Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

Audi A4 (B8) sh vs. Skoda Octavia 3 fl

- - - - -
  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#1
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,222
  • Înscris: 01.12.2005
Stiu ca e o intrebare oarecum idioata, dar din sfaturi omul invata (si cred ca mereu am reusit in viata sa ascult multe opinii divergente si sa cantaresc atent ideile subiective ale fiecaruia, idei care mie poate imi scapa).
Deci, setat fiind pe o masina automata in primul rand, apoi benzinara, m-am plimbat si pe la Reno si la Skoda. In cca 21k am scor o Octavie 3 fl, cu tot ce am nevoie, 1.4 dsg. Da, "celebra" dsg7 Posted Image

Apoi in curte la dealer am observat un A4, 2013 (inmatriculat 2014), 150k km, automat, 2.0 tdi 150cp dar cu webasto si cu tot ce as avea nevoie. Undeva la vreo 17.500 euro. http://www.aviamotor...lt/detalii/2100 La cautarile mele sumare dupa VIN (WAUZZZ8K6EA094441) pe google nu am regasit nimic suspect..

Normal ca s-au aprins beculete, o sa ma duc sa vad starea si acelei masini, cica se ofera garantie 1 an (nu stiu la ce), trebuie sa vad ce ar trebui schimbat la masina, daca ar trebui etc.

Kilometrajul posibil sa fie ok (daca iau in calcul cam 50k km anual ar cam da), cred ca masina e adusa de afara, nu inteleg cum de are doar 1 proprietar anterior (dealerul poate cumpara masini de afara?).

In fine, am zis sa postez si aici inima m-ar targe la Audi, mintea zice ca o masina noua de performante asemanatoare e mult mai buna... ca daca se strica dsg-ul si multitronicul e teoretic mai fiabil..... si tot asa...

In concluzie, as aprecia idei pe aceasta tema...multumesc

Edited by SwatKat, 19 March 2017 - 16:50.


#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
a4 categoric :))

#3
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
A4, clar. Tot ce are în plus Skoda este "mirosul de nou". Dar ăsta dispare, peste doi ani vei avea o maşină care a fost nouă cândva, la o valoare de revânzare mai mică decât A4.
Ca să nu mai vorbim de finisaje, tehnologie... dă o tură cu A4 şi vei scăpa de dilemă. Posted Image

Edited by Yoda, 19 March 2017 - 17:02.


#4
satanmicin

satanmicin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 124
  • Înscris: 17.03.2017
Dpdv calitativ Audi e superior, ca sa nu mai vorbim de tinuta de drum. Eu unu' as alege tot A4 chit ca Octavia ar fi mai noua si cu km mai putini.

#5
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,222
  • Înscris: 01.12.2005
Sincer ma sperie cei 150k km. Teoretic luand-o de la un dealer oficial banui ca eventualele probleme nu ar trebui sa fie but still... plus ca as fi vrut sa scap de diesel dar asta are webasto deci un plus

Iar ca nr de km nu stiu ce ar incepe sa pice peste vreun an (eu oricum fac cam 15k pe an) si sa ajung la costuri mai mari

Edited by SwatKat, 19 March 2017 - 17:15.


#6
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010
Eu as alege Octavia, 150000 mi se par multi ca sa dai 17500 pe audi, chiar daca e 2014.

#7
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 SwatKat, on 19 martie 2017 - 17:13, said:

Sincer ma sperie cei 150k km. Teoretic luand-o de la un dealer oficial banui ca eventualele probleme nu ar trebui sa fie but still... plus ca as fi vrut sa scap de diesel dar asta are webasto deci un plus

Iar ca nr de km nu stiu ce ar incepe sa pice peste vreun an (eu oricum fac cam 15k pe an) si sa ajung la costuri mai mari
Un istoric service nu are?Sa vezi ce s-a schimbat in acesti 150.000 in afara de ulei si consumabile.

#8
noone2v1

noone2v1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 31.03.2016
Skoda! Mie imi place extrem de mult botul cu 4 faruri (la fel cum imi placea si E-Classul din care pare inspirat). Plus ca e noua. Da-o dracului, ai bani de masina noua si iei Audi diesel de 3-4 ani cu 150.000 de km. Pana la urma Octavia nu e Logan sa zici ca iei o cutie cu roti care sa te duca din A in B.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ai de ales intre o masina noua si una mai de top dar sh, fara sa cunosti nimic despre ea.
Personal merg pe principiul "lucru nou, e lucru nou" dar in situatia de fata, consider ca tu stii mai bine ce vrei.

#10
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,326
  • Înscris: 09.09.2006

 SwatKat, on 19 martie 2017 - 16:44, said:

[...]nu inteleg cum de are doar 1 proprietar anterior (dealerul poate cumpara masini de afara?).

In fine, am zis sa postez si aici inima m-ar targe la Audi, mintea zice ca o masina noua de performante asemanatoare e mult mai buna... ca daca se strica dsg-ul si multitronicul e teoretic mai fiabil..... si tot asa...
[...]
Păi de exemplu și mașina mea tot un singur proprietar a avut, pe mine, deși nenea care a cumpărat-o a luat-o de la dealer (eu fiind ăla care a dat-o înapoi la dealer).
Pe de altă parte, 150k km nu sunt deloc de lepădat. Multitronicul nu e nici el lipsit de probleme (deși eu n-am avut nimic cu ale mele) dar are nevoie de întreținere sistematică, ceea ce nu multă lume face.
Deși am avut Audi (două bucăți, ambele cu multitronic) și o să mai am (când o veni), eu te sfătuiesc să mergi totuși pe Skoda (strict vis-a-vis de Audi-ul ĂLA). Sau ia o Skodă de maxim doi ani vechime, cu nu mai mult de 50k km la bord.

#11
claudiu1

claudiu1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,803
  • Înscris: 01.10.2004
Ca tot este sezonul, poate te incanta https://www.mobile.d.../241177664.html , dar ceva mai ieftina, tot iesi sub 17.500 euro, + adusa de la mama ei.

Daca esti mai comod, ia Skoda - masina noua, garantie, mai adaptata gropilor de la noi.

La partea de intretinere pentru Audi te-ai gandit? Are, totusi, niste ani si km, iar ca sa-l intretii trebuie sa ai ceva venituri. Nimic de zis, Audi este masina super, din clasa premium, dar asta costa.

#12
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Audi e marca premium, in timp ce Skoda low-cost in cadrul grupului VAG.
Oricum, grea alegere.

#13
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,679
  • Înscris: 22.11.2007
daca faci multi km pe an ia masina noua. la masina sh tot ce aduni se aduna peste 150.000.

prin multi km pe an ma refer 25-30.000.

daca faci 10.000-15.000 e foarte ok masina sh, strict din pct asta de vedere.

alta discutie este despre ..felul tau de a fi. daca esti genul care te pricepi la masini, iti place sa te documentezi cand ai o posibila problema, ai timp sa mai mergi prin servisuri si chestii d-astea atunci ia linistit sh. pentru ca vezi tu, inevitabil iti va crea mai multe batai de cap decat o masina noua.
o masina noua in primii 3-4-5 ani ai mari, mari sanse de tot sa mergi cu ea in servis o data pe an, si inca  o data la 2 ani la itp. la un sh cu 150.000km (deloc mult dar nici putini)mergi mult mai des. nu zic acum ca ramai cu ea in drum, dar inevitabil interventiile sunt mult mai dese. timp pierdut, bataie de cap. pentru unii care sunt pasionati, se pricep, este ok. pentru altii poate fi ceva extrem de aiurea.

mai ramane si discutia de calitate. audi-ul este la alta calitate fata de octavia. dar sunt si oameni carora le e de ajuns calitatea din octavia. daca iti este de ajuns atunci nu as lua audi.

bine, eu personal as lua Audi dar alegerea trebuie facuta in functie de nevoile fiecaruia. fiecare stie  ce e cel mai bine ptr el

 claudiu1, on 19 martie 2017 - 17:40, said:


La partea de intretinere pentru Audi te-ai gandit? Are, totusi, niste ani si km, iar ca sa-l intretii trebuie sa ai ceva venituri. Nimic de zis, Audi este masina super, din clasa premium, dar asta costa.
cine isi ia o masina de 17-20.000 de euro nu cred ca poate fi afectat de costurile de intretinere.a
adica daca iei un audi la 3000-5000euro, atunci da, poti spune c aposibilitatile financiare sunt ceva mai limitate, dar din start cand iei o maisna de atatia bani nu cred sa fie probleme legate de costurile de  intretinere.

Edited by bossake, 19 March 2017 - 17:58.


#14
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Eu am ales Audi A4 si dupa doi ani sunt super multumit. Am avut Jetta noua si am si Golf luat de nou care e acum la sotie, deci stiu cum e cu masina noua, verisoara cu Octavia.
Confortul, tinuta de drum si placerea condusului e net superioara la A4. Practic cam cat e diferenta dintre Logan si Octavia tot atat este intre Octavia si A4.
Acum tu decizi daca esti multumit de ce ofera Octavia. Unii se multumesc si cu masini de clasa mica. Eu am vrut clasa medie nu pt. spatiu care e aproape egal intre Octavia si A4 ci pt. sasiu de clasa medie.

#15
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,222
  • Înscris: 01.12.2005
Multam de raspunsuri, o sa incerc sa raspund fara a cuta posturi sa nu lungesc afisarea.
Deci, istoric de service pot cere, masina am vazut-o dupa plecarea de la Avia, era in parcare la ei si tocmai inchisesera. O sa vad luni, oricum trebuia sa trec sa continui discutiile legate de Octavia.
Imi asum eventualele aspecte ce tin de o intretinere ca la carte a masinii. Si la Megane am schimbat tot ce trebuia, cand trebuia, ba, cand am avut 3 rateuri cu pompa (in 3 ani consecutivi, cate unul pe an) am schimbat-o, constient de costuri.
Daca stau si citesc cu atentie topicuri legate de DSG ma iau cu mainile de cap si ar trebui sa zic pas.
Nu imi dau seama exact ce inseamna costuri "premium" la Audi, ca, spre exemplu, doar daca pica mecatronicul la dsg (fara garantie) decartez 1500 euro.
Eu fac cam 15k km pe an, din care putini in Bucuresti zilnic si cam 1-2 dati/luna iesiri mai lungi deci teoretic nu as adauga multi km la masina sh si nici nu ar trebui sa ma ingrijoreze dpf-ul.
Octavia ma incanta ca e noua, e poate mai "fasneata" in trafic, dar in afara de faruri cu led si Audiul are aceleasi ghimmick-uri care imi trebuie. A, posibil sa nu mearga MMI-ul cu Apple Carplay, nu am cautat suficient.

Masina din Ge nu as vrea, ajung poate tot pe acolo, doar ca trebuie sa ma duc eu, sa o vad, sa iau pe cineva care se pricepe + drum inapoi si altele. Aici as avea de exemplu 1 an garantie, inseamna ceva la o adica. Pentru ca nu sunt ala care sa fie priceput la masini, in afara de pus lichid parbriz si eventual schimbat filtru polen si aer nu ma bag in motoare, nici n-am "ureche" :)



#16
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

 SwatKat, on 19 martie 2017 - 18:48, said:

Nu imi dau seama exact ce inseamna costuri "premium" la Audi, ca, spre exemplu, doar daca pica mecatronicul la dsg (fara garantie) decartez 1500 euro.
De ex. suspensie multibrat, adica dubla fata de ce are Octavia. Ofera confort sporit insa articulatii mai multe care costa mai mult.
Alt exemplu: sistemul audio este foarte complex, are componente in portbagaj conectate la panoul din fata prin fibra optica. Daca se strica ceva e mult mai scump si greu de reparat.
Alt exemplu: bateria la A4 e de aproape doua ori mai mare fata de cea de la Octavia si incarcarea e gestionata electronic de un calculator de incarcare care cere baterie originala sau cu cod de incarcare care se codeaza la reprezentnata. Bateria de A4 originala costa undeva pe la 1200 ron si codarea aprox. 200 ron. La Octavia bateria e mai mica si deci mai ieftina si nu necesita codare astfel ca in final e aprox. jumatate din pret. Daca vrei sa faci o treaba romaneasca, se poate pune si la A4 baterie normala fara cod si nu faci codare dar asta numai daca pui baterie identica ca putere si uneori pot sa apara probleme la calculatorul de incarcare care nu o recunoaste si nu o incarca cum trebuie.
Octavia are 2-3 calculatoare mari si late, A4 are 24 de calculatoare, fiecare far are calculatorul lui, fiecare usa, e plin de electronica. Daca unul din calculatoare nu intra in standby si consuma bateria dupa ce inchizi masina ai distractie garantata sa le iei pe rand sa vezi care e vinovatul.
A4 e aproape de varful tehnologiei, ofera placere net superioara fata de Octavia dar intretinerea e mai scumpa. Octavia e ceva mai simplu facuta si mai usor de intretinut.
Clasa mai mare mai inseamna si roti mai. A4 e in clasa cu Superb si are cauciucuri mai mari si mai scumpe fata de Octavia.
Premium mai inseamna si service mai scump, chiar daca motorul e acelasi ca pe Octavia, inlocuirea curelei de distributie costa mai mult pt. ca manopera e mai scumpa la Audi.

Edited by Kroghy, 19 March 2017 - 19:26.


#17
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Kroghy, on 19 martie 2017 - 17:58, said:

Confortul, tinuta de drum si placerea condusului e net superioara la A4. Practic cam cat e diferenta dintre Logan si Octavia tot atat este intre Octavia si A4.


La A4 B8 mai are aceeasi suspensie multilink ca si A4 B7 sau au trecut pe aia mai low-cost de pe octavia si Passat ?
Sa vezi trecerea de la Logan la A4 Posted Image

#18
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
A4 foloseste platforma MLB, adica cea pe care se bazeaza si A8. Multilink fata, independenta spate.

Edited by Kroghy, 19 March 2017 - 19:19.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate