Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 

Turmeric și ghimbir în ghiveci

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
mie1dor

mie1dor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 24.11.2009
Sunt mare amator de curry și bere de ghimbir ( de casă) , de-aceea am zis să încerc să-mi "produc" recoltă proprie din ambele. Turmeric am găsit pe ebay, ghimbir la un magazin bio ( cel din supermarket este tratat și rar încolțește). Pentru a grăbi procesul de înmugurire se ține în apă caldă cel puțin 24 de ore...eu am ales varianta pe un "pat" de vată cu apa până la jumătatea grosimii tuberculilor, a durat câteva zile ( 5-7 la turmeric, mai repede la ghimbir), să se formeze muguri și rădăcini aferente. De plantat eu am ales un pâmănt de pădure, "ușor" , permeabil , astfel încât să nu rețină apa ( ceea ce ar duce la putrezirea rizomilor).
Odată ieșiți la suprafață se dezvoltă rapid ajungând până la 40-60 cm. ( nu am folosit niciun fel de îngrășământ chimic sau tratament). Când temperatura minimă afară nu mai scade sub 18 grade pot rămâne afară, în loc luminos, dar nu direct în razele soarelui și ferit de vânt. Toamna le-am readus în casă la geam și atunci când se îngălbenesc frunzele, nu se mai udă, până în primavara viitoare când se sortează tuberculii sănătoși, fermi la atingere și se transplantează în ghivece largi și nu adânci. Necesită pâmănt umed și pulverizări pe frunziș în perioada de vară.