Mic Ghid alegere anvelope
Last Updated: Sep 28 2018 11:13, Started by
Courage
, Apr 06 2017 08:54
·
0
#1
Posted 06 April 2017 - 08:54
Acest ghid nu se doreste a fi o explicatie exhaustiva ci un articol practic, cu cateva puncte principale.
Pentru discutii despre diverse anvelope folositi cu incredere threadul Despre anvelope Daca traiti in Romania, e de dorit sa aveti anvelope dedicate pt Iarna si Vara. Cand temperatura scade sub 8 grade noaptea, e de dorit sa treceti la anvelope de Iarna. Durata de viata a unei anvelope e de dorit sa nu depaseasca 5 ani. Anvelopele All Season sunt excelente pentru zonele geografice unde temperaturile negative sunt rare, iar zapezile sunt evenimente istorice. (UK, zona Mediteranei etc). Daca criteriul principal este pretul si mai ales cat mai ieftin, atunci opriti-va din citit, mergi pe site-urile specializate in vanzarea de anvelope si cumparati ce e mai ieftin, chinezesc, pentru ca "toate sunt la fel". Anvelopele sunt importante, mult mai importante decat ne place sa credem, pentru ca de ele depinde aderenta masinii pe sosea. De calitatile lor depinde viata voastra si a altora. De 50 de lei in plus depinde daca masina s-a oprit cu 10 cm - 1 m mai devreme, de aceea cantariti bine alegerea facuta. Quote Well, the winter Chinese also keeps on the dry track with the brand tires, even with the full brake tests. However, cheap tires seem to have great difficulties with their winter-rubber mixture when it comes to a proper wet-grip. Here lies the central deficit of the tested Gripmax. While the best winter tires from Dunlop, Goodyear and Continental from 100 come to a halt after less than 55 meters, the inexpensive tire needs more than 20 meters more braking distance. 1. In functie de ce masina aveti (putere, greutate), stil de condus si buzunar, e bine sa va alegeti o marca in functie de calitate. O categorisire foarte utila gasiti aici. - Premium - Medium - Economy - Budget (chinezesti) ex: pentru mine cumpar premium, pentru tata cumpar medium. 2. Mergeti pe site-uri ce vand anvelope si cautati anvelope pe dimensiunile necesare. E musai sa mergeti pe dimensiunile omologate pe masina voastra. Aveti grija la "oferte". Acestea sunt adesea anvelope mai vechi, de aceea e de dorit sa intrebati ce DOT au acele anvelope = data fabricatiei (saptamana/an). 3. Selectati 2-3 anvelope ce va surad ca pret/calitate si cautati informatii despre ele pe Google. ex: SP Sport Maxx tire review - pe forumuri si site-uri dedicate gasiti impresiile utilizatorilor. Daca gasiti teste obiective (realizate de reviste sau cluburi auto), este ideal. Site-ul de mai sus imi place ca da si link-uri pe dreapta spre eventualele teste obiective ale respectivelor anvelope. 4. Unii vanzatori de anvelope asigura si montaj gratuit, deci luati si asta in considerare la pret. https://www.autoevol...car-113670.html Edited by Adm, 21 April 2017 - 10:18. |
#2
Posted 06 April 2017 - 09:13
#3
Posted 06 April 2017 - 09:17
Cand ninge in Zona de sud-est, trebuie sa astepti primavara ca sa iesi!
|
#4
Posted 06 April 2017 - 09:39
pe scurt nu cumpara All Season decat daca nu iesi din oras iarna cu masina....
altfel pune mana si cumpara gume de iarna ! nu vrei sa ai surprize nu ? |
#5
Posted 06 April 2017 - 09:42
Courage, on 06 aprilie 2017 - 08:54, said:
Daca traiti in Romania, e de dorit sa aveti anvelope dedicate pt Iarna si Vara. Am luat la timpul respectiv anvelope premium si merg bine mersi si dupa 4 ani. Recunosc, nu am deloc un stil de conducere sportiv, nu merg la limita limitelor. |
#6
Posted 06 April 2017 - 09:43
Multumesc courage. Am citit reviewurile de pe siteul indicat de tine si mi-am comandat deja anvelopele. Am ales aceste anvelope pentru ca au reviewuri foarte bune. Multumesc!
|
#7
Posted 06 April 2017 - 09:54
Foarte interesant topicul pentru ca tocmai ce ma intrebam daca e ok sa cumpar sau nu anvelope All Season pentru masina mea. Datele problemei: Seat Ibiza 1.2 6L, nu ies niciodata cu ea pe zapada, defapt nu prea ies deloc iarna. Km pe an nu mai mult de 2.000 doar in Bucuresti, poate maxim f-o padure din jur. Intrebarea e: merita sa iau anvelope dedicate pentru vara / iarna sau pot opta pt all season ? Daca e ok ultima varianta, as vrea totusi ceva de la o firma din categoria medie, exclus chinezarii.
|
#8
Posted 06 April 2017 - 09:58
@dreaQ - Michelin fac anvelope bune, doar ca adesea sunt fara sens mai scumpe decat concurenta directa, fara sa para a merita diferenta de bani.
Michelin CrossClimate - e o anvelopa All season (la lansare se fereau ca de dracu sa ii zica asa), dedicata pentru UK, unde anvelopele de iarna nu se prea folosesc, iar cand e zapada.. e "tanky-tanky, bum-bum" pe sosea. Am un prieten care e foarte multumit de ele. Le foloseste tot anul, dar iarna are si SUV cu anvelope de iarna, cand treaba se inrautateste. Avand in vedere ca Michelin a scos aceasta anvelopa doar pt masinile mici/medii (R14-R17), e clar ca o greutate mai mare a masinii creaza probleme "miraculoasei anvelope". Problema este ca la -10C si zapada pe jos, ai mari sanse sa "pedalezi in gol" si sa nu prea opresti vs o anvelopa buna, dedicata de iarna. Stiu, faci doar 3 Km iarna, dar poate fi destul. @TheWarrior - era valabil pe vremea anvelopelor facute la Danubiana. Acum anvelopele sunt facute sa reziste la 250-300 Km/h. O intindere de 10s pe bancul de schimb anvelopa e neglijabila. |
#9
Posted 06 April 2017 - 10:03
Ca o completare: e indicat ca schimbul dintre sezoane sa fie de roti si nu de anvelope, adica sa le aveti montate pe jante. Motivul: la montarea si demontarea anvelopelor se creeaza un stres ce le reduce din rezistenta si pot aparea si probleme la jante in timpul montarii/demontarii.
CoBr4, on 06 aprilie 2017 - 09:54, said:
.. Intrebarea e: merita sa iau anvelope dedicate pentru vara / iarna sau pot opta pt all season ? Daca e ok ultima varianta, as vrea totusi ceva de la o firma din categoria medie, exclus chinezarii. Exact in postarea initiala ti s-a spus topicul pentru astfel de intrebari: https://forum.softpe...espre-anvelope/ |
#10
Posted 06 April 2017 - 10:04
@Bogdansv1 - vezi ce i-am scris lui @TheWarrior
Daca ai roti dedicate e perfect, dar si asa, ele mai trebuie din cand in cand verificate. Eu nu tin mortis sa dau in gropi, dar am jante pe 20", iar cand trec la anvelopele de vara, macar una are nevoie de indreptare; alternativa fiind un pumn de Pb. In general, setul de roti de iarna e de dorit sa fie cu R mai mic, talon mai mare si latime mai mica. Asta ajuta pe zapada + scade si riscul de a strica jantele. In plus, pretul anvelopelor creste exponential cu R. O anvelopa iarna de 20 inch RFT e 2000 lei. O anvelopa iarna RFT de 19 este 850 lei. Eu pentru jante de iarna cumpar OEM, din gama OZ sau MSW. Vezi configuratorul Alcar |
|
#11
Posted 06 April 2017 - 10:07
Courage, on 06 aprilie 2017 - 09:58, said:
@dreaQ - Michelin fac anvelope bune, doar ca adesea sunt fara sens mai scumpe decat concurenta directa, fara sa para a merita diferenta de bani. Michelin CrossClimate - e o anvelopa All season (la lansare se fereau ca de dracu sa ii zica asa), dedicata pentru UK, unde anvelopele de iarna nu se prea folosesc, iar cand e zapada.. e "tanky-tanky, bum-bum" pe sosea. Am un prieten care e foarte multumit de ele. Le foloseste tot anul, dar iarna are si SUV cu anvelope de iarna, cand treaba se inrautateste. Avand inv edere ca Michelin a scos aceasta anvelope doar pt masinile mici (R14-R17), e clar ca o greutate mai mare a masinii creaza probleme "miraculoasei anvelope". Problema este ca la -10C si zapada pe jos, ai mari sanse sa "pedalezi in gol" si sa nu prea opresti vs o anvelopa buna, dedicata de iarna. Stiu, faci doar 3 Km iarna, dar poate fi destul. De fapt este o anvelopa de VARA cu omologata si cu marcaje de iarna. Asa se pozitioneaza ei. Ca sa fiu sincer le folosesc de ceva timp (pe o masina clasa compacta cu R16) inclusiv iarna care a trecut. Nu intru in amanunte pentru ca sigur s-ar starni polemica si nu asta este scopul topicului. |
#12
Posted 06 April 2017 - 10:16
Courage, on 06 aprilie 2017 - 10:04, said:
@Bogdansv1 - vezi ce i-am scris lui @TheWarrior Daca ai roti dedicate e perfect, dar si asa, ele mai trebuie din cand in cand verificate. ... Eu am vorbit cu inginer auto de la un service de roti. Din cate tin minte, verificarea echilibrarii e bine sa se faca pe la minim 5.000 km parcursi (chiar daca nu schimbi anvelopele). De asemenea e indicat sa cantaresti anvelopele inainte de a le monta, diferenta dintre ele sa fie maxim de 150 g (diferente mari apar la resapate pe care nu le recomand). Edited by Bogdansv1, 06 April 2017 - 10:17. |
#13
Posted 06 April 2017 - 10:30
TheWarrior, on 06 aprilie 2017 - 09:42, said:
Io fac parte din categoria celor care nu le schimba nici vara pe cele de iarna (pe motivul ca nu cred ca este sanatos sa montezi/demontezi de 2 ori pe an anvelopele si deasemenea lipsa spatiului de stocare) Am luat la timpul respectiv anvelope premium si merg bine mersi si dupa 4 ani. Recunosc, nu am deloc un stil de conducere sportiv, nu merg la limita limitelor. Uite mai jos o anvelopa care "merge", adica se pune pe masina, se da cheie si iti garantez eu ca "merge". http://static.automa...g?ts=1365697392 Edited by dan1980_25, 06 April 2017 - 10:34. |
#14
Posted 06 April 2017 - 10:33
150gr e imens, adica diferenta aia e vizibila cu ochiul liber, nu ai nevoie de cantar!
CrossClimate va fi fun la 40C afara, 100C pe sosea. Sa ne spui cum se comporta si cum se tocesc. problema mea este mai nou alta: cu cat sunt mai de viteza anvelopele (iarna sau vara), vin cu nsite creste (mm) din ce in ce mai mici, deci se tocesc mai repede ca inainte. |
#15
Posted 06 April 2017 - 10:35
Quote Pentru ca All seson nu e nici cal, nici magar, iar iarna ai sanse sa iei amenda, cei de la Michelin fac echilibristica de limbaj. PS: nu fac pledoarie in favoarea anvelopelor all season. |
|
#16
Posted 06 April 2017 - 10:51
Bogdansv1, on 06 aprilie 2017 - 10:16, said:
Eu am vorbit cu inginer auto de la un service de roti. Din cate tin minte, verificarea echilibrarii e bine sa se faca pe la minim 5.000 km parcursi (chiar daca nu schimbi anvelopele). De asemenea e indicat sa cantaresti anvelopele inainte de a le monta, diferenta dintre ele sa fie maxim de 150 g (diferente mari apar la resapate pe care nu le recomand). Da si mai e indicat sa strang suruburile cu cheia dinamometrica. Dar cine face asa ceva in Romania? |
#17
Posted 06 April 2017 - 10:58
De preferat e sa cumperi anvelope din acelasi loc unde se asigura montajul. Nu putine sunt cazurile in care anvelopele se deformeaza dupa cateva luni de folosire si garantia unui magazin "online" va fi refuzata. Pierdere de timp si bani.
Eu am avut de doua ori experiente nasoala cu Gooyear. Se deformau aiurea si parca masina avea rotile patrate. Anvelope noi. De urmarit indicii avelopelor (zgomot, thread wear, aderenta pe ud, uscat) |
#18
Posted 06 April 2017 - 11:09
Courage, on 06 aprilie 2017 - 09:58, said:
Michelin CrossClimate - e o anvelopa All season (la lansare se fereau ca de dracu sa ii zica asa), dedicata pentru UK, unde anvelopele de iarna nu se prea folosesc, iar cand e zapada.. e "tanky-tanky, bum-bum" pe sosea. Am un prieten care e foarte multumit de ele... ...Problema este ca la -10C si zapada pe jos, ai mari sanse sa "pedalezi in gol" si sa nu prea opresti vs o anvelopa buna, dedicata de iarna. Ei bine, au am Michelin CrossClimate din noiembrie 2016 si nu stau nici in "UK" si nici in vreo alta zona din Romania unde "iarna-i ca vara". Locuiesc in inima muntilor, in Petrosani, si iarna care tocmai a trecut a fost chiar "iarna" in adevaratul sens al cuvantului. Merg cu masina cam 8-900 km in fiecare luna si in iarna care a trecut au fost in total doar 4 zile in care n-am scos masina din parcare (nu din cauza conditiilor de trafic, ci din cauza ca n-a trebuit sa plec nicaieri). Am mers pe toate categoriile de drumuri (inclusiv pe munte, la Straja si Parang), am avut parte in oras de strazi necuratate de zapada, zloata, sleauri de gheata, etc. Pentru a ilustra si mai bine ceea ce am scris, pun mai jos un filmulet unde, de la minutul 2.26 incolo, apare un drumeag in rampa si incarcat cu zapada. Ei bine, pe un astfel de drumeag (aproape identic cu cel din clip, doar ca era putin mai scurt, dar cu declivitate mai mare) am mers dus-intors timp de vreo trei zile si-ghiciti ce- Loganul meu s-a comportat impecabil atat la urcare, cat si la coborare. Asadar, stau si ma intreb, dupa toate grozaviile astea ale iernii prin care am trecut cu "Cross-Climatele" mele, oare cum de am supravietuit, cum de sunt teafar si nevatamat (mai sunt si incepator, pe deasupra!) iar Loganelul meu e bine-mersi si el, ca doar aceste anvelope sunt doar un moft de marketing, nu-i asa? Ce bine e sa fii "parerolog" pe Softpedia si sa scrii "...ai mari sanse sa...", fara ca de fapt sa ai cel mai mic habar despre comportamentul real al produsului respectiv. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YO0zyQh2l3M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by flomelomanul, 06 April 2017 - 11:11. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users