Cum putem testa capacitatea unui acumulator auto?
Last Updated: Apr 24 2017 11:51, Started by
Swerige
, Apr 23 2017 16:32
·
0
#1
Posted 23 April 2017 - 16:32
Buna ziua,
Cum putem testa capacitatea unui acumulator auto fara a utiliza dispozitive sofisticate ci doar ce avem la indemana? |
#3
Posted 23 April 2017 - 16:38
Pornind motorul masinii! Dupa cum porneste, apreciezi tu, mai ales iarna si mai ales motorina!
Edited by arab, 23 April 2017 - 16:39. |
#4
Posted 23 April 2017 - 16:59
Daca ai la indemana un banal multimetru, masori tensiunea la bornele acumulatorului cu motorul oprit si in timpul pornirii. Normal ar fi sa ai aproape 13 V cu motorul nepornit si in timpul actionarii demarorului tensiunea la un acumulator bun nu trebuie sa scada sub 10 - 11 V. Asta e valabil la temperaturile de acum, nu iarna la -20 gr. C.
|
#5
Posted 23 April 2017 - 17:00
Am judecat in felul urmator:
1. Se leaga un consumator (la 12V) a carui putere se cunoaste. Timpul (in ore) se masoara. Rezulta Q(Ah)=Pt/U 2. Cu ajutorul unui multimetru se poate masura tensiunea electrica .Am gasit urmatoarele date pe internet: Tensiune baterie (V) Starea de incarcare(%) 12.72 100 12.48 70 12.24 50 11.94 20 11.76 0 Edited by Swerige, 23 April 2017 - 17:02. |
#6
Posted 23 April 2017 - 17:06
Empiric se pot folosi farurile de la maşină, cu ele aprinse se turează motorul şi se observă intensitatea luminii. Dacă după intrarea în ralanti lumina scade rapid capacitatea e redusă, dacă intensitatea se păstrează bateria e bună.
|
#8
Posted 23 April 2017 - 17:11
#9
Posted 23 April 2017 - 17:11
"doar ce avem la indemana"
Claxon - sunet ferm , puternic/ sunet infundat sau pacanituri Faruri - lumina puternica spre alb/lumina slaba catre culoarea lumanarii Electomotor - invarte ferm/tacane solenoidul si nu are putere sa cupleze furca Cel mai corect se achizitioneaza un densimetru si se citeste valoarea concentratiei , asta fiind metoda cea mai ieftina dar tine de modelul acumulatorului, daca este capsulat fara intretinere numai la ateliere specializate . Dupa 4 ani recomand o diagnoza specializata care iti spune tot si nu ramai in drum , pretul nu este mare si te scapa de multe batai de cap . Aparatul se poate achizitiona si personal dar nu recomand fiind destul de scump si nu-ti scoti banii . |
#10
Posted 23 April 2017 - 17:35
eu folosesc o metoda mai simpla...daca porneste iarna la -20 din prima fara probleme dupa ce a stat in frig cateva zile, sigur mai tine si vara urmatoare:), daca da semne, e clar ca urmeaza sa te lase.
|
|
#12
Posted 23 April 2017 - 20:21
cu un utilaj capabil sa masoare o intensitate de peste 1000 amperi
probabil ca va duce la distrugerea acumulatorului (de fapt sigur..), dar afli capacitatea reala |
#13
Posted 23 April 2017 - 20:29
De exemplu, daca stim ca incarcata complet trebuie sa aiba 74Ah, cum verificam acest numar?
|
#14
Posted 23 April 2017 - 23:45
Masoara intensitatea. daca o ai mica-mica, arunca bateria.
Tensiunea sa fie 12,7-14,4 V |
#15
Posted 24 April 2017 - 00:01
|
#16
Posted 24 April 2017 - 11:51
Swerige, on 23 aprilie 2017 - 20:15, said:
Altceva in afara de metode "babesti" ? "daca stim ca incarcata complet trebuie sa aiba 74Ah, cum verificam acest numar?" Tot cu scule de genul mentionate mai sus - recomand mers in service acumulatori , scot bon si il poti pastra pana la urmatoarea citire , pretul este sub 40 lei , clar nu merita achizitionat un astfel de aparat pentru acasa doar daca scoti bani cu el . Afla neamurile si vecinii ce ai tu si sa vezi ce bagi la masuratori de-ti umpli podul casei de "multumesc" si cam atat... Daca doresti cel ieftin http://www.zivtool.r...ster-acumulator, celalalt trece de 10 mil. Edited by ldpe, 24 April 2017 - 11:58. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users