Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

”Bucătarul a avut o zi proastă ” - Acceptabil sau nu ?

- - - - -
  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#19
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
Vrei la fel in fiecare zi, du-te la mcdonalds.

Edited by don_dannielo, 26 April 2017 - 18:34.


#20
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View Postdon_dannielo, on 26 aprilie 2017 - 18:33, said:

Vrei la fel in fiecare zi, du-te la mcdonalds.
La McDonald's nu este calitate, deși poate pentru tine da.

Edited by Surgeoniac, 26 April 2017 - 18:43.


#21
ASCENDED

ASCENDED

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,749
  • Înscris: 02.07.2010
Într-un restaurant,chelnerul(ospătarul-cel ce aduce mâncarea),ar fi trebuit să vină la masă(după servire) să facă un mic dialog cu clientul,și să-l întrebe cum a fost mâncarea(dacă i-a plăcut),dacă mai dorește ceva,etc.,să facă clientul să se simtă bine,astfel încât acesta să mai vină și altă dată.
Să mai spun că într-un restaurant,clientul este preluat de șeful de sală și condus la masă?
Iar în lipsa acestuia de către cel ce-i ține locul?

Sigur era restaurant acel local?
Că eu am mâncat shaorma în gară,dar nici acolo nu am pățit asta,în condițiile în care după ce am mâncat m-am "îmbarcat" și trenul a plecat.

#22
Cleopatra-

Cleopatra-

    Fleur-Noire

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,592
  • Înscris: 12.04.2009
Nu, e inacceptabil. Zilele proaste ți le permiți acasă, nu în exercițiul funcțiunii, oricare ar fi el. Iar un restaurant care se respectă, are întotdeauna un om care verifică ca orice iese din bucătărie să nu fie sub standarde, ci la nivel corespunzător localului.

Edited by cleopatra00, 26 April 2017 - 18:45.


#23
cumparator

cumparator

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,216
  • Înscris: 11.03.2006
Pentru ca ai pomenit, chirurgii chiar au zile proaste la servici si inca destul de multe, exact ca toata lumea.
O zi proasta cum a avut dr. Ciomu, de pilda.

#24
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007

View PostSurgeoniac, on 26 aprilie 2017 - 17:55, said:

Tu nu înțelegi ideea, că altfel ai înțelege comparația.

E vorba de atitudine, etica muncii și disciplină.
Indiferent în ce domeniu prestezi, ar trebui să te ridici la fiecare dintre aceste standarde.
Evident, comoditatea nu se înțelege bine cu disciplina.

Tu cat de des mergi la chirurg? Da' la restaurant? Pe de alta parte banuiesc ca au terminat aceeasi scoala, au depus acelasi juramant si au facut impreuna cursuri de etica si disciplina.

Pe de alta parte, io m-as feri sa ma intorc intr-un local unde bucataru' a avut o zi proasta si io am facut pe desteptu'. Nu de alta, da' intr-o zi buna s-ar putea sa primesti garnitura de flegme bonus si s-o mananci pe nerasuflate de buna ce ii, pe ideea "Georgele, o venit ala ce-o facut scandal data trecuta, cand te-o parasit nevasta. O comandat o salata de whatevar, fa-i te rog pe plac!", "cu placere!!!! hhhhhhhhhaaaaaaaaaaac!".

#25
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View PostASCENDED, on 26 aprilie 2017 - 18:40, said:

Într-un restaurant,chelnerul(ospătarul-cel ce aduce mâncarea),ar fi trebuit să vină la masă(după servire) să facă un mic dialog cu clientul,și să-l întrebe cum a fost mâncarea(dacă i-a plăcut),dacă mai dorește ceva,etc.,să facă clientul să se simtă bine,astfel încât acesta să mai vină și altă dată.
Să mai spun că într-un restaurant,clientul este preluat de șeful de sală și condus la masă?
Iar în lipsa acestuia de către cel ce-i ține locul?

Sigur era restaurant acel local?
Că eu am mâncat shaorma în gară,dar nici acolo nu am pățit asta,în condițiile în care după ce am mâncat m-am "îmbarcat" și trenul a plecat.
Acum evident că nu vorbesc de localuri foarte selecte - și acolo umblu, dar acolo nu se întâmplă așa ceva.

Totuși, oamenii nu trebuie să meargă într-ul local VIP ca să fie tratați așa cum trebuie. Majoritatea nu merg în locale VIP sau Hotel Concordia sau alte locuri de 5 stele.
În schimb, tratamentul adecvat și standardele sunt un o cerință obligatorie pentru orice local care se respectă.

De exemplu este un local în oraș, cu mâncare tradițională, și localul arată foarte rustic, parcă ești într-un han vânătoresc, dar serviciile lor sunt impecabile. Nu vine șeful de sală să te ducă la masă, dar nici nu este nevoie de asemenea rafinării, este destul faptul că mâncarea lor este mereu de calitate la fel de bună, ( se vede că bucătarul de aici știe să lucreze la fel de bine și în zilele sale proaste ) te întreabă sincer cum ți-a plăcut mâncarea și îți iau în considerare feedback-ul. De asta sunt profesionști.

#26
stlk

stlk

    Spartan Officer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,434
  • Înscris: 15.07.2008

View Postalthea, on 26 aprilie 2017 - 18:06, said:

Profesioniștii nu dau clienților meniuri ratate.
Sunt curios daca initiatorul si colegii aveau de gand sa dea comanda la un restaurant de lux cu bucatarii profesionisti !? ca vad ca vorbesti de profesionalism.
Parca vad ca initiatorul ne spune ca restaurantul e unul de cartier , arata bine din exterior cu bucatarii profesionalisti -asta vede el- (iar daca vezi totul din interior, bucatarii respectivi au salariu minim pe economie sau stau toata ziua ca bucatari in restaurant platiti doar pe 4 ore !)
Initiator ia da tu un exemplu de restaurant select unde si-au batut joc bucatarii de tine ? .

Edited by stlk, 26 April 2017 - 18:58.


#27
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View Postcumparator, on 26 aprilie 2017 - 18:47, said:

Pentru ca ai pomenit, chirurgii chiar au zile proaste la servici si inca destul de multe
Da, din păcate au. Ei sunt cei care aduc o reputație proastă chirurgilor.
Este justificat ? Nicidecum.
Eu nu mă refer la faptul că se întâmplă un accident major într-un an - asemenea lucruri sunt accidente.
Dar chirurgii care au în mod repetat zile proaste, aceia n-ar mai trebui să aibă drept de practică.

Este o diferență foarte mare între a avea un accident la un interval mare de timp , versus a avea zile proaste în mod frecvent care să îți afecteze performanța.
Prima variantă arată că ești om, a doua variantă arată că trebuie să părăsești domeniul.

View Postedy_wheazel, on 26 aprilie 2017 - 18:50, said:

1. Tu cat de des mergi la chirurg? Da' la restaurant? Pe de alta parte banuiesc ca au terminat aceeasi scoala, au depus acelasi juramant si au facut impreuna cursuri de etica si disciplina.

2. Pe de alta parte, io m-as feri sa ma intorc intr-un local unde bucataru' a avut o zi proasta si io am facut pe desteptu'.
1. Fratelo, dacă asta ai înțeles tu din asta, atunci să fii sănătos.
Cum ziceam, comoditatea nu are tangență cu performanța - nici la nivelul acțiunii, nici la nivelul gândirii.

2. Cu asta sunt de acord. Știu foarte bine treburile astea și nici nu am avut cazuri în care să zic ceva nepotrivit bucătarului. După cum am zis, știu că sunt niște ființe sensibile.

Edited by Surgeoniac, 26 April 2017 - 18:58.


#28
ASCENDED

ASCENDED

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,749
  • Înscris: 02.07.2010
Eu nu am vorbit de restaurante de multe stele.
Eu am vorbit de restaurant.
Nici eu nu am astfel de pretenții.
Singura mea pretenție este ca mâncarea să fie pe gustul meu(să-mi placă).
Și să nu fie "asezonată" cu .......... .(fiecare are destulă imaginație).
Și servirea,bineînțeles.
Să nu aștepți până este angajat ospătarul care să te servească,sau dacă (virgulă) comanzi o mâncare pe bază de carne(ciorbă de burtă-de exemplu),să aștepți până se întoarce vaca de la păscut,apoi până își scrie testamentul și până se "sinucide".
Eu înțeleg că e restaurant,nu împinge-tava,dar nici să se miște în decalajul de timp al unei zile de la pol.

Edited by ASCENDED, 26 April 2017 - 18:59.


#29
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View Poststlk, on 26 aprilie 2017 - 18:53, said:

Sunt curios daca initiatorul si colegii aveau de gand sa dea comanda la un restaurant de lux cu bucatarii profesionisti !? ca vad ca vorbesti de profesionalism.
Parca vad ca initiatorul ne spune ca restaurantul e unul de cartier , arata bine din exterior cu bucatarii profesionalisti -asta vede el- (iar daca vezi totul din interior, bucatarii respectivi au salariu minim pe economie sau stau toata ziua ca bucatari in restaurant platiti doar pe 4 ore !)
Initiator ia da tu un exemplu de restaurant select unde si-au batut joc bucatarii de tine ? .
Vezi ce i-am scris sus lui ASCENDED.
Nu trebuie să fie un local de lux, acestea ar trebui să fie standarde minime pentru orice local care se respectă.

Tu deschizi un local sau te faci bucătar ca să fii leneș ?
Te duci acolo ca să primești vreo diplomă pentru frecat menta la nivel ridicat ?
Te duci acolo ca să te plângi toată ziua că primești un salariu de rahat și apoi să o arzi în dreapta și stânga cum meseria de bucătar este una dintre cele mai grele de pe planeta asta, numai banii lipsesc ?
Ceva chiar lipsește totuși : o coloană vertebrală sau o pereche de coa1e.
Dar în niciun caz mai mulți bani, pentru că nu îi merită. Bucătarii care excelează pleacă și își deschid fie un local, fie merg într-un local în care sunt bine plătiți. Cei care o ard pe un salariu mai modest sunt cei care nu excelează în măsura în care cred ei că o fac. Nu că ar fi o problemă asta, problema este când cineva nu se știe evalua.

Edited by Surgeoniac, 26 April 2017 - 19:10.


#30
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View PostSurgeoniac, on 26 aprilie 2017 - 17:31, said:


... așa că ne-am dus pe internet ....
V-a luat mult timp sa mergeti ?!

On : daca nu e ok nu mai comanzi de acolo niciodata si oricine iti cere o parere o zici pe aia dreapta , Restul e can-can .

#31
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,656
  • Înscris: 30.10.2009

View Poststlk, on 26 aprilie 2017 - 18:53, said:

Sunt curios daca initiatorul si colegii aveau de gand sa dea comanda la un restaurant de lux cu bucatarii profesionisti !? ca vad ca vorbesti de profesionalism.
Păi nu despre asta era vorba, povestioara a fost doar motivarea deschiderii subiectului.
Altfel ai dreptate, modul în care îți tratezi și-ți plătești (ca patron) bucătarii se vede în calitatea meniului.

#32
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View PostBaxon, on 26 aprilie 2017 - 19:11, said:

V-a luat mult timp sa mergeti ?!


Suntem atleți în timpul liber, așa că am fost rapizi Posted Image

Edited by Surgeoniac, 26 April 2017 - 19:20.


#33
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,274
  • Înscris: 13.03.2015
Pe un topic de pe Gastronomica mi-am exprimat opiniile privind câteva restaurante din România, multe dintre ele fiind accesibile celor ce conduc mult și nu au timp să caute. La unele am ajuns de câteva ori pe an, altele doar o dată sau de două ori. La cele pe care le-am recomandat nu s-a schimbat calitatea și cred că în anii de vizită s-or fi schimbat bucătarii, posibil și chef-ul.
Cred că calitatea constantă tine mai mult de respectarea rețetelor decât de zile bune sau proaste. Dacă nu fierbi destul sau prea mult, dacă nu setezi temperatura, astea nu țin de zile proaste ci de altceva.

În altă ordine de idei, am comandat același produs în diferite restaurante și gustul era diferit dar în același restaurant nu are voie să se schimbe în rău. Cum mănânc des la restaurante (natura serviciului) pot spune că la cele scumpe găsești destule feluri mai puțin reușite ca la altul cu mai puține pretenții. Am mâncat și în restaurante de cinci stele și în cele gen cârciumă, la noi și la alții, încă n-am nimerit unul cu stele Michelin.

#34
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006

View PostSurgeoniac, on 26 aprilie 2017 - 17:31, said:

În primul rând, aș dori ca cei care lucrează în domeniu și nu se știu controla, să se abțină de la comentarii.

.Un chirurg nu poate avea o zi proastă.
Un pilot nu poate avea o zi proastă.

Deci , care este părerea voastră ? + Puteți descrie și experiențe trăite.

In primul rand eu nu lucrez in domenu ..dar stiu sa ma controlez Posted Image

Chirurg cu zile proaste cunosc ...Ciomu ( de exemplu )
Pilot cu zile proaste ...am si autohton Adrian Iovan ....cand nu prabusea avioane in Apuseni ,  impusca amantii Romanitei ....si straini : Andreas Lubitz de la Lufthansa ...asta chiar a avut o zi proasta .
Pe cale de consecinta  ...fii si tu mai tolerant  Posted Image .

Edited by JurasikMan, 26 April 2017 - 19:28.


#35
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Io zic să mănânci doar când ti-e foame.
Atunci n-o să-ti mai pară că bucătarul a avut o zi proasta.

#36
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View PostJurasikMan, on 26 aprilie 2017 - 19:25, said:

Pe cale de consecinta  ...fii si tu mai tolerant  Posted Image .

Tu crezi în toleranță ?

Toleranța după un anumit punct deja înseamnă declin.
Toleranța ne face comozi și soft.
Eu nu sunt genul de persoană care să îmi permit asta.
Viața m-a făcut să fiu critic și dur cu mine însumi și nu mi-a părut rău niciodată pentru acest lucru, pentru că mereu am obținut astfel rezultatul dorit.

Edited by althea, 26 April 2017 - 19:51.
flame


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate