Pompa de aer secundar montata dupa Filtrul aer mareste puterea motorului aspirat pe benzina?
#1
Posted 12 May 2017 - 00:24
salutare,
Pompa de Aer secundar montata dupa Filtrul aer mareste puterea motorului aspirat pe benzina? Daca dupa Filtrul de Aer montam o Pompa de aer , aceasta va baga mai mult aer in cilindrii ? si va imbunatati arderea si implict va creste puterea unui motor aspirat pe benzina ? Multumesc Edited by July02, 12 May 2017 - 00:25. |
#2
Posted 12 May 2017 - 00:43
Daca ar merge asa, s-ar fi inventat motorul pe AER....
Raportul aer combustibil trebuie sa fie optim pentru a avea o explozie maxima in cilindrii, respectiv o putere maxima. Daca nu pastrezi acel raport degeaba bagi aer. La ce ajuta acea pompa secundara, este ca va compensa o parte "pierduta din aspirarea directa", parte pierduta/ volum de aer pierdut, ce se datoreaza in special filtrului de aer ce se "opune" trecerii libere . Intr-o fraza scurta : un filtru de aer schimbat mai des ajuta la performanta si la consum. tot la fel este valabil ca si un filtru de aer sport ajuta ... problema este ca acel motor de capacitatea lui nu poti sa-l faci ZMEU , daca el a fos conceput sa fie libelula.... |
#3
Posted 12 May 2017 - 01:03
si se mai pune si problema, cine antreneaza pompa, cata putere s-ar pierde si cata s-ar castiga.Solutia se foloseste in prezent si se numeste turbo:) , doar ca nu e asa simplu, punem o pompa si gata.
|
#4
Posted 12 May 2017 - 01:07
July02, on 12 mai 2017 - 00:24, said:
Daca dupa Filtrul de Aer montam o Pompa de aer , aceasta va baga mai mult aer in cilindrii ? si va imbunatati arderea si implict va creste puterea unui motor aspirat pe benzina ? Oricum, nu ajunge sa cresti numai masa aer+combustibil, trebuie regandit/recalculat/modificat tot motorul. Mai bine cumperi altul mai puternic. @keta: ardere, nu explozie. Daca ai explozie (detonatie) pierzi din putere, ca atingi maximul de presiune pe compresie, nu pe inceputul destinderii cum ar trebui. Edited by gabyxm, 12 May 2017 - 01:14. |
#5
Posted 12 May 2017 - 01:11
Pompa de aer secundara functioneaza 5 minute dupa pornirea motorului doar pentru a polua mai putin. Asta este toata filosofia, dar cand initiatorul are idei nastrusnice cum ar fi radiatiile electromagnetice, se duce cu mintea departe rau.
|
#6
Posted 12 May 2017 - 01:16
fqx, on 12 mai 2017 - 01:03, said:
si se mai pune si problema, cine antreneaza pompa, cata putere s-ar pierde si cata s-ar castiga.Solutia se foloseste in prezent si se numeste turbo:) , doar ca nu e asa simplu, punem o pompa si gata. pompa este electrica , ar da aer mai mult asa cum face si o turbina doar ca nu la nivelul unei turbine, dar suficient cat sa creasca ardearea si implicit crescand randamentul creste si puterea diZy, on 12 mai 2017 - 01:11, said:
Pompa de aer secundara functioneaza 5 minute dupa pornirea motorului doar pentru a polua mai putin. Asta este toata filosofia, dar cand initiatorul are idei nastrusnice cum ar fi radiatiile electromagnetice, se duce cu mintea departe rau. stiu ca pompa de aer secundara se foloseste pentru a polua mai putin mororul , dar putem sa o intrebuintam si in alte scopuri daca facem alte trasee si ai dam alte intrebuintari, care poate pot aduce mici beneficii la final nu f mari dar masurabile acuma nu ma tachina si nu am jigni fiecare are dreptul la parerile si preferintele lui nu trebuie sa criticam si nici sa ne certam pentru asta , hai sa vorbim de drag sa aducem informatii nu sa ne certam si sa geneream conflicte fara sens doar ca avem alte pareri, multi isi imafineaza lucruri care altii zic ca sunt imposibile si totusi unele dintre aceste idei aduc imbunatatirile ca nu sunt toate perfecte nimeni nu are idei perfecte si nimeni nu detine adevarul absolut, da asa e omul facut are idei nastrusnice vrea sa zboare vrea sa faca una alta si asa se nasc diferite idei din nimic aparent si unele chiar din intamplare dar cei care insista le pot perfectiona si apoi aduce ceva constructiv in final, hai sa fim mai buni unii cu altii sa vorbim de drag nu pe cearta dar hai sa ne gandim daca puteam sa o pozitionam intre filtru si cilndrii sa crestem cu f putin presiunea de aer din cilindri ,aceasta ar imbunatati un pic arderea si implicit puterea dand un randament mai bun Edited by July02, 12 May 2017 - 01:25. |
#7
Posted 12 May 2017 - 01:24
July02, on 12 mai 2017 - 01:16, said:
pompa este electrica , ar da aer mai mult asa cum face si o turbina doar ca nu la nivelul unei turbine, dar suficient cat sa creasca ardearea si implicit crescand randamentul creste si puterea Daca bagi aer mai mult sau mai putin decat cantitatea optima randamentul si puterea scad. Teoretic ti-ar trebui un coeficient de exces de aer (lambda) de 0.86. Uita-te aici. Edited by gabyxm, 12 May 2017 - 01:24. |
#8
Posted 12 May 2017 - 01:26
Cine actioneaza pompa de aer electrica si cat consuma acea pompa ?
Cu cat ajuta mai mult acea pompa ? Energia consumata de acea pompa este mai mica sau mai mare decat energia consumata din motorul ce o actioneaza ? (A se intelege motorul termic cu "aportul" de putere minus energia consumata de pompa, rezulta randament ? NEGATIV, sau subunitar... Este ca si cum ai pune un ventilator sa sufle aer intr-o turbina eoliana si energia generata de aceasta sa dea putere acelui ventilator..... Edited by keta, 12 May 2017 - 01:31. |
#9
Posted 12 May 2017 - 01:33
gabyxm, on 12 mai 2017 - 01:24, said:
Daca bagi aer mai mult sau mai putin decat cantitatea optima randamentul si puterea scad. Teoretic ti-ar trebui un coeficient de exces de aer (lambda) de 0.86. Uita-te aici. da stiu ce vrei sa spui ca sonda lambada poate avertiza ca motorul merge cu un amestec prea sarac in combustibil dar cand scoti filtrul de aer masina trage mult mai bine, deci e clar in cilindrii nu este amestecul prea sarac in combustibil ci prea sarac in oxigen, deasta si au pus turbo ca sa creasca oxigenul care nu este suficient in cilindrii raportul acela 14,7: 1 e acelasi la motoarele aspirate si la cele turbo? un lucru este clar ambele si aspirat si turbo folosesc acelasi combustibil benzina singura diferenta e ca la turbo intra mai mult aer si benzina se arde mai violent generand mai multa explozie si implicit o putere si un randament mai bun la final zice asa acolo undeva:"Viteza mare de flacara este bun , deoarece crește eficiența termică prin reducerea timpului disponibil pentru căldură care urmează să fie transferate către pereții cilindrilor, ceea ce înseamnă gazele extinde mai mult, și , prin urmare , face mai multă putere" poate se atinge temperatura maximă la lambda de aproximativ 0,86, ce asigura o cadere de temperatura mai buna decat cea care este in conditiile obisnuite eu zic ca 0,86 se atinge doar la turatii mari la un motor aspirat, pe cand daca i-am adauga pompa de aer electrica am obtine acest 0,86 si la turatii mai joase , deci am creste puterea motorului cu putin si la turatii putin mai joase keta, on 12 mai 2017 - 01:26, said:
Cine actioneaza pompa de aer electrica si cat consuma acea pompa ? Edited by July02, 12 May 2017 - 01:47. |
#10
Posted 12 May 2017 - 01:33
Inventatorulee ti-au spus colegii mai sus...utilitatea unei pompe de aer secundara
Vrei sa maresti puterea unui motor aspirat? Cu ceva modificari(nu serioase) la un motor de 120 cp castigi maxim 30cp, cu tot cu resoftare. Filtrul sport e ceva insesizabil ~1-2cp daca o fi si aia. Degeaba intra 5 kile de aer pesecunda daca nu schimbi internele, evacuare, galeriile E greu fara turbina/compresor In ziua de azi, cam toti producatorii se axeaza pe motoare mici supraalimentate. Daca e ceva vechi si cu putere mica lasa-l asa, nu-ti vei scoate banii |
|
#11
Posted 12 May 2017 - 01:50
Claudiu998, on 12 mai 2017 - 01:33, said:
Daca e ceva vechi si cu putere mica lasa-l asa, nu-ti vei scoate banii am 90cp la 1,4 dar e masina cam grea are 1150kg si deasta vreau sa mai castig un pic de putere, cat de putin dar se simte...., decoamdata singura putere care o pot adauga este din combustibil bag cu cifra octanica omw100 Edited by July02, 12 May 2017 - 02:01. |
#12
Posted 12 May 2017 - 02:04
nu castigi nimic.Daca pui o pompa de 500 w, va manca 500 w din puterea motorului si va produce mai putin, ca randament 100% nu exista decat in teorie...Pe langa asta ai nevoie de modificari atat la soft, cat si la admisie.Galeria de admisie e facuta pentru un debit de aer, se formeaza niste curenti de aer, etc.Si calmeazate, sint chestii studiate cam de 100 de ani, Daca vrei sa castigi ceva putere, schimba masina.
|
#13
Posted 12 May 2017 - 02:07
fqx, on 12 mai 2017 - 02:04, said:
nu castigi nimic.Daca pui o pompa de 500 w, va manca 500 w din puterea motorului si va produce mai putin, ca randament 100% nu exista decat in teorie...Pe langa asta ai nevoie de modificari atat la soft, cat si la admisie.Galeria de admisie e facuta pentru un debit de aer, se formeaza niste curenti de aer, etc.Si calmeazate, sint chestii studiate cam de 100 de ani, Daca vrei sa castigi ceva putere, schimba masina. dar in rest ca aspect asa e frumos si clio4 dar pare cam de jucarie pe langa astea nemtesti asa ca robustete ma refer...., si in plus trebuie sa mai pun niste mii de euro ca aia dau standrd cu jante de 15.... si nu situ daca e ok sa mai pun bani ca sa trec la o clasa mai mica numai ca am consum mai mic si un pic de putere in plus, si deasta ma gandeam sa o imbunatatesc motorul asta astpirat ca in rest sunt multumit de masina...la asta am climatizare , volan reglabil si pe inaltime si pe adancime , scaunul la fel, jante aluminiu 16 inci , insertie de lemn mahon ca asa am luat-o de la proprietara atuncea.. si deasta imi e greu sa ma despart de ea.... Edited by July02, 12 May 2017 - 02:15. |
#15
Posted 12 May 2017 - 04:06
|
#16
Posted 12 May 2017 - 05:15
Eee nu gasesti.. E plina Nemtia de Astra h cu ce optiuni vrei tu si cai putere fara numar.. Ia un 2.0T si gata.
Asa eram si eu mai demult... Pana m-am trezit cu o Octavia VRS benzina ce consuma ca la balamuc si naveta tot in 20 de minute o faceam.. N-ai unde sa alergi masini in RO. Doar daca esti sinucigas. Uitati-va putin ce-i pe strada de cand au scos taxa si benzina e 4 lei... Tot saracul are o tigaie de 1000 de euro,fara gume,fara frane...Impusca rezervorul cu 50 de lei si gata...e Boss. Si inca nu e august. Edited by mariovrs, 12 May 2017 - 05:16. |
#17
Posted 12 May 2017 - 06:36
July02, on 12 mai 2017 - 00:24, said:
Pompa de Aer secundar montata dupa Filtrul aer mareste puterea motorului aspirat pe benzina? "mareste puterea motorului aspirat pe benzina" Aici trebuie bani bagati : evacuare modificata, sectiune teava marita , eliminare toba, ax came unghi modificat, soft schimbat - daca faci liniute la pariu merita daca nu eventual un soft mai sprinten si benzina buna , o bujie iridium te ajuta , un filtru de aer bun (nu sport) . Edited by ldpe, 12 May 2017 - 06:58. |
#18
Posted 12 May 2017 - 07:20
Practic,raportul intre aerul intrat in motor si combustibil este facut de ECU in functie de debitul de aer si de temperatura aerului,masurat de debitmetru .Sonda lambda nu face altceva decat sa corecteze debitul de combustibil in cazul accelerarilor si decelerarilor.
Un motor functioneaza f bine fara sonde lambda,daca functioneaza la acelasi nivel de turatie si sarcina;daca acestea variaza,pe evacuare va apare surplus de carburant sau aer in functie de sarcina... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users