Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Valoarea de piata a Tesla a depasit valoarea Ford, Nissan si Audi
#109
Posted 11 June 2017 - 03:13
emil_sv, on 10 iunie 2017 - 08:09, said:
Cand o sa le scoata pe piata vor fi si mai misto ca Tesla. emil_sv, on 11 iunie 2017 - 00:06, said: Domne eu vorbesc dpdv al unei investitii, momentan pretul este mult supraevaluat, oamenii au asteptari, si de asta e asa mare pretul, asteptari care eu cred ca intr-un final nu se vor adeveri cand concurenta va creste dramatic. La fel si astea, nu se adreseaza tuturor. Cel putin pana la Model 3. |
#110
Posted 11 June 2017 - 04:16
Se zice ca la pomul laudat sa nu te duci cu sacul.
Vom vedea ce va iesi. Succesul masinii electrice e legat strans de succesul instalarii retelei de alimentare, atat la domiciul cat si la statiile de incarcare rapida. Degeaba inund piata cu masini bune daca problema cealalta nu e pusa la punct in acelasi ritm. Daca apar probleme cu incarcarea, se vor reflecta asupra cumparatorilor si asupra perceptiei publicului despre valoarea firmei. Modelul 3, comparativ cu modele cu dotari asemanatoare, care pot fi gasite la un pret cu 40% mai mic: diferenta de 10.000 dolari la pret inseamna benzina pentru 180-190.000 km. Deci (considerand doar benzina) trebuie mers 7-8-9 ani pentru a recupera. Pai o bag undeva de masina, ca n-o s-o tin atatia ani. Plus ca la vremea aia bateria se va cere afara. Sigur ca n-am considerat alte cheltuieli cum ar fi cu uleiul si posibile reparatii dar astea sunt lucruri relativ mici daca vorbim de masina noua cu 5 ani garantie sau chiar dublu, in unele cazuri. Se compenseaza bine cu costul currentului. Sau crede careva ca va avea curent moca forever? Taxe la masini vor fi oricum, nu vor lasa guvernele sa le scape asta din mana. Doar acum la inceput, 2-3 ani, vor incuraja chestia, pentru ca stiu ca vor gasi ceva de muls din greu dupa aia. O, benzina e scumpa in Ro. Asa este, dar si costul unei Tesla 3 e de cateva ori mai mare decat a unei masini obisnuite in Ro. Nu cu 40% ci poate cu 100-150 % Revenind la pretul actiunilor: va creste pana la un punct, dupa care, ca orice actiune pe lumea asta, va incepe sa scada. Cu cat se urca mai sus pretul (si mai repede) cu atat poate cadea mai repede. Totul e sa fii pe faza, sa stii cand sa cumperi si cand sa le vinzi. Edited by Rosebud09, 11 June 2017 - 04:18. |
#111
Posted 11 June 2017 - 08:16
#112
Posted 11 June 2017 - 09:02
Rosebud09, on 11 iunie 2017 - 04:16, said: Succesul masinii electrice e legat strans de succesul instalarii retelei de alimentare, atat la domiciul cat si la statiile de incarcare rapida. Degeaba inund piata cu masini bune daca problema cealalta nu e pusa la punct in acelasi ritm. Daca apar probleme cu incarcarea, se vor reflecta asupra cumparatorilor si asupra perceptiei publicului despre valoarea firmei. Sau ei acum doar vand masini fara capacitate de fast-charge, lasand clientul sa-si bata capul singur cu alimentarea? De bine de rau Tesla are reteaua Destination Charger (12.000 puncte mondial) cu putere de 22kw si reteaua Super Charger (5000 puncte mondial) cu pana la 145kw. La restul buburuzelor electrice abia poti incarca la 50kw. Generatia a 3-a a Superchargerelor va fi mult mai puternica permitand incarcarea bateriei in cateva minute. Rosebud09, on 11 iunie 2017 - 04:16, said: Modelul 3, comparativ cu modele cu dotari asemanatoare, care pot fi gasite la un pret cu 40% mai mic: diferenta de 10.000 dolari la pret inseamna benzina pentru 180-190.000 km. Deci (considerand doar benzina) trebuie mers 7-8-9 ani pentru a recupera. Sunt tare curios cu ce masini ai facut comparatia de ti-a iesit procentul ala. Doar nu compari mere cu pere nu? Eu aș zice ca din aceeasi clasa, cu aceleasi performante, Modelul 3 e mai ieftin oriunde in lume fata de concurenta. Si pretul benzinei nu poti sti care va fi in viitor...nici mãcar luna viitoare. Stii cat era pretul barilului acum cativa ani? $150. Apoi a scazut mult...pe la $50. La pompa cum sta treaba? Cumperi benzina acum la o treime de pret fata de acum cativa ani? Sau e mai scumpa? Ar trebui sa ne gândim serios ce se va întâmpla daca pretul barilului va urca iar la $150. emil_sv, on 11 iunie 2017 - 00:18, said: Marii giganti auto nu au scos inca masini electrice pt ca nu sunt gata cu ele. Sunt convins ca Porsche sau Audi nu vor scoate o masina mai prejos iar Tesla e un pestisor foarte foarte mic pe langa ce bugete are grupul VAG pt R&D anual... Ii subestimati dramatic. Cand vor scaote masini electrice vor fi cel putin la fel de bune daca nu mai bune ca Tesla dpdv al caracteristicilor tehnice altfel n-ar avea de ce sa le scoata. Mai intreb odata: unde tin ascunse fabricile alea de baterii? Ca pentru o productie in masa au nevoie de muuulte baterii. Sau te astepti sa rasara peste noapte si fabricile alea si prototipurile alea "cel putin la fel de bune ca Tesla". Iar despre sinuciderea financiara a constructorilor traditionali in cazul in care vor trece prematur la productia de masini electrice pot sa ti-o demonstrez cu cifre din propriile lor balante, ca ma pricep la finante. Edited by inuendo0, 11 June 2017 - 09:03. |
#113
Posted 11 June 2017 - 09:48
inuendo0, on 11 iunie 2017 - 09:02, said:
Cu alte cuvinte "vaporware". Audi din 2013 tot lanseaza Etron-ul. Mai intreb odata: unde tin ascunse fabricile alea de baterii? Ca pentru o productie in masa au nevoie de muuulte baterii. Sau te astepti sa rasara peste noapte si fabricile alea si prototipurile alea "cel putin la fel de bune ca Tesla". Iar despre sinuciderea financiara a constructorilor traditionali in cazul in care vor trece prematur la productia de masini electrice pot sa ti-o demonstrez cu cifre din propriile lor balante, ca ma pricep la finante. Motivul pentru care Etron nu s-a lansat stii care e? Nu au avut suficient cerere ca sa-l produca! Na belea... Dar nu inteleg aveti actiuni la Tesla? Sau? Pt ca sincer obiectiv privind, riscul este imens la Tesla fata de Ford, VAG, Toyota etc, pretul nu este bazat pe performantele companiei... Daca o priviti ca pe o companie de tech, poate atunci sa te bazezi pe asteptari, dar e o companie producatoare de automobile, care se vrea a fi un Facebook/Google etc. si a creeat aceasta senzatie strict prin marketing. Musk nu e prost, el se marketeaza pe el, daca Tesla era detinuta de un grup de investitori anonimi, hype-ul nu era asa de mare. E o tactica si asta, 1/3 din pretul actiunilor e faima lui Elon Musk, 1/3 asteptarile visatorilor, si 1/3 realitate obiectiva. De asta eu vreau sa vad performante economice si cota de piata nu "o sa" "vom face" "vom deveni" etc. Stiti bateria aia Tesla pe care o vinde pt montat la casa sa stochezi excesul pe zi al panourilor solare etc? Am citit o analiza pe tema ei, nu face sens financiar deloc, pt nimeni. Se amortizeaza in niste zeci de ani in cazuri foarte fericite, altfel devine un cost... Hype... pt nu mare lucru, chiar ca pt asta a cam murit hype-ul momentan. Pomenea cineva de retelele de incarcare. In tarile civilizate exista peste tot in orase mari, fara buna vointa lui Musk de a instala el chargere peste tot, initial cica erau gratis acu' am inteles ca a inceput sa ceara bani. Edited by emil_sv, 11 June 2017 - 10:06. |
#114
Posted 11 June 2017 - 13:42
emil_sv, on 11 iunie 2017 - 09:48, said:
In EU, mai ai taxe vamale + TVA. O sa fie o masina de 60k, nu pt toata lumea. In EU nu va avea taxe vamale deoarece se produce in Olanda. Nu stiu daca nu cumva pretul de 35000 nu cuprinde cumva si TVA, iar preturile de obicei scad odata cu cresterea productiei. Europenii au cam pierdut startul si la electrice si la hibride, concentrandu-se pe diesele. Vor recupera in masura in care vor mai putea recupera 10 ani de cercetare in domeniul electricelor si 20 in domeniul hibridelor. Pana acum nu vad sa fi reusit ceva din recuperarea terenului pierdut. Vad ca se concentreaza pe liniute obtinute in concursuri chiar si la hibride uitand ca pe 90% din consumatori finali ii intereseaza in primul rand pretul, in al doilea rand consumul, in al treilea rand fiabilitatea si abia apoi daca mai are destui bani dinamica. Edited by fortzoso, 11 June 2017 - 13:44. |
#115
Posted 11 June 2017 - 13:44
Vad ca nimeni nu mentioneaza principalul pericol penyru Tesla- producatorii chinezi. Deja in China se vand aproape la fel de multe electrice ca in celelalte tari la un loc:http://m.automarket.ro/stiri/parcul-auto-mondial-de-vehicule-verzi-a-depasit-doua-milioane-de-exemplare-chinezii-conduc-clasamentul-77739.html. Toti dau exemple ca Norvegia-tara masinilor electrice, California-unde middle class se orienteaza spre eco etc DAR ei reprezinta doar o picatura in ocean. Chinezii vand f ieftin, au tehnologia necesara sa produca si mai stiu si cum sa o faca. Mai iesiti din bula de marketing Tesla= electric, sunt firme de care nici nu ati auzit si care vand considerabil mai mult. Dpmdv Tesla este o firma americana tipica= mult marketing si...mai slabut in rest. La cum se schimba tehnologia pe zona asta cred ca vor avea soarta Vertu, este acelasi tipar.
|
#116
Posted 11 June 2017 - 14:04
Pai discutam de Tesla fiindca nu vrem sa fim offtopic. Se poate face topic separat pentru electricele produse in China.
Dar tu ti-ai cumpara un autoturism proiectat in China ? Inainte de a raspunde gandeste-te ca Tesla a fost blamata pentru 2 morti din cauza sistemului de condus autonom. Acolo in China totul se proiecteaza fara sa numere nimeni mortii, ba chiar am impresia ca au si o politica de reducere a densitatii populatiei prin orice mijloace ! |
#117
Posted 11 June 2017 - 19:59
inuendo0, on 11 iunie 2017 - 09:02, said:
Sunt tare curios cu ce masini ai facut comparatia de ti-a iesit procentul ala. Doar nu compari mere cu pere nu? Eu aș zice ca din aceeasi clasa, cu aceleasi performante, Modelul 3 e mai ieftin oriunde in lume fata de concurenta. Si pretul benzinei nu poti sti care va fi in viitor...nici măcar luna viitoare. Stii cat era pretul barilului acum cativa ani? $150. Apoi a scazut mult...pe la $50. La pompa cum sta treaba? Cumperi benzina acum la o treime de pret fata de acum cativa ani? Sau e mai scumpa? Ar trebui sa ne gândim serios ce se va întâmpla daca pretul barilului va urca iar la $150. E vorba de piata americana, pentru ca acolo e Tesla, acolo pretul de care vorbim ,acolo cumparatorii potentiali, deci acolo subiectul. Piata foarte mare. Masinile de comparatie, sub 25.000 $ cu dotari bune sau foarte bune (nu baza) automatic; H. Elantra, T. Corolla, H. Accord, Civic, Ch. Cruze, Malibu, VW Jetta, Golf, chiar Passat 4 cyl, N. Altima, S. Impreza, Legacy, Mazda 3. etc. E practic toata gama de masini medii, ceea ce este de fapt "baza" cuparaturilor pentru oameni obisnuiti. Desigur ca nu sunt dotari identice absolut, dar diferenta de pret e f. semnificativa intre ce va fi probabil la modelul 3 si ce este real la celelalte enumerate. Vrei "performanta"? Pe cine crezi ca intereseaza 2-3-4 secunde in minus la acceleratie? Fac deci comparatie cu ce exista nu cu cine stie ce alte idei. E Ok? Nu pot face comparatie cu masinile europene in Europa pentru ca intervin niste taxe, reglementari, preturi diferite de pornire. Pretul petrolului nu va urca iar la 150. Pretul benzinei (intrucatva legat) iarasi nu va creste cine stie ce. Pe piata de care vorbesc, legatura dintre pretul petrolului brut si pretul derivatelor este mult mai stransa decat in tarile unde se baza accize la greu (Europa), dar abuzurile se corecteaza altfel. Cand a fost criza din 2009 si pretul benzinei in US crescuase f. mult, de era suparare printre idiotii cu camionate folosite pentru mers dupa tigari, n-am auzit de un refugiu spre electrice. Au lasat magaoaiele si au luat mai rezonabile. Acum iar cumpara magaoaie din greu. 300.000 Tesla 3 anual inseamna 1.8% din totalul automobilelor produse acolo. Edited by Rosebud09, 11 June 2017 - 20:05. |
#118
Posted 11 June 2017 - 20:47
Rosebud09, on 11 iunie 2017 - 19:59, said: E vorba de piata americana, pentru ca acolo e Tesla, acolo pretul de care vorbim ,acolo cumparatorii potentiali, deci acolo subiectul. Piata foarte mare. Masinile de comparatie, sub 25.000 $ cu dotari bune sau foarte bune (nu baza) automatic; H. Elantra, T. Corolla, H. Accord, Civic, Ch. Cruze, Malibu, VW Jetta, Golf, chiar Passat 4 cyl, N. Altima, S. Impreza, Legacy, Mazda 3. etc. E practic toata gama de masini medii, ceea ce este de fapt "baza" cuparaturilor pentru oameni obisnuiti. Desigur ca nu sunt dotari identice absolut, dar diferenta de pret e f. semnificativa intre ce va fi probabil la modelul 3 si ce este real la celelalte enumerate. Vrei "performanta"? Pe cine crezi ca intereseaza 2-3-4 secunde in minus la acceleratie? Fac deci comparatie cu ce exista nu cu cine stie ce alte idei. E Ok? Iar despre parformante normal ca "nu intereseaza pe nimeni" psss. 2-3-4 secunde la acceleratie cica. Pai in varianta de baza modelul 3 face 0-60mile/h in 5.6 secunde. Alea sub 25.000 cu dotari bune in cat timp o fac? Nu cumva dublu? Cea mai buna comparatie a modelului 3 este cu BMW seria 3 si 4 si Audi a4...undeva pe la 300cai, deci trebuie da te duci la motoarele de 3litri care si in europa si sua trec lejer de 50.000 fara optionale. Oricum...vorbim peste vreo luna cand vor prezenta datele finale. Scaderea importanta a vanzarilor pe 2016 la bmw seria 3 si 4 si Audi A4 si a5 oare o avea treaba cu rezervarile masive pt modelul 3? Ps: pretul benzinei zici ca nu va creste. Hmmm...as face un pariu pe multi bani cu tine...te risti? Edited by inuendo0, 11 June 2017 - 20:57. |
|
#119
Posted 11 June 2017 - 21:22
fortzoso, on 11 iunie 2017 - 13:42, said:
In EU nu va avea taxe vamale deoarece se produce in Olanda. Nu stiu daca nu cumva pretul de 35000 nu cuprinde cumva si TVA, iar preturile de obicei scad odata cu cresterea productiei. Europenii au cam pierdut startul si la electrice si la hibride, concentrandu-se pe diesele. Vor recupera in masura in care vor mai putea recupera 10 ani de cercetare in domeniul electricelor si 20 in domeniul hibridelor. Pana acum nu vad sa fi reusit ceva din recuperarea terenului pierdut. Vad ca se concentreaza pe liniute obtinute in concursuri chiar si la hibride uitand ca pe 90% din consumatori finali ii intereseaza in primul rand pretul, in al doilea rand consumul, in al treilea rand fiabilitatea si abia apoi daca mai are destui bani dinamica. Nu cred ca au chiar as amult de recuperat, si in plus la ce bugete de R&D au europenii nu cred ca va fi greu. Ei R&D au facut doar ca nu s-a finalizat si printr-un produs pana acum. Discutia asta o sa fie mult mai relevanta in 2-3 ani cand o sa fie competitie pe piata. |
#120
Posted 11 June 2017 - 21:25
Quote
Am zis bine ca tu compari mere cu pere. Nu are nici un rost sa argumentez cu cineva care baga in aceeasi oala Mazda 3, cu golf si cu modelul 3. Cred ca le separa 2 clase la marime. Iar despre parformante normal ca "nu intereseaza pe nimeni" psss. 2-3-4 secunde la acceleratie cica. Pai in varianta de baza modelul 3 face 0-60mile/h in 5.6 secunde. Alea sub 25.000 cu dotari bune in cat timp o fac? Nu cumva dublu? Cea mai buna comparatie a modelului 3 este cu BMW seria 3 si 4 si Audi A4...undeva pe la 300cai, deci trebuie da te duci la motoarele de 3litri care si in europa si sua trec lejer de 50.000 fara optio Pentru toate masinile acelea care se incadreaza la cceasi clasa, sub 25.000, ca de aia sunt bagate acolo de mine, principalul motiv pentru care sunt cumparate, cu milioanele in fiecare an este ca sa "duca" omul unde are treaba, servici, ici colo cate o escapada in afara orasului. Fara pretentii de 300 cai! Multi nu inteleg ca nu e nevoie de cine stie ce puteri si acceleratii pentru masina de toata ziua sau, cum am spus, excursii mici, 1000-2000 km, pe autostrazi, ca alea sunt peste tot. N-ai ce depasi, n-ai ce urca aiurea pe pante, ca nu sunt decat in locuri mai speciale. Pentru asta sunt alte masini, in general mai scumpe de 25.000. Sa-ti spun ca numar pe degetele de la o singura mana cate depasiri (pe drum cu o banda pe sens) am facut in 15 ani in America? Sau "blana"? Niciodata, nu e nevoie. E piata aceea de care vorbim, nu de visurile pustanilor care-si turtesc nasul de vitrine. Hai sa ne gandim de ex ce ce cumpara unii masinute ca Leaf de ex. ? Edited by Rosebud09, 11 June 2017 - 21:27. |
#121
Posted 11 June 2017 - 21:55
emil_sv, on 11 iunie 2017 - 21:22, said:
35k USD e in SUA fara taxe varianta cea mai de baza. In EU o sa fie minim 35k eur fara taxe daca nu mai bine, mai adaugi optiuni si tva si ajungi la 55-60k, nu e ieftina deloc. Uite nu stiam ca se produce in Olanda. Nu cred ca au chiar as amult de recuperat, si in plus la ce bugete de R&D au europenii nu cred ca va fi greu. Ei R&D au facut doar ca nu s-a finalizat si printr-un produs pana acum. Discutia asta o sa fie mult mai relevanta in 2-3 ani cand o sa fie competitie pe piata. Pretul pe site-ul Tesla este de 35000 $ inainte de stimulente. Deci nu cred ca este pretul fara TVA fiindca ar fi specificat. Dar fiindca pretul pentru EU nu este anuntat desi suntem deja la jumatatea lui 2017 (spun pe site ca va fi anuntat in 2017) nu ne ramane decat sa asteptam. Daca ramane la 35000 Euro scazand prima de 10000 Euro, devine o masina foarte atractiva. Despre cat va costa cu optionale trebuie sa discutam dupa ce vom vedea specificatiile variantei de baza. Eu raman la parerea ca europenii vor recupera greu diferenta. Bugete de R&D mari are fiecare producator si nu e asa usor sa produci ceva la fiabilitatea unuia care are multi ani avans. Compara numai la hibride Golf cu Prius si pune-ti problema de ce Golf e vandut in cantitati asa de mici fata de Prius. Raspunsul nu e greu de dat : diferenta de pret este de 7000 de euro in favoarea Prius. In plus motorul aspirat functionand in ciclu Atkinson de la Toyota are consumuri si mai mici si este si mai fiabil. Asa ca vezi ca singurul avantaj al Golf ca are 200 CP fata de Prius care are doar 136 CP nu prea conteaza. Nu m-ar deranja sa fie cum spui tu, ca europenii sa recupereze mai repede aceasta diferenta, fiindca concurenta va duce si preturile mai jos (28000 euro cat costa acum un Prius e cam mult pentru o compacta, dar sa nu uitam ca si aici Toyota are un as in plus in Auris, un fel de low cost din domeniul compactelor hibride) |
#122
Posted 11 June 2017 - 22:23
fortzoso, on 11 iunie 2017 - 21:55, said:
Pretul pe site-ul Tesla este de 35000 $ inainte de stimulente. Deci nu cred ca este pretul fara TVA fiindca ar fi specificat. Dar fiindca pretul pentru EU nu este anuntat desi suntem deja la jumatatea lui 2017 (spun pe site ca va fi anuntat in 2017) nu ne ramane decat sa asteptam. Daca ramane la 35000 Euro scazand prima de 10000 Euro, devine o masina foarte atractiva. Despre cat va costa cu optionale trebuie sa discutam dupa ce vom vedea specificatiile variantei de baza. Eu raman la parerea ca europenii vor recupera greu diferenta. Bugete de R&D mari are fiecare producator si nu e asa usor sa produci ceva la fiabilitatea unuia care are multi ani avans. Compara numai la hibride Golf cu Prius si pune-ti problema de ce Golf e vandut in cantitati asa de mici fata de Prius. Raspunsul nu e greu de dat : diferenta de pret este de 7000 de euro in favoarea Prius. In plus motorul aspirat functionand in ciclu Atkinson de la Toyota are consumuri si mai mici si este si mai fiabil. Asa ca vezi ca singurul avantaj al Golf ca are 200 CP fata de Prius care are doar 136 CP nu prea conteaza. Nu m-ar deranja sa fie cum spui tu, ca europenii sa recupereze mai repede aceasta diferenta, fiindca concurenta va duce si preturile mai jos (28000 euro cat costa acum un Prius e cam mult pentru o compacta, dar sa nu uitam ca si aici Toyota are un as in plus in Auris, un fel de low cost din domeniul compactelor hibride) Ce tari subventioneaza cu 10 mii de euro electricele? Din cate stiu printre cele mai mari subventii le da UK circa 5k GBP. |
#123
Posted 11 June 2017 - 23:08
|
#124
Posted 11 June 2017 - 23:50
Tocmai am un invitat iaci la mine acasa, un tip care si-a cumparat un Nissan Leaf acum vreo 3 luni. Zice ca e multumit, nu are probleme, dar ca a fost mai scumpa masina decat a crezut la inceput. Nu sunt scutiri/subventii deocamdata.
Totusi, nu a mers cu masina in afara orasului mai mult de 40 km niciodata, problema incarcarii, trebuie sa astepte ceva la statii, iar alea sunt extrem de putine. Merge insa prin oras si nu are treaba, poate incarca la 2 zile. Ce a remarcat e ca la plecarea de la stop, e totdeauna primul, in fata la toti Edited by Rosebud09, 11 June 2017 - 23:51. |
#125
Posted 12 June 2017 - 00:35
Rosebud09, cu tot respectul, esti off-topic rau de tot.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users