Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Analiza companie transport

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
MihaiTiMi

MihaiTiMi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 07.04.2017
Salutare,

Am tot cautat pe forum, dar nu am gasit ce m-ar interesa sa aflu.

Am ceva experienta ca business analyst, dar in alte domenii, nu in cel al transportului.
Am un prieten care m-a rugat sa-l ajut cu o analiza mai detaliata a business-ului sau. (Companie de transport international - aprox 20 camioane)


In primul rand ar dori sa stie cum este mai profitabil, sa tina camioanele dupa ce ies din leasing, sau sa le vanda imediat si sa cumpere altele noi? Cum ar fi mai profitabil?

De asemenea, daca ar fi mai ok leasing operational?

Sunt ceva experti in domeniu pe aici?

#2
StickyFingaz

StickyFingaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,864
  • Înscris: 17.02.2016
Nu stiu de ce ai nevoie neaparat de un specialist pe partea de transporturi in a face o analiza a costurilor in cele 3 scenarii. Spune la amic sa-ti dea costurile (amortizment, dobanzi, comisioane). Restul e matematica de scoala generala.

#3
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011
Leasing operational nu pastreaza camioanele dupa plata ratelor si incheierea contractului de leasing. Camioanele sunt returnate catre firma de leasing si nu prea am vazut sa se practice la flota de camioane ci la flota de masini mici sau light commercial.

Avantajul este ca nu ai treaba cu cheltuielile de intretinere, doar alimentezi si mergi.

Per total, cred ca e mai avantajos leasing financiar cu transferul de proprietate si valorificarea camionului ca SH sau utilizarea camionului in continuare.

Din ce am vazut, flotele de masini mici genereaza cheltuieli mari cu intretinerea si reparatia dupa 4-5 ani in functie de cum sunt folosite (evident, nu taxi). Am vazut firme cu flota la masini pentru echipa de vanzari vechi de peste 5 ani si generau cheltuilei cu reparatiile pe an mai mari decat valoarea lor.

La camioane, nu cunosc exact durata de utilizare, banuiesc ca e mai mare ca la o masina mica. Presupun ca sunt TIR-uri si nu camioane pentru constructii care intra pe santier.

Perioada de viata a unui camion si cheltuielile aferente de intretinere ar trebui sa le stie cel mai bine prietenul tau daca are experienta in domeniu.

#4
MihaiTiMi

MihaiTiMi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 07.04.2017

View Posteczorcistul, on 07 aprilie 2017 - 08:03, said:

Spune-i "prietenului" sa caute un "business analyst" in domeniul transporturilor si tu ocupa-te de domeniile in care ai experienta.

Super. Mi-ai fost de mare ajutor. Mai ai frati asa destepti, ca tine?

View Postun_dac, on 07 aprilie 2017 - 08:10, said:

Leasing operational nu pastreaza camioanele dupa plata ratelor si incheierea contractului de leasing. Camioanele sunt returnate catre firma de leasing si nu prea am vazut sa se practice la flota de camioane ci la flota de masini mici sau light commercial.

Avantajul este ca nu ai treaba cu cheltuielile de intretinere, doar alimentezi si mergi.

Per total, cred ca e mai avantajos leasing financiar cu transferul de proprietate si valorificarea camionului ca SH sau utilizarea camionului in continuare.

Din ce am vazut, flotele de masini mici genereaza cheltuieli mari cu intretinerea si reparatia dupa 4-5 ani in functie de cum sunt folosite (evident, nu taxi). Am vazut firme cu flota la masini pentru echipa de vanzari vechi de peste 5 ani si generau cheltuilei cu reparatiile pe an mai mari decat valoarea lor.

La camioane, nu cunosc exact durata de utilizare, banuiesc ca e mai mare ca la o masina mica. Presupun ca sunt TIR-uri si nu camioane pentru constructii care intra pe santier.

Perioada de viata a unui camion si cheltuielile aferente de intretinere ar trebui sa le stie cel mai bine prietenul tau daca are experienta in domeniu.

Multumesc de raspuns.
La camioane, e usor la "ghici" dupa 5 ani.  Are camioane(TIR-uri) la care reparatia a fost pe an 4000 Euro, sau un altul la care reparatia a costat 21.000 EURO/an

#5
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011
Nu e chiar asa la ghici. Are un istoric cu cheltuieli de reparatii?

O sa observi ca se formeaza un trend. Daca camioanele depasesc 5 ani vechime ai alte cheltuieli decat la cele de 1 an vechime. De aici poti sa tragi concluzia daca mai este rentabil sa le pastrezi sau sa le inlocuiesti. Compara cheltuielile de reparatii la flota de camioane pe ani. O sa ajungi la un moment cand intretinerea depaseste costul de inlocuire.

Banuiesc ca depinde si de marca, de exemplu un Actros cred ca se strica nai greu decat un DAF sau un Iveco dar e mai scump si piesele la fel.

80% din analiza asta o reprezinta obtinerea informatiilor, restul e doar un calcul simplu.

#6
MihaiTiMi

MihaiTiMi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 07.04.2017

View Postun_dac, on 07 aprilie 2017 - 08:46, said:

Nu e chiar asa la ghici. Are un istoric cu cheltuieli de reparatii?

O sa observi ca se formeaza un trend. Daca camioanele depasesc 5 ani vechime ai alte cheltuieli decat la cele de 1 an vechime. De aici poti sa tragi concluzia daca mai este rentabil sa le pastrezi sau sa le inlocuiesti. Compara cheltuielile de reparatii la flota de camioane pe ani. O sa ajungi la un moment cand intretinerea depaseste costul de inlocuire.

Banuiesc ca depinde si de marca, de exemplu un Actros cred ca se strica nai greu decat un DAF sau un Iveco dar e mai scump si piesele la fel.

80% din analiza asta o reprezinta obtinerea informatiilor, restul e doar un calcul simplu.

Ok, o sa incerc sa centralizez reparatiile per an/ per camion si revin cu detalii.
Multumesc.

PS: camioanele sunt Mercedes Actros sau Scania.

#7
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010
Sau poti sa arunci un ochi si in "curtea" altor firme de transport sa vezi ce se intampla cu camioanele.

View PostMihaiTiMi, on 07 aprilie 2017 - 09:03, said:

Ok, o sa incerc sa centralizez reparatiile per an/ per camion si revin cu detalii.
Din punctul meu de vedere, trebuie sa mai adaugi cateva...variabile in ceea ce priveste suma alocata reparatiilor pe camion...km parcursi, defectiunile din cauza cui s-au produs, uzura cauciucurilor, consumul de carburant, etc.

#8
MihaiTiMi

MihaiTiMi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 07.04.2017

View Postccf_cristi, on 07 aprilie 2017 - 09:17, said:

Sau poti sa arunci un ochi si in "curtea" altor firme de transport sa vezi ce se intampla cu camioanele.


Din punctul meu de vedere, trebuie sa mai adaugi cateva...variabile in ceea ce priveste suma alocata reparatiilor pe camion...km parcursi, defectiunile din cauza cui s-au produs, uzura cauciucurilor, consumul de carburant, etc.

Bine zis, dar cum as putea face asta? :))

Am incercat sa tot caut pe net, o analiza mai in detaliu a unei companii de transport, ca sa stiu de unde plec.

Legat de variabile stiu ca sunt mai multe, km facturati, km goi, ce greutate a transportat etc.

#9
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010
Din ce ai zis pana acum, firma e deschisa recent...sau e prima oara cand a cumparat in leasing.
Ati putea sa intrebati soferii cum s-a procedat la firmele unde au lucrat...dar nu direct, mai pe ocolite. Ca oricine isi doreste sa lucreze cu/pe un lucru nou. ;)
Si cand am zis de carburant, am facut referire la faptul ca producatorii de camioane se chinuiesc sa scada consumul de la o generatie la alta. Ceea ce pe parcursul unui an, chiar daca acel consum e mai scazut cu un litru pe km fata de vechea generatie, inseamna o economie destul de mare.

#10
ShadowBroker

ShadowBroker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 884
  • Înscris: 09.03.2017
Adica ala are deja 20 de camioane si nu stie care-i treaba? :lol:

#11
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011
Daca nu ai date suficiente, poti sa rogi alti transportatori sa-ti furnizeze informatiile. Ceri balanta la sfarsit de ani, nu cred ca e secret de stat sa nu ti-o furnizeze si faci comparatie si la altii daca au flote mai mari.

Vezi istoric pe ani, si asa poti sa-ti estimezi cheltuielile pe urmatoarea perioada estimata.

Faci calcul cat te-ar costa sa inlocuiesti camioanele cu unele noi (ratele noi de leasing + avans + costuri de intretinere in primii ani de utilizare) si scazi venitul din vanzarea camioanelor vechi din parcul curent.

Compari ce-ti da aici cu cheltuielile pe care le ai daca ai pastra flota veche.

View Postccf_cristi, on 07 aprilie 2017 - 09:17, said:

Sau poti sa arunci un ochi si in "curtea" altor firme de transport sa vezi ce se intampla cu camioanele.


Din punctul meu de vedere, trebuie sa mai adaugi cateva...variabile in ceea ce priveste suma alocata reparatiilor pe camion...km parcursi, defectiunile din cauza cui s-au produs, uzura cauciucurilor, consumul de carburant, etc.

defectiuni din culpa cuiva astea nu sunt cheltuieli recurente sunt extraordinare. Daca intra soferul cu TIR-ul in pom, ai totusi asigurare.
Km parcursi sunt aceeasi chiar daca camionul e nou sau vechi. Cauciucurile sunt consumabile, la fel ulei, filtre sau alte piese de schimb. Astea ar trebui sa se regaseasca in cheltuielile anuale de intretinere. Pe langa astea, un camion / echipament se deterioreaza in timp de la uzura. Si incepe sa-i pice una alta dupa un anumit timp, reparatiile astea sunt din ce in ce mai costisitoare pe cat inainteaza in vechime bunul. In plus, camionul se depreciaza in timp, anul asta poate iei 40,000 pe el la anul il valorifici la 30,000.

Legat de carburant, asta nu intra in calcul decat daca camionul nou consuma mai putin decat unul vechi.

View PostMihaiTiMi, on 07 aprilie 2017 - 09:25, said:

Bine zis, dar cum as putea face asta? Posted Image)

Am incercat sa tot caut pe net, o analiza mai in detaliu a unei companii de transport, ca sa stiu de unde plec.

Legat de variabile stiu ca sunt mai multe, km facturati, km goi, ce greutate a transportat etc.

Nu exista asociatia transportatorilor? Sau cauta pur si simplu niste firme din domeniu cu flote mai mari. Le explici pentru ce ai nevoie de date si mi-e greu sa cred ca nu te-ar ajuta.

#12
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,838
  • Înscris: 13.07.2011
eu am un prieten care are o firma de transport in Austria, tot asa undeva la 20-40 de camioane, rute interne si europene. Stiu ca leasing-ul il face pe 5-7 ani de zile si dupa perioada asta schimba camioanele, de ce?

Pentru ca un camion dupa 5-7 ani de zile are undeva la 500.000 (poate mai mult) de kilometri, pe partea mecanica dupa atata perioada de condus se mai uzeaza una alta, plus ca avansezi pe partea technologica si a poluarii, un camion acum 5-7 ani era cu EURO 6, in urmatorii 5-7 ani il vei lua cu EURO 7, astfel ca si consumul se va adapta. Pe langa asta vine si garantia de care vei beneficia.

Edited by business11, 07 April 2017 - 13:50.


#13
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Deci....sa ai bani de rate la 20 de camioane ( DOUAZECI ) si sa pui pe cineva sa intrebe "pe net'' cum sa le cumperi..

Tare nu?

Pai daca nu stie cum sa le cumpere, cum o sa le puna la treaba pe toate?

#14
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postbusiness11, on 07 aprilie 2017 - 13:49, said:

eu am un prieten care are o firma de transport in Austria, tot asa undeva la 20-40 de camioane, rute interne si europene. Stiu ca leasing-ul il face pe 5-7 ani de zile si dupa perioada asta schimba camioanele, de ce?

Pentru ca un camion dupa 5-7 ani de zile are undeva la 500.000 (poate mai mult) de kilometri, pe partea mecanica dupa atata perioada de condus se mai uzeaza una alta, plus ca avansezi pe partea technologica si a poluarii, un camion acum 5-7 ani era cu EURO 6, in urmatorii 5-7 ani il vei lua cu EURO 7, astfel ca si consumul se va adapta. Pe langa asta vine si garantia de care vei beneficia.
Plus ati uitat sa precizati timpii morti, cand camionul sta in service, care la randul lor, in functie de firma si ce transporta pot produce pierderi mai mari sau mai mici, pierderi de care trebuie tinut cont.

#15
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016

View PostMihaiTiMi, on 07 aprilie 2017 - 09:03, said:


Ok, o sa incerc sa centralizez reparatiile per an/ per camion si revin cu detalii.
Multumesc.

PS: camioanele sunt Mercedes Actros sau Scania.
Depinde si din ce an sunt camioanele respective ( model )
Scania e tine peste 1 milion de km si la revanzare inca are pret bun
La fel si Mercedesurile pana in 2010 dupa e cam jale cu ele
Camioane achizionate noi si tinute pana in 7-800 000 sunt Iveco si Daf sunt foarte ieftine la achizitie si au preturi la piese mici
Camion super la achizitie de nou este Renault pt ca are motoare de la generatia veche de Volvo.
Deci pret de achizie mic pret la piese mic si motoare care tin 1 200 000 km
Dupa acei km il dai la buy-back si iei altul nou
Aceste informatii le-am gasit si eu pe net deci nu dati cu pietre

#16
MihaiTiMi

MihaiTiMi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 07.04.2017

View Postun_dac, on 07 aprilie 2017 - 10:17, said:

Daca nu ai date suficiente, poti sa rogi alti transportatori sa-ti furnizeze informatiile. Ceri balanta la sfarsit de ani, nu cred ca e secret de stat sa nu ti-o furnizeze si faci comparatie si la altii daca au flote mai mari.

Vezi istoric pe ani, si asa poti sa-ti estimezi cheltuielile pe urmatoarea perioada estimata.

Faci calcul cat te-ar costa sa inlocuiesti camioanele cu unele noi (ratele noi de leasing + avans + costuri de intretinere in primii ani de utilizare) si scazi venitul din vanzarea camioanelor vechi din parcul curent.

Compari ce-ti da aici cu cheltuielile pe care le ai daca ai pastra flota veche.


Era usor daca as fi dat de o astfel de firma, sa pot face o comparatie...dar pana acum nu am reusit.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate