Suspensie spate independenta vs
Last Updated: Apr 15 2017 08:45, Started by
Kazmer
, Mar 19 2017 07:19
·
0
#1
Posted 19 March 2017 - 07:19
Care sunt avantajele suspensiei spate independente? Ca si sofer ce diferenta simti?
|
#3
Posted 19 March 2017 - 07:54
Nu mai sare de spate ca o caruta, la orice gaurica.
Adica, daca iei o groapa cu roata stanga spate, se simte DOAR acolo. Nu topaie toata masina. Multilink pe fata si independenta spate e VIS pt. orice sofer. Mai putin cand trebuie diagnosticat vreun zgomot sau troncaneala.. |
#4
Posted 19 March 2017 - 08:01
Sa nu exageram. Cele mai multe masini subvireaza cand sunt duse la limita, chiar si cele cu punte H deci problema, daca exista, e pe fata.
In plus, desi suspensia pe spate e independenta, exista o bara de torsiune care limiteaza mult acea independenta a rotilor. Personal prefer puntea H pt simplitatea ei. Singura conditie, sa fie bine implementata. Legat de saritul de spate, iarasi depinde de implementare. La Astra H de exemplu nu ai sa vezi treaba asta, suspensia fiind superba dpadv pt o compacta. Controleaza bine miscarile caroseriei, amortizeaza excelent denivelarile si nu are zgomote. Din pacate subvireaza. La Ceed mk1 chiar daca are independenta, te vei satura de topait si de zgomote. Ca si potential, nu neg avantajele independentei dar tipul suspensiei nu e totul. E f important felul in care a fost setata. Edited by underb, 19 March 2017 - 08:07. |
#5
Posted 19 March 2017 - 09:03
#6
Posted 19 March 2017 - 09:06
Ambele au avantaje si dezavantaje. Teoretic suspensia independenta da o stabilitate mai buna in curbe, dar aceasta stabilitate are drept cost mai multe elemete de uzura care trebuie inlocuite periodic. La puntea H nu ofera aceeasi stabilitate dar are doar 2 bucsi de cauciuc care de obicei rezista cat masina, rar se intampla sa fie nevoie de inlocuire dupa 3-400.000 km.
Peugeot 206 are o combinatie intre astea doua, adica un fel de suspensie independenta cu punte. Rezultaul e ca la 2-3 ani pui 1500-2000 de lei sa repari puntea spate. La 307 am punte H. Rezultatul e ca am 350.000 km si inca nu a umblat nimeni la ea. In schimb in curbe 206 sta mult mai bine decat 307. Eu nu ma pot tine pe serpentine de ele oricat incerc. 206 parca e lipit de sosea, 307 cam fluiera cauciucurile daca intru hotarat. Dar cand imi zice colega cu 206 ca a dat acum 2 ani 2500 pe punte spate noua si acum iar troncane, prefer sa intru mai incet in curbe. Edited by PoeOvidiu, 19 March 2017 - 09:11. |
#7
Posted 19 March 2017 - 09:09
Diferenta se simte mai ales daca mergi frecvent cu viteze peste limita admisa legal.
P.S. stiu , o sa imi spuneti despre stabilitate pe curbe. Eu o sa va spun despre disconfortul pasagerilor la abordarea curbelor cu viteza prea mare . Edited by JurasikMan, 19 March 2017 - 09:11. |
#8
Posted 19 March 2017 - 09:23
Cand ai 3 copii in spate din care unul vomita cum depasesti 100 km/h nu prea mai conteaza ce suspensie ai, oricum sta bine in curba.
|
#9
Posted 19 March 2017 - 09:59
#10
Posted 19 March 2017 - 10:20
|
#11
Posted 19 March 2017 - 11:07
In calitate de posesor de Mazda 3 a carei suspensie spate e identică cu cea de pe focus 2 ,diferă doar amortizoarele si probabil unele unghiuri ale geometriei.
Pot spune ca suspensia e foarte "jmechera" locuiesc la munte,pe serpentine e o adevarata placere sa o conduci cand abordezi virajele mai tare.Am întrebat si pasagerii din spate cum se simt si au zis ca e ok,mai bine decat in Megane 2. Ca fiabilitate,in cei 8 ani jumate si 137.000 km nu am schimbat nici o bucsa pe spate,nu troncane nimic,iar de curand am demontat un amortizor,am facut cateva compresiuni manuale si pot spune ca inca e in parametri. |
#12
Posted 19 March 2017 - 13:26
#13
Posted 02 April 2017 - 00:35
Suspensia spate independenta e un parametru clasic care conteaza pentru sofer. In rest, masinile se cumpara azi pt culoare si conectivitate.
|
#14
Posted 14 April 2017 - 14:12
#15
Posted 15 April 2017 - 08:45
missionnad, on 19 martie 2017 - 11:07, said:
Ca fiabilitate,in cei 8 any jumate si 137.000 km nu am schimbat nici o bucsa pe spate,nu troncane nimic,iar de curand am demontat un amortizor,am facut cateva compresiuni manuale si pot spune ca inca e in parametri. Referitor la intrebare, este discutabil, exista implementari bune ale ambelor suspensii si exista si unele slabe, caz in care o punte semi-independenta poate fi mai ok in exploatare decat una multi-brat. O punte multi brat bine implementata, cu geometrie variabila in functie de incarcare + eventual capacitate virare a rotilor din spate cu cateva grade ar trebui sa ofere stabilitate + confort, simultan, peste ce poate oferi o punte semi-independenta (H), inclusiv stabilitate in viraje + asfalt prost, unde o punte in H incepe sa se supere. De asemenea, daca este implementata ok si gandita sa reziste, un sistem independent nu ar trebui sa puna probleme cel putin 250.000 km, eu am 170.000 cu o punte multi-brat + geometrie variabila + virare mecanica 3 grade sub incarcare dinamica si odata cu schimbarea amortizoarelor au fost puricate si bucsile puntii spate si toate se prezinta bine, grase si frumoase. De asemenea, spre deosebire de o punte in H, una multi-brat ar trebui sa nu manifeste nici un fel de zgomot tehnologic pe drumuri proaste si mai putine vibratii transmise catre masina. Ca idee generala, o punte multi-brat, fiind un ansamblu mai complicat, ofera posibilitatea de nu sacrifica stabilitatea vs confort (sau vice-versa), o punte in H mai greu. Struto-camilele gen puntea de la 206 in marea majoritate a cazurilor sunt doar..experimente, conduse de dorinta de a economisi / constrangeri legate de spatiu (multi-brat cere mai mult spatiu decat H). Edited by closchkutza, 15 April 2017 - 08:51. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users