Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Tensiune alternator - mult prea mare?

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,414
  • Înscris: 15.12.2009
Povestea este asa: Acum cateva zile s-au aprins becurile in bord si luminau farurile de la soare te puteai uita, insa la ele ba. S-a aprins si martorul de la baterie.
Am pus aparatul de masura pe borne, tensiunea la alimentare era de 17V Posted Image

Am oprit de urgenta, dar deja bateria a "plans" putin lichid. Dubios, ochiul e verificare este inca verde.

Mers la magazin auto, cumparat alt regulator de tensiune, montat. Acum tensiunea la relanti fara consumatori este de 14.7V, iar cu consumatori (adicatelea faruri), 14.6V.

Stiu ca tensiunea ar trebui sa fie undeva intre 13.8V - 14.4V pentru incarcare optima. Nu e cel mai calitativ regulator de tensiune pe care puteam sa-l cumpar, deci cred ca de acolo se trage tensiunea mai ridicata chiar si cu piesa noua.

E problema mare? Merg tot timpul cu farurile aprinse, deci de referinta ar fi 14.6V.

#2
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
!4.8 e o tensiune OK. De urmarit bateria, daca ai pornire greoaie la rece.

#3
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Cat dracu poa sa coste unul original ?

#4
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,072
  • Înscris: 19.12.2012
Se incadreaza in limite. Plus ca nu ne ai spus cu ce multimetru ai masurat acea tensiune. daca e jucarie din piata cu 15 lei e foarte posibil ca abaterea sa fie de 1-200 milivolti

Edited by A10, 19 April 2017 - 17:49.


#5
BogzaG

BogzaG

    nu pot trăi fără multiculti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 03.07.2016
la 99% dintre utilizatorii "casnici" de multimetre, si acela din piata, cu 15 lei e bun.

#6
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,414
  • Înscris: 15.12.2009

View PostA10, on 19 aprilie 2017 - 17:46, said:

daca e jucarie din piata cu 15 lei e foarte posibil ca abaretea sa fie de 1-200 milivolti

Cam asa. Nu chiar de 15 lei, dar nici profesional nu-i.

View PostBaxon, on 19 aprilie 2017 - 17:46, said:

Cat dracu poa sa coste unul original ?

Nu se gaseste original, doar Beru si Topran.

View Postmyshyk, on 19 aprilie 2017 - 17:46, said:

!4.8 e o tensiune OK. De urmarit bateria, daca ai pornire greoaie la rece.

O sa vad maine dimineata, pe racoare. Asa, "la rece" in timpul zilei, porneste ca si pana acum. Poate fi si de la faptul ca bateria-i aproape noua, are vreo 3 luni.

Edited by Ann0nyym0us, 19 April 2017 - 17:52.


#7
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
14,8 volti este prea mult.Va duce la distrugerea bateriei,incet,incet...La mine releul,tine 14,2V,indiferent de consumatori,cu motorul la 1200rot/min;bateria originala,am schimbat-o la 9 ani,iar cea actuala are deja 6ani(rombat).

#8
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Attached File  incarcare.JPG   43.43K   93 downloads
???Asta recomanda cei de la Varta. Care cred eu, se pricep nitel la baterii auto.

Edited by myshyk, 19 April 2017 - 18:20.


#9
shmecherul

shmecherul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,867
  • Înscris: 22.11.2006
Sa nu sui ca ai Ford! Daca da, tensiunea este normala!

#10
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Eu am dat exemplul din viata mea(scuze-a bateriilor mele)....Si...daca cineva a avut curiozitatea sa puna un ampermetru pe circuitul de incarcare,dupa ce a dat la automat pana s-a descarcat bateria,ar putea sa spuna aici cati amperi debiteaza alternatorul...asta vis-a-vis de pornirea cu cabluri de la binevoitori...?
Pt ca eu,din pacate,m-am intalnit cu acest aspect;pot spune ca la o baterie de 150Ah,,un alternator de Dacie de 36A,debiteaza peste 50Acu motorul la peste 1200rot/min(de fapt s-a ars).Acelasi lucru,insa cu alternator de 100A (de Opel cu releu incorporat)imediat dupa pornire(tras) ampermetrul s-a dus pt 3-4minute la 70A,s-a incalzit cablul dintre alternator si baterie(diametru cablu-8mm) si apoi  a stationat la 30A inca putin timp...Masurarea s-a facut cu sunt de 75mV,conectat pe Mavo35...

Stiam ca celulele cu plumb au 2,4V incarcate full;de ce ar trebuii sa le supravoltam,pt a face electroliza apei(solutiei de acid sulfuric)?...La depasirea acestei tensiuni per element se degaja hidrogen=electroliza
Oare asta nu este un alt mod de a cumpara mai des baterii? De ce in instructiunile industriale de exploatare a acumulatorilor ,nu se recomanda depasirea tensiunii de 2,2-2,3 V /element?!!

Edited by gcom61, 19 April 2017 - 18:37.


#11
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,414
  • Înscris: 15.12.2009

View Postshmecherul, on 19 aprilie 2017 - 18:26, said:

Sa nu sui ca ai Ford! Daca da, tensiunea este normala!

Opel.

View Postmyshyk, on 19 aprilie 2017 - 18:19, said:

Attachment incarcare.JPG
???Asta recomanda cei de la Varta. Care cred eu, se pricep nitel la baterii auto.

Care ar fi diferenta intre AGM si Flooded?

#12
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Regulatoarele de tensiune decente pentru baterii de-astea variaza tensiunea de incarcare cu temperatura.
Cum s-a mentionat Ford (si sint convins ca nu numai) foloseste un tip un pic mai special de baterii cu plumb: https://en.wikipedia...calcium_battery
Oricum daca tot ti-a plins bateria las-o asa, nu e un capat de tara; daca n-ai 17V degeaba!

#13
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010

View Postmyshyk, on 19 aprilie 2017 - 18:19, said:

Attachment incarcare.JPG
???Asta recomanda cei de la Varta. Care cred eu, se pricep nitel la baterii auto.
Graficul se refera la incarcarea acumulatorilor in statii de incarcare si pe dispozitive ce stiu sa faca cele minim 3 stagii de incarcare.

Ca idee pentru colegutul nostru,tensiunea corecta este intre 13,8..9 si 14,1...3.
Ochiul verde se stinge cind in interior nu prea mai exista lichid/acid..
Bateriile originale din fabrica tin foarte mult/bine,asta este,restul sunt calculate sa cedeze/epuizeze la 1 an dupa garantie.Societate de consum...soarta...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate