Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 

Sa schimb sau nu distributia?

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#55
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,911
  • Înscris: 09.12.2004
In rest....
Attached File  33197467_590130218053371_4225078763525767168_n.jpg   71.46K   57 downloads

#56
Zecheru

Zecheru

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 11.01.2019
Buna seara ,si eu am probleme la Golf 3 1.4 Bezina am schimbat astazi pompa de apa si tin minte ca sa miscat axul cu came , vreo idee unde si cum sa îl pun la punct.

#57
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006
chemi un mecanic care se pricepe

data viitoare cand mai faci asa ceva marcheaza pozitia

#58
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007

 Zecheru, on 11 ianuarie 2019 - 19:10, said:

Buna seara ,si eu am probleme la Golf 3 1.4 Bezina am schimbat astazi pompa de apa si tin minte ca sa miscat axul cu came , vreo idee unde si cum sa îl pun la punct.
Data viitoare cand mai vrei sa schimbi tu personal ceva la masina aceea, sa te gandesti de 2 ori....
Credeai ca daca slabesti un intinzator la cureaua de distributie,gata ,poti schimba si pompa de apa?
Acum cred ca ti-ai dat seama ca nu este chiar floare la ureche....ba din contra.
La Golf motorizarea 1.4 se poate spune ca are una din cele mai ''spurcate'' distributii....
Daca nu ai anumite dispozitive de blocat/calat + sculele aferente si daca nu ai mai facut/vazut cum se scimba asa ceva....mai bine nu.

#59
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
Ba chiar e floare la ureche daca ai un pic de inclinatie tehnica, nu-ti trebuie facultati pt a deveni mecanic, la golf 3 daca e motor aex sau apq e o distributie chiar simpla, are doar pompa de apa si 1 intinzator.
Trebuie cautati indicatorii pe roata dintata de la axul cu came, pe motor si pe fulia de la arbore (aici e mai problematic) se aliniaza toate, se pune cureaua si se invarte de arborele cotit pt a vedea daca face o rotatie completa motorul, daca se blocheaza inseamna ca nu e ok, se da jos cureaua si se mai baga o fisa.
Am schimbat tachetii cand aveam o coaja cu motorul asta si n-a fost operatie pe creier.
Uite si schema: https://www.google.c...=1a1T6hz2xWVe1M

Edited by _-livio-_, 14 January 2019 - 14:17.


#60
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Depinde de acel Golf 1.4 benzina....asta pentru ca nu a spus si anul de fabricatie....daca este motorizarea AEX(1995) da are o distributie relativ simpla.
Daca are motorizarea AHW sau AKQ(1997 ...) atunci se schimba treaba....cu toate inclinatiile tehnice,dobandite sau mostenite...

#61
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
sa fim seriosi, nici ala nu e asa urat, ai 2 curele cu 2 intinzatoare, te chinui putin fara nici un blocator dar nu e capat de lume, sincronizezi axele, pui cureaua si o sincronizezi pe cea din stanga in pct 2 cu arborele, nu? pe golf ar trebui sa fie destul loc sa lucrezi, pe polo cred ca te chinui putin.
In schimb nu cred ca a fost pe golf 3 ci pe 4.
nu-mi aduc aminte sa fi fost 1.4 16v pe golf 3.

Edited by _-livio-_, 14 January 2019 - 19:39.


#62
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Pana sa apara caroseria la seria 4 au montat motorizarea pe seria 3.
Iar la cel cu 2 curele asimetrice ai nevoie de calare...dispozitivele 5 si 21 din imagine...fara ele este doar un mare fail.

Attached Files



#63
feri1979

feri1979

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 02.10.2012
Salut.
Incerc sa iau o decizie pentru a schimba sau nu distributia originala la o Skoda Octavia 2 DSG din 2010/2011, 1.6 TDI, cod CAYC. In carte se precizeaza intervalul de 210 mii km, acum are 140 mii km reali, dar totusi 11 ani, pretul interventiei ar fi 2800 RON. Pe an fac cam 12000 km. Sunt constient ca fiecare persoana/reprezentanta are alta recomandare.
1. As fi curios sa stiu daca exista posesori/mecanici care au intalnit probleme cu distributii originale inainte de 210 mii km.
2. Care ar fi implicatiile in caz ca cedeaza ceva din distributie, nu neaparat tehnice. Ma intereseaza costurile (maxime/medii?) si durata remedierii, sau daca pot apare probleme care nu se pot remedia.
Multumesc

#64
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006
cureaua de distributie se schimba la ani si la km, care vine intai

la anii astia parerea mea este ca risti o reparatie majora la motor

#65
feri1979

feri1979

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 02.10.2012
Revin cu ce am gasit despre schimbul de distributie (Octavia 2 FL DSG, 2010, 1.6 TDI CAYC, 143000km la mine).
A. Se schimba sau nu dupa numarul de ani?
Am facut un fel de sondaj prin email... am luat aleator serviceuri din Europa (Cehia, Polonia, Germania, Suedia, Olanda, Danemarca) si la intrebarea de mai sus cam jumatate au zis ca recomanda schimbarea distributiei la 210000km, cealalta jumatate a indicat pe langa km si un numar de ani, de la 5 la 10. Deci fiecare cum crede.
B. Se poate verifica vizual?
Majoritatea serviceurilor au recomandat inspectia vizuala la fiecare service. Din cate am inteles, asta nu ofera certitudini, dar poate semnala cateodata probleme. Mecanicul cu care lucrez afirma ca nu se poate vedea mare lucru, pompa de apa fiind ascunsa. As fi curios sa stiu cam ce se poate examina fara o demontare completa, sa zicem in 30-60 minute (curea?, role?, pompa de apa?)
C. cateva optiuni de inlocuire
1. Piese originale la reprezentanta (2800Ron) as zice ca e cam scump la o masina de 4-5000E. Sau cum ti-e norocul, cunosc caz la aceeasi reprezentanta cu 2500Ron, au omis sa taxeze unele lucrari golire/umplere antigel etc, aceeasi distributie).
2. Piese originale la alt service (aprox 1000ron). Am oarecare indoieli daca piesele originale (la reprezentanta sau nu) se compara cu prima echipare. Informatii sigure cineva?
3. Curea dayco, role ina, pompa hepu. Preferata mecanicilor.
4. Kit Dayco (aprox 500 ron). Nu prea am gasit info despre kituri Dayco mai bune/scumpe.
5. Kit Continental. Diferenta mare intre Kitul Pro (CT1139WP8PRO - 2000Ron) si cel obisnuit (CT1139WP6 - 700Ron). De pe siteul Continental US:
TIMING BELT KIT - This kit is designed for vehicles that are approaching the end of their life cycle. Our standard kit is the tool professional repair technicians need to save customers money and gain their trust.
PRO SERIES TIMING BELT KIT - This kit is one of our premier kits that offers a best-in-class guarantee for all consumers. Because of its high level of quality OE components, it is considered a dealer alternative.
Interesant as zice... asa inteleg de ce s-ar schimba distributia aftermarket mai des. Pe siteurile COnti ptentru alte regiuni, descrierile nu sunt chiar asa graitoare... A lucrat cineva cu kiturile Conti Pro? chiar merita?
D. Curea pompa ulei - nu am gasit argumente, riscuri pentru a fi schimbata. Kiturile Conti Pro includ si o astfel de curea.
E. Curea/Kit accesorii (transmisie sau canelata). Am gasit putine incidente, unii spun ca aceasta curea a distrus distributia... banuiesc un ghinion maxim sa ajunga la distributie, mai degraba blocarea vreunui element din accesorii, deci atunci ar trebui schimbat tot setul cu role cu tot. Considerati util sa se schimbe si setul de accesorii?
F. Nu prea am tras o concluzie. Greu de pus in balanta echiparea originala (putine incidente pana la multi km sub limita), cu inlocuirea frecventa a distributiei (destule probleme raportate in scurta vreme dupa inlocuire, probabil si multe montari incorecte). Ideal ar fi sa existe componente originale de aceeasi calitate cu prima echipare, nu stiu sa existe un set comparabil. Ciudat si ca nu prea am gasit seturi in zona 1500Ron...
Daca mai puteti lamuri din intrebari, poate ajuta...ms

Edited by feri1979, 19 April 2021 - 03:52.


#66
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Legat de cureaua de la pompa de ulei, trebuie schimbata.
Uite un clip de aseară, urmărește sfatul nr 2, exact despre asta vorbește
https://m.youtube.co...h?v=N0AfuEHTrsM

Prefer kit skf complet. Găsești sa cumperi

Edited by 220v, 19 April 2021 - 05:29.


#67
feri1979

feri1979

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 02.10.2012
Legat de clipul si procedeele din el, o sa spun doar ca n-as vrea ca vreodata masina mea sa ajunga la acel service, asa veche cum e. Ever.
Nu sunt mecanic, dar atata stiu ca nu poti da o gaura perfect perpendiculara cu burghiul tinut in mana, mai ales in materiale moi cum e aluminiul. SI baietii fac asta pentru tija dintr-o distributie sau rola, care nici nu cred ca trebuia demontata. Sunt curios daca spanurile cazute la gaurire le vor culege toate sau mai raman acolo, sa ajute totul sa mearga lin. In rest se vad multe improvizatii, cum sa facem treaba fara sculele potrivite, desi fac reclama la ele Posted Image  . Parca e reclama sa mergem la reprezentante clipul asta.
Strict despre cureaua de la pompa de ulei eu am inteles ca sunt oarecare probleme de etansare odata desfacuta cutia (si chiar nedesfacuta, probabil, in cazul din clip), unii recomandau silicon pe un forum... eu personal nu as umbla acolo daca nu sunt riscuri semnificative in caz ca se rupe cureaua. Mai bine platesc din nou demontarea daca va fi musai. Inteleg si ideea de a fi prevazatori si sa salvam costurile de demontare... numai sa avem incredere in mecanici ca pun totul la loc cum trebuie.

Edited by feri1979, 20 April 2021 - 00:45.


#68
nniki

nniki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,980
  • Înscris: 15.05.2009

 feri1979, on 19 aprilie 2021 - 03:40, said:

Revin cu ce am gasit despre schimbul de distributie (Octavia 2 FL DSG, 2010, 1.6 TDI CAYC, 143000km la mine).
La acelasi motor eu am schimbat la 190 k km. A mea avea 4 ani.
Din cautarile mele de atunci, tin minte de acelasi nr maxim indicat de 210 k km si nr maxim de 6 ani, cu bataie spre 10 daca e la prima schimbare, deci are cureaua din fabrica.
Daca iti pica nu prea e o placere, financiar vorbind. Mai studiaza forumul VW, cred ca erau ceva pareri despre eventualele simptome pre-rupere curea.

Edited by nniki, 20 April 2021 - 01:06.


#69
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 feri1979, on 20 aprilie 2021 - 00:31, said:

Nu sunt mecanic, dar atata stiu ca nu poti da o gaura perfect perpendiculara cu burghiul tinut in mana, mai ales in materiale moi cum e aluminiul. SI baietii fac asta pentru tija dintr-o distributie sau rola, care nici nu cred ca trebuia demontata.
gaura este deja acolo, doar trebuie largita, la cum arata frontul de lucru acolo iese perfect, la Golf este mai greu ca-i mai stramt, eu am un burghiu scurtat pentru a putea gauri acolo

problema-i alta, sa rupi un burghiu de marimea aia in aluminiu spune multe, de asemenea pentru un prezon M10 nu se gaureste cu burghiu de 9mm, cum spune maistoru ala in clip, sper ca doar a spus, nu a si facut asa

in alta ordine de idei, inlocuirea prezonului de la intinzatorul curelei de distributie este o operatiune relativ banala, uzuala la motoarele VAG de generatie mai veche, fiind o problema comuna zmulgerea filetului din chiulasa, asa ca VW recomanda la inlocuire distributiei si inlocuirea prezonului buclucas cu unul  M10 (partea din chiulasa), de asemenea unii producatori au in chitul de distributie si prezonul cu pricina

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate