Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Inmatriculare auto Bulgaria (rezidenta)
Last Updated: Jun 25 2022 09:29, Started by
Ahasverus
, Mar 24 2017 10:40
·
0
#20
Posted 24 March 2017 - 13:10
In Rompana si ca sa inmatriculezi oldtimer trebuie sa platesti 300 E atestatul lui peste...in Be am facut un control tehnic sumar la o statie normala si cam atat.
In situatia initiatorului as proceda la fel,rezidenta in alta tara si chiar cetatenie dupa cativa ani. |
#21
Posted 24 March 2017 - 13:30
Doar ca la rezidenta (ca tot a pus niste costuri comparative), intrucat inteleg ca vrea sa faca totul curat, mai apar, cred, si costurile inchirierii / cumpararii unei proprietati acolo. Nu cred ca se poate obtine rezidenta altfel.
Bine, chiar si-n conditiile astea, probabil ramane mai ieftin decat sa platesti aici impozit. @ Initiator, acum mi-am amintit, citeam tot pe-aici, pe forum, o varianta aplicabila, cred, si pt cazul tau - mai multe masini. Ceva cu firma infiintata in Luxemburg, parca, si masinile trecute pe firma. Asta ca sa nu umbli cu hulitul (si, posibil, sicanatul de catre politie) nr bulgaresc. |
#22
Posted 24 March 2017 - 13:55
AndyM, on 24 martie 2017 - 11:27, said:
Absolut irelevant... insa cand un pasionat povesteste altor pasionati devine principalul punct de interes. Daca nu te-a facut curios inseamna ca n-ai microbul. Nu-i vorba despre microb. Dar eu cred ca daca dorea sa ne zica o facea din start.Eu consider o lipsa de respect faptul de a ma baga cu forta in intimitatea cuiva. |
#23
Posted 24 March 2017 - 13:57
Rezidenta obtii si fara sa cumperi proprietate acolo.Oricum din diferenta de celtuieli pe 1 an sunt sigur ca gasesti si sa cumperi 2m patrati "locuibili" printr-un satuc parasit
Varianta Lux e mult mai complicata iar acolo te vor arde asigurarile,in plus e diferenta de vreo 2000 km pe tru un amarat de control tehnic. |
#24
Posted 24 March 2017 - 14:28
Din ce am sapat pana acum situatia sta cam asa:
Pt a primi card de rezident (valabil max 5 ani), ai nevoie de: - asigurare de sanatate (card national) nou, cu valabilitate 5 ani (adica ceri reemiterea sa, ceea ce e durere mare in Romania) - CI sau pasaport cu valabilitate mai mare de 5 ani - luare in spatiu de catre un cetatean Bg sau o firma Bg pe durata a 5 ani. Observati ca limita maxima de 5 ani poate fi atinsa daca asigurarea sau documentul de identitate e valabil 5+ ani. Procesul de emitere a cardului de rezidenta toti promit ca dureaza 3 zile lucratoare. Preturile variaza intre 300 si 400 eur. Dupa ce ai cardul de rezidenta, mergi sa inmatriculezi masina. Pentru masina data de mine ca exemplu pretul este de 500 eur (include RCA 1 an si tx de inmatriculare). La asta se adauga impozitul (care aparent scade cu anii masinii). Strict financiar, problema e amortizata din primul an, prima masina! |
#25
Posted 24 March 2017 - 14:36
Ahasverus, on 24 martie 2017 - 11:25, said: … P.S. Impozitul auto in Romania e pe proprietate, adica platesti si daca stau infipte in asfalt! Art. 468 din Codul Fiscal said: ART. 468 - Reguli generale … (2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România. … Deci radierea din circulatie e o solutie. Insa problema e ca atunci nici nu mai poti circula cu ele pe drumul public. |
#26
Posted 24 March 2017 - 14:40
Nu prea inteleg legatura cardului de sanatate cu Romania...
Daca vrei rezidenta in alta tara va trebui sa fii asigurat (si) acolo.In Be de ex e 135E/an asigurarea medicala. |
#27
Posted 24 March 2017 - 15:07
ASIGURARE IN BULGARIA 100 EURO? poate daca e un tico ceva. in ultima perioada au cam crescut scorurile.
|
#28
Posted 24 March 2017 - 17:06
Asta cu metoda de calcul la impozit e din cauza ca ACR-ul (automobil clubul Aroman ca ei reprezinta orice doar clubul roman) ar trebui sa ceara la aia de la finante sa foloseasca galeata de gainat numita creier si sa faca impozitele cu baza in lumea reala.
Eu am avut un Camaro 91 motor 5700cmc .Impozitul era @2,000euro pe an adica cat pentru 147Logane (am dat pe ea 1,800euro).Masina nu costa cat 147 de Logane ,nu polua cat 147 de Logane ,nu ocupa loc cat 147 (o tineam in curte) ,nu o foloseam mai mult de 4,000km pe an (poate chiar mai putin) si nici nu consuma cat 147 de Logane. Pentru mizeria cu impozitul de vina sunt aia de la finante dar si ACR-ul pentru ca ar trebui sa zaca pe cap la aia sa faca impozitele cu baza in realitate. Exista o gramada de metode de scapat de impozit si nu le trec aici ca sa nu le dau idei ,totusi nu vad normal sa fii nevoie sa apelezi la trucuri pentru un cacat ce nu reprezinta problema in alte tari. bolo, on 24 martie 2017 - 13:10, said:
In Rompana si ca sa inmatriculezi oldtimer trebuie sa platesti 300 E atestatul lui peste...in Be am facut un control tehnic sumar la o statie normala si cam atat. In situatia initiatorului as proceda la fel,rezidenta in alta tara si chiar cetatenie dupa cativa ani. Interesant este ca in alte tari oamenii investesc in masini vechi pentru ca in multe cazuri cresc in valoarea mai mult ca aurul.Reprezinta o investitie sigura.Pana si Tiriac sustinea asta intr-un interviu.In decursul vietii (sa spune 30-35 de ani) poti cumpara masini de 20 de ani si poti fi sigur ca pana iesi la pensie sunt suficient de vechi sa poti face un bani pe ele.Asta e normal in alte tari.Oamenii au masini vechi ...nu e un "lux" e o pasiune ce poate aduce profit pe termen lung ,mai ales la batranete. In Romania e greu in legatura cu toate.E probabil mai usor sa iei codul fiscal si sa il pui la gunoi apoi sa il rescrii decat sa corectezi mizeria de azi. Edited by amtct, 24 March 2017 - 17:17. |
|
#29
Posted 24 March 2017 - 19:43
Barboso, on 24 martie 2017 - 12:41, said:
Da' poate ca nu-i vorba, neaparat, ca "nu ne permitem" masina in sine - costurile de achizitie si de intretinere. Doar ca impozitul actual este japca pe faţã, chiar nu vad de ce-as da atatia bani - absolut de pomana, as zice - statului. Si eu ce ziceam ? Crezi ca nu am putea sa ne cumparam un a8 6.0 benzina ? un Phaeton 5.0 tdi ? un Touareg v10 sau w12 ? Problema e impozitul ala cretin. Nu sunt de acord cu el, insa daca nu imi permit sa ma adaptez la cerintele statului nu cumpar astfel de masini si iau ceva ce mi-as permite, cu toate ca niciodata nu o sa iti dea satisfactia un motor sub 2.0 pe care ti-o da unul de peste 5.0. Daca sunt suv-uri se pot inmatricula ca utilitare si e impozit vreo 800lei. amtct, on 24 martie 2017 - 17:06, said:
Interesant este ca in alte tari oamenii investesc in masini vechi pentru ca in multe cazuri cresc in valoarea mai mult ca aurul.Reprezinta o investitie sigura.Pana si Tiriac sustinea asta intr-un interviu.In decursul vietii (sa spune 30-35 de ani) poti cumpara masini de 20 de ani si poti fi sigur ca pana iesi la pensie sunt suficient de vechi sa poti face un bani pe ele.Asta e normal in alte tari.Oamenii au masini vechi ...nu e un "lux" e o pasiune ce poate aduce profit pe termen lung ,mai ales la batranete. Aici vorbesti deja despre alta civilizatie, alt nivel de trai... mai avem de trait vreo 10 generatii pana o sa ajungem la nivelul SUA sa ne luam masini din alea imense sa le reconditionam sau sa le pastram pentru a le creste valoarea. |
#30
Posted 24 March 2017 - 19:45
TruculMagic, on 24 martie 2017 - 19:41, said:
Si eu ce ziceam ? Crezi ca nu am putea sa ne cumparam un a8 6.0 benzina ? un Phaeton 5.0 tdi ? un Touareg v10 sau w12 ? Problema e impozitul ala cretin. Nu sunt de acord cu el, insa daca nu imi permit sa ma adaptez la cerintele statului nu cumpar astfel de masini si iau ceva ce mi-as permite, cu toate ca niciodata nu o sa iti dea satisfactia un motor sub 2.0 pe care ti-o da unul de peste 5.0. Daca sunt suv-uri se pot inmatricula ca utilitare si e impozit vreo 800lei. Pai tu poti sa te conformezi ,nu a spus nimeni ca nu trebuie dar trebuie sa intelegi ca lumea nu a fost schimbata de oameni care s-au conformat.Tu faci parte din categoria "sa traiti" ,din fericire in societate ,indiferent de tara ,exista oameni care nu au pozitia ghiocelului la prostii neargumentate. TruculMagic, on 24 martie 2017 - 19:43, said: Aici vorbesti deja despre alta civilizatie, alt nivel de trai... mai avem de trait vreo 10 generatii pana o sa ajungem la nivelul SUA sa ne luam masini din alea imense sa le reconditionam sau sa le pastram pentru a le creste valoarea. Am fost in SUA si ma consider la nivelul americanilor din SUA.Daca tu te consideri inferior e problema ta (nu stiu de ce ,poate tu stii).Eu nu consider romanii mai inferiori ca americanii.Diferenta este ca noi avem o pondere mai mare de oameni gata sa accepte toate mizeriile. Edited by amtct, 24 March 2017 - 19:48. |
#31
Posted 29 March 2017 - 10:26
Mie mi se pare mult mai simplu sa le atestezi ca vehicule istorice asa ca hai sa dau temeiul legal, poate vrei sa iei in calcul varianta asta.
In caz ca au fost fabricate/inmatriculate in urma cu 30 de ani sau mai mult (vezi RNTR 7 Subcapitol 13), nu se datoreaza impozit pe mijloacele de transport pt vehiculele istorice (art 469 Scutiri pct (1) lit h din Legea 227/2015 Codul Fiscal). Costa 100 de euro sa scoti un certif de vehicul instoric pt auto inmantriculate - sursa, procedura, acte necesare: http://www.retromobi...or-istorice.php Daca masinile nu au 30 de ani, pana la implinirea varstei se pot scoate din circulatie si nu vei datora impozit (art 468 pct (3) L 227/2015 Codul Fiscal), doar ca certificatul de vehicul istoric va costa 200 de euro pt autovehiculul neinmatriculat (daca preturile nu se vor schimba pana atunci). Daca totusi vrei sa muti in BG cu rezidenta, vestea buna e ca si la ei valabila incadrarea ca vehicul istoric pt ca este directiva europeana -- http://eur-lex.europ...ELEX:32014L0045 Nu stiu exact care-s facilitatile fiscale dar m-as mira sa nu fie la fel ca in RO. |
#32
Posted 29 March 2017 - 10:44
M-am mai gandit la un aspect referitor la rezidenta in Bulgaria: impozitul pe venit. Parca si la noi rezidentii trebuie sa plateasca impozit pe venit, si nu vad de ce in Bulgaria ar fi altfel. Si chiar daca nu ajungi sa platesti ceva in plus (evitarea dublei impuneri etc), s-ar putea ca totusi sa depui niste declaratii - intr-o tara ale carei legi nu le cunosti, intr-o limba pe care nu o cunosti…
|
#33
Posted 29 March 2017 - 12:41
@cipx2
Discutia nu era despre oldtimere co despre masini mai noi cu motoare peste 3 L.Nico ma ar din linkurile tale nu reiese ca inmatriculezi oldtimer cu 100E... @sags Daca in Belgia costa 50€ un contabil care sa-ti depuna declaratia de venit in cazul in care nu vrei sa o depui singur,in Bg sunt convins ca e mai putin.Oricum cred ca ai iesi si mai ieftin daca ai declara acolo veniturile din Ro... |
|
#34
Posted 29 March 2017 - 13:37
bolo,
Initiatorul a scris "Acum am 6 masini, dintre care 2 sunt de epoca, iar celalalte 4 sunt intre 3-15 ani." Nu e clar daca pt cele "de epoca" plateste impozit sau nu, daca le-a omologat ca vehicule istorice sau nu. In caz ca plateste impozit, am dat procedura de a le declara oficial ca fiind vehicule istorice ca sa nu mai plateasca impozit. Initiatorul a scris "... doresc sa le tin/mentin ..." -- din asta nu rezulta ca vrea sa si circule cu ele, le poate scoate din circulatie pe cele "4 [...] intre 3-15 ani". Am dat si pt asta temei legal. 100€ e pretul certificatului de vehicul istoric in cazul in care masina este deja inmatriculata (scrie in link-ul retromobil). Daca vrei sa inmatriculezi un oldtimer (adica autovehiculul nu este inmatriculat in RO), te costa 200€ (acelasi link) + costurile inmatricularii unui automobil obisnuit. Mie imi pare ca am raspuns la subiectul discutiei. Sau nu? Edited by cipx2, 29 March 2017 - 13:50. |
#35
Posted 02 April 2017 - 08:24
singura problema la inscriere auto ca istoric e ca tre sa fie originala complet. si sa treaca o inspectie a celor de la retro. iar ITP-ul il vei face NUMAI la RAR. Si orice modificare adusa ulterior iti va "desface" contractul cu retromobil si in plus poti plati amenda. E ok sa nu platesti taxele in ro dar vine si cu ceva obligatii care nu sunt chiar asa de ignorat.
|
#36
Posted 04 April 2017 - 20:58
2 masini sunt deja istorice, problema nu e cu acelea, mai ales ca una e o Dacia 1300.
Problema este la cele a caror fabricatie s-a oprit acum mai putin de 10 ani. Ma indoies ca voi apuca sa le vad "retro". Intre timp m-am lamurit cu BG si am demarat procedurile de rezidenta. 1. trebuie sa ai CI Romanesc valabil minim 5 ani, daca e mai putin limiteaza rezidenta. 2. Acum, cel ce te ia in spatiu trebuie sa dea declaratie notariala (chestie nou introdusa contra refugiatilor) si trebuie sa aiba o camera dedicata pt tine. Eu m-am dus printr-o cunostiinta, nu la samsarul de rand, care are in posesie un mini-bloc in Sofia. 3. Procedura e asa: - cerere rezidenta, cu declaratie notariala de la cel ce te ia in spatiu. - contract de munca pe durata nedeterminata (nu se inregistreaza nicaieri). - dupa 10 zile (daca se da accept de sus) vii pt poza si ti se da un card temporar de rezidenta - dupa inca 7-10 zile poti ridica cardul de rezidenta, cu valabilitate maxima 5 ani. Dupa 5 ani, daca ai buletin romanesc valabil, ti se poate da rezidenta inca 10 ani. - cand ai cardul de rezidenta mergi la ei al RAR si inmatriculezi masina. Ai Talon, CIV, Asigurare RCA si Nr. inmatriculare In BG formatul nr e asa: XX YYY ZZ XX - judetul YYYY- numere, care daca sunt la fel sau ceva special = esti smecher ZZ - litere aleatorii ex de smecher: CO 8888 AD Impozitul e usor de calculat, tine de caii si scade cu varsta masinii. Asta are perversul efect ca sunt incurajate masinile cu putini cai putere si vechi, dar protejeaza o populatie f saraca. Quote Pentru un autoturism cu o putere de: 37 KW inclusiv se vor percepe - 0,34 leva pentru fiecare KW, peste 37 KW până la 55 KW inclusiv - 0,40 leva pentru fiecare KW, peste 55 KW până la 74 KW inclusiv – 0,54 leva pentru fiecare KW, peste 74 KW până la 110 KW inclusiv – 1,10 leva pentru fiecare KW, peste 110 KW - 1,23 leva pentru fiecare KW, În funcţie de anul fabricaţiei, taxa se înmulţeşte cu următoarele coeficiente: peste 14 ani vechime - coeficientul 1, între 5 şi 14 ani inclusiv - coeficientul 1,5, până în 5 ani inclusiv - coeficientul 2,8. Exemplu: VW Passat 1.9 TD (90 CP = 66 KW), an 1995 => 66 * 0.54 * 1 = 35,5 leva (aprox 18 euro) / an Alfa Romeo 2.4 JTD ( 150 CP = 110 KW), an 2000 => 110 * 1.1 * 1.5 = 181,5 leva (aprox 93 euro) / an Mercedes ML 400 CDI (250 CP = 184 KW), an 2004 => 184 * 1.23 * 1.5 = 339,5 leva (aprox 174 euro) / an Hummer H2 6.0 SUT (329 CP = 242 KW), an 2007 => 242 * 1.23 * 2.8 = 833,5 leva (aprox 427 euro) / an La fisc trebuie sa declari veniturile realizate pe teritoriul Bulgariei. Cum eu castig din pensie si dividende (impozitate la sursa, in Romania), nu am nicio dilema. Edited by Ahasverus, 04 April 2017 - 21:01. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users