Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...
 

Batai in volan

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Aceleasi semnalmente au avut la mine anvelope Debica ,ce au stat o iarna in pauza.La revenire pe masina,la peste 100km/h trepida tot bordul.
Am fost la toate service-le din oras si toti au spus ca trebuie schimbate,ba amortizoare,ba bara de torsiune....In final am ajuns la un pusti,la o vulcanizare obscura,pt o verificare a echilibrarii.Cand a auzit povestea mea,pustiul ,mi-a imprumutat 2 roti si m-a pus sa fac o tura.Disparuse orice vibratie.La o examinare atenta pe masina de echilibrat(fara aparatoare) pustiul a observat ca,pe centrul benzii de rulare era cate o [ cocoasa ] pe fiecare anvelopa,nu mai inalta de 5mm.Am schimbat anvelopele,chiar cu cele mai ieftine(Tigar) si am cu ele 70k km pana acum fara probleme.

#20
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,035
  • Înscris: 02.09.2005

 Baxon, on 18 aprilie 2017 - 08:35, said:

Asta mi se pare o aiureala maxima ! Odata fixata si umflata , anvelopa nu se mai roteste pe janta deci chestia cu " asezatul " mai bne dupa cateva sute de km este exclusa .Ar fi la fel cu o anvelopa sh montata pe o noua janta si o alta masina - pe bune ?!
Is curios de unde stiti chestiile astea ? Ceva sursa , teste sau doar presupuneri ?!

P.S. Ar fi ceva adevarat in cazul unei verificari daca anvelopa are defecte din fabrica , altfel nu prea .
citez de pe alt forum, "problema" e super cunsocuta


Am vazut si am tot explicat, pe diverse topicuri multora, cam care-i treaba cu vibratiile/trepidatiile din volan, de-am obosit. Asa ca m-am hotarat sa creez acest topic nou, pe care sa-l poata citi si sa se poata informa toti cei interesati de aceasta problema.
Multi vin si argumenteaza cu ... "am echilibrat rotile si totusi nu inteleg de trepideaza/vibreaza masina"! Asa ca eu vin cu urmatoarea intrebare: hai nu pe bune?! Cat de sigur esti tu ca aia ti-au echilibrat rotile???? Cum ai verificat de esti asa sigur?!
Cum se echilibreaza corect rotile:
1. Se curata jentile de praf/mizerie;
2. Se urca roata pe masina de echilibrat, unde lucratorul trebuie sa masoare R-ul jentii si J-ul acesteia, apoi sa introduca valorile corecte in masina de echilibrat. Acestea pot fi observate pe display-ul masinii de echilibrat si eventual corectat lucratorul, daca se observa vre-o greseala;
3. plumbul vechi trebuie inlaturat de pe janta, in totalitate, daca nu s-a inlaturat atunci cand roata a fost curatata;
4. Se coboara protectia rotii, moment in care, de regula masina incepe sa invarta roata. Aceasta/roata trebuie invartita de masina si oprita de aceasta fara ajutor uman. Se accepta uneori, dupa afisarea valorilor greutatilor ce urmeaza a fi puse pe janta, oprirea manuala a rotii;
5. Se instaleaza greutatea de plumb, la exterior, apoi roata trebuie invartita de masina din nou. Nu se pun greutatile la exterior si la interior dupa o singura invartire!!!!
6. Dupa ce masina de echilibrat a invartit roata din nou, se pune greutatea indicata, la interior. Daca pe ecranul masinii apare o alta valoare in afara de 0 la exterior, NU TREBUIE MONTATA GREUTATEA LA INTERIOR!
7. Dupa ce s-a instalat plumbul si la interiorul jentii, masina trebuie sa mai invarta roata odata. Daca apar valorile de 0(interior) cu 0(exterior), se trece la ultima verificare;
8. Se slabeste janta de pe axul masinii de echilibrat, apoi se invarte roata pe axul in pozitie fixa, se fixeaza roata in aceasta noua pozitie pe axul masinii de echilibrat si se actioneaza din nou invartirea rotii de catre masina de echilibrat. Daca si dupa aceasta ultima verificare, masina indica valorile 0 cu 0, atunci se poate considera roata echilibrata!

Pe timpul tuturor operatiunilor de invartire/rotire a rotii aflate in masina de echilibrat, se observa roata miscandu-se sus/jos si/sau stanga/dreapta, fie janta este deformata si trebuie verificata, fie anvelopa este deformata.
Orice argumentatie de genul: masina isi misca axul sus/jos pentru a verifica echilibrarea rotii, e o abureala. Fie masina e defecta, fie lucratorul a observat faptul ca roata/anvelopa e praf, dar vrea sa va ia banii pe echilibrat. De cele mai multe ori, lucratorul vrea sa va ia banii pe echilibrat, chiar daca el e perfect constient ca anvelopa e praf. De altfel, din punctul lui de vedere si al masinii de echilibrat, el a echilibrat poate, la perfectie, roata, insa cum anvelopa e deformata, probleme dvs nu vor disparea.

Orice lipsa a vre-unui punct din algoritmul descris de mine mai sus, va duce la o echilibrare defectuoasa a rotilor, ce se va solda cu interminabilele virbatii/trepidatii la viteze de pesta 110kmh (in functie de j-ul jentii). Cu cat j-ul jentii e mai mare, cu atat viteza de la care se vor simti aceste trepidatii va fi mai mare.
Argumentul: "Mi-am luat anvelope noi si le-am echilibrat" nu-i valabil din urmatoarele puncte de vedere:
1. de regula, anvelopele noi nu se echilibreaza decat dupa ce au fost rulate cel putin 500km;
2. anvelopele au stat prin depozite, o bucata buna de timp, sau pur si simplu au defecte de fabricatie, astfel ca pot fi gata deformate, chiar daca-s "de firma"!

Nota: am pornit de la premisa ca masina de echilibrat functioneaza corect/normal, iar lucratorul care o deserveste stie asta. Se poate intampla ca lucratorul sa fie ferm constient ca masina de echilibrat e praf, dar ... din dorinta patronului de a face bani ... s-o foloseasca cu rezultate negative pentru client.

Edited by jericho, 18 April 2017 - 08:53.


#21
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Ca sa clarific, jantele de 15 de aliaj, originale, anvelopele goodyear efficientgrip 195/65/15. Tot anvelope din astea am si eu la skoda mea si par ft ft bune.
Ma gandeam sa ma duc azi la senata sa le platesc un echilibrat dar sa ii rog sa verifice mai intai, nu sa scoata plumbii. Daca le da corecta echilibrarea si pe masina lor probabil este altceva, nu?

App, de mers merge foarte bine cu masina, nu da in nimic in afara de acceleratie (in care da tare) :D.

#22
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
De aceea se recomanda 2 seturi de roti.
Vara-iarna.
Tot la 6 luni sa schimbi cauciucul pe geanta, se creeaza soc in cauciuc.

#23
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 jericho, on 18 aprilie 2017 - 08:51, said:

citez de pe alt forum, "problema" e super cunsocuta
bla bla blaaaa ...
Dupa o echilibrare facuta corect , tot mai e necesar o reechilibrare dupa cateva sute de km ? NU !
Eu nu stiu unde va faceti voi echilibrarile la roti insa etapele premergatoare sunt absolut necesare ca nu e totuna sa ai janta pe interior plina de noroi uscat si la prima groapa acesta sa zboare ... nici nu am sugerat asta !!

#24
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,035
  • Înscris: 02.09.2005

 Baxon, on 18 aprilie 2017 - 09:25, said:

Dupa o echilibrare facuta corect , tot mai e necesar o reechilibrare dupa cateva sute de km ? NU !
Eu nu stiu unde va faceti voi echilibrarile la roti insa etapele premergatoare sunt absolut necesare ca nu e totuna sa ai janta pe interior plina de noroi uscat si la prima groapa acesta sa zboare ... nici nu am sugerat asta !!
ok, mie mi s-a intamplat la un set de cauciucuri noi si s-a rezolvat cu o echilibrare... tu poti sa-ti dai cu parerea pe-aici cat vrei, eu iti spun din experienta proprie.

#25
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 jericho, on 18 aprilie 2017 - 09:31, said:

ok, mie mi s-a intamplat la un set de cauciucuri noi si s-a rezolvat cu o echilibrare... tu poti sa-ti dai cu parerea pe-aici cat vrei, eu iti spun din experienta proprie.
Cauciucuri noi de alea ieftine , te cred !
Din experienta mea iti zic ca nu am intampinat asemenea probleme niciodata ; oricum am un singur set de jante de aliaj si doua seturi de anvelope , vara si iarna , insa nu de firma lu' peste, made in china sau kkturi de 129,99 lei la oferta ...

#26
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,035
  • Înscris: 02.09.2005

 Baxon, on 18 aprilie 2017 - 09:37, said:

Cauciucuri noi de alea ieftine , te cred !
Din experienta mea iti zic ca nu am intampinat asemenea probleme niciodata ; oricum am un singur set de jante de aliaj si doua seturi de anvelope , vara si iarna , insa nu de firma lu' peste, made in china sau kkturi de 129,99 lei la oferta ...
nokian wrd4 si michelin energysaver

#27
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 jericho, on 18 aprilie 2017 - 09:39, said:

nokian wrd4 si michelin energysaver
Esti tu mai ghinionist ..
De iarna am exact la fel Posted Image
Vara : ContiEcoContact 5

Edited by Baxon, 18 April 2017 - 09:42.


#28
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,035
  • Înscris: 02.09.2005
asta incerc sa spun, "problema" se poate manifesta sau nu, ideea e ca daca se manifesta, la un set de cauciucuri noi, primul lucru e sa se incerce inca o data echilibrarea

#29
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 jericho, on 18 aprilie 2017 - 09:43, said:

asta incerc sa spun, "problema" se poate manifesta sau nu, ideea e ca daca se manifesta, la un set de cauciucuri noi, primul lucru e sa se incerce inca o data echilibrarea
Asa cum te-ai exprimat acuma este corect !
Inainte ziceai ca asa trebuie in toate cazurile ...

#30
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Dacă jantele și anvelopele n-au defecte, echilibrare proastă.

#31
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 BadBoyBlue, on 18 aprilie 2017 - 09:46, said:

Dacă jantele și anvelopele n-au defecte, echilibrare proastă.
Corect ; poate i-au cazut plumbii de pe janta , poate are mizerie pe interiorul jantei ..

#32
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,260
  • Înscris: 06.07.2007

 gcom61, on 18 aprilie 2017 - 08:48, said:

Am schimbat anvelopele,chiar cu cele mai ieftine(Tigar) si am cu ele 70k km pana acum fara probleme.
cum arata la 70k? Slick?

#33
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Nu pot face poze acum;oricum,peste asteptarile mele.Fiind montate pe jante late(5,5) s-au uzat mai mult catre exteriorul benzii de rulare,in situatia in care sunt montate pe o buburuza cu roti de 13 inch...
Asta a fost si motivul pt care am luat cele mai ieftine gume;nu vroiam ca pretul acestora sa-l depaseasca pe al masinii...Posted Image Posted Image

Edited by gcom61, 18 April 2017 - 10:57.


#34
masni

masni

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 25.10.2010
ai strans sigur prezoanele?ia verifica

#35
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
am avut mai de mult problema cu prezoanele dar asta se manifesta si la viteza mica. In cazul de fata sub ~100km/h nu se simte nimic. oricum ma duc pe la 5 sa vad ce reusesc sa fac.

#36
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
era de la anvelopele prost echilibrate...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate