Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Sens giratoriu - de ce legea actuala e totusi buna

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#19
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,460
  • Înscris: 30.10.2003

View Postshymano, on 21 aprilie 2017 - 11:02, said:

Iesirile dintr-un sens giratoriu sunt, in general, destul de vizibile.
Asa ca, daca ai habar cat de cat de reguli si ai si putina logica, te incadrezi dinainte pe banda care trebuie.
Chit ca fortezi putin intrarea pe banda potrivita ... Dar o faci inainte de intrarea in sens, chiar daca nu o faci cu 50m inainte.
Posibil, dar daca nu stii la ce iesire trebuie sa iesi? E frumos in teorie, in practica e mai greu :D

#20
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View Postunbrutus, on 21 aprilie 2017 - 10:41, said:

In legislatia rutiera, trebuie sa se legifereze cum sa se elimine riscul de accidente, nu aspectul prioritar sau minoritar.


sunt sigur ca legislatia vorbeste si de aspecte gen asigurare, semnalizare etc.

desigur, nici o legislatie nu poate obliga pe ambii - si cel care efectueaza schimbul de directie, si pe celalalt - sa fie atenti.
daca numai unul e atent si al doilea nu....nasol

#21
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,571
  • Înscris: 11.06.2010
Am auzit ca acum politistii intreaba pe unde au intrat in sensul giratoriu, si-l baga vinovat pe ala de zice ca a intrat la intrarea 1 si totusi el era pe banda exterioara dupa ce a trecut de iesirea 3, ca un fel de incadrare gresita inainte sa intri in sens. Totusi, nimeni nu ii obliga sa spuna pe unde au intrat...

#22
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Apropo de sensuri giratorii, multe sunt minigirații (câteodată chiar sub această categorie)…
[ https://i.imgur.com/382V7AD.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#23
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postpinguinul666, on 21 aprilie 2017 - 10:16, said:

Daca va uitati in orice intersectie clasica, veti vedea ca directia pe care 80% din masini o urmeaza, e cea inainte - adica continua sa mearga inainte pe banda pe care deja sunt.
Doar putine schimba directia.

E firesc ca atunci cand dai o lege, sa legiferezi aspectul prevalent, nu cel minoritar.

imi place ca ai ajuns la concluzia corecta, dar folosind argumente antagonice

nu exista directia "inainte". de indata ce intri in gir., inainte este invartit in cerc. singurele directii sunt inainte sau dreapta
cei mai multi asimileaza "inainte" cu "a doua iesire", dar giratoriul nu este obligatoriu sa aiba 4 iesiri la 90 de grade
sunt giratorii cu 3 iesiri, sau giratorii cu 17 iesiri

gresita nu este legea, gresita este amplasarea giratoriilor de-anpwlea in locul intersectiilor cruce pentru ca "erau accidente"
ca sa nu faca pasaje sau sa interzica stanga/intoarcerea, au scremut solutia giratoriu
dar nu inseamna ca e solutia potrivita, cum spune si colegul:

View PostPSC, on 21 aprilie 2017 - 10:40, said:

Probabil că aţi fost pe drumul spre Bulgaria şi aţi trecut prin localităţile Călugăreni, Uzunu, Remuş etc. Dacă da, aţi văzut acele giratorii minuscule. Ele sunt făcute la intersecţiile cu drumurile considerate importante din acele localităţi. Cui dăm noi prioritate acolo cel mai des? Căruţelor!
Asta e România, o ţară unde căruţele, la o adică, au prioritate în faţa TIR-urilor care transportă marfă!

acolo trebuia lasat DN-ul in pace si puse balize de delimitat sensurile de mers sa nu poti face stanga, ca pe DN1
dar asta ii punea la munca, trebuia facut undeva pasaj sa intoarca si localnicii undeva


View Postshymano, on 21 aprilie 2017 - 11:02, said:

Iesirile dintr-un sens giratoriu sunt, in general, destul de vizibile.
Asa ca, daca ai habar cat de cat de reguli si ai si putina logica, te incadrezi dinainte pe banda care trebuie.
Chit ca fortezi putin intrarea pe banda potrivita ... Dar o faci inainte de intrarea in sens, chiar daca nu o faci cu 50m inainte.

nu, nu sunt
in giratoriile de la noi minuscule da. in giratoriile normale ai ditamai insula si sageti de indrumare pe directii in dreptul iesirilor
repet cum te inscrii daca ai 8 iesiri?
de la a 5-a pe banda 2? de unde stiu? ma opresc inainte de giratoriu, scot un raportor si o foaie de hartie, stau sa fac putina geometrie, sa trasez niste secante si niste mediatoare sa vad daca iesirea mea este la dreapta sau la stanga raportat la drumul de pe care vin? e absurd

e asa greu sa nu treci vijelios prin sens, mai ales cand il ai pe unul in paralel cu tine?

#24
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Civilizat este sa iesi pe la iesirea 1 sau 2 daca esti pe prima banda. Astfel nu incurci pe nimeni. Ca sa eviti riscul de a jena pe cineva, cauti sa te incadrezi pe banda 1 astfel incat sa poti aplica ce am scris in prima fraza.
Cel de pe banda 2, daca nu are loc, poate face rondul din nou si sa ajunga pe banda 1 acolo unde vrea sa iasa.

#25
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015
Asa e ca multe sunt puse prost, just

Basca, pe drumul spre Suceava - Iasi, cand urci pe dealurile alea, sunt unele relativ noi aparute in niste locatii atat de inguste, incat cred ca o masina cu cativa mm mai lata ca o Dacie, va zjdreli stalpii de pe margine fara sa poate face nimic

Cum dracu or fi pus giro acolo, naiba sa ii ia!

View Postdanvlas, on 21 aprilie 2017 - 11:39, said:

Civilizat este sa iesi pe la iesirea 1 sau 2 daca esti pe prima banda. Astfel nu incurci pe nimeni. Ca sa eviti riscul de a jena pe cineva, cauti sa te incadrezi pe banda 1 astfel incat sa poti aplica ce am scris in prima fraza.
Cel de pe banda 2, daca nu are loc, poate face rondul din nou si sa ajunga pe banda 1 acolo unde vrea sa iasa.


sa zicem ca sunt pe banda 1, si vreau sa ies la a 4-a iesire (sa luam situatia cea mai rea).
ca sa fie si mai rau, traficul e full, pe ambele benzi sa zicem ca sunt multe masini.

POP QUIZ: ce fac? mai incerc sa intru pe banda a 2-a?  sau mai bine continui tot pe banda 1, drept inainte, pana la iesirea mea, cea cu nr 4?
pai oare daca in atare conditii, incerc sa intru pe banda a 2-a....nu provoc mai multa incurcatura decat daca as ramane pe banda 1?

In intrebarea mea, cu ce deranjez pe banda ?  Ma deplasez, nu stau pe loc si nu incetinesc, cum as face la o schimbare de banda

Edited by pinguinul666, 21 April 2017 - 11:44.


#26
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
De pe banda 1 poti sa iesi la orice iesire, e perfect legal. Doar ca ii jenezi numai pe cei care sunt pe banda 2 si nu pot sa iasa mai devreme decat tine, pentru ca tu ocupi acel spatiu.
Nu cred ca mai merita sa intri pe banda 2, ar trebui sa incetinesti traficul si sa astepti o "gaura" pe banda 2. Mergi in continuare si iesi unde ai treaba. Cei de pe B2 au, cum am zis, optiunea de a mai face o rotatie in care sa se incadreze pentru iesire.
Nu deranjezi nimic pe banda ta. Doar pe cei care vor sa iasa de pe banda ailalta inaintea ta (ai un deja-vu?)

Edited by danvlas, 21 April 2017 - 11:50.


#27
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View Postdanvlas, on 21 aprilie 2017 - 11:49, said:

De pe banda 1 poti sa iesi la orice iesire, e perfect legal. Doar ca ii jenezi numai pe cei care sunt pe banda 2 si nu pot sa iasa mai devreme decat tine, pentru ca tu ocupi acel spatiu.


Unica "jena" provocata e timpul de asteptare - doar am prioritate sa trec, fata de ei! - si atat.
Deci niste asteptare

stiu, stiu ...toti sunt grabiti, ultra mega importanti etc.

Dar cum am zis mai sus, asta e "pretul platit" pt girosensuri.

Faptul ca X de pe banda a doua vrea sa vireze la dreapta, e comportament minoritar fata de cel ce merge inainte (eu....comportament majoritar)

E fix aceeasi logica ca si pe un drum clasic, drept - ar insemna sa acuzi pe cei de pe celalata banda, ca te incurca si nu te lasa sa treci cand vrei tu etc

#28
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,484
  • Înscris: 12.07.2010
Un lucru e clar, părerea mea, privind sensurile giratorii: Legislaţia nu poate acoperi 100 % situaţiile apărute, „roşu/verde”, „alb/negru”, da/nu”, etc., există situaţii de „mica întelegere”. La noi există un sens giratoriu în care intru normal de pe banda 2 a drumului, practic pe banda 2 a sensului giratoriu (banda 1 a drumului devine banda 1 a sensului si apoi continuă ca „jumătatea” unui drum cu o singură bandă/sens) şi imediat trebuie să virez dreapta pe breteaua spre un supermarket „tăind” cele două benzi de pe „contrasensul” drumului, semnalizez dreapta şi am văzut că sunt întotdeauna lăsat de cei care trebuie să intre în sensul giratoriu, dar sunt foarte atent, mi se pare cam aiurea.

#29
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,933
  • Înscris: 29.10.2014
Sensurile giratorii sunt în regulă, doar că fiecare știe de alte reguli.

Dacă vreau să respect regulile de aici, voi avea probleme. Dacă mă bag pe banda a doua și ies ca toți ceilalți, are și asta riscurile să dau peste unul.

Cele mai tari sensuri giratorii sunt alea care au la 2 metri înainte semafor. Dar la celelalte întrări NU E SEMAFOR. Se face verde -> STAI, trebuie să acorzi prioritate. Jur că francezii ăștia sunt demenți. Și cică la arcul de triumf, dacă ești în sens, dai prioritate celor care intră. Lol!

#30
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010

View PostFlat, on 21 aprilie 2017 - 11:35, said:

nu, nu sunt
in giratoriile de la noi minuscule da. in giratoriile normale ai ditamai insula si sageti de indrumare pe directii in dreptul iesirilor
repet cum te inscrii daca ai 8 iesiri?
de la a 5-a pe banda 2? de unde stiu? ma opresc inainte de giratoriu, scot un raportor si o foaie de hartie, stau sa fac putina geometrie, sa trasez niste secante si niste mediatoare sa vad daca iesirea mea este la dreapta sau la stanga raportat la drumul de pe care vin? e absurd

e asa greu sa nu treci vijelios prin sens, mai ales cand il ai pe unul in paralel cu tine?
Eee, nu sunt vizibile ... insula aia, chiar daca este mare, iti permite sa vezi dincolo de ea. Prea putine sunt si inalte ...
Si nu, nu trebuie sa scoti niciun raportor, daca stii sa te incadrezi; si, mai ales, daca toti respecta regula. Si nici nu trebuie sa traversezi cu viteza luminii ...
Stii ca vrei sa iesi pe prima iesire din sens, te incadrezi pe banda 1.
Vrei sa iesi pe a 2a sau a cata vrei tu, te incadrezi pe banda 2.
In felul asta iti pastrezi prioritatea de "masina intrata in sens" si gata. Ai de iesit pe a Xa iesire, cel ce intra in sens din dreapta ta este obligat sa-ti acorde prioritate, chit ca el iese in prima lui iesire. In felul asta nu veti ajunge in paralel niciodata, pentru simplul fapt ca cel ce intra din dreapta ta va trebui sa-ti acorde prioritate, deci va fi in spatele tau.
Mai vedeam poza aia la care comenta Godina ... "prietene, daca legea nu e buna sau nu stiti voi sa o interpretati, schimbati-o in asa fel incat orice prost sa priceapa".
In speta, in situatia in care 2 masini intra in acelasi timp in rond, cea de pe prima banda sa fie obligata sa iasa la prima iesire.
Abia atunci prioritatea va fi clar stabilita. Nu iesi pe prima iesire pe care o ai in fata, nu ai ce cauta sa intri in rond de pe prima banda.
In felul asta, cel intrat va pastra prioritate absoluta; cel ce intra din dreapta celui care este deja in rond este obligat sa acorde prioritate si va intra in spatele primului, care poate iesi pe unde vrea, fara a fi incomodat de nimeni.
In plus, n-as face niciun rond cu iesiri pe o singura banda ...

Edited by shymano, 21 April 2017 - 12:40.


#31
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postpinguinul666, on 21 aprilie 2017 - 11:59, said:

E fix aceeasi logica ca si pe un drum clasic, drept - ar insemna sa acuzi pe cei de pe celalata banda, ca te incurca si nu te lasa sa treci cand vrei tu etc
Nu chiar. Gandeste-te ca daca tu si cel de pe banda doi vreti sa iesiti la aceeasi iesire, o puteti face in acelasi timp: tu pe banda 1, el pe banda 2 a iesirii. Dar daca tu mergi mai departe, el ar fi obligat ori sa astepte (si pune in asteptare toata banda 2 odata cu el), ori sa faca sensul inca o data. Eu aplic varianta 2, dar am vazut ca multi prefera sa puna semnal dreapta si sa astepte.

View Postshymano, on 21 aprilie 2017 - 12:35, said:

In speta, in situatia in care 2 masini intra in acelasi timp in rond, cea de pe prima banda sa fie obligata sa iasa la prima iesire.
... sau a doua, e acelasi lucru.

#32
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005

View Postpinguinul666, on 21 aprilie 2017 - 11:43, said:

Asa e ca multe sunt puse prost, just

Basca, pe drumul spre Suceava - Iasi, cand urci pe dealurile alea, sunt unele relativ noi aparute in niste locatii atat de inguste, incat cred ca o masina cu cativa mm mai lata ca o Dacie, va zjdreli stalpii de pe margine fara sa poate face nimic

Cum dracu or fi pus giro acolo, naiba sa ii ia!




sa zicem ca sunt pe banda 1, si vreau sa ies la a 4-a iesire (sa luam situatia cea mai rea).
ca sa fie si mai rau, traficul e full, pe ambele benzi sa zicem ca sunt multe masini.

POP QUIZ: ce fac? mai incerc sa intru pe banda a 2-a?  sau mai bine continui tot pe banda 1, drept inainte, pana la iesirea mea, cea cu nr 4?
pai oare daca in atare conditii, incerc sa intru pe banda a 2-a....nu provoc mai multa incurcatura decat daca as ramane pe banda 1?

In intrebarea mea, cu ce deranjez pe banda ?  Ma deplasez, nu stau pe loc si nu incetinesc, cum as face la o schimbare de banda
Stai sa vezi in Anglia giratorii doar desenate cu vopsea ca sa nu te mai chinui sa ocolesti...sau in Belgia cum mergi pe bulevard si trebuie sa dai prioritate de dreapta celor care intra...

Edited by bolo, 21 April 2017 - 12:49.


#33
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
La acest giratoriu cum ați reacționa?

#34
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010

View Postdanvlas, on 21 aprilie 2017 - 12:42, said:

... sau a doua, e acelasi lucru.
Cu conditia ca iesirea sa fie pe 2 benzi, si fiecare sa-si pastreze banda.

#35
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postshymano, on 21 aprilie 2017 - 12:35, said:

In felul asta iti pastrezi prioritatea de "masina intrata in sens" si gata. Ai de iesit pe a Xa iesire, cel ce intra in sens din dreapta ta este obligat sa-ti acorde prioritate, chit ca el iese in prima lui iesire. In felul asta nu veti ajunge in paralel niciodata, pentru simplul fapt ca cel ce intra din dreapta ta va trebui sa-ti acorde prioritate, deci va fi in spatele tau.

wut>?
in primul rand ca cel care intra in sens pe b1 intra daca are banda libera si tu circuli pe a doua. nu sta nimeni sa dea prioritate la toate benzile (desi asa ar fi riguros legal)

apoi, chiar daca intra dupa ce treci tu, e exclus sa ajungeti in paralel? nu. poate merge mai tare ca tine prin giratoriu, poate tu ai un blocaj pe banda ta si ajungeti in paralel
singura modalitate prin care te asiguri ca nu ajungi in paralel este giratoriu cu O BANDA

View Postshymano, on 21 aprilie 2017 - 12:35, said:

In speta, in situatia in care 2 masini intra in acelasi timp in rond, cea de pe prima banda sa fie obligata sa iasa la prima iesire.
Abia atunci prioritatea va fi clar stabilita. Nu iesi pe prima iesire

si acum prioritatea e clar stabilita. cine schimba banda pierde prioritatea
ca tu vrei sa fie altfel, e o idee. tu vrei turbogiratorii

fa petitie la brigada de circulatie din orasul tau si propune-le solutiile tale, cand o sa fie linie continua la banda 1 si o sa te oblige dreapta atunci vei putea sa te plimbi pe b2 in giratoriu nederanjat


adevarul e ca romanul e b2 lover si s-a invatat intotdeauna ca cel cu viteza mai mare are prioritate, i se pare nenatural sa incetineasca cand trece printr-un sens giratoriu
sunt multe drumuri unde b2 e coloana in miscare si b1 libera ca pasarea cerului

Attached Files



#36
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010

View PostGif2D, on 21 aprilie 2017 - 12:57, said:

La acest giratoriu cum ați reacționa?
Aici deja circulatia e pe stanga ... Una de pe la noi nu gaseai ??

@Flat, ce spui tu legat de viteza se intampla din cauza ca idiotii se gasesc sa "dea talpa" fix unde nu e cazut, adica in giratoriu.
Presupunem ca intratul in sens se face la o viteza destul de mica, luand in calcul ca incetinesti cand te apropii de un sens, pentru a putea da prioritate celui care se afla in sens deja.
Ca ne apucam sa depasim in rond, asta nu mai tine de logica sau regulamente ...

Edited by shymano, 21 April 2017 - 13:09.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate