Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 

Artefacte care sfideaza istoria

* * - - - 1 votes
  • Please log in to reply
197 replies to this topic

#55
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,269
  • Înscris: 05.08.2015

View PostMorosanul, on 17 mai 2017 - 17:54, said:

Asta e o chestie confirmată, și totuți așa de avansată pentru vremea ei.
În felul acesta te gândești că ar fi fost posibilă o revoluție tehnilogică încă de pe atunci.

Nu poate avea loc o revolutie tehnologica bazandu-te doar pe manufactura, in absenta unei revolutii industriale.

#56
Morosanul

Morosanul

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,067
  • Înscris: 12.12.2006
Odată ce poți construi mașini, poți depăși și faza de manufactură.
Dar astea se susțin una pe alta, iar mașinării de nivelul ăsta puteau fi scânteia, nu ?

#57
grrrrr

grrrrr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,007
  • Înscris: 02.12.2016

View PostMorosanul, on 17 mai 2017 - 17:54, said:

Asta e o chestie confirmată, și totuți așa de avansată pentru vremea ei.
În felul acesta te gândești că ar fi fost posibilă o revoluție tehnilogică încă de pe atunci.
La situatia societatii de atunci n-avea cum.
Nu circulau banii la modul capitalist. Nici investitiile si ideile.
Se ajunsese la un nivel ridicat dar nu se facuse saltul pe care l-au facut englezii si olandezii la 1650-1700.

Edited by grrrrr, 18 May 2017 - 08:47.


#58
Morosanul

Morosanul

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,067
  • Înscris: 12.12.2006
Banii circulau, piață exista.
Amu sigur că saltul nu se putea face dintr-o dată, lucurile astea trebuiau să evolueze mână în mână.

Curios mi se pare că o singură piesă e așa de avansată comparat cu orice s-a mai găsit sute de ani înaine și după.
Ori pentru o transformare masivă tehnologia trebuia să se răspândească nu să rămână la un nivel de elită.

#59
grrrrr

grrrrr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,007
  • Înscris: 02.12.2016

View PostMorosanul, on 18 mai 2017 - 14:50, said:

Banii circulau, piață exista.
Amu sigur că saltul nu se putea face dintr-o dată, lucurile astea trebuiau să evolueze mână în mână.

Curios mi se pare că o singură piesă e așa de avansată comparat cu orice s-a mai găsit sute de ani înaine și după.
Ori pentru o transformare masivă tehnologia trebuia să se răspândească nu să rămână la un nivel de elită.
Pai exact aici e problema.
Piata antica era importanta si matura doar pentru segmentul mediu si superior din orase si vilele rustice.
Circulatia banilor si initiativelor era diferita de era medievala.
Sunt absolut sigur ca taranul la 1400 era mai monetizat ca omologul lui de la 140.

#60
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,269
  • Înscris: 05.08.2015

View PostMorosanul, on 17 mai 2017 - 22:34, said:

Odată ce poți construi mașini, poți depăși și faza de manufactură.
Dar astea se susțin una pe alta, iar mașinării de nivelul ăsta puteau fi scânteia, nu ?

Io ziceam ca degeaba ai know-how-ul construirii unui automobil daca nu ai capacitatea de a produce otel la scara industriala. Si benzina, si cauciuc, si altele.

Ca sa ajunga unde au ajuns azi, lucrurile a trebuit sa se coaca.

Edited by Mount_Yerrmom, 19 May 2017 - 19:16.


#61
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016

View PostErwin_Rommel, on 18 aprilie 2017 - 20:13, said:

Messerschmitt ME 262 a fost folosit in Al Doilea Razboi Mondial, iar in zona unde a fost gasit (malul Muresului), afirmatia poate fi reala chiar si fara studiu. Sper sa mai vada si alti oameni discutia noastra si sa se inlature partea mistica din jurul acestui obiect.

Dar din cate stiu sau fabricat putine avioane, astea au fost primele avioane cu reactie operationale din lume...aici pana a se prabusi unul in Transilvania de atunci, la sfarsitul razboiului, cam anapoda.


Nu era nevoie sa se prabuseasca. Putea sa pice doar acea piesa din trenul de aterizare. Probabilistic, cu destule sanse de a se intampla.

View Postbladhaund, on 18 aprilie 2017 - 21:06, said:

... care are o istorie banala si documentata, cumparat de la un dealer de antichitati si nu gasit la nu stiu ce templu, craniu despre care nu s-a facut nicio analiza speciala si nu s-a constatat nimic neobisnuit.

Simpla lui existenta la momentul respectiv , inainte de aparitia tehnicilor digitale, trebuie sa ne faca sa ne punem intrebari.
Prin tehnicile vechi, despre care am incercat sa ma informez cat mai mult, nu se putea realiza ceva atat de complex .

View PostGhita_Bizonu, on 18 aprilie 2017 - 22:02, said:

Asta ca ar trebui un an nu este argument.
In primul ramd .. mayasii (ca si alti antici) aveau timp .... mi erau grabiti
Apoi tine cont ca de fpat erauinca inepoca de piatra. Adica ... fata de noi stiua sa prelicreze piatra .. chiar cea mai dura.
In fine cum? Pai sa zicem ca in cea mai mare parte prin slefuire. Si ultima .. sa zicem cu piele de rechin.

Asa cum am scris mai sus, un obiect asa complex nu putea fi realizat cu aceste tehnici vechi.

View Postever_forever, on 18 aprilie 2017 - 22:53, said:

Dintii de excavator se fac din tot felul de aliaje, inclusiv aliaje de aluminiu, se gasesc de vanzare pe net pentru cine nu crede. Se gasesc si poze la dintii de excavator, care seamana izbitor cu obiectul.

Aliajele neferoase se folosesc pentru medii inflamabile, ca sa nu produca scantei prin frecare, de exemplu in minerit. Aliajul obiectului e aluminiu cu cupru, siliciu si alte elemente, care il fac ca duritate ca un otel mai slab.

Posibilul excavator care si-ar fi pierdut dintele ar fi putut fi utilizat intr-un asemenea mediu, si apoi a fost folosit la excavare in zona respectiva, ceea ce ar explica adancimea la care a fost gasit obiectul (aprox 10 metri). Daca era bucata dintr-un avion, n-avea ce sa caute la 10 metri sub nisip. Si nici oasele de mastodont n-aveau ce sa caute langa o bucata de avion cazuta din cer.

Partea de cupru din aliaj ar explica de asemenea si coroziunea accentuata, mult mai mare decat la un aliaj de aluminiu obisnuit, ceea ce a indus in eroare datarea obiectului.

Tot ce am zis mai sus sunt argumentele de pe linkul pe care l-am dat, le-am mentionat ca mi-am dat seama ca n-are nimeni chef sa citeasca ce scrie acolo ci prefera sa comenteze doar ce se scrie pe acest topic.

Se pare ca tu uiti ca acest obiect s-a gasit in albia unui rau.
Numeroasele cresteri de apa , ca si lucrul cu excavatorul, sunt o explicatie destul de plauzibila in ceea ce priveste adancimea la care a fost gasit.
Mi se pare ca unii dintre voi complica rationamentele si refuza sa accepte variante plauzibile , logice si destul de documentate pentru ambele obiecte despre care am discutat.

View Postbladhaund, on 18 aprilie 2017 - 23:12, said:

Trebuie sa te hotarasti daca a fost prezentat in 1920, 1936 sau 195x. Ca daca a fost prezentat inainte de a-l "gasi" Mitchell-Hedges, inseamna ca nici nu stii despre ce elucubrezi.

Unde am scris eu despre toti acesti ani ?
Ca idee, daca ar fi fost prezentat si mai devreme, cu atat mai mult ar ridica semne de intrebare realizarea lui cu mijloacele tehnologice despre care stim ca existau la acel moment.

#62
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016
Sa trecem la alt artefact : Hartile lui Pirri Reis

În 1929 s-au gasit la Istanbul, în palatul Topkapi, niște hărți geografice vechi care aparținuseră unui ofițer din marina turcă, contemporan cu Cristofor Columb .Analizându-se aceste harți s-a constatat ca aceste harți nu conțineau nu numai conturul continentelor, ci cuprindeau și indicații topografice privind interiorul continentelor. Lanțurile muntoase, vârfurile, insulele, fluviile și platourile erau însemnate cu cea mai mare exactitate.
În 1959, Anul geofizic internațional, hărțile au fost încredințate directorului Observatorului din Weston și șeful serviciului cartografic al marinei S.U.A. ( Lineham ).  Lineham a confirmat exactitatea detaliilor, ba mai mult pe hărțile lui Pirri Reis erau bine cartografiate chiar și zone care nici la data respectiva ( 1959 ) nu erau bine cunoscute!
Și mai surprinzător era faptul ca pe acele hărți figurau lanțuri muntoase din Antarctica care fusesera descoperite tocmai în 1952!
Iar conturul Antarcticei era cel de dinainte ca aceasta sa fie acoperita de calota glaciara , acest lucru fiind confirmat de abia dupa ce au fost lansați sateliți în spațiu care au facut fotografii performante.
Comparând hărțile lui Pirri Reis cu fotografii ale Pământului realizate de pe sateliți s-a ajuns la concluzia ca acele hărți au fost facute de la foarte mare înâlțime.
Ar mai fi și alte lucruri de adaugat, dar deocamdata să dezbatem pe această temă Posted Image
Să reținem un lucru esențial : Pirri Reis a fost contemporan cu Cristofor Columb, iar harțile sunt , probabil, mult mai vechi!
Ar fi interesant sa postați atât comentarii strict personale, dar si comentarii pe baza unor documentele oficiale sau mai puțin oficiale pe care le-ați citit .

Edited by Zalmoxis10, 05 August 2017 - 23:32.


#63
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,269
  • Înscris: 05.08.2015

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

În 1929 s-au gasit la Istanbul, în palatul Topkapi, niște hărți geografice vechi care aparținuseră unui ofițer din marina turcă, contemporan cu Cristofor Columb .Analizându-se aceste harți s-a constatat ca aceste harți nu conțineau nu numai conturul continentelor, ci cuprindeau și indicații topografice privind interiorul continentelor. Lanțurile muntoase, vârfurile, insulele, fluviile și platourile erau însemnate cu cea mai mare exactitate.

Harta lui Piri Reis se poate descarca de pe net dupa o cautare simpla.

Poti sa imi arati similitudinile de mare exactitate dintre acesta si o harta moderna?

Merci.

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Piri_reis_world_map_01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Mount_Yerrmom, 06 August 2017 - 13:33.


#64
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

niște hărți geografice vechi care aparținuseră unui ofițer din marina turcă, contemporan cu Cristofor Columb .Analizându-se aceste harți s-a constatat ca aceste harți nu conțineau nu numai conturul continentelor, ci cuprindeau și indicații topografice privind interiorul continentelor. Lanțurile muntoase, vârfurile, insulele, fluviile și platourile erau însemnate cu cea mai mare exactitate.
Nu prea - vezi imaginea pusă mai sus...

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

În 1959, Anul geofizic internațional, hărțile au fost încredințate directorului Observatorului din Weston și șeful serviciului cartografic al marinei S.U.A. ( Lineham )
Părintele Linehan a fost șeful catedrei de geofizică de la Boston college și director al observatorului dar nu a fost șef al serviciului cartografic ci doar colaborator - a lucrat pentru serviciu la determinarea grosimii gheții în Antarctica. Sursa.

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

Și mai surprinzător era faptul ca pe acele hărți figurau lanțuri muntoase din Antarctica care fusesera descoperite tocmai în 1952!
Iar conturul Antarcticei era cel de dinainte ca aceasta sa fie acoperita de calota glaciara , acest lucru fiind
Antarctica nu e nicăieri pe harta aia.

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

Comparând hărțile lui Pirri Reis cu fotografii ale Pământului realizate de pe sateliți s-a ajuns la concluzia ca acele hărți au fost facute de la foarte mare înâlțime.
Cine a ajuns la concluzia asta?

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

Să reținem un lucru esențial : Pirri Reis a fost contemporan cu Cristofor Columb, iar harțile sunt , probabil, mult mai vechi!
Foarte probabil sînt mai noi - hărțile sînt făcute în 1513 (vezi wikipedia) iar Columb a murit în 1506.

View PostZalmoxis10, on 05 august 2017 - 23:26, said:

Ar fi interesant sa postați atât comentarii strict personale, dar si comentarii pe baza unor documentele oficiale sau mai puțin oficiale pe care le-ați citit .
Personal - mi-a plăcut și mie cartea lui von Däniken dar omul o ia pe arătură rău de tot. În plus n-avea nicio jenă în a escroca - la 19 ani a primit patru 4 luni cu suspendare (furt), la 29 nouă luni cu executare (fraudă și delapidare), la 35 trei ani și jumătate (delapidare). Aici sînt și niște demontări ale "teoriilor" lui Däniken.

#65
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016

View PostMount_Yerrmom, on 06 august 2017 - 13:14, said:

Harta lui Piri Reis se poate descarca de pe net dupa o cautare simpla.

Poti sa imi arati similitudinile de mare exactitate dintre acesta si o harta moderna?

Merci.

Dupa remarca ta, am studiat vreo 2 ore hartile. Intr-adevar , nu mai facusem asta de multi ani.
Este chiar surprinzator cat de exacta este aceasta harta, raportata nu numai la acel timp. In partea de est mi se pare destul de exacta pozitia Azorelor, Madeirei, Canarelor, Capului Verde , dar si detalii ale coastei.
In partea de vest se identifica usor majoritatea insulelor mai insemnate.
Mi se pare incredibil ca aceste insule sa apara atat de precis.
Chiar ca nespecialist, cred ca pot identifica pe Harta amiralului Pirri numeroase detalii ( de exemplu, raurile ) , comparand-o cu hartile actuale.
Coborand spre sud gasesti usor Insulele Fernando de Noronha
Daca ai rabdare si urmaresti cu atentie si netendentios zona Antilelor ( cu Google Earth ), vei avea surpriza sa gasesti insule trecute pe harta lui Pirri care nu sunt trecute pe hartile actuale uzuale.

Insa , studiind hartile, am redescoperit ceva foarte intrigant, care imi atrasese atentia si cu mult timp in urma !
Pe hartile uzuale si pe globul geografic , Groenlanda apare mult mai mica decat se vede de pe imaginile din satelit. Pe imaginile din satelit apare de aprox. 10 ori mai mare decat pe hartile actuale !!!
O alta anomalie care mi-a sarit in ochi este ca scara hartilor actuale nu respecta mai deloc dimensiunile continentelor si nici distantele !!! ( dincolo de transcrierea in plan )
O a treia anomalie sesizata se refera ca hartile americane difera foarte mult de hartile europene, lucru care pare absurd .
Chiar as vrea comentarii pe seama acestor anomalii ....

View Postradunic, on 06 august 2017 - 14:46, said:

Nu prea - vezi imaginea pusă mai sus...

Am raspuns mai sus, destul de superficial,  e drept :) Insa am sugerat o  cale prin care se poate face un studiu amanuntit .

View Postradunic, on 06 august 2017 - 14:46, said:

Părintele Linehan a fost șeful catedrei de geofizică de la Boston college și director al observatorului dar nu a fost șef al serviciului cartografic ci doar colaborator - a lucrat pentru serviciu la determinarea grosimii gheții în Antarctica. Sursa.

Și nu ți se pare suficient ca sa fie luat in seama ce spune ?
Oricum, Lineham a studiat aceste harți cu atenție si a confirmat exactitatea lor.

View Postradunic, on 06 august 2017 - 14:46, said:

Antarctica nu e nicăieri pe harta aia.

Linkul pus de Mount_Yerrmom prezinta doar un fragment din harta lui Pirri .

View Postradunic, on 06 august 2017 - 14:46, said:

Cine a ajuns la concluzia asta?

Profesorii Hapgood și Strachan au comparat harțile amiralului Pirri cu fotografii ale Pamantului facute din sateliți și au ajuns la concluzia ca acestea s-au facut de la foarte mare înălțime. Când faci o fotografie de la mare înălțime, datorita formei sferice a Pământului, obiectele ( mări, oceane, contur continent, insule ) se deformează, lungindu-se ca și în hărțile lui Pirri Reis.
Asta ar dovedi că se cunoștea tehnologia zborului încă din acele timpuri sau chiar mult mai devreme, dacă presupunem că hărțile desenate de Pirri erau doar niște copii ale unor hărți mult mai vechi.

View Postradunic, on 06 august 2017 - 14:46, said:

Foarte probabil sînt mai noi - hărțile sînt făcute în 1513 (vezi wikipedia) iar Columb a murit în 1506.

În 1513, Pirri a făcut harta, dar pe baza unor alte hărți. Cred că am și gasit pe undeva că a încercat sa dea o explicație plauzibilă e exactitătii incredibile a hărții sale, afirmând ca pentru desenarea ei s-a folosit de vreo 30 alte hărți vechi.

View Postradunic, on 06 august 2017 - 14:46, said:

Personal - mi-a plăcut și mie cartea lui von Däniken dar omul o ia pe arătură rău de tot. În plus n-avea nicio jenă în a escroca - la 19 ani a primit patru 4 luni cu suspendare (furt), la 29 nouă luni cu executare (fraudă și delapidare), la 35 trei ani și jumătate (delapidare). Aici sînt și niște demontări ale "teoriilor" lui Däniken.

Știam despre Daniken doar ca era bogat, proprietar de hoteluri și ca era pasionat de arheologie.
Nu cunoasc alte detalii despre el și nici nu mi se par relevante.

#66
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,269
  • Înscris: 05.08.2015

View PostZalmoxis10, on 06 august 2017 - 20:02, said:

Dupa remarca ta, am studiat vreo 2 ore hartile. Intr-adevar , nu mai facusem asta de multi ani.
Este chiar surprinzator cat de exacta este aceasta harta, raportata nu numai la acel timp. In partea de est mi se pare destul de exacta pozitia Azorelor, Madeirei, Canarelor, Capului Verde , dar si detalii ale coastei.
In partea de vest se identifica usor majoritatea insulelor mai insemnate.
Mi se pare incredibil ca aceste insule sa apara atat de precis.
Chiar ca nespecialist, cred ca pot identifica pe Harta amiralului Pirri numeroase detalii ( de exemplu, raurile ) , comparand-o cu hartile actuale.
Coborand spre sud gasesti usor Insulele Fernando de Noronha
Daca ai rabdare si urmaresti cu atentie si netendentios zona Antilelor ( cu Google Earth ), vei avea surpriza sa gasesti insule trecute pe harta lui Pirri care nu sunt trecute pe hartile actuale uzuale.

Aiurezi.

Antilele si coastele Braziliei erau cunoscute de turc de la spanioli si portughezi. Asa cum scrie chiar el cu mana lui pe harta.

Din acest punct de vedere harta lui este remarcabil de imprecisa fata de harti occidentale contemporane. Bine-nteles, din motive usor de intuit, hartile Americilor nu se publicau in ziare. De exemplu, spaniolii au mintit timp de decenii pe hartile intocmite pentru curiosi cu privire la coasta chiliana.

Zi-le p-alea cu coasta Antarcticii de sub gheata.

Eventual, marcheaza pe harta turcului stramtoarea Magellan si stramtoarea Drake. Insulele Falkland, Shetland si Noua Gerogie de Sud.

View PostZalmoxis10, on 06 august 2017 - 20:02, said:

Pe hartile uzuale si pe globul geografic , Groenlanda apare mult mai mica decat se vede de pe imaginile din satelit. Pe imaginile din satelit apare de aprox. 10 ori mai mare decat pe hartile actuale !!!

Aberezi. E tocmai invers.

O proiectie cilindrica deformeaza masiv suprafetele zonelor de la poli. Pe harti.

Din satelit se vede realitatea. O sfera in 3D. La fel ca pe globul pamantesc.

Edited by Mount_Yerrmom, 07 August 2017 - 04:55.


#67
grrrrr

grrrrr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,007
  • Înscris: 02.12.2016

View PostZalmoxis10, on 06 august 2017 - 20:02, said:

Insa , studiind hartile, am redescoperit ceva foarte intrigant, care imi atrasese atentia si cu mult timp in urma !
Pe hartile uzuale si pe globul geografic , Groenlanda apare mult mai mica decat se vede de pe imaginile din satelit. Pe imaginile din satelit apare de aprox. 10 ori mai mare decat pe hartile actuale !!!
O alta anomalie care mi-a sarit in ochi este ca scara hartilor actuale nu respecta mai deloc dimensiunile continentelor si nici distantele !!! ( dincolo de transcrierea in plan )
O a treia anomalie sesizata se refera ca hartile americane difera foarte mult de hartile europene, lucru care pare absurd .
Chiar as vrea comentarii pe seama acestor anomalii ....
Asta una e simpla: chestie de proiectie.
Nu poti reprezenta acurat, pe o hartie plana, o suprafata aflata pe o sfera.
Prin urmare cand faci harta, vrand-nevrand, o deformezi.
Se cheama proiectie. Sunt mai multe: azimutala, mercator, gall, echirectangulara, gauss etc.
https://en.wikipedia...map_projections
Si depinde ce fel de proiectie aleg cartografii.

Edited by grrrrr, 07 August 2017 - 09:02.


#68
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016

View Postgrrrrr, on 07 august 2017 - 09:01, said:

Asta una e simpla: chestie de proiectie.
Nu poti reprezenta acurat, pe o hartie plana, o suprafata aflata pe o sfera.
Prin urmare cand faci harta, vrand-nevrand, o deformezi.
Se cheama proiectie. Sunt mai multe: azimutala, mercator, gall, echirectangulara, gauss etc.
https://en.wikipedia...map_projections
Si depinde ce fel de proiectie aleg cartografii.

Evident ca-mi sunt cunoascte tipurile de proiectii si deformarile care apar incercand sa transpui imaginile in plan.
Problema este cum de s-a facut o proeictie Mercator acum cel putin 500 ani ... si de ce imaginile prezentate de Google Earth ca fiind facute din spatiu arata deformate conform unei proiectii Mercator, in loc sa se vada asa cum arata in realitate :)

#69
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016

View PostMount_Yerrmom, on 07 august 2017 - 04:59, said:

Antilele si coastele Braziliei erau cunoscute de turc de la spanioli si portughezi. Asa cum scrie chiar el cu mana lui pe harta.

.... Bine-nteles, din motive usor de intuit, hartile Americilor nu se publicau in ziare. De exemplu, spaniolii au mintit timp de decenii pe hartile intocmite pentru curiosi cu privire la coasta chiliana.

Sunt de acord cu ce spui  !
Nu am ce sa comentez .

View PostMount_Yerrmom, on 07 august 2017 - 04:59, said:

Zi-le p-alea cu coasta Antarcticii de sub gheata.

Eventual, marcheaza pe harta turcului stramtoarea Magellan si stramtoarea Drake. Insulele Falkland, Shetland si Noua Gerogie de Sud.

Drept raspuns iti postez harta Mercator 1569 . Observi asemanarea cu harta Pirri Reis ?
Nu ti se pare surprinzatoare posibilitatea ca harta lui Pirri sa fie in proiectie Mercator ?
Pentru a face o proiectie Mercator este necesara o imagine din aer .... Cum a fost facuta asta acum 500 ani ?
Ca fapt divers, postez si o harta in proiectie Peters. Apoi o harta de corespondenta.

https://www.cookingi...569-515x322.jpg

http://static.hitek....or-y-peters.jpg

https://upload.wikim...erpretation.jpg

View PostMount_Yerrmom, on 07 august 2017 - 04:59, said:

Aberezi. E tocmai invers.

O proiectie cilindrica deformeaza masiv suprafetele zonelor de la poli. Pe harti.

Din satelit se vede realitatea. O sfera in 3D. La fel ca pe globul pamantesc.

Poate nu ai citit cu atentie ce am scris . Cum sa fie invers ?  
Pe imaginile Google Earth, care ar trebui sa respecte realitatea, Groenlanda apare (vizual) cam de aproximativ  10 ori mai mare decat suprafata cu care apare Groenlanda in Wiki. Apare ca si cand ar ar avea o marime comparabila cu  Africa, ori Groenlanda are 2,166,086 km2 , iar Africa are 30,370,000 km2 !
Bineintele ca deformarile uriase afecteaza toata harta lumii ...
Intrebari  care-mi vin acum :
-   De ce pe Google Earth apar imaginile in proiectie Mercator si nu apar asa cum ar arata in realiate ?
-   Cum a fost posibil ca harta lui Pirri sa fie realizata in proiectie Mercator ? Aceeasi intrebare si pentru harta Mercator de la 1569 !
-   De ce si in prezent se prefera sa fie folosite harti in proiectie Mercator ( foarte deformate si care practic nu au o scara reala ), in loc sa fie folosite hartile in proiectie Peters ( de ex), harti cu aspect mult mai aproape de realitate ?

Edited by Zalmoxis10, 15 August 2017 - 20:23.


#70
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016
Deși ar putea continua comentariile pe tema hărții lui Pirri Reis și a altor teme care deriva din analiza acestei hărți și a întrebărilor care se pot pune, întrebari al căror răspuns logic ar pune sub semnul întrebării toată istoria cunoscută a omenirii , voi prezenta un alt artefact care este în contradicție cu momentul tehnologic al construcției sale.

Edited by Zalmoxis10, 20 August 2017 - 14:17.


#71
Zalmoxis10

Zalmoxis10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 28.02.2016
Stâlpul de fier din Delhi ( "Stâlpul lui Ashoka", "Coloana lui Vishnu" )
https://www.google.c...12!8i6656?hl=ro

Stâlpul de fier din Delhi este o coloană de aproximativ  7 m  în complexul Qutb de la Mehrauli din Delhi, India. Ceea ce face ca acest artefact sa fie in contradictie cu tehnologia timpului in care se presupune ca a fost construit este  compoziția rezistentă la rugină a metalelor utilizate în construcția sa. Stâlpul a atras atenția arheologilor și a oamenilor de știință din cauza rezistenței sale ridicate la coroziune . Se crede că pilonul  a fost inițial ridicat de către unul dintre monarhii Gupta în jurul anului 402 d.H., deși data precisă este  o problemă de dispută .
Așa-numitul "Pilon de fier din Delhi" nu pare să deterioreze, deși are peste 1600 ani. .
Înălțimea stâlpului, de la partea de sus  până la baza sa, este de 7,2 m, dintre care 1,1 m sunt sub nivelul solului. Diametrul inferior al coloanei este de 420 mm , iar diametrul superior al acesteia este de 306 mm . Se estimează că acest pilon cântareste  mai mult de șase tone.
Pe stâlp se află mai multe inscripții, cea mai veche fiind o inscripție sanscrită în trei versete, în șase linii, sub formă de versuri. În al treilea verset se menționează numele Chandra în al treilea. Astfel, cercetătorii au reușit să dateze realizarea stâlpului la  domnia lui Chandragupta II Vikramaditya (375-415 d.H.).
Se presupune ca locul inițial unde a fost amplasata aceasta coloana misterioasa se afla exact la Tropicul Racului, la Vishnupadagiri ( traducere: Dealul pe care se vede urma piciorului lui Vishnu), fiind mutat acum aproximativ 1000 în capitala Indiei. Pentru cercetători rămâne un mare mister și modul în care a fost transportat.
Conform legendelor pilonul, a cărui umbră arăta, în dimineața solstițiului de vară (pe 21 iunie), direcția urmei divine întipărită pe o stâncă, făcea parte dintr-­un străvechi observator astronomic indian.

Întrebarea care se pune este cum a fost posibil, acum aproximativ 1600 ani, sa fie realizat un asemenea material atât de rezistent la coroziune  ...

Edited by Zalmoxis10, 20 August 2017 - 14:34.


#72
nostrimo

nostrimo

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 496
  • Înscris: 23.08.2017
Ceva explicatii pentru astea 10?  

The 10 most amazing unexplained artifacts



Cate fiecare in parte...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate