Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Manuala vs DSG

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#37
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 onlyviu, on 10 mai 2017 - 12:21, said:

Bine, se poate inchide topicul atunci. A, stai, nu esti moderator.
Tu ai spus ca pleci suparat ca nu primesti raspunsuri si ti-am aratat ca ai primit... sa te ajut!
Uita-te atent... daca lasi un pic paranoia vezi ca nu ti-a zis nimeni ca trebuie inchis topicul.

Daca as fi moderator, nu as opri topicul si ti-as fi spus acelasi lucru, vezi ca ti s-a raspuns si de posesori dsg.
Lucru pe care la momentul respectiv se pare ca nu il observasei, se intampla

Edited by unbrutus, 10 May 2017 - 13:39.


#38
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,506
  • Înscris: 30.10.2003
Cand mi-am cumparat masina recent am avut si eu de ales: manuala si automata. Anul trecut am avut cutia de viteze sparta (manuala). A trebuit sa o schimb. Fiind Golf 4 s-a gasit destul de usor una reconditionata (mai ieftina) si cu garantie. A fost chiar inainte de concediu.

Am ales sa nu imi asum riscul sa stau cu masina pe tusa o saptamana, doua, poate si un pret mai mare pentru o eventuala defectiune la cutia de viteze. Bien asta a fost un criteriu din multe alte criterii :D

#39
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

 buntzi, on 10 mai 2017 - 10:30, said:

Sincer, declarația aia e retardată de la A la Z, dar probabil exprimă faptul că lui nu i-a plăcut cum se comportă mașina. E posibil să nu fie foarte adaptată stilului smucit în care se conduce în România, dar pentru autostrăzi și trafic normal e de nebătut. Am fost foarte dezamăgit când au retras-o din fabricație. Mă întreba cineva de ce n-am vrut altă cutie pe Syy2, că CVT-ul omoară sportivitatea. Who the fuck cares about that? Ești pe circuit și n-a aflat nimeni?
Eu am condus destui km CVT-urile de la Audi și mi s-au părut cele mai adaptabile cutii posibile, cu cea mai rapidă rată de învățare. Probabil depinde ce ceri de la ele.
Dar până la urmă, topicul este despre DSG așa că eu mă retrag...

despre condusul sportiv: ce transmisie au masinile de racing ? manuala sau automata ?
presupun ca pilotii de masini de racing conduc destul de sportiv.

#40
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
1100 Lei schimbul de ulei + filtru+buson la cutia DSG, la fiecare 60k, la reprezentanta (NU la baieti fiindca necesita ceva re/setari).
Ca performanta e foarte buna. Dupa ea am trecut la una buna cu convertor de cuplu si sunt 90% la fel de multumit dar trag speranta la fiabilitate mai buna si costuri de intretinere mai mici.

Edited by overseas, 10 May 2017 - 16:36.


#41
Danon

Danon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 456
  • Înscris: 02.11.2009
Din februarie am facut 5000 de km, din care jumatate in Bucuresti, pe un golf 6 cu DSG. Nu ma mai intorc la manuala niciodata. Singura "problema" a fost la depasiri, la inceput, deoarece pierdeam vreo jumatate de secunda pana cand isi dadea seama cutia ce vroiam sa fac. Dupa cateva sute de km am invatat si ce e cu kickdown-ul si cum sa fac depasiri fara nicio problema.

Avand in vedere ca nu suntem la curse unde sa conteze 2 secunde la un drum de 100 de km si mare parte din soferi nici nu stiu cum functioneaza ambreiajul ci doar ca trebuie sa il apese ca sa schimbe viteza, nici nu are rost discutia manuala vs automata.
la un stil de mers previzibil, adica nu cu accelerari si franari aiurea, o sa scoti si un consum mai bun.

Edited by Danon, 10 May 2017 - 19:40.


#42
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 fortzoso, on 09 mai 2017 - 18:06, said:

Si atunci de ce la reprizele date pe diverse site-uri, manuala scoate timpi mai buni la aceeași marcă de mașină ?

Dsg-ul are 200ms iar un sofer rapid si cu foarte multa experienta cam 350ms, posibil ca ultimile modele de dsg-uri sa fie si mai rapide. In concluzie, un om nu va schimba niciodata mai rapid decat un dsg.

Cu cat cutia are mai multe trepte, cu atat rapoartele vor fi etajate mai scurt => cuplu mai mare la roata in toate treptele de viteza, dar si diferente mici de turatie intre trepte care ajuta atat la mersul sportiv cat si la mersul eco.

Edited by ionutMembruAnonimut, 10 May 2017 - 20:03.


#43
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

 ionut_ionut, on 10 mai 2017 - 20:03, said:



Dsg-ul are 200ms iar un sofer rapid si cu foarte multa experienta cam 350ms, posibil ca ultimile modele de dsg-uri sa fie si mai rapide. In concluzie, un om nu va schimba niciodata mai rapid decat un dsg.

Cu cat cutia are mai multe trepte, cu atat rapoartele vor fi etajate mai scurt => cuplu mai mare la roata in toate treptele de viteza, dar si diferente mici de turatie intre trepte care ajuta atat la mersul sportiv cat si la mersul eco.

noi am avut dsg6 pe Audi tt ul nevestei si a avut zero probleme. Uleiul il schimbi si cu 700 lei daca nu vrei ulei oe neaparat, cu tot cu resetari. Nu exista ce scriu unii ca pierzi la reprize sau la schimbatul treptelor. Am facut sambata drivetest cu noul tiguuan cu dsg7 si mis-a parut ca schimba mai lin decat ce aveam noi pe tt, insa parca cu lag mai mare la kickdown decat zf ul de pe BMW. Fiabilitatea depinde si de cum s a mers cu ea. daca o tii numai in kickdownuri si talpi de pe loc, o uzezi mai mult evident.

#44
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017

 ionut_ionut, on 10 mai 2017 - 20:03, said:



Dsg-ul are 200ms iar un sofer rapid si cu foarte multa experienta cam 350ms, posibil ca ultimile modele de dsg-uri sa fie si mai rapide. In concluzie, un om nu va schimba niciodata mai rapid decat un dsg.

Cu cat cutia are mai multe trepte, cu atat rapoartele vor fi etajate mai scurt => cuplu mai mare la roata in toate treptele de viteza, dar si diferente mici de turatie intre trepte care ajuta atat la mersul sportiv cat si la mersul eco.

Nu am cum sa te contrazic la faptul că un computer are reacții mai bune decât un om, ci continui sa cred că dacă mergi cu o transmisie manuala vei avea demaraje mai bune deoarece un computer merge pe niște variante prestabilite, în timp ce un om va alege varianta optima pentru o anumită situație. Spre exemplu la o depășire din scurt, eu din a cincea dau a treia, urc direct in 5-6000 rpm și o fac. La o automata poți să te bagi așa ? Întreb doar, nu am condus decât manuale, dar și pe site-uri unde se analizează reprizele masinilor am văzut că cele manuale scot timpi mai buni.

#45
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Bineinteles ca si automata stie kick down si retrogradare rapida cu 2 trepte in jos. Doar ca automata de exemplu nu o sa tureze dieselul in 5000 de ture in treapta a doua de exemplu.

Deci nu, nu schimba nimeni mai repede si mai optim decat un DSG care schimba functie de cat de tare/brusc/lent calci pedala de acceleratie. Este o cutie ultra-rafinata.

Uite, vad ca sunt cativa pe forum cu Skoda Octavia 1.6 TDI cu cutie manuala. Eu am DSG 7. Sunt dispus sa facem o liniuta pe un sfert de mila. Eu pariez si bani pe faptul ca prima ajunge DSG 7.

Edited by Groot, 13 May 2017 - 09:19.


#46
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
Eu făceam comparatia la benzinare. Evident că la diesele nu poți merge la asemenea turații. Depășirile din scurt sunt de aceea mult mai ușor de făcut cu benzinare puternice. La diesel putem vorbi doar de 'un fel' de kickdown atâta timp cat  la peste 4000 rpm nu mai au vlaga.

#47
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,639
  • Înscris: 07.10.2005
Avantajul cutiei automate este ca pe langa modul confort stie si mod sport si mod manual, cineva care are stiluri diferite de condus poate selecta in ce mod sa foloseasca cutia. Cine vrea sa conduca gen manuala pe cutia automata are modul manual si schimbarile de trepte sunt mai rapide ca doar dai impuls si nu schimbi treptele de viteza/calci ambreiajul ca la manuale.

#48
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

 fortzoso, on 13 mai 2017 - 14:10, said:

Eu făceam comparatia la benzinare. Evident că la diesele nu poți merge la asemenea turații. Depășirile din scurt sunt de aceea mult mai ușor de făcut cu benzinare puternice. La diesel putem vorbi doar de 'un fel' de kickdown atâta timp cat  la peste 4000 rpm nu mai au vlaga.

Pai au mega vlaga de la 2000 la 3500 de ture. Nu e nevoie sa ii dai in gura sa guite ca la benzina ca sa scoti un cuplu decent din motor.

Dar regardless, un DSG este multe clase peste cel mai smecher pilot de formula 1. D-aia folosesc si ei tot tipul asta de cutie semiautomata multi clutch. Un fel de DSG dar mai prost. Adica nu are mod full automat, trebuie sa schimbe pilotul din butoane (modul full automat computer controlled e interzis de regulament).

Edited by Groot, 13 May 2017 - 15:25.


#49
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
Cu mega vlaga aia nu poți face depășiri din scurt. Probabil nu știi ce e aia.
Se vede că ești dieselar după cum vorbești de cuplu și de guițat. Pentru astfel de depășiri ai nevoie de toată puterea și nu numai de cuplu. Trecând în a treia eu ajung instant la puterea maxima in timp ce ție îți ia timp mai mult sau mai puțin în funcție de cuplu că sa ajungi la puterea maxima. De asta am și zis că nu văd rostul unei automate pe o benzinara.
Poate la diesele o fi cum spui tu.

#50
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

 fortzoso, on 13 mai 2017 - 16:42, said:

Cu mega vlaga aia nu poți face depășiri din scurt. Probabil nu știi ce e aia.
Se vede că ești dieselar după cum vorbești de cuplu și de guițat. Pentru astfel de depășiri ai nevoie de toată puterea și nu numai de cuplu. Trecând în a treia eu ajung instant la puterea maxima in timp ce ție îți ia timp mai mult sau mai puțin în funcție de cuplu că sa ajungi la puterea maxima. De asta am și zis că nu văd rostul unei automate pe o benzinara.
Poate la diesele o fi cum spui tu.

Prietene atehnic. Putere = turatie x cuplu.

Dieselul da cuplu maxim in ture joase. Deci putere maxima in ture joase.

 fortzoso, on 13 mai 2017 - 16:42, said:

Trecând în a treia eu ajung instant la puterea maxima in timp ce ție îți ia timp mai mult sau mai puțin ...
Ajungi pe dracu instant. Doar Tesla ajunge instant.

Acum te scuz, poti sa te ridici si sa iesi afara.

Edited by Groot, 13 May 2017 - 16:50.


#51
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
Tocmai datorita acelei formule ți-am zis și de ce nu dau doi bani pe cuplul tău. Iar dacă tu crezi că ai puterea maxima la turații joase, mai uita-te la o curbă de putere. Retine bine termenul de maxima.
Sfaturile astea sunt așa că între prieteni, chiar dacă tu ești foarte tehnic.
Dacă ai condus până acum doar benzinare de putere mica asta nu înseamnă că știi cum se comportă una de putere mare !

#52
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Va spun parerea mea care nu trebuie sa coincida cu a voastra ...dar poate va dau de gandit arumentele pe care le aduc. DSG-ul este o cutie buna . De noua . Principiul de functionare este unul bun , fara discutie. Dar :
- la toate masinile VAG, mai ales diesel-urile , volantul bimasic este un punct slab. ( va pot garanta asta , am schimbat doua in 40.000 km - si nu am stricat niciodata vreo masina  )
- problema principala nu este aceea ca se uzeaza / strica,  ci aceea ca simptomele nu sunt destul de clare si se merge mult cu volantul stricat ( adica intepenit )  .
- stricarea volantului consta in bocarea /intepenirea celor doua parti care il compun din cauza deplasarii unuia sau mai multor arcuri care se gasesc in interiorul volantului ( de obicei 3 sau 4 sunt toate )
- mersul  cu volantul stricat nu este neutru . Daca volantul nu mai preia socurile de cuplu care apar permanent in timpul mersului ....le va prelua cutia .
- indiferent ca este manuala sau DSG , aceste vibrati afecteaza vor afecta cutia .
...parerea mea

Edited by JurasikMan, 13 May 2017 - 19:59.


#53
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015

 Groot, on 13 mai 2017 - 16:46, said:



Prietene atehnic. Putere = turatie x cuplu.

Dieselul da cuplu maxim in ture joase. Deci putere maxima in ture joase.


Ajungi pe dracu instant. Doar Tesla ajunge instant.

Acum te scuz, poti sa te ridici si sa iesi afara.

Nustiu cum la altii dar la al meu diesel.e scris destul de clar in manual ca puterea maxima (197 de caluti) e la 4200 rot/min, chiar daca cuplul maxum e intre 1800 si 2800. Cutia stie asta si cand vreau sa accelerez puternic retrogradeaza astfel ca acul cade mereu cel putin pe la 3800 si daca continui sa tin pedala la fund va urca pana la rosu dupa care va schimba treapta.

#54
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Pai da e normal ca cai sa fie la turatii mai ridicate, de obicei cuplu la diesel e turtii mai joase, dar in manual este o greseala de exprimare, defapt au vrut sa zica ca la cea turatie ai 197 CP..
Iata si formula de calcul a puterii unei masini
P = FT v / η  
Unde:
P = engine power (W)
FT = total forces acting on the car - rolling resistance force, gradient resistance force and aerodynamic drag resistance  (N)
v = velocity of the car (m/s)
η = overall efficiency in the transmission
Legat de cutii, si eu consider ca o cutie automatica este mai buna (confort, kick down (daca e cutie calumea)), insa consider ca nu merita inca investitia, mai ales daca ai si tempomat pe masina. Parerea mea ca uzura in orasele noastre, costul de intretinere si reparare daca se strica la care adaugam si costul de achizitie, nu merita o cutie automatica, mai bine adaugi alte optiuni. (Parere stric personala)...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate