Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Inmatriculare auto Bulgaria (rezidenta)

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Ei, masina mea ramane la el in curte, pana ma-ntorc.   :)

#20
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
In Rompana si ca sa inmatriculezi oldtimer trebuie sa platesti 300 E atestatul lui peste...in Be am facut un control tehnic sumar la o statie normala si cam atat.
In situatia initiatorului as proceda la fel,rezidenta in alta tara si chiar cetatenie dupa cativa ani.

#21
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Doar ca la rezidenta (ca tot a pus niste costuri comparative), intrucat inteleg ca vrea sa faca totul curat, mai apar, cred, si costurile inchirierii / cumpararii unei proprietati acolo.  Nu cred ca se poate obtine rezidenta altfel.

Bine, chiar si-n conditiile astea, probabil ramane mai ieftin decat sa platesti aici impozit.

@ Initiator, acum mi-am amintit, citeam tot pe-aici, pe forum, o varianta aplicabila, cred, si pt cazul tau  -  mai multe masini.
Ceva cu firma infiintata in Luxemburg, parca, si masinile trecute pe firma.  Asta ca sa nu umbli cu hulitul (si, posibil, sicanatul de catre politie) nr bulgaresc.

#22
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

 AndyM, on 24 martie 2017 - 11:27, said:

Absolut irelevant... insa cand un pasionat povesteste altor pasionati devine principalul punct de interes. Posted Image
Daca nu te-a facut curios inseamna ca n-ai microbul.

Nu-i vorba despre microb.
Dar eu cred ca daca dorea sa ne zica o facea din start.Eu consider o lipsa de respect faptul de a ma baga cu forta in intimitatea cuiva.

#23
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Rezidenta obtii si fara sa cumperi proprietate acolo.Oricum din diferenta de celtuieli pe 1 an sunt sigur ca gasesti si sa cumperi  2m patrati "locuibili" printr-un satuc parasit :)
Varianta Lux e mult mai complicata iar acolo te vor arde asigurarile,in plus e diferenta de vreo 2000 km  pe tru un amarat de control tehnic.

#24
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Din ce am sapat pana acum situatia sta cam asa:

Pt a primi card de rezident (valabil max 5 ani), ai nevoie de:
- asigurare de sanatate (card national) nou, cu valabilitate 5 ani (adica ceri reemiterea sa, ceea ce e durere mare in Romania)
- CI sau pasaport cu valabilitate mai mare de 5 ani
- luare in spatiu de catre un cetatean Bg sau o firma Bg pe durata a 5 ani.

Observati ca limita maxima de 5 ani poate fi atinsa daca asigurarea sau documentul de identitate e valabil 5+ ani.

Procesul de emitere a cardului de rezidenta toti promit ca dureaza 3 zile lucratoare.
Preturile variaza intre 300 si 400 eur.

Dupa ce ai cardul de rezidenta, mergi sa inmatriculezi masina.

Pentru masina data de mine ca exemplu pretul este de 500 eur (include RCA 1 an si tx de inmatriculare).
La asta se adauga impozitul (care aparent scade cu anii masinii).

Strict financiar, problema e amortizata din primul an, prima masina!

#25
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,953
  • Înscris: 24.04.2013

 Ahasverus, on 24 martie 2017 - 11:25, said:

… P.S. Impozitul auto in Romania e pe proprietate, adica platesti si daca stau infipte in asfalt!
Nu [mai] e asa:

Art. 468 din Codul Fiscal said:

ART. 468 - Reguli generale

(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.
(sursa: <https://static.anaf....022017.htm#A468>)

Deci radierea din circulatie e o solutie. Insa problema e ca atunci nici nu mai poti circula cu ele pe drumul public.

#26
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Nu prea inteleg legatura cardului de sanatate cu Romania...
Daca vrei rezidenta in alta tara va trebui sa fii asigurat (si) acolo.In Be de ex  e 135E/an asigurarea medicala.

#27
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
ASIGURARE IN BULGARIA 100 EURO? poate daca e un tico ceva. in ultima perioada au cam crescut scorurile.

#28
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009
Asta cu metoda de calcul la impozit e din cauza ca ACR-ul (automobil clubul Aroman ca ei reprezinta orice doar clubul roman) ar trebui sa ceara la aia de la finante sa foloseasca galeata de gainat numita creier si sa faca impozitele cu baza in lumea reala.

Eu am avut un Camaro 91 motor 5700cmc .Impozitul era @2,000euro pe an adica cat pentru 147Logane (am dat pe ea 1,800euro).Masina nu costa cat 147 de Logane ,nu polua cat 147 de Logane ,nu ocupa loc cat 147 (o tineam in curte) ,nu o foloseam mai mult de 4,000km pe an (poate chiar mai putin) si nici nu consuma cat 147 de Logane.

Pentru mizeria cu impozitul de vina sunt aia de la finante dar si ACR-ul pentru ca ar trebui sa zaca pe cap la aia sa faca impozitele cu baza in realitate.

Exista o gramada de metode de scapat de impozit si nu le trec aici ca sa nu le dau idei ,totusi nu vad normal sa fii nevoie sa apelezi la trucuri pentru un cacat ce nu reprezinta problema in alte tari.

 bolo, on 24 martie 2017 - 13:10, said:

In Rompana si ca sa inmatriculezi oldtimer trebuie sa platesti 300 E atestatul lui peste...in Be am facut un control tehnic sumar la o statie normala si cam atat.
In situatia initiatorului as proceda la fel,rezidenta in alta tara si chiar cetatenie dupa cativa ani.

Interesant este ca in alte tari oamenii investesc in masini vechi pentru ca in multe cazuri cresc in valoarea mai mult ca aurul.Reprezinta o investitie sigura.Pana si Tiriac sustinea asta intr-un interviu.In decursul vietii (sa spune 30-35 de ani) poti cumpara masini de 20 de ani si poti fi sigur ca pana iesi la pensie sunt suficient de vechi sa poti face un bani pe ele.Asta e normal in alte tari.Oamenii au masini vechi ...nu e un "lux" e o pasiune ce poate aduce profit pe termen lung ,mai ales la batranete.

In Romania e greu in legatura cu toate.E probabil mai usor sa iei codul fiscal si sa il pui la gunoi apoi sa il rescrii decat sa corectezi mizeria de azi.

Edited by amtct, 24 March 2017 - 17:17.


#29
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Barboso, on 24 martie 2017 - 12:41, said:

Da' poate ca nu-i vorba, neaparat, ca "nu ne permitem" masina in sine  -  costurile de achizitie si de intretinere.
Doar ca impozitul actual este japca pe faţã, chiar nu vad de ce-as da atatia bani  -  absolut de pomana, as zice  -  statului.


Si eu ce ziceam ? Crezi ca nu am putea sa ne cumparam un a8 6.0 benzina ? un Phaeton 5.0 tdi ? un Touareg v10 sau w12 ? Problema e impozitul ala cretin. Nu sunt de acord cu el, insa daca nu imi permit sa ma adaptez la cerintele statului nu cumpar astfel de masini si iau ceva ce mi-as permite, cu toate ca niciodata nu o sa iti dea satisfactia un motor sub 2.0 pe care ti-o da unul de peste 5.0.
Daca sunt suv-uri se pot inmatricula ca utilitare si e impozit vreo 800lei. :)

 amtct, on 24 martie 2017 - 17:06, said:

Interesant este ca in alte tari oamenii investesc in masini vechi pentru ca in multe cazuri cresc in valoarea mai mult ca aurul.Reprezinta o investitie sigura.Pana si Tiriac sustinea asta intr-un interviu.In decursul vietii (sa spune 30-35 de ani) poti cumpara masini de 20 de ani si poti fi sigur ca pana iesi la pensie sunt suficient de vechi sa poti face un bani pe ele.Asta e normal in alte tari.Oamenii au masini vechi ...nu e un "lux" e o pasiune ce poate aduce profit pe termen lung ,mai ales la batranete.

Aici vorbesti deja despre alta civilizatie, alt nivel de trai... mai avem de trait vreo 10 generatii pana o sa ajungem la nivelul SUA sa ne luam masini din alea imense sa le reconditionam sau sa le pastram pentru a le creste valoarea.

#30
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009

 TruculMagic, on 24 martie 2017 - 19:41, said:

Si eu ce ziceam ? Crezi ca nu am putea sa ne cumparam un a8 6.0 benzina ? un Phaeton 5.0 tdi ? un Touareg v10 sau w12 ? Problema e impozitul ala cretin. Nu sunt de acord cu el, insa daca nu imi permit sa ma adaptez la cerintele statului nu cumpar astfel de masini si iau ceva ce mi-as permite, cu toate ca niciodata nu o sa iti dea satisfactia un motor sub 2.0 pe care ti-o da unul de peste 5.0.
Daca sunt suv-uri se pot inmatricula ca utilitare si e impozit vreo 800lei. Posted Image


Pai tu poti sa te conformezi ,nu a spus nimeni ca nu trebuie dar trebuie sa intelegi ca lumea nu a fost schimbata de oameni care s-au conformat.Tu faci parte din categoria "sa traiti" ,din fericire in societate ,indiferent de tara ,exista oameni care nu au pozitia ghiocelului la prostii neargumentate.

 TruculMagic, on 24 martie 2017 - 19:43, said:

Aici vorbesti deja despre alta civilizatie, alt nivel de trai... mai avem de trait vreo 10 generatii pana o sa ajungem la nivelul SUA sa ne luam masini din alea imense sa le reconditionam sau sa le pastram pentru a le creste valoarea.

Am fost in SUA si ma consider la nivelul americanilor din SUA.Daca tu te consideri inferior e problema ta (nu stiu de ce ,poate tu stii).Eu nu consider romanii mai inferiori ca americanii.Diferenta este ca noi avem o pondere mai mare de oameni gata sa accepte toate mizeriile.

Edited by amtct, 24 March 2017 - 19:48.


#31
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005
Mie mi se pare mult mai simplu sa le atestezi ca vehicule istorice asa ca hai sa dau temeiul legal, poate vrei sa iei in calcul varianta asta.

In caz ca au fost fabricate/inmatriculate in urma cu 30 de ani sau mai mult (vezi RNTR 7 Subcapitol 13), nu se datoreaza impozit pe mijloacele de transport pt vehiculele istorice (art 469 Scutiri pct (1) lit h din Legea 227/2015 Codul Fiscal).
Costa 100 de euro sa scoti un certif de vehicul instoric pt auto inmantriculate - sursa, procedura, acte necesare: http://www.retromobi...or-istorice.php

Daca masinile nu au 30 de ani, pana la implinirea varstei se pot  scoate din circulatie si nu vei datora impozit (art 468 pct (3) L 227/2015 Codul Fiscal), doar ca certificatul de vehicul istoric va costa 200 de euro pt autovehiculul neinmatriculat (daca preturile nu se vor schimba pana atunci).

Daca totusi vrei sa muti in BG cu rezidenta, vestea buna e ca si la ei valabila incadrarea ca vehicul istoric pt ca este directiva europeana -- http://eur-lex.europ...ELEX:32014L0045
Nu stiu exact care-s facilitatile fiscale dar m-as mira sa nu fie la fel ca in RO.

#32
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,953
  • Înscris: 24.04.2013
M-am mai gandit la un aspect referitor la rezidenta in Bulgaria: impozitul pe venit. Parca si la noi rezidentii trebuie sa plateasca impozit pe venit, si nu vad de ce in Bulgaria ar fi altfel. Si chiar daca nu ajungi sa platesti ceva in plus (evitarea dublei impuneri etc), s-ar putea ca totusi sa depui niste declaratii - intr-o tara ale carei legi nu le cunosti, intr-o limba pe care nu o cunosti…

#33
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
@cipx2
Discutia nu era despre oldtimere co despre masini mai noi cu motoare peste 3 L.Nico ma ar din linkurile tale nu reiese ca inmatriculezi oldtimer cu 100E...

@sags

Daca in Belgia costa 50€ un contabil care sa-ti depuna declaratia de venit in cazul in care nu vrei sa o depui singur,in Bg sunt convins ca e mai putin.Oricum cred ca ai iesi si mai ieftin daca ai declara acolo veniturile din Ro...

#34
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005
bolo,
Initiatorul a scris "Acum am 6 masini, dintre care 2 sunt de epoca, iar celalalte 4 sunt intre 3-15 ani."
Nu e clar daca pt cele "de epoca" plateste impozit sau nu, daca le-a omologat ca vehicule istorice sau nu. In caz ca plateste impozit, am dat procedura de a le declara oficial ca fiind vehicule istorice ca sa nu mai plateasca impozit.

Initiatorul a scris  "... doresc sa le tin/mentin ..." -- din asta nu rezulta ca vrea sa si circule cu ele, le poate scoate din circulatie pe cele "4 [...] intre 3-15 ani". Am dat si pt asta temei legal.

100€ e pretul certificatului de vehicul istoric in cazul in care masina este deja inmatriculata (scrie in link-ul retromobil).
Daca vrei sa inmatriculezi un oldtimer (adica autovehiculul nu este inmatriculat in RO), te costa 200€ (acelasi link) + costurile inmatricularii unui automobil obisnuit.

Mie imi pare ca am raspuns la subiectul discutiei. Sau nu?

Edited by cipx2, 29 March 2017 - 13:50.


#35
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,742
  • Înscris: 08.10.2004
singura problema la inscriere auto ca istoric e ca tre sa fie originala complet. si sa treaca o inspectie a celor de la retro. iar ITP-ul il vei face NUMAI la RAR. Si orice modificare adusa ulterior iti va "desface" contractul cu retromobil si in plus poti plati amenda. E ok sa nu platesti taxele in ro dar vine si cu ceva obligatii care nu sunt chiar asa de ignorat.

#36
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
2 masini sunt deja istorice, problema nu e cu acelea, mai ales ca una e o Dacia 1300.

Problema este la cele a caror fabricatie s-a oprit acum mai putin de 10 ani. Ma indoies ca voi apuca sa le vad "retro".

Intre timp m-am lamurit cu BG si am demarat procedurile de rezidenta.

1. trebuie sa ai CI Romanesc valabil minim 5 ani, daca e mai putin limiteaza rezidenta.

2. Acum, cel ce te ia in spatiu trebuie sa dea declaratie notariala (chestie nou introdusa contra refugiatilor) si trebuie sa aiba o camera dedicata pt tine.
Eu m-am dus printr-o cunostiinta, nu la samsarul de rand, care are in posesie un mini-bloc in Sofia.

3. Procedura e asa:
- cerere rezidenta, cu declaratie notariala de la cel ce te ia in spatiu.
- contract de munca pe durata nedeterminata (nu se inregistreaza nicaieri).
- dupa 10 zile (daca se da accept de sus) vii pt poza si ti se da un card temporar de rezidenta
- dupa inca 7-10 zile poti ridica cardul de rezidenta, cu valabilitate maxima 5 ani.
Dupa 5 ani, daca ai buletin romanesc valabil, ti se poate da rezidenta inca 10 ani.
- cand ai cardul de rezidenta mergi la ei al RAR si inmatriculezi masina. Ai Talon, CIV, Asigurare RCA si Nr. inmatriculare

In BG formatul nr e asa: XX YYY ZZ
XX - judetul
YYYY- numere, care daca sunt la fel sau ceva special = esti smecher
ZZ - litere aleatorii

ex de smecher: CO 8888 AD

Impozitul e usor de calculat, tine de caii si scade cu varsta masinii.
Asta are perversul efect ca sunt incurajate masinile cu putini cai putere si vechi, dar protejeaza o populatie f saraca.


Quote

Pentru un autoturism cu o putere de:
37 KW inclusiv se vor percepe - 0,34 leva pentru fiecare KW,
peste 37 KW până la 55 KW inclusiv -   0,40 leva pentru fiecare KW,
peste 55 KW până la 74 KW inclusiv –   0,54 leva pentru fiecare KW,
peste 74 KW până la 110 KW inclusiv – 1,10 leva pentru fiecare KW,
peste 110 KW -    1,23 leva pentru fiecare KW,

În funcţie de anul fabricaţiei, taxa se înmulţeşte cu următoarele coeficiente:
peste 14 ani vechime - coeficientul 1,
între 5 şi 14 ani inclusiv -   coeficientul 1,5,
până în 5 ani inclusiv - coeficientul 2,8.

Exemplu:
VW Passat 1.9 TD (90 CP = 66 KW), an 1995 => 66 * 0.54 * 1 = 35,5 leva (aprox 18 euro) / an
Alfa Romeo 2.4 JTD ( 150 CP = 110 KW), an 2000 => 110 * 1.1 * 1.5 = 181,5 leva (aprox 93 euro) / an
Mercedes ML 400 CDI (250 CP = 184 KW), an 2004 => 184 * 1.23 * 1.5 = 339,5 leva (aprox 174 euro) / an
Hummer H2 6.0 SUT (329 CP = 242 KW), an 2007 => 242 * 1.23 * 2.8 = 833,5 leva (aprox 427 euro) / an

La fisc trebuie sa declari veniturile realizate pe teritoriul Bulgariei.
Cum eu castig din pensie si dividende (impozitate la sursa, in Romania), nu am nicio dilema.

Edited by Ahasverus, 04 April 2017 - 21:01.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate