Sofer la 81 ani
#55
Posted 21 April 2017 - 08:09
Baxon , problema nu se pune de lipsa de discernamant . Lucrurile nu sunt albe sau negre . Sunt gri mai tot timpul. Un diabetic nu este tot timpul la extreme. Are momente ( multe sau putine , in functie de gravitatea bolii ) in care se comporta absolut normal . Este dificil ,daca nu stai cu el permanent, sa intelegi modul de manifestare. Cert este ca poate avea temporar momente de debusolare sau irascibiltate , care , daca il prind la volan este jale mare .
Uite un exemplu : saptamana trecuta am ajuns acasa si el statea pe bancheta din spate a masinii lui in fata portii.cu usa deschisa si masina pornita. Statea acolo de 30 de minute pentru ca ametise cand s-a dat jos sa deschida usa garajului si nu putea sa se ridice . A vrut sa isi ia ceva cumparaturi de pe bancheta din spate si a ametit . . Daca se intampla asta in timpul sofatului in trafic ? Si nu este un episod accidental . Se intampla destul de des . |
#56
Posted 21 April 2017 - 14:02
Tata are permis de vreo 50 de ani si l-a luat din prima zi pe spaga deoarece nu aude deloc cu o ureche, a fost operat dupa o otita cand el era sugar si ma-sa proasta.
Prima lui masina a fost un Moskvich. Din cunostintele mele n-a facut niciun accident din vina lui, mecanic sofer profesionist. Hai sa va dau exemplu de accident. Ne pregatim sa mergem cu cortul, aruncam pe Dacie toate rahaturile, ne oprim la rosu la ultimul semafor inainte de iesirea din oras. Din spate vine ceva viitor chirurg sau pilot, ca avea 18 ani, si da in noi care stateam pe loc de vreo 40 de secunde. Intr-adevar unii batrani mai incurca in trafic, dar nu mai mult decat femeile. Nu-s eu misogin, insa in 8 din 10 cazuri in care vad o tampenie si apoi ma uit cine conduce, e femeie la volan. Daca facem o paralela cu batranii, n-ar mai trebui sa lasam femeile sa conduca. Sa le ascundem permisul sau cheile, eventual. |
#57
Posted 21 April 2017 - 15:08
ioppo, on 20 aprilie 2017 - 16:31, said:
Iti explic eu foarte usor, chiar daca am mai scris mai sus: sunt mult mai multi cei in aria de varsta mentionata de tine decat cei peste 80 ani care conduc. Daca eu mananc 2 fripturi si tu nici una, statistic tu esti satul. JurasikMan, on 20 aprilie 2017 - 19:03, said:
Statistic este adevarat ce spui dar si numeric sunt mult mai multi tinerii raportati la batranii care conduc altnume, on 21 aprilie 2017 - 06:22, said:
Asa cum am mai scris, el de exemplu, nu a provocat nici un accident grav (se pare ca a atins relativ usor masina unei doamne candva), totusi statisticile consider ca indica ceea ce scrii, daca real asa este, intrucat sunt mai multi tineri in trafic decat batrani (octogenari). "În România, cele mai recente statistici oficiale ale Poliţiei Rutiere arată faptul că 37,4% dintre şoferii vinovaţi de producerea accidentelor rutiere grave în anul 2013 sunt încadraţi în categoria de vârstă 16 - 30 de ani. Aceleaşi statistici arată că tinerii deţin o pondere de mai puţin de un sfert în totalul posesorilor de permise de conducere, respectiv de 23,9%", se arată într-o analiză realizată de UNSAR. Potrivit asociaţiei, cifrele arată gradul de implicare crescută a tinerilor conducători de autovehicule în producerea de accidente rutiere grave, în comparaţie cu alte categorii de vârstă. Statisticile Poliţiei mai arată că, în medie, 14 din 10.000 de posesori de permise de auto tineri (18-30 ani) au produs accidente grave, dublu faţă de media de 7 din 10.000 posesori de permise cu vârsta de peste 30 de ani. http://www.mediafax....varsta-13790794 altnume, on 21 aprilie 2017 - 04:26, said:
Asta chiar e ciudat, cum adica nu ii poate retine permisul definitiv? Deci o reclamatie la politie ar fi zadarnica? Nu pot lua legatura cu medicul de familie intru a stabili daca mai este apt sa conduca (impreuna cu care sa stabileasca verdictul in privinta sofatului)? Mi se pare absurd ca dupa doua AVC sa ti se permita sa mai conduci, oricum e absurd sa conduci la 81 de ani intrucat organismul poate ceda oricand. Codul Rutier vorbeşte şi despre o situaţie în care permisul de conducere este reînnoit periodic, în urma unor evaluări de specialitate. Situaţia este valabilă în cazul tulburărilor neurologice asociate cu boli sau cu intervenţii chirurgicale care afectează sistemul nervos central sau periferic, care conduc la deficienţe motorii sau senzoriale şi afectează echilibrul şi coordonarea". Recomandarea Ministerului Sănătăţii este că aceste afecţiuni "trebuie luate în considerare în funcţie de manifestările lor funcţionale şi de riscurile evoluţiei". "În acest caz, eliberarea sau reînnoirea permisului de conducere auto poate face obiectul evaluării periodice în eventualitatea riscului decompensării", se precizează în ordinul ministrului emis în completarea Codului Rutier. În cazul în care o persoană este declarată incompatibilă cu statutul de şofer din motive medicale, permisul de conducere al acesteia este retras de poliţia rutieră, după primirea sesizării din partea medicului de familie, potrivit Mediafax. "Permisul poate fi redobândit numai după încetarea motivului pentru care s-a luat această măsură. Avizul de apt sau inapt medical poate fi contestat doar pe baza unei expertize efectuate de instituţiile medico-legale, la solicitarea şi pe cheltuiala părţilor interesate", mai prevede Codul Rutier. Şeful Poliţiei Rutiere, comisarul şef Lucian Diniţă, a declarat, luni, că, până în anul 2006, medicul de familie era obligat să informeze poliţia în cazul în care constata că starea de sănătate a unui pacient de-al său îl face pe acesta incompatibil cu calitatea de şofer. Legea s-a schimbat însă, după ce "societatea românească a acuzat că această prevedere este o măsură discriminatorie şi abuzivă". "Conform actualelor prevederi, medicul de familie este obligat să sesizeze o unitate spitalicească, abia în urma unui control medicii putând să sesizeze poliţia în măsura în care persoana este inaptă să mai conducă", a spus şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR). nu pot pune link ca e banat de sp... Cam asta e. Adica nu poti tu cere politiei sa i se retraga permisul. Edited by ShadowBroker, 21 April 2017 - 15:13. |
#58
Posted 21 April 2017 - 15:11
ioppo, on 20 aprilie 2017 - 16:50, said: Eu nu judec, constat. SI poate sunt frustrat ca era sa ma bage in belele un bosorog din asta. NU trebuie sa ajungi in situatia lor ca sa iti dai seama ca nu mai pot conduce un autovehicul. Cred ca esti de acord ca nu trebuie sa gusti dintr-un cacat ca sa iti dai seama ca e un cacat. Nu varsta il face pe un om periculos in trafic, loate fi un factor dar nu e singurul si cum nu poti sa interzici prostia sau inconstienta nici pe batrani nu e normal sa ii elimini. |
#59
Posted 21 April 2017 - 15:40
Baxon, on 21 aprilie 2017 - 07:26, said:
Nu are nici o treaba politia si nu trebuie sa faci asta . Fiecare individ cu discernamant are dreptul sa aleaga singur in ceea ce il priveste . Daca nu poti sa-ti faci timp sa-l duci la gradina lui sau sa angajezi o persoana responsabila sa-l duca unde doreste si cand doreste atunci trebuie sa-l lasi pe el sa faca asta chiar daca tie ti se pare ca nu e ok . Daca ai fi in locul lui oare cum ai reactiona sa ti se ia un drept pe motiv ca lui x-ulescu ( fiul tau ) i se pare ca asa e corect ? Daca tot vrei sa faci ceva sa-l feresti de eventuale necazuri ( din ptdv ) angajeaza-i un sofer la dispozitie 24 din 24 . Omul este o bomba cu ceas; atunci cand va avea loc cel de al treilea AVC (a avut doua in doi ani), daca se afla la volan, e foarte posibil sa ucida datorita utilizarii deficitare a discernamantului, bazat pe supozitii eronate (si sa se sinucida practic); supozitia sa eronata este ca trebuie sa conduca indiferent ce se va intampla, intrucat astfel is atinge scopul principal pentru care traieste. Sunt sigur ca la un control medical actual, fara spaga nu ar primi aviz sa mai conduca. caiuscorneliu, on 21 aprilie 2017 - 08:05, said:
Eu cred că dacă îi ascunzi cheia e mai bine. Fără permis poate circula dar fără cheie.. Ce mașină e? Edited by altnume, 21 April 2017 - 15:48. |
#60
Posted 21 April 2017 - 15:56
ShadowBroker, on 21 aprilie 2017 - 15:08, said:
Nu, de fapt ar fi de dorit ca medicii sa nu mai fie spagari si sa inteleaga responsabilitatea pe care o au atunci cand dau aviz favorabil unor indivizi inapti. Daca pentru orice accident comis de cineva care era inapt pentru a conduce, medicul ce a dat avizul favorabil ar fi pedepsit corect la fel ca si soferul ce a comis accidentul, atunci ar fi ok, le-ar iesi din cap ambelor grupuri, astfel de "dizabilitati" mentale, astfel de tipare de gandire rudimentare, extremiste si periculoase. Edited by altnume, 21 April 2017 - 15:58. |
#61
Posted 21 April 2017 - 15:59
OK, altnume, te-ai lamurit!
In prezenta unui cadru legislativ care nu permite vreo initiativa in sensul retragerii dreptului de a conduce respectivei persoane care a suferit deja doua AVC, ar mai fi ramas posibilitatea de a discuta rational cu respectivul si de a-l face sa realizeze la ce se expune si la ce ii expune si pe voi (ceid in familie care mai calatoriti in masina condusa de el) sau pe altii. In conditiile in care omul nu poate fi lamurit, asta e, soarta va face sa se intample ceva rau sau nu. Case closed! LE: Eu in locul tau as solicita modificarea titlului in sensul diminuarii importantei varstei (ar putea fi inlocuita etatea cu "in varsta") si completarii cu mentiunea ca a suferit AVC. Edited by BlueKing-69, 21 April 2017 - 16:01. |
#62
Posted 21 April 2017 - 16:11
Se pare ca nu numai integritatea fizica a lui, a membrilor familiei care mai accepta sa plece cu el sau a celor din trafic e in pericol, dar in cazul unui accident comis de el, familia va plati daunele (daca el nu poate, nu mai are cum sa faca asta).
|
#63
Posted 21 April 2017 - 16:14
JurasikMan, on 21 aprilie 2017 - 08:09, said:
Baxon , problema nu se pune de lipsa de discernamant . Lucrurile nu sunt albe sau negre . Sunt gri mai tot timpul. Un diabetic nu este tot timpul la extreme. Are momente ( multe sau putine , in functie de gravitatea bolii ) in care se comporta absolut normal . Este dificil ,daca nu stai cu el permanent, sa intelegi modul de manifestare. Cert este ca poate avea temporar momente de debusolare sau irascibiltate , care , daca il prind la volan este jale mare . Uite un exemplu : saptamana trecuta am ajuns acasa si el statea pe bancheta din spate a masinii lui in fata portii.cu usa deschisa si masina pornita. Statea acolo de 30 de minute pentru ca ametise cand s-a dat jos sa deschida usa garajului si nu putea sa se ridice . A vrut sa isi ia ceva cumparaturi de pe bancheta din spate si a ametit . . Daca se intampla asta in timpul sofatului in trafic ? Si nu este un episod accidental . Se intampla destul de des . Totusi o discutie tata-fiu cu exemple/ argumente nu cred ca strica ( daca zici ca e rational ) |
#64
Posted 21 April 2017 - 18:31
altnume, on 21 aprilie 2017 - 15:56, said:
Nu, de fapt ar fi de dorit ca medicii sa nu mai fie spagari si sa inteleaga responsabilitatea pe care o au atunci cand dau aviz favorabil unor indivizi inapti. Daca pentru orice accident comis de cineva care era inapt pentru a conduce, medicul ce a dat avizul favorabil ar fi pedepsit corect la fel ca si soferul ce a comis accidentul, atunci ar fi ok, le-ar iesi din cap ambelor grupuri, astfel de "dizabilitati" mentale, astfel de tipare de gandire rudimentare, extremiste si periculoase. Nu exista nicio prevedere in nicio lege cum ca doua AVC = inapt. Asa e si la altii: Stroke (cerebrovascular accident) and driving You only need to tell DVLA if you’re still having problems 1 month after the stroke. https://www.gov.uk/stroke-and-driving A guide for drivers following a stroke, TIA, ministroke, cerebral thrombosis or amaurosis fugax When will DVA investigate a medical condition Medical enquiries will need to be undertaken if any of the following circumstances apply: -one month after a stroke there are residual symptoms causing limb weakness, or visual disturbance, or problems with co-ordination, memory or understanding -epileptic attacks of any kind have occurred, other than those within the 24 hours following the stroke event -brain surgery was required as part of the treatment for the stroke event -there has been more than one stroke event within the past three months -your doctors have expressed concern about your fitness to drive -you hold either a current Large Goods Vehicle (LGV) or Passenger Carrying Vehicle (PCV) licence https://www.nidirect...amaurosis-fugax Si aia nu inseamna automat permis anulat, ci ca se efectueaza o investigatie medicala. |
|
#65
Posted 22 April 2017 - 08:11
Daca, de exemplu, se fac pe spaga pensionari pe caz de boala (si sunt fara numar), negresit se dau avize pentru sofat, fara control medical (riguros), la "un pahar de spaga".
Concluziile, generala si particulara, ale topicului ar fi, Atata vreme cat esti responsabil si dupa moartea batranilor din familia ta, de faptele lor din timpul vietii (vezi daunele in caz de accident), e responsabilitatea ta in timpul vietii lor, sa remediezi erorile lor de logica, prin orice mijloace dar direct proportional cu gravitatea faptelor comise si datorata acestei treptate disfunctionalitati de a discerne la o valoare suficient de justa realitatea deciziilor si actiunilor. Eu, voi urmari indeaproape intentiile persoanei in cauza si voi face tot ceea ce depinde de mine pentru diminua daca nu chiar a opri iesirile cu masina; pana la urma metode se gasesc, fie si de natura tehnica. |
#66
Posted 22 April 2017 - 12:02
altnume, on 22 aprilie 2017 - 08:11, said:
Daca, de exemplu, se fac pe spaga pensionari pe caz de boala (si sunt fara numar), negresit se dau avize pentru sofat, fara control medical (riguros), la "un pahar de spaga". |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users