![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ruta Bucuresti - Vatra Dornei
Last Updated: May 16 2017 19:07, Started by
anducoj
, May 02 2017 15:37
·
0

#1
Posted 02 May 2017 - 15:37

In cateva zile urmeaza sa plec undeva in apropiere de Vatra Dornei. Stiu ca traseul de referinta este DN2, dar doresc sa-l evit din cauza peisajului deprimant. Asa ca as alege intre urm variante:
1. Bucuresti-Brasov-Toplita-Bilbor-Panaci-VD., cu un total de 426 km, ma sperie insa portiunea de cca. 60km pe DJ 174, nu am 4x4 si e posibil sa ploua. Am urmarit un filmulet pe YT, parea un off-road! 2. Bucuresti-Brasov-Topita-Reghin-Bistrita-VD. total 576 km, drumul pare cel mai bun, peisaj super, distanta cea mai mare. 3. Bucuresti -Brasov-Sighisoara-Tg. Mures-Reghin -Bistrita-VD,total 520 km. Daca e cineva care a parcurs recent DJ 174(A,C) rog sa ma lamureasca. La fel si pentru variantele 2 si 3. |
#2
Posted 02 May 2017 - 15:53

Exista Street View pentru DJ174 ala! Si asta din 2012 inca, acum o fi mai bun sau poate...mai rau! https://ro.wikipedia... Si in plus video-ul asta!
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9Vcc8i-ATsg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Eu zic sa dai cu banul! ![]() Edited by arab, 02 May 2017 - 16:13. |
#3
Posted 02 May 2017 - 16:20

La scoala /Biserica din Bilbor se cam termina asfaltul,
- pentru DJ174A musai 4*4 mai rasarit, daca nu chiar TAF daca a plouat un pic. - pentru DJ174C daca e uscat atentie se poate urca cu masina mica pana in pas fara mari probleme, trebuie insa atentie la coborarea spre Glodu, e ingust drumul si doar de pamant. |
#4
Posted 02 May 2017 - 16:50

Ms ptr precizari. Asta inseamna ca trebuie sa uit de respectivul drum...De TAF chiar nu am de unde sa fac rost!
|
#5
Posted 02 May 2017 - 17:55

Merge și cu tancuri, poate te descurci de unul. Recomand varianta cu dn2, scurt, rapid doar ca e cam plin de radare (mai ales porțiunea Urziceni - Bacau), rezolvări cu stație. Următoare opțiune fiind prin Tg Mureș.
|
#7
Posted 03 May 2017 - 12:25

Daca vrei musai sa eviti DN2 si nu tii deloc la timp ( aici difera in functie de stilul de mers , Bucuresti - Suceava eu fac cam in 5 ore jumate - 6 daca e aglomerat, apoi Suceava - Vatra Dornei cam in 2 ore - 2 ore jumate iarasi in functie de aglomeratie - cu tot cu opriri scurte de alimentare/nevoi pe parcurs ), poti sa mergi pe Bucuresti - Brasov - Gheorgheni - lac ( Bicaz) - Brosteni - Crucea - Vatra Dornei ( cam 512 km ) , sau poti sa o iei prin Toplita / Borsec, dar ocolesti, drumul este bunut ( stiu ca au asfaltat o bucata mare cu covor pana spre Crucea/Transarau, dar sunt portiuni in care e betonat, te cam scutura si ii poti da maxim 70-80 km/h) si o sa mai adaugi vreo 3-4 ore la traseul de pe DN2, dar e mai pitoresc. Drum bun!
Edited by Mihai_mb, 03 May 2017 - 12:28. |
#8
Posted 03 May 2017 - 12:28

Mihai_mb, on 03 mai 2017 - 12:25, said:
Daca vrei musai sa eviti DN2 si nu tii deloc la timp ( aici difera in functie de stilul de mers , Bucuresti - Suceava eu fac cam in 5 ore jumate - 6 daca e aglomerat, apoi Suceava - Vatra Dornei cam in 2 ore - 2 ore jumate iarasi in functie de aglomeratie - cu tot cu opriri scurte de alimentare/nevoi pe parcurs ), poti sa mergi pe Bucuresti - Brasov - Gheorgheni - lac ( Bicaz) - Brosteni - Crucea - Vatra Dornei ( cam 512 km ) , drumul este bunut ( de la un punct betonat, te cam scutura si ii poti da maxim 70-80 km/h) si o sa mai adaugi minim vreo 3-4 ore la traseul de pe DN2, dar e mai pitoresc. Drum bun! Edited by jericho, 03 May 2017 - 12:28. |
#9
Posted 03 May 2017 - 12:29

jericho, on 03 mai 2017 - 12:28, said:
tocmai ce m-am intors de la gura humorului prin bicaz... de la bicaz orasul pana in gheorgheni am rupt masina dar macar merita peisajul, asa cum spui si tu. Atunci se poate ocoli prin Toplita apoi Borsec - acolo chiar era ok ultima data cand am fost ( anul trecut ) |
#10
Posted 03 May 2017 - 12:30

din pacate, portiunea dintre lacul rosu si gheorgheni e ca dupa bombardament, pur si simplu nu ai ce ocoli, am luat o groapa la un moment dat de am crezut ca-mi sar rotile prin padure...
|
#11
Posted 03 May 2017 - 12:36

jericho, on 03 mai 2017 - 12:30, said:
din pacate, portiunea dintre lacul rosu si gheorgheni e ca dupa bombardament, pur si simplu nu ai ce ocoli, am luat o groapa la un moment dat de am crezut ca-mi sar rotile prin padure... Ma refer sa o iei din Miercurea Ciuc direct la Toplita apoi spre Borsec apoi Poiana Largului si nu mai treci pe la Lacul Rosu |
|
#12
Posted 03 May 2017 - 13:40

Eu as alege varianta 2, chiar daca este cea mai lunga.
Personal as merge pe Brasov- Gheorgheni- Lacul Rosu- Falticeni- Vatra Dornei, peisajul este foarte frumos. In plus, Gheorgheni- Bicaz este un drum normal, nu are mai multe/putine gropi decat muuulte alte drumuri din Romania. L-am facut anul trecut de 3 ori (Bucuresti- Brasov- Bicaz- Vama) si nu au fost nici un fel de probleme. Edited by edi10000, 03 May 2017 - 13:41. |
#13
Posted 03 May 2017 - 13:53

Intre Lacul Rosu si Bicaz e mai rupt drumul fata de portiunea Lacul Rosu - Gheorgheni, care a fost asfaltat acum cativa ani. E drept ca are si portiuni cu drumu prabusit. Nu arata bine nici Bicaz - Poiana Largului.
Daca e de facut intr-o singura zi , nu cred ca merita zig-zag-ul prin Carpati, daca e cu o pauza de o noapte e altceva. |
#14
Posted 03 May 2017 - 15:18

Cred ca varianta prin Gheorghieni -Toplita-Borsec-Poiana Largului-Brosteni- VD, total 514 km e de luat in consideratie cel mai mult. E drept ca pe harta drumurilor apare portiunea cu rosu intre Brosteni si Chiril (DN 17B), cam 30 de km, dar daca e asfalt e ok. Peisajul pare super asa ca o viteza mai mica nu e un impediment:)
E drept, filmul a fost facut acum 2 ani: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/b8SRxyXw5S0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by anducoj, 03 May 2017 - 15:23. |
#16
Posted 16 May 2017 - 16:18

Superb.
La dus prin Borsec - Poiana Teiului......VD. Peisaj de vs, drumul excelent cu exceptia a 2-3 km per total, in apropierea destinatiei. Era o echipa de muncitori care incepuse sa rada asfaltul, posibil ca in urmatorii 20 de ani sa termine de reparat ![]() Intoarcere prin Pasul Tihuta drum f bun fara exceptii. Am facut greseala sa fac dreapta pe DJ 105 A spre Viscri, drumul ala e infect! In schimb niste peisaje cum numai in povesti mai poti vedea |
|
#17
Posted 16 May 2017 - 19:07

Pentru că vă contrați pe tema Gheorgheni-Lacu Roșu, vin cu niște precizări. Întâmplarea face să-l fac relativ des, și i-am văzut evoluția.
![]() Drumul s-a stricat foarte mult chiar în primăvara asta. Până astă iarnă, și chiar până prin februarie/martie a fost ok. Dar în martie/aprilie, când au oscilat mult temperaturile între îngheț și dezgheț, asfaltul a cedat aproape peste tot, și e plin de gropi. N-aș zice, totuși, că nu le poți ocoli. ![]() ![]() Partea bună e că, de anul trecut, pare să se lucreze la toată zona Bicaz-Gheorgheni. Pe toată zona de după Lacu Roșu s-a lucrat la podețe (înaintea iernii s-a aruncat peste ele un strat mic de asfalt temporar, pentru că oricum nu mai puteau lucra). La ultimele localități înainte de chei s-a lucrat anul trecut la rețeaua de apă (cred - au apărut și hidranți pe lângă șosea). Ideea e că s-a săpat destul de mult, dar nu pe șosea, ci pe alături. Iar începând de la Bicaz, vreo 10 km s-a ras asfaltul din rădăcini și s-a turnat șosea nouă. Posibil chiar să fi continuat încă puțin de acum vreo 2 săptămâni de când am trecut ultima oară. Drum făcut ca la carte, inclusiv câteva parcări pe lateral, inclusiv marcaje (deși cele trase de anul trecut au cam suferit peste iarnă). Nu cunosc detalii, dar mie-mi pare o lucrare gândită bine, cap-coadă (podețe și săpături înainte, apoi asfaltul pus de la 0). Și dacă presupun bine și lucrările se fac până la Gheorgheni, și-n ritmul în care s-a lucrat în toamnă, avem șanse ca anul ăsta să fie gata, și să putem circula în condiții decente în zonă. Chiar sper să nu visez cu ochii deschiși! ![]() ![]() Edited by alexcrist, 16 May 2017 - 19:09. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users