Inmatriculare auto Bulgaria (rezidenta)
Last Updated: Jun 25 2022 09:29, Started by
Ahasverus
, Mar 24 2017 10:40
·
0
#1
Posted 24 March 2017 - 10:40
Schimbare impozit auto BG din 2018 aici
=============== M-am nascut intr-o era cand masinile erau magice, adica doar mai-marii Partidului mergeau cu masina, iar noi, copii, eram vrajiti de urmele lasate de anvelope in colb. Imi plac masinile, iar cand m-am facut mare m-am bucurat de ele. Acum am 6 masini, dintre care 2 sunt de epoca, iar celalalte 4 sunt intre 3-15 ani. Trei au cilindree peste 4 litri, ba chiar peste 6l si doresc sa le tin/mentin pentru sufletul meu si al nepotilor, care dau semne ca au prins microbul. Problema este ca au fost masini scumpe/foarte scumpe, a caror devalorizare este fantastica (chiar daca nu le-am cumparat noi), iar in fiecare an ce trece valoarea se duce mai jos, ajungand ca impozitul pe cilindree aberant din Romania sa fie o piatra de moara. Am tot platit, dar mi-a ajuns si e nevoie de o solutie de viitor, pt ca a plati ~ 5 000+ EUR impozit statului Roman, mi se pare aberant si nu imi mai permit! Daca vand cele trei masini, probabil iau optimist 50 000+ eur, desi toate au sub 30 000 km. Va dau cel mai dureros exemplu de impozit anual: 6700 cmc - 2158 eur in Romania si 332 eur in Bg. RCA in Romania 400 eur, iar in Bg 100 eur. Statul roman are alte preocupari, iar eu am nevoie de solutii. Nu ma incanta deloc un numar de inmatriculare de bulgarschi, dar asta este. In principiu doresc sa merg pe rezidenta in Bulgaria. Am gasit informatiile necesare, dar oamenii isi vand serviciile, deci nu au interes sa scrie si despre eventualele probleme. (rezidentabulgaria.ro) Pana acum am indentificat o singura problema: ITP trebuie facut in fiecare an in Bulgaria. Il poti face si in Romania, la RAR (cu valabilitate doi ani), dar doar o singura data, apoi iar trebuie sa mergi in Bulgaria. Mai exista si alte inconveniente?
Edited by Adm, 17 March 2021 - 12:39.
|
#3
Posted 24 March 2017 - 11:06
de la un prieten știu (opel captiva, 3.2. benzină - pe bulgaria) că oricum la bulgari nu plătește impozitul ))
|
#5
Posted 24 March 2017 - 11:14
Ahasverus, on 24 martie 2017 - 10:40, said: Acum am 6 masini, dintre care 2 sunt de epoca, iar celalalte 4 sunt intre 3-15 ani. Trei au cilindree peste 4 litri, ba chiar peste 6l si doresc sa le tin/mentin pentru sufletul meu si al nepotilor, care dau semne ca au prins microbul. am masini de epoca, dar sa nu para ca ma laud, deschid topic cu imatriculari pe Bulgaria... ZI-NE CE MASINI AI, PUNE SI TU POZE! ne-ai facut curiosi si ne lasi asa... |
#6
Posted 24 March 2017 - 11:21
Nu cred ca este relevant pentru problema lui marca sau tipul masnilor.
Credeti ca veti da solutii daca stiti acest lucru? Ahasverus Cred ca va trebui sa apelezi la metoda extrema.Scoate din circulatie acele masini.Acest hobby,din pacate,si-l permit foarte putini. |
#7
Posted 24 March 2017 - 11:25
Mda, sunt "bastan", am valoare.
Am pus o intrebare pt oamenii care eventual si-au inmatriculat masinile in Bg, nu pentru a ma da mare cu averea mea. Nu voi pune poze si nici nu voi da detalii clare despre masini, pentru ca tin la relativa mea anonimitate virtuala. E o chestie de educatie. E pur si simplu o problema de matematica economica. Ajung sa platesc masinile de doua ori, desi fac extrem de putini Km si sunt impecabile dpdv tehnic si vizual. Chiar daca le voi inmatricula pe Bg, voi plati impozitele (acolo) legal si voi avea grija sa am RCA la o firma de asigurari cunoscuta. Ce am identificat eu ca pasi: - obtinere rezidenta, cu valabilitate 5 ani - inmatriculare in Bg - scoatere de la fisc si politie din Romania - inscriere la fisc in Bg - plata impozite la fisc in Bg - RCA - cont la o banca din Bg pt transferuri de bani necesare pt impozit si RCA. ITP il fac la RAR in Voluntari, iar pt masinile straine e valabil 2 ani, chiar si daca masina are peste 10 ani! P.S. Impozitul auto in Romania e pe proprietate, adica platesti si daca stau infipte in asfalt!
Edited by Adm, 17 March 2021 - 12:41.
|
#8
Posted 24 March 2017 - 11:26
dacă nu greșesc, dacă obții certificat de la „automobil retro roman” - sau cum se numește, nu mai plătești impozit deloc
are un prieten din constanța un Ford mustang pentru care a obținut certificatul. Cică sunt destul de deschiși cei care îți oferă certificatul pentru că vor să aibă câți mai mulți membri. Edited by bobalex18, 24 March 2017 - 11:28. |
#9
Posted 24 March 2017 - 11:27
adisz, on 24 martie 2017 - 11:21, said:
Nu cred ca este relevant pentru problema lui marca sau tipul masnilor. Credeti ca veti da solutii daca stiti acest lucru? Daca nu te-a facut curios inseamna ca n-ai microbul. |
#10
Posted 24 March 2017 - 11:28
@initiator, nu e legislatie diferita pentru masini de epoca? parca trebuie sa fie mai veche de 30 de ani si atunci se emite certificat de catre RAR sau nu stiu ce club pentru vehicul istoric. Atunci impozitul parca e 0.
BMW din '94 clar nu se incadreaza. Asa ca, zi-ne ce masini ai + poze LE: Quote
"Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecută de la încetarea fabricaţiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelaşi tip de caroserie şi acelaşi tip de motor) este de cel puţin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate şi reconstruite, sens în care deţinătorii lor vor obţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA (Federaţia Internaţională a Vehiculelor Istorice) în România, Retromobil Club România. Pentru vehiculele istorice, Registrul Auto Român eliberează CIV dacă vehiculul deţine un atestat de vehicul istoric şi dacă el corespunde în ceea ce priveşte verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaţiei. Registrul Auto Român menţionează în CIV eliberate vehiculelor istorice textul "Vehicul istoric". Totuşi, dacă Registrul Auto Român constată că un vehicul cu atestat de vehicul istoric nu îndeplineşte condiţiile necesare pentru încadrarea în această categorie, nu eliberează CIV. De asemenea, tot pe baza atestatului de vehicul istoric se va înscrie textul "Vehicul istoric" şi în CIV deja eliberate pentru vehiculele istorice înmatriculate în România." asta nu se aplica la ce ai tu prin garaj si nu vrei sa ne spui? Edited by un_dac, 24 March 2017 - 11:30. |
|
#11
Posted 24 March 2017 - 11:47
Am masini dar nu zic la lume ca ma fac de cacao. Daca suntem pasionati de masini e cu atat mai interesant.
Si in plus daca nu iti permiti, vinde-le. Tu crezi ca 99% din cei de aici pasionati de masini nu si-ar dori macar o masina cu motor de peste 4000 ? Sa am o bijuterie de w116 6.9 benzina ce misto ar fi. Sau chiar un A8 6.0 benzina, insa daca nu ne permitem ne luam ce putem. |
#12
Posted 24 March 2017 - 11:52
Ahasverus, on 24 martie 2017 - 11:25, said:
Mda, sunt "bastan", am valoare. Am pus o intrebare pt oamenii care eventual si-au inmatriculat masinile in Bg, nu pentru a ma da mare cu averea mea. Nu voi pune poze si nici nu voi da detalii clare despre masini, pentru ca tin la relativa mea anonimitate virtuala. E o chestie de educatie. nu prea intereseaza pe nimeni (zdravan la cap de p-aici) ce avere ai tu, asta cu laudatul am zis-o mai mult in gluma, nu trebuie sa te simiti ofensat. Noi vrem doar sa-ti impartasesti pasiunea ta si cu noi, si noua ne plac masinile, mai ales alea de epoca. Hai ca incep eu: eu am o Volga din '67 si un tractor Ford cam tot din acelasi an. Na' uite sunt un snob si imi place randul tau |
#13
Posted 24 March 2017 - 12:01
1. Problema cu masinile de cilindree mare e impozitul cretin din Romania.
Era mare si l-a dublat Boc. Sub 2l e penibil de mic, peste 3l este ingrozitor. 2. Cand ai astfel de cilindree (discutabil nr de caluti), consumul e mare, deci nu faci multi km, asadar, uzura soselei si a emisiilor poluante nu pot sustine astfel de penalizari. 3. Taxa auto de inmatriculare a fost scoasa, deci nu cred ca va fi o mare presiune pe viitor pentru limitarea accesului masinilor cu nr de Bg. 4. Cum dpdv tehnic zici ca nu sunt probleme > Plateste-ti acolo impozitele, ia RCA de calitate, tradu legalizat cardul de rezidenta, talonul si CIV, astfel incat Garcea sa nu aiba ce sa zica. Masina e considerata retro (de epoca) cand se implinesc 30 de ani de la incetarea fabricarii respectivului model. Unele modele s-au fabricat foarte multi ani! |
#14
Posted 24 March 2017 - 12:01
un_dac, on 24 martie 2017 - 11:28, said:
BMW din '94 clar nu se incadreaza. @initiator, baga-le pe BG, nu e nicio rusine, te doare la banana de ce spune lumea. De ce sa fi, scuza-mi expresia "Fraier sa dai bani statului roman" care oricum nu face nimic cu ei. Era bine daca ne luam dupa austrieci, platesti impozit dupa kw nu dupa capacitate. |
#15
Posted 24 March 2017 - 12:06
@Ahasverus - as fi zis ca nu cel de 6700cmc este cel mai dureros, ci... altul ce "rimeaza" cu SRT!
|
|
#16
Posted 24 March 2017 - 12:10
Adm, cum ziceam, incerc sa raman cat de cat anonim.
Acela e Rara Avis chiar si in tara de bastina. |
#17
Posted 24 March 2017 - 12:41
Ahasverus, on 24 martie 2017 - 10:40, said:
Pana acum am indentificat o singura problema: ITP trebuie facut in fiecare an in Bulgaria. Iar din tangentele pe care le-am avut eu cu service-urile vecinilor, sunt mai profi (erau si mult mai ieftini, dar asta-i posibil sa se fi schimbat) decat ai nostri. In alta dezordine de idei (vad c-au mai zis si altii), ar trebui studiata si varianta RetroMobil. Succes !
Spoiler
TruculMagic, on 24 martie 2017 - 11:47, said:
Si in plus daca nu iti permiti, vinde-le. [...] daca nu ne permitem ne luam ce putem. Doar ca impozitul actual este japca pe faţã, chiar nu vad de ce-as da atatia bani - absolut de pomana, as zice - statului. Edited by Barboso, 24 March 2017 - 12:56. |
#18
Posted 24 March 2017 - 12:50
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users