Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 

Probleme cu pompa de ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
Music-Box

Music-Box

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,048
  • Înscris: 16.02.2017
Bleed system manually if clutch system cannot be completely bled using a bleeding device.
No bleeding device should be connected or switched on in manual bleeding.
Concentric slave cylinder could be damaged when clutch pedal is being actuated with the bleeding device connected.
**Bleed clutch system
Unscrew fluid reservoir cover.

Connect the brake bleed unit to the fluid reservoir for the brake fluid. (1) (2)
(see figure 1)

Switch on brake bleed unit.
Remove protecting cap.

Connect the collecting container by hose to the bleed valve. (3) (4)
Open bleed valve. (4)
Bleed until brake fluid exits without bubbles.
Close bleed valve. (4)
(see figure 1)

Make sure that the brake bleed unit is depressurised when disconnecting it.
Remove brake bleed unit.
Check brake fluid in fluid reservoir and top up, if required.
Check functioning of clutch.

**Bleed clutch system
Unscrew fluid reservoir cover.

Connect the brake bleed unit to the fluid reservoir for the brake fluid. (1) (2)
(see figure 1)

Switch on brake bleed unit.
Remove bleeder valve cover. (if fitted)

Remove protecting cap. (1)
Connect the collecting container by hose to the bleed valve. (2)
Open bleed valve. (2)
(see figure 2)

Bleed until brake fluid exits without bubbles.
Close bleed valve.
Make sure that the brake bleed unit is depressurised when disconnecting it.
Remove brake bleed unit.
Check brake fluid in fluid reservoir and top up, if required.
Check functioning of clutch.

Attached Files



#20
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020

View Postammazon, on 22 martie 2017 - 14:09, said:

Salutare tuturor!
Am și eu o problemã cu mașina, mai exact cu pompa de ambreiaj care a început sã dea semne de obosealã.
Adevãrata problemã însã, este cã sunt la a 5-a pompã de ambreiaj din ultimele 12 luni.
Salutare!
Primul gand pe care l-am avut cand ti-am citit postarea a fost ca sigur trebuie alta sa fie cauza, nu pompele cele noi. Ca vorba aceea, mai dai de 1-2 defecte, dar chiar asa, toate...
Insa acum inclin sa iti dau dreptate si rugaminte, daca mai citesti acest forum, sa ne mai zici ce ai mai facut cu ambreiajul problema.
Acum sa spun si eu despre pompa de ambreiaj. Am schimbat-o pe a doua intr-un timp mult prea scurt, asa cum ai zis si tu, dupa ce a cazut cea originala. Masina e Fiat Punto MK2. Timpul dintre schimburi nu a fost chiar ca la tine, nici nu mai retin exact, dar cam 2-3 ani de la prima schimbata, a tinut vre-un an si ceva, mi-a parut si atunci ca prea putin a tinut, dar am zis asta e. Cred ca a fost Luk. Apoi am luat una Sacks, care cam tot asa de mult a tinut si acum am comandat alta, vine maine. Pe cea Luk nu am aruncat-o si acum m-am pus sa vad ce se intampla, de ce nu mai functioneaza si am taiat-o. In primul rand, materialul ei (si eu credeam ca e plastic) insa s-a dovedit a fi aluminiu.Insa in interior am descoperit si problemele: in primul rand arcul rupt! El dadea senzatia ca mai este intreg daca apesi pistonul (inainte de a taia pompa) insa s-a dovedit ca a fost rupt. Mai mult, cand am vrut sa il pun pe pistonul interior sa fac o poza, s-a rupt din nou. Metalul lui nu rezista la corozitatea lichidului de frana, poate e chiar calculat cand sa nu mai reziste (normal, pompa capsata, daca vrei sa iti poti folosi masina mai cumperi alta pompa noua, deci profit maxim producatori). Incerc sa pun si poza, sper sa ma lase...
Am urcat cu greu si poza, sper sa se si vada.
Pe langa arcul rupt, prima garnitura, cea dinspre conducta care duce la cilindrul receptor este mai mica decat cea din spate. In plus, cand am golit lichidul din sistem, am facut-o pe la aerisitorul cilindrului si chiar mi-a atras atentia negreala lichidului, avea depuneri, probabil fragmente din garnitura descompusa.
Deci cam asta este treaba, asa cum am zis inclin tare mult sa iti dau dreptate in ce priveste foarte proasta calitate a acestor pompe, poate tu ai folosit si mai intens ambreiajul de ti-au picat mai multe, insa oricum, ele nu sunt deloc la standard.
Mai rog pe oricine mai are chef, sa povesteasca aici intamplari cu ambreiaje si pompe, chiar daca e putin mai vechi topicul.

Attached Files



#21
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020
Update
A venit azi noua pompa comandata, am cumparat-o si am montat-o. Acum ambreiajul este lux, ca nou, pedala cu viata si e tare pana sus.
Defectul pe pompa pe care am dat-o jos este evident, nu a trebuit sa o mai tai sa vad ce e in ea, si anume arcul e vizibil din afara rupt, adica pistonul are jumatate cursa libera. Si in plus, la inceput, cand am drenat lichidul din sistem a iesit cu foarte multe mizerii, fragmente din garnituri, pun si poza cu ele (erau si mai multe fragmente, primul lichid negru negru l-am aruncat).

Attached Files



#22
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Salutare!
A aparut si la mine o problema de intrare oarecum grea in viteze...parca agata in ceva,zici ca nu debreiaza complet...
Ambreiajul a fost schimbat in august,am vreo 2000 de km cu el...
Suspectez si eu pompa de ambreiaj...mai ales dupa ce am citit postatile voastre.
De altfel ambreiajul prinde foarte jos...cand am avut discul uzat...cu putin timp inainte de a ceda...prindea sus,f sus...
Lichidul de frsna in rezervor este fmaro inchis spre negru.
Ce sfat imi dati ?


Am uitat sa precizez ca masina este un Renault Megane II cu vreo 220 000 km

#23
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020
@softaipan
Salutare!
Din ce ai descris, da, pare a fi problema de pompa, mai ales ca ambreiajul a fost schimbat recent.
Culoarea lichidului intradevar nu e prea buna, daca ai rezervor separat, nu comun cu cel al sistemului de franare, iti recomand sa il schimbi cu lichid nou. De altfel, si pe cel din sistemul de franare, daca arata asa negru, e foarte recomandat sa il schimbi. Desigur e putin de munca insa chiar putin si ca rezultat si importanta lui, zic ca merita sa pui lichid nou.
La ambreiaj, ai cele 2 componente care pot fi defecte ambele sau unul din ele: pompa de frana(de sub pedala ambreiajului) si cilindrul receptor (care apasa pargia de "deschidere" a ambreiajului. Inainte sa cumperi piesa noua, daca nu vrei sa le schimbi pe ambele, poti sa le testezi si vei observa care e defect. Nu stiu unde e pozitionat cilindrul la masina ta, dar inainte de a le desface poti face si urmatorul test, pt a te asigura ca acolo e defectul: pune pe cineva sa apese pedala de ambreiaj si priveste cilindrul. In mod normal, defect fiind, pistonul va face o cursa mult mai scurta decat face atunci cand e ok si deci iti apasa ambreiajul foarte putin, de acolo si senzatia ca nu debreiaza complet (de fapt nu e numai o senzatie, ci chiar nu debreiaza complet). Apoi treci la verificarea cilindrului si pompei. Pt inceput poti face asa: desfaci cilindrul de pe pozitie fara sa desfaci conducta de lichid si vezi cat misca pistonul in cilindru, liber fiind, arcul lui trebuie sa-l impinga in exterior. Poti sa il tii apasat apoi si cu ajutor la pedala, sa apese cineva, simti daca mai are viata. In mod normal mai face o deplasare, dar asa cum am zis, aceasta va fi mult mai scurta. Apoi desfa aerisitorul cilindrului si apasa pe el. Daca cilindrul e ok, iti va arunca cu presiune lichid, ai grija sa nu iti sara in ochi. Daca nu arunca, inseamna ca si cilindrul trebuie schimbat. Apoi desfa conducta ce intra in cilindru si mentine-o ca se poate de sus, pt a nu se scurge lichidul, eventual acopera cu mana capatul conductei. Si din nou ajutat de cineva la pedala, sa se apase pedala. Daca iasa lichid cu presiune (ca sa nu stropesti in compartimentul motor poti pune un recipient la capatul conductei, un borcan sau ceva) pompa e ok, daca spriteaza deloc sau foarte putin lichid, e dusa pompa. Apoi scurge lichidul cat curge pe conducta (recomandat tot asa sa il aduni in recipient) si priveste cum se prezinta lichidul, banuiesc ca e si mai murdar decat cel din rezervor, probabil ai si fragmente din garniturile care s-au defectat in el. Apoi montarea pieselor noi pe care le-ai cumparat + lichidul nou. Foarte importanta apoi aerisirea. O poti face clasic cu un om apasa pedala, celalat deface aerisitorul sau o poti face mai eficient daca ai o seringa mai mare (eu am gasit una de 100 ml) si fixezi pe ea un furtun de marimea potrivita cu aerisitorul. Acum ti-ar fi de folos un alt aerisitor daca ai de unde sa iei si la care sa ii tai capatul inferior, cel care intra in cilindru, ca sa poti sa il strangi si sa nu curga pe langa si sa tragi prin el lichidul. Il montezi pe cilindru, strangi si tragi cu seringa, completand rezervorul permanent. Cand incepe sa vina lichidul fara aer, poti sa faci cateva trageri repetate (ca sa fii sigur ca e scos tot aerul) de lichid, ceea ce scoti punand inapoi in rezervor si tot asa, repeti ciclul.
Spor la treaba si sa ne spui cum ai rezolvat!

#24
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Salutare !
Am schimbat ieri pompa de ambreiaj...am pus una noua Luk.
Am lasat lichidul sa curga gravitational pana jos la cuplajul rulmentului de presiune...am aerisit(zic eu) si acest rulment hidraulic...in sensul ca am cuplat conducta in prima pozitie si am pus sa calce pedala pana a iesit lichid pe aerisitorul rulmentului...cu presiune...
Din pacate nu mai intra la cald in nici o viteza...nici asa din doua cum era inainte de schimbul pompei de ambreiaj...

#25
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

 softaipan, on 17 decembrie 2020 - 20:26, said:

aerisit(zic eu) si acest rulment hidraulic...in sensul ca am cuplat conducta in prima pozitie si am pus sa calce pedala pana a iesit lichid pe aerisitorul rulmentului...cu presiune...
esti sigur ca ai facut aerisirea corect? din ce scrii mie nu mi se pare

conducta se cupleaza corespunzator si se aeriseste pe la aerisitorul dedicat, atentie si cine calca pedala, sa stie ce face

 Mike1alike, on 19 noiembrie 2020 - 22:40, said:

La ambreiaj, ai cele 2 componente care pot fi defecte ambele sau unul din ele: pompa de frana(de sub pedala ambreiajului)
tu bati campii la greu

#26
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Ma tot gandesc ,de ce cu motorul pornit calc ambreiajul si incerc introducerea intr-o viteza...nu intra in absolut nici una...nu scoate nici un zgomot,doar simti ca ceva opune rezistenta si opreste maneta schimbatorului...Daca nu s-ar debreia ar scoate zgomotele specifice...
Asta in conditiile in care am schimbat doar pompa de ambreiaj...iar inainte de schimbare intra "agatat" iar in marsarrier intra ok fara dificultate sau zgomote...
Daca ar fi o problemã la cele doua cabluri care comanda timoneria cutiei nu ar avea legatura cu schimbul pompei de ambreiaj,doar daca din pura coincidenta,imediat dupa schimbul pompei a cedat acel ceva care facea intrarea in viteze greoaie inainte...si acum nu mai intra deloc...

Voi mai face o aerisire cu o seringa cuplata la aeristorul dedicat de la conexiunea conductei cu rulmentul de presiune...
Din cutie iese doar partea finsla a rulmentului de presiune hidraulic,adica mufa de cuplare cu conducta de la pompa de ambreiaj cu doua sigurante de fixare a conductei si stutul aerisitorului...La actionarea pedalei se aude un zgomot usor facut de rulment la atingerea diafragmei...cu motorul oprit,evident.

Edited by softaipan, 18 December 2020 - 21:37.


#27
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

 softaipan, on 18 decembrie 2020 - 21:27, said:

Voi mai face o aerisire cu o seringa
fa aerisirea corect, pune pe cineva sa dea pedale, opreste-l cu pedala apasata, deschide aerisitorul, inchide-l, repeta operatiunea pana lichidul iese cu presiune si fara aer

cu motorul oprit intra in viteze?

#28
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Da,cu motorul oprit intra in toate vitezele.


Edited by softaipan, 19 December 2020 - 07:24.


#29
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020

 dan210, on 17 decembrie 2020 - 20:34, said:

tu bati campii la greu
Poate tu bati campii...
Eu am facut numai o greseala, insa este destul de evidenta. Adica oricine are o minima idee despre mecanica intelege ca acolo ma refeream la pompa de ambreiaj si din greseala am scris pompa de frana.


#30
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 softaipan, on 18 decembrie 2020 - 21:27, said:

Ma tot gandesc ,de ce cu motorul pornit calc ambreiajul si incerc introducerea intr-o viteza...nu intra in absolut nici una...nu scoate nici un zgomot,doar simti ca ceva opune rezistenta si opreste maneta schimbatorului...Daca nu s-ar debreia ar scoate zgomotele specifice...
Asta in conditiile in care am schimbat doar pompa de ambreiaj...iar inainte de schimbare intra "agatat" iar in marsarrier intra ok fara dificultate sau zgomote...
Daca ar fi o problemă la cele doua cabluri care comanda timoneria cutiei nu ar avea legatura cu schimbul pompei de ambreiaj,doar daca din pura coincidenta,imediat dupa schimbul pompei a cedat acel ceva care facea intrarea in viteze greoaie inainte...si acum nu mai intra deloc...

Voi mai face o aerisire cu o seringa cuplata la aeristorul dedicat de la conexiunea conductei cu rulmentul de presiune...
Din cutie iese doar partea finsla a rulmentului de presiune hidraulic,adica mufa de cuplare cu conducta de la pompa de ambreiaj cu doua sigurante de fixare a conductei si stutul aerisitorului...La actionarea pedalei se aude un zgomot usor facut de rulment la atingerea diafragmei...cu motorul oprit,evident.
Kitul de ambreiaj (placa, disc) trebuie inlocuit.

#31
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020
@softaipan
Dar cilindrul receptor al ambreiajului este bun? Cam asta ramane ca fiind problema, cilindrul sau aerisirea nefacuta corespunzator. Iar din ce ai descris, dan210 are dreptate, nu prea ai facut aerisirea corect.
Cilindrul il poti verifica usor daca functioneaxa. Il desfaci din pozitia sa si ii lasi cuplata conducta de lichid. In primul rand tija pistonului trebuie sa iasa in exterior acum pt ca si cilindrul are un arc in interior. Daca arcul este bun si iasa tija, desfaci aerisitorul si apesi pe tija (in ideea ca ai facut aerisirea mai bine si ai lichid in cilindru). Ar trebui sa tasneasca lichidul pe aerisitor cu presiune.
Iar ca sa te convingi ca la aceste componente e problema (aerisire si cilindrul receptor) poti sa urmaresti cilindrul, in mod sigur la tine nu face acum cursa corespunzatoare, astfel nu se face debreierea.
Nu cunosc constructia si asezarea pieselor la motorul tau, acum vad ca ai spus

 softaipan, on 18 decembrie 2020 - 21:27, said:

Din cutie iese doar partea finsla a rulmentului de presiune hidraulic,adica mufa de cuplare cu conducta de la pompa de ambreiaj cu doua sigurante de fixare a conductei si stutul aerisitorului
deci probabil cilindrul este ascuns in interior. Trebuie sa cauti cum poti ajunge la el pentru ca acolo e problema ta. Cilindrul se amseamana mult cu pompa de ambreiaj, el preia miscarea pedalei si o transmite in continuare ambreiajului facand debraierea.

Edited by Mike1alike, 26 December 2020 - 19:10.


#32
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

 Mike1alike, on 26 decembrie 2020 - 18:52, said:

Poate tu bati campii...

 Mike1alike, on 26 decembrie 2020 - 19:09, said:

dan210 are dreptate
hotaraste-te Posted Image

Edited by dan210, 26 December 2020 - 19:21.


#33
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020
Sunt foarte hotarat.
Ai exagerat la o greseala evidenta pe care am facut-o.
Asta nu ma opreste sa apreciez ce spui corect.
Scopul participarii pe forum este sa ajutam daca putem, nu sa ne certam intre noi.
Iti urez si tie si tutuor Sarbatori Fericite si An Nou plin de bucurii!

Edited by Mike1alike, 26 December 2020 - 19:32.


#34
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
E placa de presiune crapata. Nu înțeleg de ce o da după cires Mike1alike. Se schimba tot kitul de ambreiaj. Nu merge cu pompa de ambreiaj

#35
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020
Am cautat acum si am vazut cum e ambreiajul la masina ta softaipan. Are acel foarte impropiu denumit "rulment hidraulic".
Deci trebuie sa schimbi rulmentul, din ce ai descris acesta pare a fi defect. Inainte bineinteles, fa aerisirea bine, s-ar putea sa rezolvi fara sa fie nevoie sa schimbi rulmentul ambreiajului.
In acest sistem de "rulment hidraulic" sunt compilate 2 piese: rulmentul si cilindrul receptor din sistemul de actionare al ambreiajului. Din cele 2 piese a fost facuta una. Prin "rulment hidraulic" in sensul exaustiv al intelesului cuvintelor eu inteleg un rulment care are in loc de bile sau rolele cilindrice lichid care sa atenueze frecarea. Cred ca inca nu a fost inventat acest rulment, desi este o idee de milioane. La un lichid interpus intre 2 suprafete de frecare, uzura este scoasa complet, pt ca la modelul existent al rulmentilor uzura e cea care duce la deteriorarea rulmentului. Trebuie conceput numai un sistem fiabil care sa nu cedeze si sa mentina lichidul in spatiul alocat. Si prin presiune cred ca se poate gasi o presiune care sa fie indusa acelui lichid si care va ramane constanta si cu aceasta sa se pastreze egala distanta pe toata suprafata circulara intre camasile rulmentului.
Asanumitul "rulment hidraulic" existent este compus din un rulment clasic (cu bile sau role cilindrice) impreunat cu cilindrul receptor al sistemului de actionare a ambreiajului. Rulmentul e rulment, cilindrul e hidraulic.
Sper ca daca veti contribui la punerea pe piata a adevaratului "rulment hidraulic" imi veti plati si mie meritata parte pentru ideea acestui concept.


#36
Mike1alike

Mike1alike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,010
  • Înscris: 02.08.2020
Placa de presiune ar fi putut fi o posibila cauza, insa din ce a descris pare mult mai probabil a fi rulmentul hidraulic. Adica partea hidraulica din ansamblul rulment+cilindru nu mai functioneaza si nu se mai produce deplasarea de debraiere.
In mod sigur va afla numai dupa ce desface  si ajunge la ambreiaj. Si ca rentabilitate (daca ai unelte si spatiu care sa iti permita si si stii sa faci lucrarea singur e alta discutie), presupunand ca o vei duce la un mecanic pentru reparatie, normal ca odata desfacut ambreiajul vei prefera sa pui si placa noua, depinde insa de gradul de uzura pe care il poti afla numai dupa ce ai acces la ea.
Presupunerea ta ca placa e crapata este insa foarte hazardata.

Edited by Mike1alike, 26 December 2020 - 21:33.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate