Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...

Inregistrare ecran
 M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...

Pastrare numar inmatriculare !
 

Mic Ghid alegere anvelope

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#19
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003

View PostBursul, on 06 aprilie 2017 - 10:51, said:

Da si mai e indicat sa strang suruburile cu cheia dinamometrica. Dar cine face asa ceva in Romania?
Autosoft si Sama fac sigur, dar 'e' scumpi.

#20
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Irelevant.
De cand marcile premium sunt cele mai bune ? Sunt firme "mid" care au modele de anvelope mai bune ca marile branduri consacrate.
Apoi sailunurile alea ce sunt cele mai ieftine de pe piata noastra sunt mai bune ca multe anvelope cu vreo 50lei mai scumpe.
Uneori platesti brandul la fel ca si in cazul smartphone-urilor unde se exagereaza cu preturile.

#21
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,046
  • Înscris: 16.10.2007
De preferat, este sa ai seturi pt iarna si vara (cu tot cu jante).
Pastrarea sa se efectueze in conditii optime, etc.
Jantele de iarna sa fie din tabla.

@dan1980_25, merg cam 8-9000km pe an.
Viteza legala, demaraje normale, fara franari bruste, etc.
Anvelopele sunt GY UG8.
Vezi ca e marketing treaba ca nu sunt bune fososite vara, ca nu franeaza bine, etc. Scopul este sa se vanda cat mai mult.
Inainte vreme nu se punea problema de cauciucuri de iarna, nici nu stiam ca exista. Un coleg avea la o Lada, pe spate 2 cauciucuri pt noroi, dalea cu galme de ziceai ca are gogosi aplicate.
Niciodata nu am avut anvelope tocite ca cele din poza ta.
Intradevar, pe vremuri mergeam pana pocneau anvelopele (de Danubiana si bineinteles puse pe spate cele proaste) dar niciodata nu se toceau in halul acela.

Am doi cunoscuti care au cauciucuri AllSeason. Nu i-am auzit de probleme, unul dintre ei conduce sportiv.
Cu certitudine pot spune ca pe gheata nu au afect nici un fel de cauciucuri, te duci sanie....

Profilu de la Michelin CrossClimate pare de zapada, acum cine merge tare vara pe autostrada si ploua torential....nu va avea aderenta cea mai buna.

Oricum si eu sunt de parerea ca e bine sa ai cauciucuri diferite pt vara si iarna, pe jante diferite (tabla, iarna)

#22
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Inevitabil o dam in versus.

@flomelomanul - si in video-u tau zic ca e excelent pt UK.
Loganelul tau o fi excelent, dar pana la urma si producatorul nu il recomanda decat cu jumatate de gura si are anvelope excelente dedicate pt iarna si vara.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CC_UvZZSfAY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pur si simplu nu exista un material care sa isi pastreze destul de mult proprietatile la variatii imense de temperatura!
In UK rar vezi temperaturi negative!

La -10C esti fiul ploii cu Crossclimate, adica franezi ca fred &barney.

Candva, X5 venea cu anvelope All Season. La deplasare mai te descurca 4x4, dar la franare erai ca pe patine.

Realitatea este ca am vazut cam 3 tipuri de soferi:

- ce e mai ieftin, ca merg incet.
-- Daca sunt putin tocite in Germania, sunt ca noi, nu conteaza ca sunt din 2010!

- all season sunt perfecte oricand!
-- o nou categorie de incapatanati sunt cei cu Crossclimate, ce au descoperit panaceul universal! Asta e prostul informat!

- prefer ceva bun, ca le schimb la 5 ani

Tocmai s-a anuntat ca pretul anvelopelor creste, din cauza cresterii preturilor la materiile prime.
Cumparati acum, cu DOT 2016 Posted Image

View PostTruculMagic, on 06 aprilie 2017 - 11:16, said:

Irelevant.
De cand marcile premium sunt cele mai bune ? Sunt firme "mid" care au modele de anvelope mai bune ca marile branduri consacrate.
Apoi sailunurile alea ce sunt cele mai ieftine de pe piata noastra sunt mai bune ca multe anvelope cu vreo 50lei mai scumpe.
Uneori platesti brandul la fel ca si in cazul smartphone-urilor unde se exagereaza cu preturile.

Tovarasu, pe asta de unde ai scos-o?
Este periculos ceea ce zici! Da, se exagereaza cu preturile, e clar, dar de aceea poti alege Vredestein, Nokian, Yokohama etc.
Petardele sunt cu 30-50% mai ieftine.

Daca tu ai Logan de 1.5tone si 90 cai, nu toti de pe strada au asta. Vad multe SUV-uri de 2t+ cu gume chinezesti. Astia trec prin tine!

Edited by Ahasverus, 06 April 2017 - 11:31.


#23
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View PostTheWarrior, on 06 aprilie 2017 - 09:42, said:

nu am deloc un stil de conducere sportiv, nu merg la limita limitelor.

Asta cam sfideaza nickname-ul tau.

#24
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostTheWarrior, on 06 aprilie 2017 - 09:42, said:

Io fac parte din categoria celor care nu le schimba nici vara pe cele de iarna (pe motivul ca nu cred ca este sanatos sa montezi/demontezi de 2 ori pe an anvelopele si deasemenea lipsa spatiului de stocare)
Am luat la timpul respectiv anvelope premium si merg bine mersi si dupa 4 ani.

Recunosc, nu am deloc un stil de conducere sportiv, nu merg la limita limitelor.
Nu ştiu ce maşină ai, dar cu Nissan Primera al meu înregistrez un consum de benzină cu 2% mai mic odată ce trec de la anvelopele de iarnă la cele de vară.
Recunosc, cu anvelopele de iarnă încetinirea maşinii este mult mai bună decât cu anvelopele de vară. Dar aici depinde de cum conduci. Trebuie să laşi distanţă suficientă faţă de obstacolul din faţă şi să presupui că cel din spate este atent la drum, căci la încetinire (şi la frâna de motor) nu se aprind lămpile din spate.
Am mers cu anvelopele de iarnă până la sfârşitul lunii martie, când ziua au fost şi 20 de grade. Tot cele de vară sunt mai bune, deşi sunt mai gălăgioase.
Eu oricum fac parte din şoferii care au luat permisul în vremurile "vitrege" ale Daciei 1310, când se mergea cu gume Danubiana sau Victoria tot anul (sau cât duceau ele). Mă pot descurca şi cu anvelopele de vară pe timp de iarnă, dar dacă aşa spune legea, mă conformez...

LE. Nu recomand anvelopele all season în România, indiferent de zonă.

View PostAhasverus, on 06 aprilie 2017 - 11:31, said:

Inevitabil o dam in versus.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CC_UvZZSfAY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Aş fi crezut în acest test dacă ambele maşini erau identice ca model, an de fabricaţie şi echipare (tipodimensiunea anvelopelor, în cazul ăsta).

#25
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

View PostAhasverus, on 06 aprilie 2017 - 11:31, said:

1. Inevitabil o dam in versus.
2. @flomelomanul - si in video-u tau zic ca e excelent pt UK.
3. La -10C esti fiul ploii cu Crossclimate, adica franezi ca fred &barney.
4.  o nou categorie de incapatanati sunt cei cu Crossclimate, ce au descoperit panaceul universal! Asta e prostul informat!
1. Te asteptai la altceva, din moment ce avem 100 miliarde de subiecte cu tema "anvelope"?
2. Eu am specificat ca partea la care ma refeream eu este de la minutul 2.26 incolo...aia nu era "UK", ci Elvetia, dar te invit sa vii iarna prin Valea Jiului si garantat vei gasi conditii meteo similare.
3. Atunci cum naiba am supravietuit eu la -24 de grade, cat am avut in Petrosani (sau poate am murit si-am devenit fara sa-mi dau seama un zombie care tacane tastaturi de computer)?
4. Multumesc frumos pentru compliment. Esti un dragut!

#26
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostAhasverus, on 06 aprilie 2017 - 11:31, said:




Ia da un "sarci" pe google in legatura cu hankook ventus prime 3 pe 16" de exemplu. A batut toti producatorii din clasa "premium" are clasa a la aderenta si franare. A batut si continental eco 5 sau 6 parca.

#27
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,046
  • Înscris: 16.10.2007

View PostIon_de_la_Raion, on 06 aprilie 2017 - 11:35, said:


Asta cam sfideaza nickname-ul tau.
:) am fost si eu viteaz odata, mi-a trecut.

Nu e gresit sa facem niste observatii aici, chiar daca e offtopic.
Nu ne intrecem pe sosele. Ceea ce vedem la televizor, la diverse curse de masini, acolo acei soferi sunt sportivi (tineri si clinic f. sanatosi) si trebuie spus ca:
- din fata nu circula nimeni, sau altfel spus toti merg in aceeasi directie.
- cauciucurile (ca tot e vorba de ele aici) sunt noi
- masinile respective sunt pregatite pt accidente
- unele circuite, in viraje au piste cu nisip, cauciucuri

#28
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,778
  • Înscris: 23.09.2005
Nu doar producatorul este important, conteaza foarte mult si gama din care face parte.
Gamele sunt cam astea: Trackday and Competition > Extreme Performance > Max Performance > Ultra High Performance > High Performance
exemplu: Michelin face si Pilot Sport si Energy, dar nu le poti compara. Daca Pilot sport e o anvelopa de top cu performante pe masura, energy este o basina care poate fi mai proasta ca o anvelopa de top de la un producator mediu.
In principiu evitati anvelopele "Green", adica cu rezistenta mica la rulare care cica scad consumul. Daca au rezistenta mai mica la rulare cam automat franeaza mai prost, iar o economie de 0,1 l/100km nu merita.

#29
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,046
  • Înscris: 16.10.2007

View Postrelu_24, on 06 aprilie 2017 - 11:59, said:

iar o economie de 0,1 l/100km nu merita.
sau economia de combustibil o dai la achizitie, pretul lor fiind semnificativ mai mare

#30
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,245
  • Înscris: 06.07.2007

View PostTruculMagic, on 06 aprilie 2017 - 11:46, said:

Ia da un "sarci" pe google in legatura cu hankook ventus prime 3 pe 16" de exemplu. A batut toti producatorii din clasa "premium" are clasa a la aderenta si franare. A batut si continental eco 5 sau 6 parca.
da un link. Eu la toate testele vad in fruntea clasamentului Michelin, Goodyear, Pirelli si Conti

Edited by dan1980_25, 06 April 2017 - 12:14.


#31
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,415
  • Înscris: 30.10.2003
Hankook ventus prime 3 pe 15"  e pe locul locul 15 in topul ADAC. Ma indoiesc ca ala de 16 e mai rasarit.

https://www.adac.de/...195_65_R15.aspx

#32
BogzaG

BogzaG

    nu pot trăi fără multiculti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 03.07.2016

View PostCourage, on 06 aprilie 2017 - 08:54, said:

Acest ghid nu se doreste a fi o explicatie exhaustiva ci un articol practic, cu cateva puncte principale.


mă băiete, ...
nu ai priceput până acum că anvelopele de "vară" sau de "iarnă" sunt invenție de marketing?

ai pus botul, și în loc de 4 gume ai plătit 8 gume, ...

#33
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,780
  • Înscris: 13.07.2011
eu de cand ma stiu am schimbat intre Premium si Mid, in general la cumpararea masinii primeam Premium, iar dupa ce se tocau schimbam pe Mid. Diferente la consum, frana, zgomot sau uz nu am simtit niciodata.

Actual am Michelin (vara) si Continental (iarna). Cele de vara trebuiesc schimbate in 1-2 luni (la service mi-au spus ca mai au 7000km). In general trec la Hankook, Fulda, Semperit, marci produse de giganti in segmentul mediu. Astfel ca economisesc si bani si stiu ca merg pe calitate.

Eu recomand, Metzeler, BF Goodrich, Semperit, Fulda, Dunlop, marci produse de firme premium, clasate in categoria medium-high, mai ieftine decat marcile mama.

#34
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,245
  • Înscris: 06.07.2007

View PostBogzaG, on 06 aprilie 2017 - 12:56, said:

mă băiete, ...
nu ai priceput până acum că anvelopele de "vară" sau de "iarnă" sunt invenție de marketing?

ai pus botul, și în loc de 4 gume ai plătit 8 gume, ...
adica matale cu masina ta incaltata de vara, franezi pe zapada in aceeasi distanta ca masina mea incaltata de iarna.
Daca doresti putem face un test undeva unde mai este zapada. Eu pun ramasag masina mea. Tu o pui pe a ta?
Oricum, tu poti sa crezi ce vrei...daca crezi ca ai fost tepuit cu anvelopele de iarna ca ele de fapt nu fac nimic, e problema ta. De teoria conspiratiei sunt satul.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Dx5ZVDTvbXg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by dan1980_25, 06 April 2017 - 13:13.


#35
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,780
  • Înscris: 13.07.2011
Are cineva experiente cu anvelopele Toledo? Stiu ca sunt produse in China, dar multi sunt foarte multumiti si cica sunt chiar de calitate.

#36
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,699
  • Înscris: 27.06.2007
Trebuie să te documentezi înainte de achiziția anvelopelor. Domeniul este foarte dinamic și nu mai este un criteriu brandul și poziționarea sa. Cine și-ar fi putut imagina acum câțiva ani că Hankook va da peste nas producătorilor consacrați? Sau branduri ca Toyo sau Bridgestone își vor da cu stângul în dreptul? Surprize frumoase au început să ofere chinezii, ei chiar perseverează. Am mers cu mașina echipată cu pneuri Sailun și erau absolut în regulă pe ploaie. Nu știu dacă le-aș cumpăra dar acum câțiva ani am condus o mașină echipată cu Wanli și mi-am făcut cruce când am ajuns la destinație.
În concluzie, în acest domeniu nu prea își mai au loc preconcepțiile.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate