Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Achizitie monitor gaming
Last Updated: May 11 2017 10:44, Started by
d-ardeleanu
, May 10 2017 10:48
·
0
#19
Posted 11 May 2017 - 09:54
Inca o data si gata ...
Sunt 2 timpi la un monitor, ambii importanti. Input lag si response tine. Response time este componenta cea mai utilizatain marketing pentru ca afecteaza calitatea imaginii in miscari rapide. reprezinta timpul necesar unui pixel sa isi schimbe starea, trecand prin negru. I se mai spune si G2G (grey to grey), adica gri, stins, gri. Tipic, acest timp este de 1-2 ms pentru ecrane TN si de 5-6ms pentru ecrane IPS. IPS-urile (alea mai avansate) mai folosesc niste tehnici care artificial pot scadea acet timp pana la 4ms echivalent (spun echivalent caci ei doar incearca sa reduca efectul de ghosting, timpul de raspuns efectiv fiins specific panelului si nu prea te poti juca cu el). Input lag este timpul intre generarea unui semnal care comanda un pixel sa se aprinda si cand se aprinde efectiv acel pixel. Timpul asta este influentat de electronica din monitor si de procesarea de imagine. La monitoare timpul asta este tipic vreo 10ms dar nu il simti asa de tare decat daca ai niste super reflexe. La TV-uri (pentru cine joaca pe TV) este cel mai vizibil acest input lag atunci cand se trece TV-ul in "game mode" ... atunci practic se dezactiveaza toate procesarile de imagine si semnalul trece cel mai rapid de la portul de intrare pe ecran ... se simte clar diferenta la majoritatea brandurilor. Deci practic, timpul de raspuns este cel mai vizibil si de asta apare ca fiind una din caracteristicile cele mai importante in gaming. La monitoare in geenral mai trebuiesc luat in considerare urmatoarele 4 lucruri (la fel de importante ca timpul de raspuns): - calitatea culorilor (vrei ca un rosu real de pe o poza sa fie desenat rosu pe monitor, nu roz, nu mov) ... aici IPS-ul are un avantaj enorm fata de TN - uniformitatea de culoare (nu vrei ca un colt sa fie mai rosu decat centrul de exemplu) ... iarasi, IPS-ul este mult in fata TN-ului (orice versiune de TN ar fi el) - uniformitatea de negru (aici sunt 2 sub-parametri: IPS glow si light bleed) ... nu i se spune IPS glow degeaba .. este foba de o "luminescenta" care apare din anumite unghiuri cand este o imagine neagra si e intuneric in zona monitorului. Practic IPS glow altereaza calitatea negrului si este o limitare tehnologica a panelului. De obicei se reduce severitatea lui prin micsorarea luminozitatii monitorului. Light bleed este o chestie nasoala si apare la toate motitoarele LCD intr-o masura mai maire sau mai mica. Light bleed este atunci cand lumina din spatele LCD-ului nu e distribuita uniform si apar reflexii/refractii ciudate mai ales pe margini si pe la colturi. Cu cat e mai scump monitorul cu atat ar trebui sa ai light bleedmai putin. - unghiurile de vizualizare. Tehnic, orice monitor lcd are unghiuri de 180 de grade atat pe verticala cat si pe orizontala. De fapt, unghiurile reale se considera unghiurile in care imaginea poate fi vazuta cu culorile originale. La TN culorile se strica incepand cu 10-15 grade ajungand sa fie sub orice critica pe la 30 de grade. La IPS se mentin aceleasi culori pana cand nu se mai vede fizic ecranul. Avanataj IPS. Deci practic, daca poti trai cu 5-6 ms timp de raspuns si cu IPS glow nu ai de ce sa iti un TN in ziua de azi (doar daca ai nevoie de un monitor ACUM si efectiv nu ai decat 100 ron disponibili). Cu freesync am spus cum sta treaba .. poti ignora existenta acelui parametru daca ai placa Nvidia dar poti lua in considerare restul caracteristicilor. |
#20
Posted 11 May 2017 - 10:44
Total de acord cu tine, insa ma refeream strict la cele 10ms de care vorbea adisz ca nu se observa la un monitor (nu la 1,2 si 4). La un monitor de 144Hz inseamna un refresh de imagine la fiecare 6,944 ms. In cazul in care timpul de GTG este mai mare, apare invariabil efectul de ghosting. Ca exista unii producatori care incearca artificial sa elimine efectul de ghosting, dupa cum ai spus si tu, e deja alta mancare de peste, deoarece s-ar putea sa le reuseasca unora, insa altora ba.
Edited by StickyFingaz, 11 May 2017 - 10:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users