Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

OSB pe BCA si apoi rigips

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
UPCfan

UPCfan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 15.03.2017
Salut! Zilele astea vreau sa imi termin si ultimele 2 camere la casuta. Este vorba despre o casa de 70 mp cu 3 camere. Sufrageria cu bucataria si baia am terminat-o in stilul clasic cu tencuiala de ciment si var cu 2 maini de glet. La dormitoare nu mai m-as incurca cu tencuit si asteptat sa se usuce... M-am gandit ca peste BCA sa pun OSB si peste el rigips. Ati mai auzit asa ceva? Eu m-am mai uitat pe ici pe colo si nu am mai auzit asa ceva. Nu sunt chiar meserias si nici nu prea am cunostinte cum se fac lucrarile cu materialele astea noi. Ma pricep si eu putin si asa mi-am construit tot pana acum in regim propriu. Dupa ce am terminat scoala am lucrat vre-o 2 ani in constructii pana mi-am mai limpezit mintea si am inceput sa fac si alceva. Va rog sa imi lasati un sfat care ar fi varianta mai simpla si totusi de calitate. Tavanul este de lemn si il acoper cu vata de sticla si rigips pe structura metalica, dar la pereti nu prea ma pricep. As avea 2 variante. Osb, rigips si glet... sau rigipsul direct pe bca si glet... La ambele optiuni ma gandesc sa folosesc si plasa din fibra (tavan si pereti). Multumesc!

#2
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011
Osb pui dacă dorești sa ancorați ceva de peretele respectiv, altfel o sa fie scump.
Plăcile de rigips se pot pune și pe puncte.(mamaligi)
Plasa este bine.

#3
UPCfan

UPCfan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 15.03.2017
Nu-i vorba de bani, mai mult de timpul de asteptare. In felul cum am zis eu ar fi gata in maxim o saptamana. Daca as merge pe varianta clasica mi-ar trebui undeva la 6 saptamani. Pe perete nu voi avea de montat greutati, ambele sunt dormitoare.

P.S. Mai tare m-ar interesa daca a mai facut cineva si cum se comporta osb-ul intre bca si rigips. Nu mucegaieste?
In vata de sticla knauf dau soarecii? Cum am scris si mai sus cu materialele noi nu am lucrat si nu stiu exact cum se comporta. Prin 2000 - 2004 lucrurile erau mai simple, acum materialele noi ne usureaza munca dar ne baga si in ceata.

Edited by UPCfan, 08 May 2017 - 00:04.


#4
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
asta este varianta corecta cu structura din profile laminte la rece CW-uri, UW-uri ...restul sunt inventii
Aici ai si varianta pe mamaligi....
Cauta pe google sau youtube si gasesti o gramada de filmulete...

#5
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017
Varianta de placare pe structura metalica , fara sa pui si o izolatie , este pierdere de timp si spatiu .

#6
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
varianta de placare pe structura metalica este cea mai simpla si cea mai la indemana varianta pentru un incepator...daca colegul nu le are cu constructiile atunci sa puna singur rigips pe mamaligi ar fi ca si cum m-as apuca eu acum sa desfac motorul masinii mele...dar este invitatul meu sa incerce :) prima placa sigur ii iese...mai nasol la a doua placa cand nu se mai aliniaza cu prima :)

#7
UPCfan

UPCfan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 15.03.2017
@brawnie Ceva cunostinte am si cred ca as reusi sa le aliniez... Dar intrebarea ramane daca regipsul nu este prea putin. Ar fi varianta cu strat dublu si fara osb. Vreau sa fac ceva bun si trainic si sincer nu am habar de unde sa incep. Daca as avea timp m-as apuca  de varianta clasica pentru ca stiu ca este cea mai buna. Apropo, pe exterior este tencuit si pus un polistiren de 5 cm.

#8
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
As pune o intrebare initiatorului...Ai incercat vreodata sa demolezi un zid din bca netencuit si unul tencuit?
Raspunsul il dau tot eu...pt ca daca ar fi facut-o ,nu ar mai fi pus intrebarea...cel netencuit ,il demolezi (demontezi)cu mainile goale(daca nu este intre centuri de beton);celalalt...greu scoti un bca intreg.
In alta ordine de...idei,as opta pt tencuiala [ mecanica ] si apoi izolatia...

#9
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Pe exterior de ce n-ai pus macar de 10 cm??  Diferenta era foarte mica...  Restul de materiale si manopera erau identice.
Cum adica sa fie prea putin un rand de rigips?  E doar o chestie de finisat peretii.

#10
mateitasian

mateitasian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 22.12.2014
eu nu înțeleg de ce nu vrei sa tencuiesti peretii clasic... ai 2 camere, nu ? tencui primu', te muti in  al 2 lea si intimpul in  care il faci pe al 2 lea se usuca primul.... si uite asa faci la toate operatiile.... nu vad nici o logica in a folosi osb + rigips. Rigipsul este un material de finisaj nu altceva ( nu faci rezistenta cu rigips)
  Sfatul meu este sa tragi tencuiala clasica + 3 maini glet +vinarom si atât.... bineînțeles, meseria nu se învață pe forumuri, asa ca poti face cum doresti si stii tu mai bine. o zi buna

#11
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Tencuiala clasică o folosești doar dacă nu vrei să izolezi termic și acustic acea cameră, în rest o structură metalică apoi izolație cu vată de sticlă sau bazaltică este de preferat chiar dacă implică niște costuri suplimentare, acel perete va respira și va aduce un câștig de câteva grade celsius cu plus sau cu minus în funcție de anotimp,în afara de câștigul unei bune izolații fonice.Și eu sunt zidar, dar prefer pentru interioare soluția plăci de rigips,vată minerală, totul pe structură metalică, pe care am întâlnit-o în mai toate lucrările pe unde am lucrat în Italia, în schimb nu agreez zidurile construite din BCA pe care mulți le cumpără după ureche deși nu pot fi folosite pentru ridicarea de ziduri portante mai ales când optezi pentru încă un etaj peste parter, de aceea eu am investit doar în cărămidă porotherm și planseurile le voi face tot din cărămidă porotherm specială de planșeupe grinzi de planșeu armate și construite de mine,pentru că ceea ce vând ei sunt destul de piperate la preț. Posted Image

Edited by Viorelsolar, 08 May 2017 - 07:50.


#12
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
domnule Viorel oare nu cumva ai uitat sa mentionezi dumneata si o folie bariera de vapori care in cazul izolatiei termice pe interior este obligatorie ? Atentie aceasta folie trebuie sa fie etansa si se monteaza la partea calda (adica la interiorul camerei).....Referitor la planseele ceramice Porotherm am simulat un calcul la un moment dat pe jurnalul altui coleg si iesi mai scump in varianta ceramica decat in varianta clasica monolita daca nu ai ce face cu banii baga-i in plaseu ceramic - stiu ca e la moda in Italia.

#13
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,260
  • Înscris: 06.07.2007

View PostViorelsolar, on 08 mai 2017 - 07:49, said:

Tencuiala clasică o folosești doar dacă nu vrei să izolezi termic și acustic acea cameră,
de ce ar (mai)trebui izolatie termica peste BCA atata timp cat se considera ca insusi bca-ul e un izolator termic bun? E aproape ca si cum ai manca paine cu franzela.
Am eu intr-o camera peretii placati cu rigips direct peste bca. Dar cu osb intre ele nu am mai auzit.
Valabil pentru toti care sustin intr-una treaba cu izolatia.
Pffff...izolatie peste bca....Posted Image

Edited by dan1980_25, 08 May 2017 - 08:06.


#14
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
De unde tot veniti fratilor cu astfel de sfaturi si de idei?
BCA-ul nu este un izolator termic bun .... polistirenul sau vata sunt izolatori termici...restul sunt povesti....
Si ca sa sustin in date tehnice ceea ce spun afla ca, conductivitatea termica a BCA-ul este 0.11-0.13 W/mK pe cand la polisitren este 0.033 - 0.04 W/mK ...Pune mana domnule Dan si fa o impartire si vezi si dumneata cat de bun izolator termic este BCA-ul si in caz ca exista vreun dubiu cu cat conductivitatea termica este mai mica cu atat materialul este mai bun izolator termic....
Ca sa duc mesajul pana la capat dpdv termic 30 cm de BCA (R=2.72 m²K/W) este echivalent cu 11 cm de polistiren (R=2.75 m²K/W) sau 9 cm de vata (R=2.72 m²K/W)....cam atat de bun izolator termic este BCA-ul dumitale.
Si in caz ca va intrebati ce e cu R-ul aflati ca este Rezistenta termica a stratului si se definesti ca rezultatul impartirii grosimii materialului (in metri) la coeficientul de transfer termic...de ex pentru BCA de 30 vom avea 0.30/0.11 = 2.72 m²K/W

#15
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

View Postbrawnie, on 08 mai 2017 - 08:04, said:

domnule Viorel oare nu cumva ai uitat sa mentionezi dumneata si o folie bariera de vapori care in cazul izolatiei termice pe interior este obligatorie ? Atentie aceasta folie trebuie sa fie etansa si se monteaza la partea calda (adica la interiorul camerei).....Referitor la planseele ceramice Porotherm am simulat un calcul la un moment dat pe jurnalul altui coleg si iesi mai scump in varianta ceramica decat in varianta clasica monolita daca nu ai ce face cu banii baga-i in plaseu ceramic - stiu ca e la moda in Italia.
Să-mi arăți și mie unde ai văzut folie cu barieră de vapori,când rolul acestei bariere este preluat de vata minerală !!! Nu am văzut nicăieri în Italia că rigipsarii au pus vreo folie de barieră vapori unde se folosea vată de sticlă sau minerală. Cât privește costurile planșeului ceramic vs.monolit, fiecare gândește lucrurile în perspectiva executării altor lucrări, în cazul meu încălzirea radiantă în mansardă nu trebuie să se transfere la parter, deci izolarea termică și fonică este net superioară unui planșeu monolit,în afară de asta planeitatea este perfectă și lipsesc crăpăturile inerente pe care le descoperi la fiecare placă de beton monolit după 28 de zile !!!

#16
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
Sunt de acord cu izolarea placii de peste parter pentru incalzirea in pardoseala de la mansarda...dar acest lucru se poate face foarte simplu prin placarea cu polistiren a placii de beton...vezi constata cu stupoare ca veti avea nevoie si de un spatiu tehnic pentru a trece cu toate instalatiile electrice si sanitare si veti vedea ca polistirenul joaca acest rol excelent....
Mai lasati-ma cu italienii...aveti o varsta dom'le mai puneti mana si cititi....toti va credeti mari mesteri cu cativa ani de lucru prin Italia sau Spania...Unde ati lucrat in Italia? de cate ori pe an scadea temperatura pana pe la -15 grade?

Vata sa fie aibe rol de bariera de vapori Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image tot in Italia ati invatat?  
PS: Poate ca va referiti la vata care are pe o parte o folie aluminizata, nu-i asa?

Edited by brawnie, 08 May 2017 - 08:41.


#17
UPCfan

UPCfan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 15.03.2017
Dupa toata comentariile de aici am ajuns la concluzia ca o fac clasic si pe tavan cu rigips si vata cu folie knauf de 5 cm.
As face lucrarea pe structura metalica si as izola-o cu vata tot knauf de 5... dar dozele mele sunt deja montate in perete cu iesire de 2 cm. Asa am calculat ca voi face treaba. Cu structura metalica m-as p... pe ele de doze, alta distractie dupa aia. Multumesc mult pentru raspunsuri!

#18
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Tencuieste si lasa tampeniile .

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate