Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

"How Tesla Will Change The World" by Tim Urban

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
8256 replies to this topic

#127
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:06, said:

Comparatiile astea intre Tesla vs ceilalti si gasite ca fiind similare cu cele intre Apple vs Nokia sau automobilul vs caruta trebuie judecate in functie de cine le face.
Daca le face un om important, care nu poate fi suspectat ca fiind batut in cap, cum este acest Andreessen, eu l-as suspecta de niscai interes: cauta atentie, simpatie, lobby pentru Silicon Valley, etc.

Daca insa le face un neica nimeni cum suntem toti pe aici, care nu are nimic de castigat de pe urma acestor afirmatii, eu l-as suspecta de naivitate cronica, sa nu zic chiar dificultati cognitive.
Automobilul a inlocuit firesc, natural, caruta deoarece cea din urma avea niste limitari severe fata de primul. Exceptand poate, pretul, restul avantajlor erau de partea automobilului si nu erau putine. Mai ales ca se sfarsise revolutia industriala. Chiar si asa, oamenii au migrat destul de lent la automobile, la noi se mai gasesc chiar si acum destule carute in mediul rural.

Similar, odata cu cresterea capacitatilor de procesoare a noilor CPU-uri, a memoriilor, Apple a avut imensul talent in domeniul marketingului de a scoate primul smartphone de succes din lume. Spun marketing, pentru ca nu Apple l-a scos pe primul, ci o alta companie, cu multi ani inainte, insa n-au avut la dispozitie un geniu comercial cum a fost Jobs.
Asadar, o alta nevoie naturala a oamenilor (internet, lizibilitate mare a ecranului, jocuri, muzica, camera, etc) a fost asigurata de produsele Apple, migrarea fiind din nou naturala.

Acum spune-mi tu ce asigura Tesla in dauna celorlalti? timpi 0-100 km/h de domeniul rachetelor la preturi de +$100.000? Pret mic de deplasare avand in vedere costul curentului? Mai ai rabdare putin sa vedem cat va costa schimbarea infrastructurii de producere si distribuire a energiei electrice pe care va trebui s-o platim cu totii, etc. Ce mai asigura Tesla?

Asadar, ce nevoie iti asigura Tesla si este imposibil s-o gasesti la ceilalti? Are tesla o retea mondiala care sa se apropie macar de a celorlalti? Are tesla service-uri, dealeri, etc? Poate fi comparata producerea si intretinerea unui telefon cu producerea si intretinerea unei masini?
Nu aveti decat sa visati, dar eu zic ca ar trebui sa va mai si treziti...
Eu sunt de parere ca tu esti cel care ar trebui sa se trezeasca, dar sigur e doar parerea mea, un umil fan-boy.
E nostim cum ii suspectezi pe toti ca au ceva interese la mijloc daca nu sunt de acord cu conceptiile tale. Cica daca un om de renume face anumite comparatii e attention-seeker, lobby-ist, iar daca e neica-nimenea ca toti de pe forumuri e naiv cronic si cu dificultati cognitive.

Punea Hansolo un link foarte bun, pe care banuiesc ca nu l-ai deschis:
http://tesla.dauger..../different.html
Omul ala are Tesla S inca de cand a fost lansat, fost proprietar de BMW M3, deci informatii de prima mana despre costuri, probleme, satisfactii. Ca TOTI proprietarii de Tesla zice ca nu ar reveni la nici o masina cu motor termic. Or fi avand toti dificultati cognitive?Posted Image Posted Image
Iar articolul la care am pus link e foarte bine argumentat, nu ca parerea trollilor de pe forumuri, frustrati incapabili sa vada mai departe de ziua de maine si masina din fata blocului.

#128
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:26, said:


Revenind la discutie, oricat de mare simpatie se bucura Tesla in acest moment, ea nu se poate bucura de "norocul" lui Apple.
Sa nu scapam din vedere ca o astfel de comparatie, Apple - Tesla se va putea face atunci cand o Tesla va costa cat un Iphone.
Oricand poti face un credit sau un abo mare si ta-da, ai un Iphone.
Incearca ceva de genul cand vorbim de o Tesla de > 100k euro. Posted Image

#129
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:06, said:


Automobilul a inlocuit firesc, natural, caruta deoarece cea din urma avea niste limitari severe fata de primul. Exceptand poate, pretul, restul avantajlor erau de partea automobilului si nu erau putine. Mai ales ca se sfarsise revolutia industriala. Chiar si asa, oamenii au migrat destul de lent la automobile, la noi se mai gasesc chiar si acum destule carute in mediul rural.



Iti amintesc ce cereau clientii pe vremea lu Henry Ford? "un cal mai rapid"
A inlocuit firesc, natural caruta zici? Sigur ca da, peste noapte s-au facut drumuri asfaltate pt masini, benzinariile s-au deschis peste noapte ca sa aiba unde alimenta masinile, Aveau autonomie de sute de km inca de la primele modele, nu se strica nici o masina, toate aveau electromotor si nu iti rupeai mana dand la manivela. Ai sesizat ironia cred.
E clar ca a avut loc o trecere treptata dar care s-a accelerat o data ce haterii si conservatorii de atunci au vazut avantajele.

Momentan asistam la o disruptie, ca si la inceputul secolului 20, dar fiind prea mici si cu un orizont temporal prea mic nu prea o vedem.


Tony Seba, tot un attention-seeker dupa catalogarea ta, o expune foarte bine aici

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/s0F4SobqxyU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:06, said:




Acum spune-mi tu ce asigura Tesla in dauna celorlalti? timpi 0-100 km/h de domeniul rachetelor la preturi de +$100.000? Pret mic de deplasare avand in vedere costul curentului? Mai ai rabdare putin sa vedem cat va costa schimbarea infrastructurii de producere si distribuire a energiei electrice pe care va trebui s-o platim cu totii, etc. Ce mai asigura Tesla?



Exact, senzatii pe care nu ti le ofera nici un Lambo, Ferrari etc, la jumatate de pret. Si daca Modelul 3 va avea o varianta Performance, chiar trebuie sa mai tai pretul ala in jumatate sau chiar in 3.

Pret mic de deplasare, exact, sunt calcule facute de posesori care fara sa alimenteze gratis la Superchargere scot costuri la jumatate fata de ce ar fi cheltuit  cu o masina diesel/motorina de caracteristici similare. Daca mai pui si Superchargerele gratis... Daca vrei sa contesti  sunt bucuros sa iti aduc calcule si tabele si sa le actualizez si la preturile energiei din Romania, ca sa nu zici ca vorbim vorbe.
Cum ai ajuns la concluzia ca ar fi nevoie de schibarea infrastructurii de producere si distributie a energiei electrice? Much FUD , nu?
Ce mai asigura Tesla? Daca stii cum sa te gospodaresti iti poate asigura independenta energetica, care va fi viitorul "Asset international".

#130
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 16:53, said:

Daca mai pui si Superchargerele gratis...

Asta poti sa uiti.
Superchargerele nu mai sunt gratis nici pentru noii proprietari de Model S/X, dar pentru Model 3.

Edited by ericmario, 24 May 2017 - 17:22.


#131
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:06, said:



Asadar, ce nevoie iti asigura Tesla si este imposibil s-o gasesti la ceilalti? Are tesla o retea mondiala care sa se apropie macar de a celorlalti? Are tesla service-uri, dealeri, etc? Poate fi comparata producerea si intretinerea unui telefon cu producerea si intretinerea unei masini?
Nu aveti decat sa visati, dar eu zic ca ar trebui sa va mai si treziti...

Tesla are DOUA retele mondiale paralele, care le intrec pe departe pe cele inexistente ale celorlalti. Ma refer la retelele de puncte de incarcare Superchargers si Destination Chargers. Stiu ca tu te refereai la dealeri si reprezentante. Are si de astea, mai putine ce-i drept, dar in crestere exponentiala (au 5 ani de cand au lansat Modelul S  si deja sunt prezenti cu reprezentante si service-uri in toate tarile lumii civilizate). Pe cand ceilalti au cam 100 de ani.
Dar si aici modelul traditional se schimba, cand masina practic nu are mentenanta, cand o poti cumpara de pe net, ce mare nevoie de service-uri in fiecare oras ai avea nevoie?
Au ceilalti vreun serviciu de OTA (over the air updates) care sa iti actualizeze masina, au ceilalti serviciu de Rangers (service mobil)?
Sa iti zic ce au ceilalti si nu are Tesla: Departament de marketing si reclame in audio- vizual care inghite miliarde. De unde crezi? Din banii clientilor. Tesla nu cheltuie bani pe reclame, banii aia ii baga in R&D, cele mai bune reclame ale Tesla sunt premiile pe care le capata masinile sale si clientii care nu ar mai cumpara altceva, nicidecum masini cu motor termic.

#132
Scubaskot

Scubaskot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 333
  • Înscris: 11.07.2013

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 16:53, said:




Exact, senzatii pe care nu ti le ofera nici un Lambo, Ferrari etc, la jumatate de pret. Si daca Modelul 3 va avea o varianta Performance, chiar trebuie sa mai tai pretul ala in jumatate sau chiar in 3.



Sunt curios cine e ala care si cumpara Lambo/ Ferrari pentru 0-100 km/h

#133
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:06, said:

Poate fi comparata producerea si intretinerea unui telefon cu producerea si intretinerea unei masini?
Nu aveti decat sa visati, dar eu zic ca ar trebui sa va mai si treziti...

Cam ce intretinere necesita o masina electrica, dupa parerea ta?

Si da, producerea unei masini electrice in care "greutatea" softului implementat este din ce in ce mai mare, poate fi comparata cu producerea unui telefon. Cei care stiu sa faca o caroserie si sint varza la soft atat vor face. Pana acum Tesla ii cam depaseste si la hardware si la software.

Iti amintesc ce spunea Akio Toyoda, CEO Toyota:
“I want to change the way they work on EVs. Maybe we will call them electric vehicles, but introduce connectivity. Think about Tesla. Tesla is producing cars. And Toyota is producing cars. But what Tesla is producing is something close to an iPhone.” Alt attencion-seeker si lobby-ist banuiesc, nu? LOL.

Edited by inuendo0, 24 May 2017 - 17:13.


#134
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View Postericmario, on 24 mai 2017 - 16:56, said:



Asta poti sa uiti.
Superchergerele nu mai sunt gratis nici pentru noii proprietari de Model S/X, dar pentru Model 3.

Șulfa de musk ia mintit pe oameni.

#135
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:26, said:

Ai foarte mare dreptate, acelasi lucru se incearca si acum, insa nu are cum sa reuseasca asa usor. Dezavantajele electricelor sunt mult prea mari sa fim manipulati asa usor. Pentru a se schimba cu adevarat balanta e nevoie de un parcurs mai lung, pentru a se putea elimina din ele. Nu spun ca e neaparat rau ce se incearca. Mie sincer mi-ar placea o electrica si o consider cu adevarat mult mai moderna si de preferat fata de clasica, insa ratiunea ma tine inca departe de ele.
Daca mi-as permite masina exclusiv pentru oras (adica salariu semnificativ mai mare sau pret de achizitie semnificativ mai mic) in mod cert mi-as indrepta atentia asupra lor.
Dar nu din prostii legate de mediu, ci pur si simplu din ratiuni economice sau de confort personale.

Revenind la discutie, oricat de mare simpatie se bucura Tesla in acest moment, ea nu se poate bucura de "norocul" lui Apple. Cand ceilalti producatori vor simti terenul fertil (si deja incep sa-l simta: mult lobby pentru electrice, modificari legislative, scaderi de preturi, baterii mai bune), toti vor migra usor, usor spre electrice. Iar ceilalti vor avea un mare avantaj in fata Tesla: retele de service, reprezentante, experienta in domeniul masinilor, etc. Tesla deja are pierderi imense facute de-a lungul anilor, cum crezi tu ca vor putea lupta in razboiul preturilor cu ceilalti? De exemplu cu Toyota?

Ai vrea dar nu ti-o permiti, de aia o urasti. Cum se cheama asta? Frustrare cumva?

Si despre pierderile Tesla sunt tare curios ce ai de spus. Nu cumva sunt investitii? Sau crezi si tu ce zic ANAListii anti Tesla? Astia vad cheltuielile de capital si investiile drept pierderi, le impart la numarul de masini vandute si scot pierderi de circa 9000$ pe masina. LOL. Pe cand Tesla are profit de circa 25%-30% pe masina. LOLPosted Image

E usor sa dezinformezi cand esti dezinformat.

#136
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,802
  • Înscris: 07.06.2014
torquemada - te cam faci ca ploua la avertizarile moderatorilor. urmatoarea avertizare va fi direct in cazier.

inuendo - e valabil si pt tine

Edited by Dany_Darke, 24 May 2017 - 17:25.


#137
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Pe cine a mintit Torq?
Nu mai exagera aiurea.

#138
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postericmario, on 24 mai 2017 - 16:56, said:

Asta poti sa uiti.
Superchargerele nu mai sunt gratis nici pentru noii proprietari de Model S/X, dar pentru Model 3.


Au redevenit gratis pt Modelul S si X. Nu esti la curent cu minciunile lui Torquemada.

https://electrek.co/...odel-s-model-x/

#139
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Super, dar tu ziceai ca ai platit avansul pentru Model 3, nu?

#140
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 16:26, said:

Iar ceilalti vor avea un mare avantaj in fata Tesla: retele de service, reprezentante, experienta in domeniul masinilor, etc. Tesla deja are pierderi imense facute de-a lungul anilor, cum crezi tu ca vor putea lupta in razboiul preturilor cu ceilalti? De exemplu cu Toyota?

Tesla are un principiu: Superchargerele si service-urile nu sunt sursa de venit.
Reteaua de service-uri ale producatorilor traditionali e o sursa de venituri grase. Din adausurile comerciale pentru piese si consumabile. Ba ni le-au implementat si in subconstient: nimeni nu cumpara o masina de multi bani daca nu ai carnetul de service original cu reviziile facute la timp si la reprezentanta.
Pe cand la electrice nu ai mentenanta, din alea 18 piese in miscare de pe trenul de rulare nu prea se strica nici una.
Cand vor trece masiv la electrice, service-urile traditionale vor deveni ca o ancora grea de tras dupa ei si le va accelera caderea. Mark my words.

View Postericmario, on 24 mai 2017 - 17:29, said:

Super, dar tu ziceai ca ai platit avansul pentru Model 3, nu?
Da. Oricum iesi mai ieftin platind curent electric decat benzina/motorina. Mi-am facut calculele, nu iti face tu griji

Edited by inuendo0, 24 May 2017 - 17:43.


#141
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 17:39, said:


Da. Oricum iesi mai ieftin platind curent electric decat benzina/motorina. Mi-am facut calculele, nu iti face tu griji
Nu imi fac griji, te felicit pentru curaj.Posted Image

#142
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View Postericmario, on 24 mai 2017 - 17:25, said:

Pe cine a mintit Torq?
Nu mai exagera aiurea.

Articolul pus de mine spune exact cum a fost.

"In other words, a Tesla Model S or X owner who bought a new car since January 15, 2017, has free Supercharger access now and for any other Model S or X (not Model 3) that they decide to buy in the future. If they do decide to upgrade in the future, their current vehicle wouldn’t have free Supercharger access for the new owner."

E vb.doar de viziunea vanzarilor.

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 17:25, said:




Au redevenit gratis pt Modelul S si X. Nu esti la curent cu minciunile lui Torquemada.

https://electrek.co/...odel-s-model-x/

Pt.modelul 3 nu este inca.

https://www.google.r...la-quality/amp/

Si probleme de calitate nerezolvate inca.

"WHEN YOU SPEND six figures or so on a car, you expect the exceptional fit and finish of a luxury vehicle, not to mention solid construction. No one’s going to blame you for griping about wood trim that doesn’t match, suspension components that rattle, air conditioning that doesn’t work, a cracked windshield pillar, a car that unexpectedly shuts down, or the myriad other issues Tesla owners have reported.

The online forums where Tesla’s famously zealous fans share videos of Autopilot feats and ludicrous acceleration feature a growing number of threads outlining complaints about the quality of the company’s materials and workmanship. You can read about electrical gremlins, poor panel alignment, rattles, and other problems. “My MX100D’s alignment was off from the beginning,” wrote Tesla Forums user jajabor, who says he owns a top-of-the-line Model X SUV. “There was not a single body panel that didn’t have any issues.”

Quality control problems pose a significant challenge as Elon Musk’s company transitions from a boutique automaker to mass manufacturer and gears up to build the $35,000 Model 3 sedan. Musk wants Tesla, which built 83,992 cars last year, to crank out half a million next year. The Toyotas and GMs of the world move that many cars in a month, but it nevertheless represents a huge step up for the Silicon Valley upstart. Getting it wrong could be a huge problem not only for the company, but for electric vehicles in general."

Edited by Torquemada-666, 24 May 2017 - 18:09.


#143
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 16:32, said:

Eu sunt de parere ca tu esti cel care ar trebui sa se trezeasca, dar sigur e doar parerea mea, un umil fan-boy.
E nostim cum ii suspectezi pe toti ca au ceva interese la mijloc daca nu sunt de acord cu conceptiile tale. Cica daca un om de renume face anumite comparatii e attention-seeker, lobby-ist, iar daca e neica-nimenea ca toti de pe forumuri e naiv cronic si cu dificultati cognitive.
Prietene, 99,99% dintre oamenii cu masini de pe aceasta planeta NU au o masina Tesla, asadar considera ca deocamdata o astfel de masinia nu li se potriveste. Exact ceea ce cred si eu. Nu trebuie sa ma trezesc, sunt deja treaz.
Mercedes a vandut anul trecut peste 2.000.000 masini, BMW la fel, Audi tot pe acolo. Cate are in plan Tesla sa vanda anul asta?
Se asteapta mult la coada la Tesla? Pai la aproape orice Audi, Merc, BMW trebuie sa astepti vreo cateva luni, iar timpul se scurge abia dupa ca ai virat toata suma in cont, nu doar $1000

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 16:32, said:

Punea Hansolo un link foarte bun, pe care banuiesc ca nu l-ai deschis:
http://tesla.dauger..../different.html
Omul ala are Tesla S inca de cand a fost lansat, fost proprietar de BMW M3, deci informatii de prima mana despre costuri, probleme, satisfactii.
Intr-adevar, e foarte bun. Doar pentru ca este blogul altui obsedat de Tesla. Voi sa fiti sanatosi...!

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 16:32, said:

Ca TOTI proprietarii de Tesla zice ca nu ar reveni la nici o masina cu motor termic. Or fi avand toti dificultati cognitive?Posted Image Posted Image
Ai stat tu de vorba cu toti, nu-i asa? Dar oare cati posesori de Toyota spun ca nu si-ar lua niciodata altceva?

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 17:21, said:

Ai vrea dar nu ti-o permiti, de aia o urasti. Cum se cheama asta? Frustrare cumva?

Si despre pierderile Tesla sunt tare curios ce ai de spus. Nu cumva sunt investitii? Sau crezi si tu ce zic ANAListii anti Tesla? Astia vad cheltuielile de capital si investiile drept
Primul rand pare scris de un copil, sincer iti spun.

O companie trebuie sa faca bani in primul rand. Deocamdata Tesla pierde bani, discutam cand o sa ajunga pe profit si o sa-si indeplineasca planurile alea marete.
Eu ii doresc tot succesul din lume, nu am nimic de pierdut daca reusesc, din contra, poate fi si in avantajul meu

View Postinuendo0, on 24 mai 2017 - 17:39, said:

Pe cand la electrice nu ai mentenanta, din alea 18 piese in miscare de pe trenul de rulare nu prea se strica nici una.
Cand vor trece masiv la electrice, service-urile traditionale vor deveni ca o ancora grea de tras dupa ei si le va accelera caderea. Mark my words.
Eu am auzit de televizoare care nu au chiar nicio piesa in miscare si tot se mai strica. Chiar nu-mi pot explica motivul pentru care oamni in toata firea ajung sa creada orice prostie, oricat este ea de neverosimila

#144
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017

View Postvalitudor, on 24 mai 2017 - 19:31, said:


Eu am auzit de televizoare care nu au chiar nicio piesa in miscare si tot se mai strica.

Ai zis bine ca 'tot se mai strica'. Deci mult mai rar decat o masina cu motor termic.Posted Image

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate