Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Ar fi bine sa evitam super/hypermarketurile ?

- - - - -
  • Please log in to reply
567 replies to this topic

#1
fightClub25

fightClub25

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 963
  • Înscris: 08.04.2009
Stiu ca acest subiect poate naste controverse, mai ales ca eu ma pozitionez de la inceput impotriva acestor magazine si acestui mod de retail si sunt subiectiv inclusiv prin faptul ca existenta lor imi poate ameninta mica afacere. Pe scurt, detin o mica clinica de medicina muncii si 100% din clientii mei sunt firme sub 100 de angajati. IMM-uri si magazine, restaurante, cafenele, mici fabrici, firme de paza, etc. Corporatiile, ignora de obicei firmele de prestari servicii de dimensiuni reduse. Prefera sa plateasca de 3-4 ori mai mult pentru acelasi serviciu unei alte corporatii.

     EU consider ca marii retaileri ne-au luat pe sus si profitand de o clasa politica foarte corupta si coruptibila in continuare au venit si au dat o lovitura fatala tuturor care incercau sa-si dea seama cu ce se mananca comertul si afacerile in anii 90'. E greu sa tii piept unui model de retail care are totul pus la punct inclusiv felul in care trebuiesc dispuse casele, rafturile, intrarile si iesirile, oferta de produse, samd, adus de niste oameni cu fonduri aproape nelimitate de investitie si cu o retea deja pusa la punct de furnizori, depozite si logistica. Devine aproape imposibil cand asociezi la aceasta putere o clasa politica corupta care aproba fara nicio problema amplasarea acestor magazine oriunde, indiferent de specificul zonei.
   Cred ca nicaieri mai tare ca in europa de Est, corporatiile de retail nu au castigat bucati mai mari de piata in mediul urban. In doar 15 ani avem acoperit de acestia orice segment de piata si pentru foarte multi dintre noi ei raman singura optiune de a face cumparaturile. Doar la mine in Buftea (un oras cu 25.000 locuitori) exista 4 Shop&Go, un LIDL ,doua Penny Market, doua Mega Image la distanta de 2-3 km de oras si doua Carrefour la distanta de 10 km.
    Dar de ce cred eu ca asta e un lucru rau si de ce as vrea sa supun dezbaterii ?

   1) Aceste magazine distrug clasa de mijloc pe care retail-ul clasic ar putea sa o creeze si sa o mentina. Imaginati-va ca de maine nu ar mai exista niciun magazin mare, niciun lant national sau multinational. Toti ne-am face cumparaturile de la magazine mici si medii, specializate. Peste de la Pescarie, Carne de la macelarie, legume de la aprozar, tigari, bautura, etc. de la magazinul mixt. Fiecare patron de magazin mici si mijlociu este un om din clasa de mijloc, cel putin. Daca el ramane net la sfarsit de luna cu ~5-10-15.000 lei NET ,este deja mai bine platit ca orice angajat dintr-un supermarket.In timp ce un hipermarket creeaza 2-3 job-uri platite cu mai mult de 5000 lei/luna net, lipseste piata de cateva zeci, poate chiar sute de astfel de job-uri pe care le-ar avea patronii micilor magazine.
   Nu are rost, sper, sa explic ce inseamna mai multi oameni in clasa de mijloc. Orice alt job din ar avea de castigat. Sa presupunem ca esti corporatist si lucrezi la Vodafone. Cateva zeci de mii de oameni in clasa de mijloc in plus fata de acum ar insemna mult mai multe abonamente si telefoane vandute decat cartelele pre-paid si telefoanele low-cost pe care vodafone le vinde acum angajatilor de hipermarket. Asta inseamna profit mai mare pentru Vodafone si deci, salariu mai bun pentru tine.Orice societate capitalista beneficiaza maxim de pe urma unei clase de mijloc puternica si numeroasa.

   2) Aceste magazine distrug indirect si mai multa clasa de mijloc prin importul de produse si externalizarea unor servicii.Este logic ca un mare magazin care are o retea extinsa de producatori si furnizori externi sa apeleze la ei cu prioritate si pentru piata Romaneasca. Avand in vedere ca subventiile agricole sunt duble sau triple in Germania spre exemplu, pretul unui kg de cascaval de buna calitate, la un furnizor german este mai mic decat cel al unui furnizor roman pentru ca germanul cumpara laptele mult mai ieftin, incluzand transportul!  De multe ori pe criterii economice, de alte ori pe baza unor relatii vechi si bune cu furnizorii lor, supermarketurile rareori apeleaza la furnizori romani, cel putin in prima faza. A se vedea LIDL care abia anul trecut a inceput sa aiba cat de cat si ceva produse romanesti.

  3) Cu cat acapareaza mai multa piata, cu atat riscul de cartel este mai mare.Dupa ce te-ai extins si piata s-a impartit ,singura modalitate de a-ti mari profitul este crescand pretul. Intr-un mediu concurential cu sute si mii de competitori, asta nu este posibil. Intr-un mediu in care 50-60% din piata este controlata de 5 mari jucatori, este o certitudine. Se poate vedea cel mai bine la benzina, pentru ca sunt 2-3 produse, dar daca faci o mica cercetare de piata, se poate observa foarte bine si la retail. Pretul mediu al unui kg de cascaval, indiferent de provenienta sa (Romania, Germania, Olanda, Ungaria, Bulgaria, samd) este cam acelasi la toate aceste magazine. Daca toti cresc pretul cu 1 leu/kg in aceeasi saptamana toata lumea castiga, cumparatorul fiind nevoit sa accepte cresterea. Paradoxal, cu cat corporatiile sunt mai mari cu atat se face mai mult rau mediului concurential si ideii de capitalism in sine.

  4) Aceste magazine fac un mare rau pietei muncii. Platesc prost si isi extenueaza angajatii. Conform acestui topic https://forum.softpe...our-auchan-etc/ salariile sunt mizerabile si conditiile de munca dificile. Din pacate (sau din fericire) nu toate lumea poate lucra in IT, vanzari ,marketing, samd. Exista oameni care profesional vorbind, nu vor depasi niciodata nivelul unui angajat de supermarket. Vor iesi la pensie ca fiind toata viata lor lucratori comerciali. Avand in vedere ca majoritatea posturilor de acest gen sunt oferite de corporatii si sunt foarte neinteresante pentru potentialii angajati ,acestia prefera sa emigreze. Daca tot e mult de munca si munca e repetitiva si plictisitoare, daca tot nu contezi pentru angajator, nu existi, macar sa fie pe bani mai multi in alta tara. Intr-un magazin mai mic, patronul dezvolta o relatie de prietenie si incredere cu angajatii lui. Acestia, prin loialitate si experienta ajung in timp sa devina indispensabili si de obicei, patronul ii recompenseaza cu salariu mai bun si incredere mai multa. Evident vor fi multi care vor spune ca patronii de mici si medii magazine sunt groaznici si uite ce a patit varul X dar eu care cunosc efectiv sute de astfel de patroni va pot zice ca 80% din ei sunt oameni de calitate care apreciaza atat financiar cat si profesional mult mai mult un om decat o corporatie.
    Deasemenea, in acest gen de magazine varsta medie e destul de scazuta fiindca doar un om tanar poate tine ritmul infernal si poate face multitasking (cum la LIDL esti si casier, si manipulant si aranjezi pe raft, si ...tot). Magazinele mici au aratat prin varsta medie a angajatilor lor (~40-45 ani) ca pot sa pastreze un om pana in pragul pensionarii pe un post de lucrator comercial.
    In mediul urban din Romania la ora actuala exista doua tipuri de crize a fortei de munca : prea putini tineri (care se cauta) si prea multi oameni de peste 40 de ani (care nu se cauta). Mai multe magazine mici si mai putine supermarketuri ar reduce aceasta problema.

  5) Acest tip de magazine produc mai putine venituri pentru stat.Asta e un subiect controversat, dar daca priviti imaginea de ansamblu ,veti observa ca este adevarat, in mare parte.
     Chiar daca magazinele mici fac mai multa evaziune fiscala si nu isi platesc angajatii intotdeauna legal, avand mai multi angajati (e nevoie de 100 de oameni angajati la magazine mici trecuti cu 4 ore in contractul de munca ca sa vanda atat de multe produse cat 10 la un hipermarket trecuti cu 8 ore in contractul de munca - net, statul primeste mai multi bani, fiindca sunt mai multi oameni angajati). Bineinteles, in timp, angajatii fac presiuni pe masura ce se apropie de pensie, sau vor sa-si faca un credit mare, si angajatorul in cele din urma le trece veniturile integral in contractul de munca.
    Profitul magazinelor mici ramane in Romania, la fel si profiturile furnizorilor lor majoritar romani. Fiscalizati sau nu in totalitate, acesti bani se regasesc pe piata locala si acesti patroni ii cheltuie. Statul primeste mai multi bani din accize si taxe la carburanti ,tigari, TVA la automobile noi, etc. Banii ramasi in tara, chiar daca nu ajung toti la stat, ajung in buzunarele celorlalti membri ai societatii fiindca cei care ii cheltuie ii cheltuie aici. Direct sau indirect, romanii beneficiaza mult mai mult din fiecare leu ramas in Romania.
    Nu in ultimul rand, statul controleaza cu precadere (peste 90%) doar firmele mici si mijlocii. De corporatii nu se ating. Aceste controale genereaza amenzi si venituri la bugetul de stat. ANAF nu calca niciodata in Carrefour dar poate fi gasit zilnic in piata Obor.

  6) Supermarketurile si Hipermarketurile incurajeaza comertul de produse puternic aditivate (cu E-uri).Logic. Cand aduci sunca de praga din Germania si trebuie sa o distribui in toata Romania, timpul de la fabricare pana ce ajunge in farfuria ta este mult mai lung decat daca o cumparai din Obor. Ca sa ajunga la Sibianul din Obor, sunca ta fabricata in Sibiu parcurge 200 km pana la vitrina frigorifica a comerciantului si acolo mai sta cateva zile pana cand o cumperi tu. La supermarket, e produsa in Polonia, de-acolo merge in depozitul distribuitorului care o suie in camion si o trimite in depozitul din Romania, unde este luata de un alt camion si dusa la magazinul din zona ta. Acolo e pusa pe raft cu alte 50 de produse similare si asteapta mult mai mult pana cand intr-un final tu te hotarasti sa o cumperi si sa o duci la tine in frigider. Termenul mai lung de garantie cerut de supermarketuri presupune mai multi aditivi. Sunca de praga isi schimba in timp culoarea, gustul si mirosul daca nu este aditivata corespunzator.
   Evident ca si producatorii si comerciantii mici folosesc aditivi pentru un profit mai bun, dar macar ai de ales. La supermarket stii sigur ca toate produsele sunt la fel. La un mic comerciant poti cere sa vezi eticheta si sa nu cumperi. daca mai multi fac ca tine, acesta ii va spune furnizorului ca nu mai merge si trebuie sa livreze produse de calitate mai buna. Lantul e mult mai scurt si posibiitatea de a produce schimbari este mult mai mare.

  7)Lipsa de flexibilitate. Ti-a placut un produs si acum nu il mai gasesti in supermarket? Fumezi o anume marca de tigari si aceasta nu se regaseste in LiDL? in 99% din cazuri vei cumpara altceva, ce au ei, pentru ca nu-i asa ? asta e scopul supermarketului : gasesti de toate sub acelasi acoperis. Daca asta se intampla la un magazin mic poti sa mergi la alt magazin ,la 10 metri distanta sau sa-i ceri patronului sa-ti aduca ce iti doresti. Receptivitatea si deschiderea la cerintele unui singur client sunt mult mai mari la un magazin mic decat la un supermarket. La supermarket ei stabilesc trendul. La un magazin mic ,tu o faci. "Clientul nostru, stapanul nostru" este o zicala care are sens doar pentru afacerile mici. Un patron inteligent nu isi va putea permite sa te piarda, pe tine unul din cei 100 care ii calca pragul lunar. Va pierde 1% din cifra de afaceri. Un hipermarket nu da doi lei pe tine, unul din cei 50.000.

   8) Lipsa de respect.Nu contezi. Efectiv. Nu existi. Nu ai fisa de 50 de bani pentru cos? aia e. Mergi la case si asteapta pana termina un client de platit, sa schimbi. Vrei sa intrebi pe cineva ceva? nu gasesti decat dupa 5 minute, de obicei de pe alt raion si oricum pe cine ai gasit nu stie nimic despre nimic fiindca lucreaza acolo de o saptamana si are demisia depusa de 3 ore. Nu gasesti un produs, vrei sa intrebi daca nu mai au sau il au dar e in depozit ? aceeasi problema ca mai devreme. Esti obosit dupa ce ai umblat o ora sa-ti gasesti toate produsele ? mai stai la casa inca 20 de minute. scoate-ti totul din carut, si apoi pune-le foarte repede inapoi in el fiindca casiera ti le arunca dupa ce le scaneaza cu viteza luminii. Esti un nimeni, pe banii tai.
  La un magazin mic, vanzatoarea iti ia produsele de pe raft. Ea stie unde este fiecare, stie cat de proaspete sunt si le stie pretul. Ti le pune in fata si are rabdare pana ti le pui in sacosa si pana platesti. Iti zice buna ziua si la revedere. Daca ai mai fost de 3 ori acolo, iti si zambeste. Daca ai mai fost de 10 ori acolo ,stie si cum te cheama. Daca ai fost de 100 de ori acolo iti va refuza o comanda soptindu-ti "aia nu e proaspata, va recomand altceva".

   9) Acest gen de retail iti complica viata. Dureaza mult, mai ales daca ai nevoie doar de o bere si o paine. Stai la casa 20 de minute in spatele celui care a cumparat pentru doua saptamani. Datorita nenumaratelor scheme de marketing si a promotiilor esti dispus sa cumperi mult mai mult decat aveai nevoie. De cand cumpar preponderent de la magazine mici arunc mult mai putina mancare. Degeaba e tentat sa iei doua salamuri la pret de unul daca tot unul vei manca! Si de fapt nu e chia la pret de unul, cel mult la pret de unul si jumatate. Cari, impingi, tragi, alergi, nu gasesti ,nu ai pe cine intreba, si daca chiar vrei un anume produs pe care nu il are Mega si mergi la LIDL, iar trebuie sa :  parchezi ,iei cos, cauti produsul, intrebi, stai la coada la casa ,samd.

  Vreau sa ma opresc aici. Motivele sunt mult mai multe dar risc ca aceasta postare sa devina prea lunga si sa nu o mai citeasca nimeni. Daca va isca macar o dezbatere ,voi raspunde bucuros tuturor si vom mai gasi motive pe parcurs sa (nu) mai cumparam de la acest tip de magazine.

#2
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
Si totusi acest tip de comert este preferat de cei mai multi dintre romanii care au acces la el. Oare de ce ?
E mai ieftin, marfa este mai buna decat la aprozarul unde cade pe jos, ai mai multe posibilitati de alegere.
Intr-o ora cumperi cat cumperi din magazinele de cartier intr-o jumatate de zi.
Mai zic?
In plus, de unde crezi ca iau marfa cei de la magazinele de cartier ?

Edited by User107, 17 April 2017 - 18:04.


#3
BogzaG

BogzaG

    nu pot trăi fără multiculti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 03.07.2016
am intrat in europa.

#4
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Mergi atunci si cumpara din coltul blocului produse expirate.

#5
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016
N-am inteles! Tu ce vrei?

#6
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Punctele 1-9 sunt praf ; mai ai si alte opinii ?!

#7
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,125
  • Înscris: 10.07.2013
Bun venit in capitalismul romanesc,,,,,,,Posted Image

#8
gump4

gump4

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,787
  • Înscris: 10.01.2017
Fiecare face ce doreste ori ce simte.Eu le evit in special duminica si de sarbatori intru-cat consider ca ar trebui inchise toate(si nu numai super/hypermarketurile..) in aceaste zile.Astfel imi manifest indignarea ca tin deschis in aceaste zile, chinuind aiurea angajatii.

#9
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

 fightClub25, on 17 aprilie 2017 - 17:57, said:

Imaginati-va ca de maine nu ar mai exista niciun magazin mare, niciun lant national sau multinational.

Nu trebuie sa ne imaginam pentru ca destui am trait asta. Aveam turcisme aduse cu sacosa pe autocar la magazine de cartier. Nesimtire maxima pentru ca era magazinul familiei de patroni, nu ceva care trebuie sa ofere servicii clientilor, nici un termen de valabilitate vizibil (si oricum ce se strica era cumparat tot de client ca nu se arunca nimic). Economie pina si la hirtia de ambalaj (cu tupeu ti se spunea ca ei vind hirtia la pretul produsului desi chiar si pe vremea aia era ilegal), daca aduceai bani prea marunti e prea greu sa-i numere, ce faci iti bati joc de ei? Daca aduci bani prea mari du-te frate si schimba ca n-avem rest, cum iti permiti sa cumperi asa dimineata cu bani asa mari?

Lasa ca sint foarte bune supermarketurile asa cum sint. Si mai sint inca si destule magazine mici, cei care stiu cum, ce si cui sa vinda. Si nu numai de specialitate dar si de unde sa iei o piine fara sa trebuiasca sa mergi 15 minute parcare-raion-casa.

#10
fightClub25

fightClub25

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 963
  • Înscris: 08.04.2009

 User107, on 17 aprilie 2017 - 18:02, said:

Si totusi acest tip de comert este preferat de cei mai multi dintre romanii care au acces la el. Oare de ce ?
E mai ieftin, marfa este mai buna decat la aprozarul unde cade pe jos, ai mai multe posibilitati de alegere.
Intr-o ora cumperi cat cumperi din magazinele de cartier intr-o jumatate de zi.
Mai zic?
In plus, de unde crezi ca iau marfa cei de la magazinele de cartier ?

Mai spune, daca mai ai ,dar se vede clar ca nu ai mai intrat de mult intr-un magazin mic. Conceptul de "magazin de cartier" ala cu bere si tigari este ce a mai ramas in multe zone din retail-ul clasic si nu o duce prea bine. Poate ai uitat cum era pana sa apara supermarketurile, magazinele pline de clienti si marfa proaspata. Ce este acum e ce a ramas si ce se zbate sa supravietuiasca. Intr-un oras mai mic care si-a mai pastrat ceva din acest gen de retail vei observa ca lucrurile stau altfel. Nu este nici mai scump, si cand sunt grupate intr-o anume zona a orasului nici nu dureaza mai mult. Se poate si altfel, daca incerci si cauti.
   Ce

#11
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017
Intrebarea ar fi de unde isi mai aprovizioneaza patronii de magazine mici rafturile?
Ca ma uit, vin unii cu dubele si cumpara marfa de la hypermarket pentru magazinul lor.

Si cum ai facut calculul ala... mai bine ia unul singur 15.000 lei pe luna facand nimic, doar fiind patron de butic decat sa ia 3 oameni 5000 lei pe luna fiind directori in hypermarket... eu as prefera varianta 2, ca se imparte mai bine profitul catre cei ce muncesc sa il faca.
Sa mai mentionez ca angajatii de la buticuri sunt cei mai nefericiti? Atat ca si conditii de munca cat si ca salariu.
De preturile umflate din buticuri nici nu mai spun...

Edited by rumlegok, 17 April 2017 - 18:14.


#12
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
Ai postat la Life&Entertainment.
Aici doar hypermarketurile iti ofera ceva; magazinele de cartier au doar betivii de ocazie care nu au in ei nici LIFE nici Entertainment.

@initiator - stau bine cu memoria si calatoresc in toata tara destul de des. Am vazut destule magazine in orase mici si stiu si cativa patroni care cumpara toata ziua din Metro.
Arata-mi un magazin preaslavit de tine care organizeaza evenimente cu copii, cu scolile de 1 Iunie, de Halloween etc.

Edited by User107, 17 April 2017 - 18:15.


#13
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,999
  • Înscris: 14.03.2013
Exact datorita celor 9 puncte mentionate eu prefer sa imi fac cumparaturile de la hypermarket. Si tocmai ca imi amintesc cum era cand nu erau hypermarketuri prefer sa imi fac de la ele cumparaturile. Realitatea arata ca majoritatea romanilor prefera asa. Restul este can-can, simple frustrari.

Edited by jm2010, 17 April 2017 - 18:22.


#14
Ionel1974

Ionel1974

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 26.08.2015

 jm2010, on 17 aprilie 2017 - 18:21, said:

Exact datorita celor 9 puncte mentionate eu prefer sa imi fac cumparaturile de la hypermarket. Si tocmai ca imi amintesc cum era cand nu erau hypermarketuri prefer sa imi fac de la ele cumparaturile. Realitatea arata ca majoritatea romanilor prefera asa. Restul este can-can.
Explica-ne cum era inainte (nu inainte de 89', ci perioada 1990-2010, sau mai incoace...2000-2010).

#15
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011
De ce as plati adaos de 300% la o punga de pufuleti?

Iar sa spui ca acest tip de retail iti complica viata este absurd. Intr-un magazin d-asta gasesti tot ce vrei; incepand de la sosete la fructu' pasiunii. In acelasi loc.

#16
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017

 fightClub25, on 17 aprilie 2017 - 17:57, said:

Datorita nenumaratelor scheme de marketing si a promotiilor esti dispus sa cumperi mult mai mult decat aveai nevoie. De cand cumpar preponderent de la magazine mici arunc mult mai putina mancare. D
egeaba e tentat sa iei doua salamuri la pret de unul daca tot unul vei manca! Si de fapt nu e chia la pret de unul, cel mult la pret de unul si jumatate. Cari, impingi, tragi, alergi, nu gasesti ,nu ai pe cine intreba, si daca chiar vrei un anume produs pe care nu il are Mega si mergi la LIDL, iar trebuie sa :  parchezi ,iei cos, cauti produsul, intrebi, stai la coada la casa ,samd.

Da, mai bine cumperi un salam din butic la pret de doua din hypermarket... ca sa nu risti sa arunci unul ca nu vrei sa il mananci.
Cat despre restul... cand intri intr-un hypermarket te simti om... cand intri intr-un butic te simti animal...
Si la buticuri se fac cozi, mult mai naspa si necivilizate, sau ai uitat era pre-hypermarket, cand buticarii faceau legea in niste spatii insalubre luate pe 2 lei de la stat?

#17
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
Hai ca imi fac timp si iti raspund la cele 9 puncte ale manifestului:
1) progresul este dat de productivitate: cei care cumpara din hypermarket au mai mult timp la dispozitie pentru recreere sau pentru munca; angajatii din hypermarket sunt mai productivi fiind specializati;
2)aceste magazine reprezinta concurenta necesara pentru producatorii romani care sunt obligati sa fie mai buni calitativi si mai ieftini;
3)vezi pct. 2 - este o crestere a concurentei - nimeni nu opreste magazinele mici sa existe
4)aceste magazine angajeaza pe oricine - proaspetii absolventi au un loc de munca si un loc unde fac practica
5)hypermarketurile sunt mult mai corecte fiscal decat magazinele de cartier care vand de multe ori fara bon
6)povestea cu E-uri este rasuflata - hypermarketurile promoveaza mult mai mult produsele BIO
7)daca un produs este cerut de multi, el va fi in raft, producatorul are tot interesul sa il livreze si magazinul sa il vanda; daca tu cumperi Carpati fara ghinion
8)la hypermarket poti face reclamatie si va fi ascultata si vei fi sunat si se rezolva. Am facut-o de 2-3 ori si s-a rezolvat. Au si sondaje de opinie in mod regulat.
9)e o generalizare aiurea. Du-te dimineata la 8 si nu e nimeni.
Acum astept 100 lei pentru consultanta. Eu nu lucrez degeaba.

#18
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017

 Alecsandru010, on 17 aprilie 2017 - 18:23, said:

De ce as plati adaos de 300% la o punga de pufuleti?
Ca bine spui... vezi pungile alea urate de buticari pe care scria mare pe punga pretul recomandat de vanzare... si era 1,5 lei scris si la buticari era pretul "la raft" peste 2 lei, mai mare decat cel scris pe punga de pufuleti... si te duceai in hypermarket si la punga pe care scria 1,5 lei gaseai pretul la raft cu 1-1,2 lei... adica sub pretul recomandat.
Practic ajungeai sa cumperi doua pungi de la hypermarket cu banii ceruti de buticari pentru o punga :D
De ce ai fi prostul care sa finanteze asa ceva, o furaciune ordinara... sa caute alti fraieri sa il imbogateasca peste noapte facand nimic... eu cu banii mei nu finantez astfel de "afaceristi" indiferent de cine sunt acestia.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate