Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dacia se pregateste pentru fabricarea unor versiuni cu Gaz Natural Comprimat?
Last Updated: May 07 2017 14:10, Started by
Monstruozitate
, May 05 2017 21:07
·
0
#1
Posted 05 May 2017 - 21:07
Dacia se pregateste pentru fabricarea unor versiuni cu Gaz Natural Comprimat?
http://www.capital.ro/exclusiv-dacia-pregateste-lansarea-masinilor-pe-gaz.html La ora actuala, in doar cateva tari exista autoturisme Dacia pe combustibili alternativi, interesele uzinei cat si ale dealerilor fiind de a promova variantele Diesel... In Europa gasim Dacia Logan pe GPL in Romania, si Sandero si Duster in Italia. |
#2
Posted 05 May 2017 - 21:18
Daca reusesc sa le faca mixte (gaz si diesel/benzina) si suficient de ieftine (adica cam la pretul unui kit aftermarket), s-ar putea sa dea o lovitura (mai ales daca au norocul sa creasca pretul petrolului fix cand lanseaza ei modelul).
Edited by Kersim, 05 May 2017 - 21:18. |
#3
Posted 05 May 2017 - 21:29
Kersim, on 05 mai 2017 - 21:18, said:
Daca reusesc sa le faca mixte (gaz si diesel/benzina) si suficient de ieftine (adica cam la pretul unui kit aftermarket), s-ar putea sa dea o lovitura (mai ales daca au norocul sa creasca pretul petrolului fix cand lanseaza ei modelul). Te pricepi la motosre cum se pricepe bunica-mea. |
#4
Posted 05 May 2017 - 21:33
CNGul nu e prea ieftin si este o solutie dedicata... fata de GPLul care e o solutie aftermarket (chiar si cand e pusa pe masinile noi... din fabrica),
Iar motoarele pt a scoate tot ce trebuie sunt de constructie speciala, adica gandite dinainte pt acest gen de combustibil, si au mai multe in comun cu motoarele Diesel. Personal ori cred ca e un fas, ori... in gama Renault vad asemenea motoare pe magarusi... dube, Dacia Doker si Lodgy, iar in Romania poate pt pietele care prefera gazul, Italia, Polonia, etc... Mercedes si VW pun pe monovolume: B-class, Caddy, etc... http://www.volkswage...odukte/TGI.html RAROM e pregatit de ceva ani http://www.rarom.ro/...lizarea_GNC.pdf Edited by Monstruozitate, 05 May 2017 - 21:38. |
#5
Posted 05 May 2017 - 21:36
#6
Posted 05 May 2017 - 22:21
si de unde vor alimenta cumparatorii? De la aragaz?
Ca statiile cng din Romania se pot numara pe degetele de la o mana. |
#7
Posted 05 May 2017 - 22:29
Exista o directiva europeana care obliga statele membre sa dezvolte retelele de GNCV, nu-mi amintesc termenele.
Scepticii ar trebui sa stie ca singurele tari din Europa fara retele de GNCV sunt Irlanda, Albania, Muntenegru, Bosnia+Hertegovina si Romania. Costul pe km e cam jumatate din cel pe GPL. Exista si varianta cu compresor casnic, cu care poti evita complet benzinariile/statiile de gaz. |
#9
Posted 06 May 2017 - 05:38
@Razvan- pretul la 1/2 fata de GPL? Se poate sa atasezi documente in acest sens? PS Eu stiam ca pretul este acelasi per km cu GPL in conditiile unei complexitati superioare a CNG-ului.
|
#10
Posted 06 May 2017 - 07:32
CNGul pe diesel e rentabil doar pe vehicule f mari.
Pe turisme e cam degeaba pe diesel pt ca motorul fc in continuare pe motorina si se injecteaza si o mica cantitate de gaz. De obicei ponderea e cam un sfert gaz si 3 sferturi motorina putand ajunge la jumate-jumate in anumite regimuri de functionare. La motoarele pe benzina e altceva, acestea putand functiona si aproape exclusiv pe cng. Singura problema la modelele existente este rezervolul de benzina fff mic, gen 10litri ceea ce face ca drumurile in zonele fara statii cng sa fie "interesante". Da, cng-ul este mult mai ieftin decat gpl-ul. |
|
#11
Posted 06 May 2017 - 08:03
#13
Posted 06 May 2017 - 10:42
edi10000, on 06 mai 2017 - 05:38, said:
@Razvan- pretul la 1/2 fata de GPL? Se poate sa atasezi documente in acest sens? PS Eu stiam ca pretul este acelasi per km cu GPL in conditiile unei complexitati superioare a CNG-ului. Nu am documente, ci o discutie mai veche tot aici pe SP cu un sofer din R. Moldova care intreba unde-si poate alimenta Zafira cu GNCV in drum spre Bulgaria. La vremea respectiva (acum vreo trei ani, cred), nicaieri in Romania. Dupa care am discutat despre consumuri si preturi si asa am ajuns la 1/2 fata de GPL. |
#14
Posted 06 May 2017 - 13:49
Conform http://cngeurope.com/ pretul este de 0,61 e / kg in Bulgaria, 0,75e in Romania si Serbia si Turcia si 1,1e/ kg in Ungaria mai scump decat in Austria, Germania Belgia, Olanda, Spania, italia, Grecia, Cehia, Slovacia.
Foarte scump in tarile nordice, foarte ieftin in Moldova, Rusia si Ucraina 1KG de Gaz Natural contine 12500 kcal, 1 Kg GPL 11900 Kcal 1Kg GPL = 1,96 Litri => 1KG CNG = 2.06 litri LPG 1 KG Gaz Natural =1,36 m3 Gaz Natural. Un compresor pt reteaua casnica este pe Alibaba cca 3000 usd plus taxe Edited by Monstruozitate, 06 May 2017 - 14:02. |
#15
Posted 06 May 2017 - 14:50
86-APP, on 06 mai 2017 - 08:03, said:
Si acasa de unde gaz . din retea ? Cine iti da voie ??? Uite aici are un coleg topic si explica amanuntit. "Pentru aparat am nevoie de o autorizatie de la Gaze similara celei pentru CT de apartament, nu necesita autorizare pentru cazane sub presiune ca NU are stocare a gazelor." |
|
#16
Posted 06 May 2017 - 16:39
Monstruozitate, on 05 mai 2017 - 21:33, said:
CNGul nu e prea ieftin si este o solutie dedicata... fata de GPLul care e o solutie aftermarket (chiar si cand e pusa pe masinile noi... din fabrica), Iar motoarele pt a scoate tot ce trebuie sunt de constructie speciala, adica gandite dinainte pt acest gen de combustibil, si au mai multe in comun cu motoarele Diesel. Personal ori cred ca e un fas, ori... in gama Renault vad asemenea motoare pe magarusi... dube, Dacia Doker si Lodgy, iar in Romania poate pt pietele care prefera gazul, Italia, Polonia, etc... Mercedes si VW pun pe monovolume: B-class, Caddy, etc... http://www.volkswage...odukte/TGI.html RAROM e pregatit de ceva ani http://www.rarom.ro/...lizarea_GNC.pdf Tu vorbesti de dragul posturilor nu? Ce e atât de special gpl și cum face el dintr-un motor cu ciclu otto, unul cu compresie? Edited by demin2609, 06 May 2017 - 16:42. |
#17
Posted 06 May 2017 - 18:12
ericmario, on 06 mai 2017 - 14:50, said:
Furnizorul de gaze, cel care ti-a permis sa iti montezi si CT de acasa. Uite aici are un coleg topic si explica amanuntit. "Pentru aparat am nevoie de o autorizatie de la Gaze similara celei pentru CT de apartament, nu necesita autorizare pentru cazane sub presiune ca NU are stocare a gazelor." Eu nu cred ca primesti acord de acces pt asa ceva . |
#18
Posted 07 May 2017 - 10:40
86-APP, on 06 mai 2017 - 18:12, said: Eu nu cred ca primesti acord de acces pt asa ceva . Poti suna la furnizorul tau de gaze si intrebi. Sau faci proiect pentru asa ceva la o firma autorizata si atunci furnizorul nu mai are motive de respingere. Sa nu se inteleaga ca eu urmeaza sa-mi cumpar asa ceva sau ca m-ar bate gandul, departe de mine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users