Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Schimbare sens motoras de pornire

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#19
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 myshyk, on 18 martie 2017 - 19:09, said:

@gabyxm
Uite cum arata un dinam de Trabant:
http://www.traby.ro/...hp?topic=1232.0
Ce zici, are suruburi de montat magnetii permanenti pe carcasa/stator?
Io exact aia iti subliniam, magnetii nu se prind cu surub. Acuma de Trabant, arata-mi pe desenul explodat unde vezi tu magnet permanent, ca dupaia iti arat io unde ii bobina de pe stator:
[ http://trabantklub.hu/twk/photo/12v/dinamo.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Attached File  dinamo.gif   138.26K   9 downloads
Ai aici poze cu dinamu desfacut:http://www.trabantfo...mo-needed.1582/
[ https://i.imgur.com/ZbPHe5F.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
si aici schema cu instalatia electrica: http://lazo.czechian... zariadenia.htm

Nu se foloseau magneti permanenti pe vremea aia dintr-un motiv foarte simplu: nu exista electronica de putere si partea de control a incarcarii era realizata cu releu electro-mecanic (unele cu 2 trepte), care pe zona de functionare in mod regulator comuta cu o frecventa de cativa zeci de Hz. Una ii sa comanzi o infasurare de excitatie care absoarbe cativa A si alta ii sa folosesti un releu electro-mecanic care sa-ti intrerupa iesirea din dinam (catre baterie) de cateva zeci de ori pe secunda la curenti de 30-40A sau chiar mai mult. Releul de incarcare avea si o sectiune cu  1 sau 2 bobine + contacte care stabileau legatura intre dinam si baterie cand dinamul producea curent si decuplau cand motorul se oprea si/sau bateria debita curent invers in dinam.

 gladiatore, on 18 martie 2017 - 15:24, said:

Azi , lam pus invers , imi porneste motorul pe benzina , adica are putere , dar ramane inca o problema . Cum il fac , sau leg , ca sa incarce bateria ?? Stie cineva ???
Prima data trebuie identificat fizic cum is facute/legate bobinele de pe stator, cate is si ce rol are fiecare grup daca is mai multe grupuri si cum ii legat rotorul fata de stator. Dupa asta se poate vedea ce fel de releu regulator ar fi potrivit pentru tipul asta de dinam si cum ar trebui modificata instalatia electrica. De pe ce ii deomntat sau ce scrie pe el daca are marcaje sau etichete, ca dupa poze toate arata la fel? Poate gasim date mai multe si schema electrica a masinii de pe care venea.

Edited by gabyxm, 18 March 2017 - 20:04.


#20
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016

 myshyk, on 18 martie 2017 - 19:09, said:

@gabyxm
Uite cum arata un dinam de Trabant:
http://www.traby.ro/...hp?topic=1232.0
Ce zici, are suruburi de montat magnetii permanenti pe carcasa/stator?
@ initiator.
Daca e cu statorul bobinat, fara excitatie, nu-ti va produce curent. Ca sa te conving ce stator are, dupa ce pornesti motorul, decupleaza firele de la baterie si masoara daca iti da tensiune. Daca da, e dinam cu magneti permanenti si-l poti folosi si reversibil, daca nu,  e cu statorul bobinat si te complici.
Am masurat si nu da nici un curent .

 gabyxm, on 18 martie 2017 - 19:55, said:

Io exact aia iti subliniam, magnetii nu se prind cu surub. Acuma de Trabant, arata-mi pe desenul explodat unde vezi tu magnet permanent, ca dupaia iti arat io unde ii bobina de pe stator:
[ http://trabantklub.hu/twk/photo/12v/dinamo.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] dinamo.gif
Ai aici poze cu dinamu desfacut:http://www.trabantfo...mo-needed.1582/
[ https://i.imgur.com/ZbPHe5F.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
si aici schema cu instalatia electrica: http://lazo.czechian... zariadenia.htm

Nu se foloseau magneti permanenti pe vremea aia dintr-un motiv foarte simplu: nu exista electronica de putere si partea de control a incarcarii era realizata cu releu electro-mecanic (unele cu 2 trepte), care pe zona de functionare in mod regulator comuta cu o frecventa de cativa zeci de Hz. Una ii sa comanzi o infasurare de excitatie care absoarbe cativa A si alta ii sa folosesti un releu electro-mecanic care sa-ti intrerupa iesirea din dinam (catre baterie) de cateva zeci de ori pe secunda la curenti de 30-40A sau chiar mai mult. Releul de incarcare avea si o sectiune cu  1 sau 2 bobine + contacte care stabileau legatura intre dinam si baterie cand dinamul producea curent si decuplau cand motorul se oprea si/sau bateria debita curent invers in dinam.


Prima data trebuie identificat fizic cum is facute/legate bobinele de pe stator, cate is si ce rol are fiecare grup daca is mai multe grupuri si cum ii legat rotorul fata de stator. Dupa asta se poate vedea ce fel de releu regulator ar fi potrivit pentru tipul asta de dinam si cum ar trebui modificata instalatia electrica. De pe ce ii deomntat sau ce scrie pe el daca are marcaje sau etichete, ca dupa poze toate arata la fel? Poate gasim date mai multe si schema electrica a masinii de pe care venea.
Ce se vede in poze nu este egal cu ce am eu . Sincer sa fiu , am si unul la fel ca al din poze , are doar 2 fire , stator bobinat , infasurarile inseriate . Nu functioneaza , adica daca-l leg la baterie se invarte foarte incet . Cel ce lam pus in poze aseara , are 4 fire , 2 pentru alimentare si 2 pentru incarcare . Alimentarea am gasit-o , ca am pornit motorul benzinar , problema e ca in timp cel invarte benzinarul , asta nu scoate curent pe nici o parte . Sa fie gen ca la alternator , sai trebuiasca excitatie , ca atunci nu.i bun de nimic .

#21
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Dac nu da curent, e clar, e cu stator bobinat.
Si gabyxm, te-ai ambalat degeaba.Nu pe tine voiam sa te ajut ci pe initiator. Posted Image

Edited by myshyk, 18 March 2017 - 20:20.


#22
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 myshyk, on 18 martie 2017 - 20:20, said:

Si gabyxm, te-ai ambalat degeaba.Nu pe tine voiam sa te ajut ci pe initiator. Posted Image

Da-o dracu de treba, ca asta nu-i politica sa o dam la intors ca la Braila sau religie unde scrii despre ce crezi tu ca ar fi.
La cum am vazut ca il ajuti am ales sa te ajut io pe tine ca am vazut ca esti un pic in bezna si o tot dai inainte cu magneti permanenti. Nu m-am ambalat deloc, ti-am dat poze, desen explodat, schema electrica, acuma ai ce rumega si sper sa intelegi unde n-ai fost bine informat.

 gladiatore, on 18 martie 2017 - 20:08, said:

Ce se vede in poze nu este egal cu ce am eu . Sincer sa fiu , am si unul la fel ca al din poze , are doar 2 fire , stator bobinat , infasurarile inseriate . Nu functioneaza , adica daca-l leg la baterie se invarte foarte incet . Cel ce lam pus in poze aseara , are 4 fire , 2 pentru alimentare si 2 pentru incarcare . Alimentarea am gasit-o , ca am pornit motorul benzinar , problema e ca in timp cel invarte benzinarul , asta nu scoate curent pe nici o parte . Sa fie gen ca la alternator , sai trebuiasca excitatie , ca atunci nu.i bun de nimic .
Ti-am pus la postul 10 o schema care avea tot 4 borne.
[ http://www.dansmc.com/genstarter_wiring2.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://www.dansmc.com/genstarter_wiring2.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]http://www.dansmc.co...ter_wiring2.JPG
Are o infasurare statorica (SERIES FIELD) + rotorul(ARMATURE) pe care se alimenteaza cand ii  folosit ca electromotor de pornire si o infasurare paralel cu rotorul (notata cu SHUNT FIELD) si decuplata catre masa prin releul regulator(DYNAMO VOLTAGE REGULATOR). Iesirea din dinam trece prin releul disjunctor-conjnctor (DYNAMO CUT-OUT).
Ii un puct de pornire, da repet, trebuie identifiacat ce ai in interiorul dinamului, ce infasurari is si cum is legate, excitatia ii comandata catre + sau catre -, fire comune, si abia dupaia se poate stabili cum trenuie comnadata iesire din dinam si alimentarea regulator-bobina de excitatie.
Poate pe partea de releu regulator se poate folosi aproape orice releu regulator electromecanic sau electronic cu alimentare din baterie, da o sa ai neaparat nevoie si de releul disjunctor-conjunctor sau in locul lui se poate pune o dioda (sau un grup de diode legate in paralel) care sa reziste la curentul maxim debitat de dinam.

Edited by gabyxm, 18 March 2017 - 21:07.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate