Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Suspensie spate independenta vs

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Kazmer

Kazmer

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,307
  • Înscris: 25.11.2010
Care sunt avantajele suspensiei spate independente? Ca si sofer ce diferenta simti?

#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
masina sta "ca pe sine" in curbe.

#3
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Nu mai sare de spate ca o caruta, la orice gaurica.

Adica, daca iei o groapa cu roata stanga spate, se simte DOAR acolo. Nu topaie toata masina.

Multilink pe fata si independenta spate e VIS pt. orice sofer.  Mai putin cand trebuie diagnosticat vreun zgomot sau troncaneala..

#4
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Sa nu exageram. Cele mai multe masini subvireaza cand sunt duse la limita, chiar si cele cu punte H deci problema, daca exista, e pe fata.
In plus, desi suspensia pe spate e independenta, exista o bara de torsiune care limiteaza mult acea independenta a rotilor.
Personal prefer puntea H pt simplitatea ei. Singura conditie, sa fie bine implementata.

Legat de saritul de spate, iarasi depinde de implementare. La Astra H de exemplu nu ai sa vezi treaba asta, suspensia fiind superba dpadv pt o compacta. Controleaza bine miscarile caroseriei, amortizeaza excelent denivelarile si nu are zgomote. Din pacate subvireaza. La Ceed mk1 chiar daca are independenta, te vei satura de topait si de zgomote.

Ca si potential, nu neg avantajele independentei dar tipul suspensiei nu e totul. E f important felul in care a fost setata.

Edited by underb, 19 March 2017 - 08:07.


#5
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Ok... Una e suspensie independenta la Audi si alta la  Kia.. Si banii la fel..

Nu-mi zi de Opel astra.. Am avut. E o caruta fata de experienta cu Audi..

#6
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Ambele au avantaje si dezavantaje. Teoretic suspensia independenta da o stabilitate mai buna in curbe, dar aceasta stabilitate are drept cost mai multe elemete de uzura care trebuie inlocuite periodic.  La puntea H  nu ofera aceeasi stabilitate dar are doar 2 bucsi de cauciuc care de obicei rezista cat masina, rar se intampla sa fie nevoie de inlocuire dupa 3-400.000 km.
  Peugeot 206 are o combinatie intre astea doua, adica un fel de suspensie independenta cu punte. Rezultaul e ca la 2-3 ani pui 1500-2000 de lei sa repari puntea spate. La 307 am punte H. Rezultatul e ca am 350.000 km si inca nu a umblat nimeni la ea.  In schimb in curbe 206 sta mult mai bine decat 307. Eu nu ma pot tine pe serpentine de ele oricat incerc. 206 parca e lipit de sosea, 307 cam fluiera cauciucurile daca intru hotarat.
  Dar cand imi zice colega cu 206 ca a dat acum 2 ani 2500 pe punte spate noua si acum iar troncane, prefer sa intru mai incet in curbe.

Edited by PoeOvidiu, 19 March 2017 - 09:11.


#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Diferenta se simte mai ales daca mergi frecvent cu viteze peste limita admisa legal.  Posted Image
P.S. stiu , o sa imi spuneti despre stabilitate pe curbe. Eu o sa va spun despre disconfortul pasagerilor la abordarea curbelor cu viteza prea mare .

Edited by JurasikMan, 19 March 2017 - 09:11.


#8
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Cand ai 3 copii in spate din care unul vomita cum depasesti 100 km/h nu prea mai conteaza ce suspensie ai, oricum sta bine in curba.

#9
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Se aseaza masina mai bine la drum.
Am Ford Focus 2 si am avut si Bora in trecut, nu se compara asezarea pe strada si lipseste vantul lateral pe autostrada la viteze mari, si multe altele.

#10
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 mariovrs, on 19 martie 2017 - 09:03, said:

Ok... Una e suspensie independenta la Audi si alta la  Kia.. Si banii la fel..

Nu-mi zi de Opel astra.. Am avut. E o caruta fata de experienta cu Audi..
Cand facem o comparatie, pastram clasa si categoria, se subintelege.

#11
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,494
  • Înscris: 13.11.2011
In calitate de posesor de Mazda 3 a carei suspensie spate e identică cu cea de pe focus 2 ,diferă doar amortizoarele si probabil unele unghiuri ale geometriei.
Pot spune ca suspensia e foarte "jmechera" locuiesc la munte,pe serpentine e o adevarata placere sa o conduci cand abordezi virajele mai tare.Am întrebat si pasagerii din spate cum se simt si au zis ca e ok,mai bine decat in Megane 2.
Ca fiabilitate,in cei 8 ani jumate si 137.000 km nu am schimbat nici o bucsa pe spate,nu troncane nimic,iar de curand am demontat un amortizor,am facut cateva compresiuni manuale si pot spune ca inca e in parametri.

#12
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,690
  • Înscris: 23.04.2007

 missionnad, on 19 martie 2017 - 11:07, said:

am demontat un amortizor,am facut cateva compresiuni manuale si pot spune ca inca e in parametri.
care sint acesti parametri ?

#13
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
Suspensia spate independenta e un parametru clasic care conteaza pentru sofer. In rest, masinile se cumpara azi pt culoare si conectivitate.

#14
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,448
  • Înscris: 15.06.2007

 mariovrs, on 19 martie 2017 - 09:03, said:

Ok... Una e suspensie independenta la Audi si alta la  Kia.. Si banii la fel..

Nu-mi zi de Opel astra.. Am avut. E o caruta fata de experienta cu Audi..
De aia noi asta cu opel, ocolim gropile, in loc sa dam in ele ca cei cu audi.

#15
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006

 missionnad, on 19 martie 2017 - 11:07, said:

Ca fiabilitate,in cei 8 any jumate si 137.000 km nu am schimbat nici o bucsa pe spate,nu troncane nimic,iar de curand am demontat un amortizor,am facut cateva compresiuni manuale si pot spune ca inca e in parametri.
Vezi ca la un amortizor bun(nou) nu prea poti sa-l comprimi / extinzi cu mana. Asta ca diferenta fata de unul uzat, care devine o pompa de umflat rotile. Doi mecanici se chinuiau sa traga de axul amortizorului pentru a-l extinde cat sa poata monta flansa.
Referitor la intrebare, este discutabil, exista implementari bune ale ambelor suspensii si exista si unele slabe, caz in care o punte semi-independenta poate fi mai ok in exploatare decat una multi-brat. O punte multi brat bine implementata, cu geometrie variabila in functie de incarcare + eventual capacitate virare a rotilor din spate cu cateva grade ar trebui sa ofere stabilitate + confort, simultan, peste ce poate oferi o punte semi-independenta (H), inclusiv stabilitate in viraje + asfalt prost, unde o punte in H incepe sa se supere. De asemenea, daca este implementata ok si gandita sa reziste, un sistem independent nu ar trebui sa puna probleme cel putin 250.000 km, eu am 170.000 cu o punte multi-brat + geometrie variabila + virare mecanica 3 grade sub incarcare dinamica si odata cu schimbarea amortizoarelor au fost puricate si bucsile puntii spate si toate se prezinta bine, grase si frumoase. De asemenea, spre deosebire de o punte in H, una multi-brat ar trebui sa nu manifeste nici un fel de zgomot tehnologic pe drumuri proaste si mai putine vibratii transmise catre masina.
Ca idee generala, o punte multi-brat, fiind un ansamblu mai complicat, ofera posibilitatea de nu sacrifica stabilitatea vs confort (sau vice-versa), o punte in H mai greu. Struto-camilele gen puntea de la 206 in marea majoritate a cazurilor sunt doar..experimente, conduse de dorinta de a economisi / constrangeri legate de spatiu (multi-brat cere mai mult spatiu decat H).

Edited by closchkutza, 15 April 2017 - 08:51.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate