Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
OSB pe BCA si apoi rigips
Last Updated: May 10 2017 10:18, Started by
UPCfan
, May 07 2017 23:32
·
0
#1
Posted 07 May 2017 - 23:32
Salut! Zilele astea vreau sa imi termin si ultimele 2 camere la casuta. Este vorba despre o casa de 70 mp cu 3 camere. Sufrageria cu bucataria si baia am terminat-o in stilul clasic cu tencuiala de ciment si var cu 2 maini de glet. La dormitoare nu mai m-as incurca cu tencuit si asteptat sa se usuce... M-am gandit ca peste BCA sa pun OSB si peste el rigips. Ati mai auzit asa ceva? Eu m-am mai uitat pe ici pe colo si nu am mai auzit asa ceva. Nu sunt chiar meserias si nici nu prea am cunostinte cum se fac lucrarile cu materialele astea noi. Ma pricep si eu putin si asa mi-am construit tot pana acum in regim propriu. Dupa ce am terminat scoala am lucrat vre-o 2 ani in constructii pana mi-am mai limpezit mintea si am inceput sa fac si alceva. Va rog sa imi lasati un sfat care ar fi varianta mai simpla si totusi de calitate. Tavanul este de lemn si il acoper cu vata de sticla si rigips pe structura metalica, dar la pereti nu prea ma pricep. As avea 2 variante. Osb, rigips si glet... sau rigipsul direct pe bca si glet... La ambele optiuni ma gandesc sa folosesc si plasa din fibra (tavan si pereti). Multumesc!
|
#2
Posted 07 May 2017 - 23:48
Osb pui dacă dorești sa ancorați ceva de peretele respectiv, altfel o sa fie scump.
Plăcile de rigips se pot pune și pe puncte.(mamaligi) Plasa este bine. |
#3
Posted 07 May 2017 - 23:56
Nu-i vorba de bani, mai mult de timpul de asteptare. In felul cum am zis eu ar fi gata in maxim o saptamana. Daca as merge pe varianta clasica mi-ar trebui undeva la 6 saptamani. Pe perete nu voi avea de montat greutati, ambele sunt dormitoare.
P.S. Mai tare m-ar interesa daca a mai facut cineva si cum se comporta osb-ul intre bca si rigips. Nu mucegaieste? In vata de sticla knauf dau soarecii? Cum am scris si mai sus cu materialele noi nu am lucrat si nu stiu exact cum se comporta. Prin 2000 - 2004 lucrurile erau mai simple, acum materialele noi ne usureaza munca dar ne baga si in ceata. Edited by UPCfan, 08 May 2017 - 00:04. |
#4
Posted 08 May 2017 - 00:01
#5
Posted 08 May 2017 - 00:09
Varianta de placare pe structura metalica , fara sa pui si o izolatie , este pierdere de timp si spatiu .
|
#6
Posted 08 May 2017 - 00:29
varianta de placare pe structura metalica este cea mai simpla si cea mai la indemana varianta pentru un incepator...daca colegul nu le are cu constructiile atunci sa puna singur rigips pe mamaligi ar fi ca si cum m-as apuca eu acum sa desfac motorul masinii mele...dar este invitatul meu sa incerce prima placa sigur ii iese...mai nasol la a doua placa cand nu se mai aliniaza cu prima
|
#7
Posted 08 May 2017 - 00:43
@brawnie Ceva cunostinte am si cred ca as reusi sa le aliniez... Dar intrebarea ramane daca regipsul nu este prea putin. Ar fi varianta cu strat dublu si fara osb. Vreau sa fac ceva bun si trainic si sincer nu am habar de unde sa incep. Daca as avea timp m-as apuca de varianta clasica pentru ca stiu ca este cea mai buna. Apropo, pe exterior este tencuit si pus un polistiren de 5 cm.
|
#8
Posted 08 May 2017 - 05:51
As pune o intrebare initiatorului...Ai incercat vreodata sa demolezi un zid din bca netencuit si unul tencuit?
Raspunsul il dau tot eu...pt ca daca ar fi facut-o ,nu ar mai fi pus intrebarea...cel netencuit ,il demolezi (demontezi)cu mainile goale(daca nu este intre centuri de beton);celalalt...greu scoti un bca intreg. In alta ordine de...idei,as opta pt tencuiala [ mecanica ] si apoi izolatia... |
#9
Posted 08 May 2017 - 05:55
Pe exterior de ce n-ai pus macar de 10 cm?? Diferenta era foarte mica... Restul de materiale si manopera erau identice.
Cum adica sa fie prea putin un rand de rigips? E doar o chestie de finisat peretii. |
#10
Posted 08 May 2017 - 07:05
eu nu înțeleg de ce nu vrei sa tencuiesti peretii clasic... ai 2 camere, nu ? tencui primu', te muti in al 2 lea si intimpul in care il faci pe al 2 lea se usuca primul.... si uite asa faci la toate operatiile.... nu vad nici o logica in a folosi osb + rigips. Rigipsul este un material de finisaj nu altceva ( nu faci rezistenta cu rigips)
Sfatul meu este sa tragi tencuiala clasica + 3 maini glet +vinarom si atât.... bineînțeles, meseria nu se învață pe forumuri, asa ca poti face cum doresti si stii tu mai bine. o zi buna |
|
#11
Posted 08 May 2017 - 07:49
Tencuiala clasică o folosești doar dacă nu vrei să izolezi termic și acustic acea cameră, în rest o structură metalică apoi izolație cu vată de sticlă sau bazaltică este de preferat chiar dacă implică niște costuri suplimentare, acel perete va respira și va aduce un câștig de câteva grade celsius cu plus sau cu minus în funcție de anotimp,în afara de câștigul unei bune izolații fonice.Și eu sunt zidar, dar prefer pentru interioare soluția plăci de rigips,vată minerală, totul pe structură metalică, pe care am întâlnit-o în mai toate lucrările pe unde am lucrat în Italia, în schimb nu agreez zidurile construite din BCA pe care mulți le cumpără după ureche deși nu pot fi folosite pentru ridicarea de ziduri portante mai ales când optezi pentru încă un etaj peste parter, de aceea eu am investit doar în cărămidă porotherm și planseurile le voi face tot din cărămidă porotherm specială de planșeupe grinzi de planșeu armate și construite de mine,pentru că ceea ce vând ei sunt destul de piperate la preț.
Edited by Viorelsolar, 08 May 2017 - 07:50. |
#12
Posted 08 May 2017 - 08:04
domnule Viorel oare nu cumva ai uitat sa mentionezi dumneata si o folie bariera de vapori care in cazul izolatiei termice pe interior este obligatorie ? Atentie aceasta folie trebuie sa fie etansa si se monteaza la partea calda (adica la interiorul camerei).....Referitor la planseele ceramice Porotherm am simulat un calcul la un moment dat pe jurnalul altui coleg si iesi mai scump in varianta ceramica decat in varianta clasica monolita daca nu ai ce face cu banii baga-i in plaseu ceramic - stiu ca e la moda in Italia.
|
#13
Posted 08 May 2017 - 08:05
Viorelsolar, on 08 mai 2017 - 07:49, said:
Tencuiala clasică o folosești doar dacă nu vrei să izolezi termic și acustic acea cameră, Am eu intr-o camera peretii placati cu rigips direct peste bca. Dar cu osb intre ele nu am mai auzit. Valabil pentru toti care sustin intr-una treaba cu izolatia. Pffff...izolatie peste bca.... Edited by dan1980_25, 08 May 2017 - 08:06. |
#14
Posted 08 May 2017 - 08:32
De unde tot veniti fratilor cu astfel de sfaturi si de idei?
BCA-ul nu este un izolator termic bun .... polistirenul sau vata sunt izolatori termici...restul sunt povesti.... Si ca sa sustin in date tehnice ceea ce spun afla ca, conductivitatea termica a BCA-ul este 0.11-0.13 W/mK pe cand la polisitren este 0.033 - 0.04 W/mK ...Pune mana domnule Dan si fa o impartire si vezi si dumneata cat de bun izolator termic este BCA-ul si in caz ca exista vreun dubiu cu cat conductivitatea termica este mai mica cu atat materialul este mai bun izolator termic.... Ca sa duc mesajul pana la capat dpdv termic 30 cm de BCA (R=2.72 m²K/W) este echivalent cu 11 cm de polistiren (R=2.75 m²K/W) sau 9 cm de vata (R=2.72 m²K/W)....cam atat de bun izolator termic este BCA-ul dumitale. Si in caz ca va intrebati ce e cu R-ul aflati ca este Rezistenta termica a stratului si se definesti ca rezultatul impartirii grosimii materialului (in metri) la coeficientul de transfer termic...de ex pentru BCA de 30 vom avea 0.30/0.11 = 2.72 m²K/W |
#15
Posted 08 May 2017 - 08:33
brawnie, on 08 mai 2017 - 08:04, said:
domnule Viorel oare nu cumva ai uitat sa mentionezi dumneata si o folie bariera de vapori care in cazul izolatiei termice pe interior este obligatorie ? Atentie aceasta folie trebuie sa fie etansa si se monteaza la partea calda (adica la interiorul camerei).....Referitor la planseele ceramice Porotherm am simulat un calcul la un moment dat pe jurnalul altui coleg si iesi mai scump in varianta ceramica decat in varianta clasica monolita daca nu ai ce face cu banii baga-i in plaseu ceramic - stiu ca e la moda in Italia. |
|
#16
Posted 08 May 2017 - 08:41
Sunt de acord cu izolarea placii de peste parter pentru incalzirea in pardoseala de la mansarda...dar acest lucru se poate face foarte simplu prin placarea cu polistiren a placii de beton...vezi constata cu stupoare ca veti avea nevoie si de un spatiu tehnic pentru a trece cu toate instalatiile electrice si sanitare si veti vedea ca polistirenul joaca acest rol excelent....
Mai lasati-ma cu italienii...aveti o varsta dom'le mai puneti mana si cititi....toti va credeti mari mesteri cu cativa ani de lucru prin Italia sau Spania...Unde ati lucrat in Italia? de cate ori pe an scadea temperatura pana pe la -15 grade? Vata sa fie aibe rol de bariera de vapori tot in Italia ati invatat? PS: Poate ca va referiti la vata care are pe o parte o folie aluminizata, nu-i asa? Edited by brawnie, 08 May 2017 - 08:41. |
#17
Posted 08 May 2017 - 08:51
Dupa toata comentariile de aici am ajuns la concluzia ca o fac clasic si pe tavan cu rigips si vata cu folie knauf de 5 cm.
As face lucrarea pe structura metalica si as izola-o cu vata tot knauf de 5... dar dozele mele sunt deja montate in perete cu iesire de 2 cm. Asa am calculat ca voi face treaba. Cu structura metalica m-as p... pe ele de doze, alta distractie dupa aia. Multumesc mult pentru raspunsuri! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users