorul lucreaza in siguranta. 4-Nu exista riscul de ardere sau distrugere mecanica cand se foloseste un amp mai puternic deoarece puterea se ajusteaza in asa fel incat sa nu depaseasca pe cea care a fost cinstruit difuzorul(cum foarte bine a subluniat colegul nikysor cu potentiometrul de volum). Orientariv cand se foloseste un amp de 2 ori mai puternic se atenuiaza intrarea cu 3db de unde rezulta un headroom de 3 db. Aici sunt foarte multe de discutat si nu are rost sa intru in amanunt. Stima. |
#40
Posted 15 May 2017 - 08:32
Acum imi dau seama cat de tembeli sunt cei care se dau mari producatori de sisteme audio ,Dynacord, Marantz, Pioneer, Akai, Yamaha si multi multi altii cand scot la vanzare combo-uri la care difuzoarele au 30-40% peste varful puterii amplificatorului, scrie-le si lor !!!
|
#41
Posted 15 May 2017 - 08:44
Si nu ne dai si-un astfel de exemplu de sistem audio al vreunuia dintre acesti mari producatori de sisteme audio, sa studieze si altii problema ?!
Poti incepe, te rog, cu un exemplu din curtea marelui producator de sisteme audio Akai ?! ------------------------------------------------ costi_cst, amplificatorul din link-ul tau are o putere de consum de 150W, prin urmare, dupa aplicarea randamentului ramane jumate' (banuiesc ca-i construit in clasa A/B, ca nu precizeaza nimic de vreo clasa D pe-acolo, desi producatorii se lauda atunci cand abordeaza aceasta clasa, tocmai pentru a scoate in evidenta randamentul mult mai mare), adica vreo 2 x 35W, si asta cine stie cu ce nivel al distorsiunilor. Nici vorba de 2 x 350W, probabil au gresit ei cu un 0-ou ! Cat despre imperecherea acelor puteri, stai linistit, ca in bugete foarte mici n-ai cum sa cumperi amplificatoare suficient de puternice incat sa-ti arda boxele din cauza puterii prea mari livrate in difuzoare, ci doar insuficient de puternice si care-ti ard boxele din cauza distorsiunilor prea mari, asa cum se-ntampla de fiecare data cand se ard niste difuzoare iar noi ne scarpinam in cap cum naiba s-a-ntamplat pocinogul de vreme ce "statia" "scoate" 50W iar difuzoarele "pot" 200W. Lasand asta la o parte, eu iti recomand sa ramai tot la sisteme active, ca sa nu-ti mai bati capul cu aceasta imperechere si sa dublezi bugetul, ca cu acel buget abia reusesti sa cumperi o singura PA dintre ale mai entry, de pe la Behringer, Samson, Mackie, nu o pereche. Edited by Protopopeus, 15 May 2017 - 08:58. |
#42
Posted 15 May 2017 - 09:05
Da-i cu gogu si vei gasi daca stii ce sa cauti, pana una alta ia un link de la Yamaha, ca nici astia nu stiu, vezi si tu ce 'prostii' debiteaza inginerii lor habarnisti, uite un exemplu :
.... Since the P3500S power amplifier produces a 350W output with an 8-ohm impedance speaker, and the CBR10 speaker has a power rating (PGM) of 350W with an 8-ohm impedance, the power amplifier and speaker can be successfully used together. Tips: It's not necessary for the PGM input value for the speaker and the power amplifier output value to be exactly the same. It's good to select a power amplifier output value of around 0.8 to 1.25 x speaker PGM value....... http://www.yamahaproaudio.com/global/en/training_support/selftraining/pa_guide_beginner/amplifier/ Edited by ipsihi, 15 May 2017 - 09:07. |
#43
Posted 15 May 2017 - 09:45
Cei de la Yamaha au imperecheat acolo doua componente ale lor, pe ale caror caracteristici se bazeaza, respectiv acel amplificator are un nivel al distorsiunilor de 0,1% in toata banda 20Hz - 20kHz, la puterea nominala, daca ar fi avut 10%, n-ar mai fi recomandat boxe cu putere asemanatoare, ci mai slabe un pic, pentru a le fi utilizat intreg potentialul de catre amplificator, inainte de punctul in care acesta atinge un nivel periculos al distorsiunilor. Acesta-i un caz particular, insa la modul general, fara sa stim cu precizie caracteristicile amplificatorului (mai ales ca in ziua de azi se obisnuieste umflarea cu pompa a acelor puteri, chiar si prin curtea unor producatori ultra-hi-end), trebuie sa avem in vedere amplificatoare o idee mai puternice decat accepta in mod continuu boxele pe care le vom lega la ele si nu invers, fiindca invers avem mai mari sanse de-a arde acele difuzoare. Nu-i problema ca puterea e mai mare, difuzoarele pot rezista in varfuri si la modulari de cateva ori mai mari ale puterii lor nominale, fara probleme. Cu toate acestea, dupa cum ziceam, in bugete mici (si chiar medii si mari) n-avem cum sa-ngenunchiem boxele cu puteri prea mari pentru ele fiindca orice boxe, chiar si cele mai entry, sunt in stare sa accepte peste 100 de W, in timp ce amplificatoare care sa fie capabile de acele puteri, continuu, si cu un THD cat mai mic, nu gasesti pe toate drumurile. De-asta si vedem boxe, de exemplu Magnat, Mission, Heco, cu puteri nominale acceptate, de peste 150W, arse de catre amplificatore de maxim 2 x 50W... |
#44
Posted 15 May 2017 - 09:52
ipsihi, on 15 mai 2017 - 09:05, said:
Da-i cu gogu si vei gasi daca stii ce sa cauti, pana una alta ia un link de la Yamaha, ca nici astia nu stiu, vezi si tu ce 'prostii' debiteaza inginerii lor habarnisti, uite un exemplu : .... Since the P3500S power amplifier produces a 350W output with an 8-ohm impedance speaker, and the CBR10 speaker has a power rating (PGM) of 350W with an 8-ohm impedance, the power amplifier and speaker can be successfully used together. Tips: It's not necessary for the PGM input value for the speaker and the power amplifier output value to be exactly the same. It's good to select a power amplifier output value of around 0.8 to 1.25 x speaker PGM value....... http://www.yamahaproaudio.com/global/en/training_support/selftraining/pa_guide_beginner/amplifier/ |
#45
Posted 15 May 2017 - 10:21
Mda, uite ca eu n-am fost atent la faptul ca pe acea pagina apar si specificatiile in ceea ce priveste puterile acceptate de boxa, respectiv 175 continuu, 350 program si varf de 700.
Greu sa distrugi o boxa mecanic, in general aceste distrugeri apar cu timpul, cand boxa oricum se deterioreaza fizic, in schimb, distrugeri termice, de pe urma clipping-ului intalnesti mereu. Edited by Protopopeus, 15 May 2017 - 10:24. |
#46
Posted 15 May 2017 - 10:25
Chiar nu poti alinia nici macar 2 tabele de puteri ?
nykysor, on 15 mai 2017 - 09:52, said:
si ce spun baietii aia de la Yamaha ... spun ca poti amplifica o boxa care suporta 350w program muzical , cu un amplificator care scoate 350 w la borne ! Boxa aia (CBR 10 ) are 700w peak si numai 175 w RMS deci confirma ceea ce sustinem noi ..... |
|
#47
Posted 15 May 2017 - 10:27
Adica ?!
Putera continua, RMS este cea noise, pomenita de acei de la Yamaha, deci ce-i de aliniat este putera continua a amplificatorului, la 8Ohmi, adica 350W (x 2) cu cei 175W ai boxei. |
#48
Posted 15 May 2017 - 10:41
Deci RMS statie 350 , difuzoare RMS 175 e cheia succesului !!!
Gata frate, ma dau batut !!! |
#49
Posted 15 May 2017 - 12:23
Topic aterizat aici de pe aria Electronica ( probabil ).
Am sters ce era de sters, colegul de acolo a moderat ce era de moderat ( un warn pentru limbaj ), discutiile pot continua doar daca sunt la subiect si se foloseste un limbaj civilizat ( fara nervi ). Va multumesc pentru intelegere ... |
#50
Posted 15 May 2017 - 14:20
Multumesc mult pentru ajutor,m-am lamurit si eu de chestiile pe care le-am intrebat si am aflat si altele mai noi.Sunteti de ajutor!
|
#51
Posted 15 May 2017 - 14:45
|
#52
Posted 15 May 2017 - 20:15
Acum nu vreau sa fiu inteles gresit.Se pot conduce si boxe puternice cu amplificatoare mai slabe dar trebuie rezistat tentatiei de a da prea tare.Te limitezi la cat poate amplificatorul pentru a asigura un nivel scazut de distorsiuni la iesire.
Asta e. Nu poti sa le ai pe toate. In aplicatii profesionale nimeni nu lucreaza cu puteri subdimensionate care sa fie duse in blana sau pe impedanta minima! Cum ar fi ca la un concert la 40 grade sa intre puterile in protectie cand ti-e lumea mai draga sau si mai rau sa i-a cu ele si cabinetele. Sau altceva: Sa se inece amplificarea si sa se faca muci dinamica exact atunci cand ai nevoie mai mare de ea pe pasajele sustinute de bass si sub bass.Nu este de ajuns ca-si face simtita prezenta compresia termica a driverelor,dar am zis ca nu mai intru in detalii. |
#53
Posted 15 May 2017 - 21:30
Prien, on 14 mai 2017 - 23:16, said:
Allahu Akbar Deci talica poti ridica maxim 50kg. Eu iti dau un sac de 75kg.. Cine dracu da notele la Fizica, beeep.... |
#54
Posted 16 May 2017 - 01:08
Am frunzarit doar topicul si am gasit o groaza de inexactitati asa ca punctez scurt nioste chestii elementare:
1. Cand vrei un anumit nivel acustic te raportezi mai putin la wati si mai mult la decibeli. Deci sensibilitatea boxelor e mai importanta decat puterile vehiculate. O dublare a puterii unui amplificator aduce o crestere de 3dB a nivelului acustic. Doar atat. Faceti si voi o apreciere simpla ,cam de cata putere in plus au nevoie niste boxe ce au sensibilitate de 85db pt. a suna la fel de tare ca unele de 95db. 2. Boxele mai usor se ard cu amplificatoare slabe si prost concepute ,fara protectii ,ce intra in clipping si produc distorsiuni grave la semnalul spre boxe. Aceste distorsiuni ard difuzoare mult mai usor decat imperecherea unor boxe cu un amplificator ce livreaza puteri mai mari decat cea suportata de respectivele boxe. Ca fapt divers ,la PA si activitati de studio se prefera un raport de 1,5/1 sau char 2/1 intre puterea livrata si cea suportata de boxe. Asta pentru a nu se produce acele distorsiuni si consderanduse ca in aceste activitati activeaza oameni instruiti care stiu cum sa gestioneze puterile. La HI-FI s-a convenit un raport de 1/1 doar pentru ca se considera ca publicul larg nu are conostinte de specialitate si adicalea nu stie cam unde sa se opreasca cu butonul de volum. 3. Prien ,mestere chiar nu ma asteptam la dumneata sa nu stii chestii din astea elementare...una e cu schemele si montajele si cu totul alta cand folosesti practic respectivele ragalii de sunet. Pt. matale si pt ceilalti useri inca nestiutori mai pun a zecea oara link-ul asta: http://www.axiomaudio.com/blog/power Asa babeste ,scris pt. tot omul ca sa priceapa usor. Scris de un nene care poate stie cam care-i treaba cu sunetele: http://www.audioloff...alan-lofft.html |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users