Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Trimiterea pe orbita prin propulsie magnetica.
#19
Posted 07 April 2017 - 21:38
Fane, on 07 aprilie 2017 - 21:27, said:
si cam ce o sa se intample cand deschizi usa tunelului vidat ca sa lansezi capsula? Raza planetei 6.371 km Lungimea cercului 2*pi* r 2*3.14*6371=aprox 40000 km 40000 impartit la 360 grade = aprox 111 km Tunelul propus cu diametrul de 100km, aprox 1 grad, Inseamna ca va trebui sa aiba un capac convex Edited by LORELYAN, 07 April 2017 - 21:40. |
#20
Posted 07 April 2017 - 21:39
Dany_Darke, on 07 aprilie 2017 - 21:36, said:
initiator - hai sa-ti spun o chestie. in vid, forta centrifuga este la fel de valabila ca si intr-un mediu cu atmosfera. tu vrei sa accelerezi ceva ce se invarte in cerc, forta aia centrifuga unde bate? unde dispare ea? |
#21
Posted 07 April 2017 - 21:39
si cum protejezi încărcătura la trecerea dintre tunel vidat si atmosfera?
|
#22
Posted 07 April 2017 - 21:43
#23
Posted 07 April 2017 - 21:43
the_northpole, on 07 aprilie 2017 - 21:39, said:
si cum protejezi încărcătura la trecerea dintre tunel vidat si atmosfera? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/r_yUNm8Tl9o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n_5CGtLBNvo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by TheEverlastingShadow, 07 April 2017 - 21:45. |
#24
Posted 07 April 2017 - 21:45
Eu aș fi curios câtă energie electrică ar fi necesară pentru cele 1000 de TONE!
|
#25
Posted 07 April 2017 - 21:46
TheEverlastingShadow, on 07 aprilie 2017 - 21:39, said:
De asta am spus 100 de km diametrul cercului. Plus faptul ca proiectilul ar levita magnetic in interior. Totusi 100 de km strabaturi cu ~15 km/s poate ca nu produc o forta centrifuga ce sa nu poata fi controlata magnetic. Numai cine se pricepe bine la fizica ne poate spune asa ceva. Hai sa incepem cu geometria simpla pana atunci. Daca un cerc are 100km diametru atunci circumferinta nu o sa aiba 100 de km. |
#26
Posted 07 April 2017 - 21:54
TheEverlastingShadow, on 07 aprilie 2017 - 21:39, said:
De asta am spus 100 de km diametrul cercului. Plus faptul ca proiectilul ar levita magnetic in interior. Totusi 100 de km strabaturi cu ~15 km/s poate ca nu produc o forta centrifuga ce sa nu poata fi controlata magnetic. Numai cine se pricepe bine la fizica ne poate spune asa ceva. Poate ca proiectilul ar rezista fortei centrifuge, dar incarcatura s-ar face muci. |
#27
Posted 07 April 2017 - 21:57
#28
Posted 07 April 2017 - 21:57
omuspan, on 07 aprilie 2017 - 21:54, said:
Poate ca proiectilul ar rezista fortei centrifuge, dar incarcatura s-ar face muci. Edited by TheEverlastingShadow, 07 April 2017 - 21:58. |
|
#29
Posted 07 April 2017 - 21:59
Levitatia ca levitatia dar ce te faci cu gravitatia? Din cate stiu nici Statia Spatiala Internationala (ISS) acolo unde se afla ea nu scapa de gravitatie - la nu stiu cate rotatii, pierde altitudine si este repozitionata la loc cu ajutorul unor propulsoare.
|
#30
Posted 07 April 2017 - 22:02
Să zicem că am făcut tot proiectul.
La ieșirea din tub,nu este atmosferă? Această atmosferă nu-l împiedică pe proiectil cumva să ajungă pe orbită? Nu-i reduce viteza? Plus că proiectilul trebuie să aibă și o formă aerodinamică(cred eu). |
#31
Posted 07 April 2017 - 22:09
dap. i-ar trebui inzolatie termica ca la revenirea navetelor de pe orbita...
|
#32
Posted 07 April 2017 - 22:11
Ba da, la iesirea din tub este atmosfera, dar daca proiectilul deja se deplaseaza cu o viteza suficient de mare cat pentru a scapa de atractia gravitationala a planetei si este pozitionat pe traiectoria corecta pentru a se inscrie pe orbita, ajunge pe orbita in aproximat 30 de secunde, luand in calcul incetinirea cauzata de frictiunea cu atmosfera. Asta inseamna cei 11 km/s, iar eu am zis 15 km/s. In vid, prin propulsie magnetica 15 km/s pot fi atinsi, bineinteles cu un consum de energie electrica pe masura (de asta am spus de centrala nucleara), s.a.m.d. Si normal ca proiectilul trebuie sa fie aerodinamic, ca la 15 km/s daca nu ar fi s-ar dezintegra imediat.
Edited by TheEverlastingShadow, 07 April 2017 - 22:16. |
#33
Posted 07 April 2017 - 22:11
Inainte de a arunca proiectile de 1000 de tone, ca din pusca, pe orbita, cred ca ar trebui mai intai sa incepem prin a realiza un tunel terestrul lung de 3000 km prin care sa putem propulsa un proiectil plin cu oameni, ca varianta la clasicul avion.
Cat timp astfel de tehnologii sunt extrem de costisitoare sau imposibile pe Pamant, pentru a ajunge din punctul A in punctul B, in timp record, e dificil sa ne gandim la calatorii pe orbita, in timp record. |
|
#35
Posted 07 April 2017 - 22:14
Dar marja de 15 km este suficientă?
Cred că tot mai simplu ar fi liftul spațial. |
#36
Posted 07 April 2017 - 22:15
TheEverlastingShadow, on 07 aprilie 2017 - 22:11, said:
Ba da, la iesirea din tub este atmosfera, dar daca proiectilul deja se deplaseaza cu o viteza suficient de mare cat pentru a scapa de atractia gravitationala a planetei si este pozitionat pe traiectoria corecta pentru a se inscrie pe orbita, ajunge pe orbita. Asta inseamna cei 11 km/s, iar eu am zis 15 km/s. In vid Numai cu propulsie continua... altfel atmosfera si gravitatia vor invinge orice proiectil de 1000 de tone. Sunt forte coplesitoare pentru un corp care zboara liber, fara niciun fel de propulsie. Parerea mea e ca, la un moment dat, se va descoperi o cale de a se crea prin diverse tehnologii de materie/antimaterie scurtaturi in spatiu (gauri de vierme) care sa faca cam acelasi lucru cu ipoteticul tunel. In acest fel s-ar crea tunele aeriene intre marile orase, cu frecare neglijabila si cu timpi de deplasare record. Foarte multi sunteti tineri si nu stii ca, in urma cu numai 20 de ani, omenirea zbura cu avioane Concorde, o revolutie absoluta in aviatie, date fiind altitudinea de croaziera la care zburau acele avioane, viteza net superioara avioanelor comerciale actuale si timpul record atins pentru zborurile trans-oceanice. Din pacate avionul Concorde a fost aruncat prematur la cos, dupa parerea mea. Edited by rosix, 07 April 2017 - 22:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users